Тема. Ділення десяткових дробів.
Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму ділення десяткового дробу на натуральне число, встановити алгоритм перетворення звичайного дробу на десятковий; формувати навички розв'язання завдань, що передбачають ділення на натуральне число.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь і навичок.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання і відтворення знань
Самостійна робота
Варіант 1 [2]
1) 8, 61 : 7; 2) 7,68 : 24; 3) 170 : 8. [1) 8,48 : 4; 2) 8,28 : 36; 3) 35 : 14.]
II. Вдосконалення знань
Учитель нагадує учням, що = а : b, де а і b — натуральні числа, отже, поділивши чисельник а на натуральне b (знаменник), можемо отримати десятковий дріб. Тобто десятковим дробом тепер можемо записати не тільки дроби, що мають вигляд , а й деякі інші дроби (де b — не є розрядною одиницею): для цього треба лише поділити чисельник дробу на його знаменник.
Приклад (№ 936). = 3 : 4 =0,75 |
|
Завдання 1. Перетворити на десятковий дріб і запам'ятати:
; ; ; ; ; ; .
(= 0,5; = 0,25; = 0,2; = 0,4; = 0,6; = 0,8; = 0,125.)
III. Відпрацювання навичок
Розв'язання вправ
На цьому уроці учні закріплюють знання алгоритму ділення на натуральне число і перетворення звичайного дробу на десятковий. Тому розв'язують задачі, що передбачають виконання цих дій: №№ 936; 929 (парні): 934 (4-6); також № 932, що передбачає сумісне виконання арифметичних дій з десятковими дробами і № 959 (повторення геометричного матеріалу).
IV. Підсумок уроку
Запитання до класу
1) 2,7 : 3; 2) 5 : 2; 3) 184 : 10.
V. Домашнє завдання
п. 31, №№ 937; 935 (4-6); 933 (3; 4); 960.