Тема. Ділення десяткових дробів.
Мета: завершити формування основних умінь теми: виконання ділення десяткових дробів окремо і сумісно з іншими арифметичними діями; здійснити діагностику засвоєння знань і умінь на цьому етапі вивчення теми.
Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.
Хід уроку
І. Розминка
Усні вправи
1) 36 більше за 1,2; 2) 7 більше за 5; 3) 0,8 менше від 16;
4) 0,03 менше від 1,5?
Власна швидкість |
Швидкість течії |
Швидкість за течією |
Швидкість проти течії |
25 км/год |
2,5 км/год |
|
|
12,7 км/год |
|
16,3 км/год |
|
II. Перевірка домашнього завдання
Учитель пропонує учням серед закодованих чисел (кожному числу ставиться відповідно певна літера) знайти правильні відповіді до вправ домашньої роботи в такому порядку: № 950; 952; 954; 956; 983; 964 (3) і скласти ключове слово [«яблуко»]
Числа, записані на дошці:
32 |
96 |
12 |
3,2 |
1250 |
768 |
125 |
1200 |
116,28 |
11,1 |
257,3 |
3,8 |
М |
Б |
В |
Я |
Л |
Н |
І |
У |
К |
О |
Г |
А |
III. Відпрацювання навичок. Розв'язування вправ
Коментар. Цей урок є шостим у темі «Ділення десяткових дробів», тому основні вміння, передбачені програмою, мають бути сформованими. Завдання уроку полягає в повному повторенні та узагальненні знань і вмінь учнів, тому на уроці повинні бути розв'язані завдання таких типів:
Додаткова задача 1
Маса колібрі — найменшої пташки на Землі — 1,8 г, що складає 0,0002 маси страуса— найбільшого птаха. Маса півня становить 0,05 маси страуса. Знайдіть масу страуса і масу півня.
Всі завдання, окрім № 989, є стандартними, тому роботу з їх виконання треба організувати так, щоб якомога більшу частину роботи учні виконувати самотужки. (Можна організувати роботу за варіантами, записати кодовані відповіді — після виконання кожного завдання учень шукає отриману відповідь у наведеному запису, що містить кілька чисел. Якщо число, отримане учнем, є серед наданих, — він переходить до наступного завдання, якщо ні, — перевіряє своє розв'язання і шукає помилку, також можна залучити до роботи «консультантів» — 6 учнів, які розв'язують по одному завдання за дошкою, і коментують розв'язання).
№ 989 після виконання попередніх вправ розбирається фронтально.
№ 989. Розв'язання. Вся книжка — 1, тому якщо хлопчик прочитав 0,35, а потім ще 0,1 книжки, всього він прочитав 0,35 + 0,1 = 0,45 книжки. Половина книжки — це , або 0,5 книжки, тобто 0,45 книжки менше від 0,5 книжки на 0,5 - 0,45 = 0,05 книжки, що становить 15 сторінок.
Отже, 0,05 = книжки становить 15 сторінок, а вся книжка:
15 : 5 · 100 = 300 (сторінок).
Відповідь. 300 сторінок.
IV. Контроль засвоєння знань
Самостійна робота
Варіант 1 [2]
[1,29 : 4,3 + 18 : 0,15 + 9: 45 - 1,4 : 0,35]
(Під час роботи кожний учень заповнює лист відповідей, який залишається у нього після того, як роботу буде здано на перевірку.)
V. Підсумок уроку
По закінченні виконання роботи учні здають зошити, записавши листи відповідей і учитель називає правильні відповіді, з'ясовуючи, які завдання (частини завдань) викликали труднощі в учнів з тим, щоб звернути на них увагу на наступних уроках з вивчення теми.
VI. Домашнє завдання
п. 31, №№ 962; 964 (4; 6); 985; 987.