Тема: Сонце
Мета: повторити ,що відносять до природи; закріпити вміння розпізнавати предмети живої та неживої природи; познайомити дітей із «Сонцем» ,як предметом неживої природи ;значення сонця в природі;ознайомити дітей з назвами частин доби (ранок,день, вечір, ніч);розвивати спостережливість, логічне мислення та увагу;виховувати любов до навколишнього світу.
Обладнання: модель сонця, малюнок із зображенням сонця, картки із зображенням живої та неживої природи , зошит, малюнки із зображенням дня і ночі
Хід заняття
І. Організаційний етап
1. Привітання
2. Дид.гра «Луна»
Дитина вимовляє своє ім’я, плескаючи у долоньки ДА-НИЛ-КО, ТА-НЯ, А-РІ-НА…А діти групи повторюють за ним ім’я.
ІІ. Основна частина
3.Повторення матеріалу по темі «Природа. Жива та нежива природа»
Згадаємо,що відносять до природи?(Все ,що нас оточує,але не зроблено руками людини)
Дид. гра «Плесни в долоньки»
Вчитель називає назви предметів. Коли діти чують назву предмету природи,плескають у долоні.
Небо,дошка, дерево, дорога, земля, кішка, стіл, іграшка, машина, квітка, будинок, дівчинка.
4. Дид.гра «Жива чи нежива природа» (малюнки із зображенням предметів живої та неживої природи)
5.Повідомлення теми заняття
Загадка
Дров для полум’я не має,
Але сяє й зігріває. Що це? (Сонце)
А як ви гадаєте ,сонце-це природа? (Так)
Воно живе (Ні)
Сонце відносять до неживої природи,але воно має велике значення для живої природи. Без сонячного світла і тепла не можуть жити люди, рослини та тварини. Без сонця все загине,замерзне, а Земля порине у темряву.
(Вчитель показує макет Сонця)
На що схоже сонце? (яблуко,помідор, м’яч тощо).
Отже,малята, сонце має форму кулі. Воно дуже велике. Нам здається, що воно маленьке ,бо знаходиться на великій відстані від нас.
6.Робота з зошитом
Обведіть предмети ,які нагадують сонце (м’яч , кавун)
7.Фізкультхвилинка «Хомка,хомка,хом’ячок …»
8.Вчитель показує малюнки із різними частинами доби
Погляньте,чи однакові малюнки?(Ні)
А чим вони відрізняються ? На них зображені різні частини доби (ранок, день, вечір, ніч)
Сонце світить і гріє по-різному. Вранці та ввечері сонце перебуває низько над землею, його проміння падає навскіс на земну поверхню, і воно дає менше тепла. Удень сонце піднімається високо , його проміння падає прямо на земну поверхню, і сонце дає більше тепла. Вночі сонця на небі немає, тому вночі стає холодніше
Робота з зошитом
Визнач за місцезнаходженням сонця, коли воно зігріває землю найсильніше. Зафарбуйте червоним кольором .
ІІІ. Заключна частина
Запам’ятай! Сонце гріє, сонце сяє , вся природа оживає.
Дякую за увагу. До побачення !