Ділова гра “Урок – основна форма організації навчально-виховного процесу “

Про матеріал

Презентація “Урок – основна форма організації навчально-виховного процесу “ (ділова гра) визначає основні тенденції розвитку сучасної підготовки молодих спеціалістів, учителів 1-х класів, з урахуванням компетентнісної моделі навчання”

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Урок – основна форма організації навчально-виховного процесу “ (ділова гра)

Номер слайду 2

“Визначення основних тенденцій розвитку сучасної підготовки молодих спеціалістів, учителів 1-х класів, з урахуванням компетентнісної моделі навчання”

Номер слайду 3

План проведення д і л о в о ї г р и: Вступне слово. Теоретичний виступ з теми. Робота в творчих групах. Презентація творчих робіт. Рефлексія. Підведення підсумків.

Номер слайду 4

Мета освітньої політики: Створення умов для розвитку та творчої самореалізації кожного громадянина України Якими повинні бути умови для самоорганізації особистості? Яку життєву позицію учня (і вчителя) повинна формувати система освіти в Україні?

Номер слайду 5

“Урок у 1 класі в умовах компетентнісного спрямування початкової освіти”

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Мета: Розглянути особливості уроку на засадах компетентнісного підходу. Формувати мотивацію вчителів до побудови уроків, що містять систему діяльнісних кроків – технології компетентнісного підходу у навчанні.

Номер слайду 8

Епіграф “Педагогічна теорія – абстракція. Її практичне застосування – завжди високе мистецтво.” І. Підласий

Номер слайду 9

Піраміда засвоєння навчальної інформації 10% того, що читали; 20% того, що чули; 30% того, що бачили; 50% того, що чули і бачили; 70% того, про що самі говорили; 90% того, про що ми говоримо, коли робимо справу.

Номер слайду 10

Сьогодні компетентнісний підхід є предметом вивчення: Н. Бібік, Л. Боголюбова, В.Болотової, І.Єрмакова, Е. Зеєра, І. Зимньої, В. Краєвського, О. Крисана, С. Кульневича, О. Овчарук, О.Пометун, Дж. Равена, Б. Рея, М. Рижакова, О. Сухомлинської, А. Хуторського, С. Шишова.

Номер слайду 11

Компетентнісний підхід, запропонований ще на початку ХХ століття, вимагає від учителів та учнів чималих зусиль під час освоєння робочих прийомів, організації навчальної діяльності. Цей підхід допомагає школярам набути навичок і вмінь, без яких не обійтися в реальному житті, незалежно від обраної в майбутньому професії. *

Номер слайду 12

Компетентнісний підхід – це спосіб цілепокладання, аналізу, пояснення, концептуалізації, активного застосування суб'єктом принципу діяльності в обраній ним сфері практики.

Номер слайду 13

Особливості уроку на засадах компетентнісного підходу: По-перше, на компетентнісному уроці 80% часу діти повинні працювати самостійно, а 20% - педагог має витрачати на організацію самостійної роботи учнів. По-друге, повинен відображати структуру діяльності: По-третє, навчати дітей вчитися із задоволенням.

Номер слайду 14

Схематичний вигляд уроку (за Г.Єльниковою) Зміст освіти Форми організації пізнавальної діяльності учнів Методи навчання Мета уроку УРОК Реальний результат

Номер слайду 15

“Компетентнісний підхід – дієвий інструмент інтенсивного розвитку кожної людини, що є джерелом інноваційних змін в освіті.” О. Савченко

Номер слайду 16

Система дидактичних принципів Принцип діяльності Принцип неперервності Принцип творчості Принцип варіативності Принцип мінімакса Принцип психологічної комфортності Принцип цілісності

Номер слайду 17

Типологія уроків у дидактичній системі компетентнісного підходу Уроки “відкриття” нового знання Уроки розвивального контролю Уроки рефлексії Уроки загальнометодологічної спрямованості

Номер слайду 18

Сучасний компетентнісно - спрямований урок повинен будуватися за таким алгоритмом: 1. Конкретизація загальної мети (цілі) уроку(визначення предметної та ключової(ключових) компетентностей до конкретного уроку) 2. Поділ змісту виучуваної теми на навчальні ситуації в залежності від його структури — теоретичні знання, знання способів діяльності, знання в дії або вміння тощо. 3. Формулювання цільового завдання до кожної навчальної ситуації. 4. Вибір методів навчання, адекватних цільовим завданням за їх дидактичними функціями (засвоєння, формування, узагальнення) та змісту навчального матеріалу (теоретичний, емпіричний чи практичний). 5. Вибір форм організації навчальної діяльності учнів (індивідуально-самостійна, парна, групова, загальнокласна, фронтальна чи їх оптимальне поєднання) адекватно змісту та методам роботи. 6. При виборі змісту, методів і форм орієнтація на цільову установку й уявлення очікуваного результату спільної діяльності (кожний проміжний результат).

Номер слайду 19

Орієнтовна структура уроків гуманітарного циклу на засадах компетентнісного підходу Самовизначення до діяльності. Актуалізація опорних знань. Підготовчі артикуляційно – слухові вправи. Постановка навчального завдання. Визначення теми уроку. Цілепокладання. Відкриття нових знань. Включення нових знань у систему. Рефлексія уроку.

Номер слайду 20

На уроках вирішуються такі завдання : Збагачування та здобуття нових знань; формування у учнів основ дослідницької діяльності; Розвиток зв’язного мовлення, творчих здібностей, пізнавальних інтересів; Складання умов для самостійного набуття знань; Виховання особистої відповідальності, комунікативних компетентностей, бережного відношення до природи, до всього навколишнього.

Номер слайду 21

Рекомендую такі форми роботи: колективну, індивідуальну, роботу в парах, групову діяльність учнів. Методи: інформаційно- пошукові, інтегровані, дослідницькі, інтерактивні, самостійна практична робота. Прийоми: «Мозкова атака», «Асоціативний кущ», «Незакінчене речення», складання ребусів, казок, творів – мініатюр, використовую тестові завдання, ресурси ІКТ.

Номер слайду 22

Учителі учнів 1 класу Учні 1 класу

Номер слайду 23

Визначення проблем. 1. Організація уроку Міра залучення учнів до визначення теми і завдань уроку. Усвідомлення учнями мети своєї діяльності на уроці. Плануванні роботи на урок. Вдалість мотивації навчальної діяльності. Виникнення в учнів бажання здобувати нові знання, уміння. Розподіл часу на основні етапи уроку.

Номер слайду 24

Учні 1 класу Учителі учнів 1 класу

Номер слайду 25

Практична робота 1 Учні. Скласти пам'ятку для вчителя “Коли мені легко і цікаво вчитися” Учителі. Скласти та розіграти фрагмент уроку: залучення учнів до визначення теми і завдань уроку.

Номер слайду 26

Учні 1 класу Учителі учнів 1 класу

Номер слайду 27

Визначення проблем. Зміст уроку Відповідність структури уроку його змісту і меті: послідовність, логічний зв’язок між основними етапами уроку, зміна видів діяльності протягом уроку та їх доцільність; .Особистісна орієнтація освіти: врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів Наявність диференціації й інтеграції змісту навчання; створення ситуації вибору та успіху. Вибір завдань з точки зору активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Номер слайду 28

Практична робота 2 Учні. Скласти малюнковий (або схематичний) лист товаришу. “Що мені подобається і не подобається на уроках у школі”. Учителі. Скласти зразки різнорівневих завдань на уроках навчання грамоти.

Номер слайду 29

Учні 1 класу Учителі учнів 1 класу

Номер слайду 30

Системність і глибина засвоєння знань. Впровадження компетентнісного підходу (спрямованість на досягнення результату на рівні ключових, предметних та загальнопредметних компетентностей) Учень має уявлення, знає, розуміє, застосовує, виявляє ставлення, оцінює). Вміння учнями та вчителем оцінювати висловлювати оцінні судження, висловити своє ставлення до змісту матеріалу, до процесу і результату навчання. Визначення проблем. Результативність роботи

Номер слайду 31

Висновки: Компетентнісний підхід є об`єктивним процесом еволюції освіти. Жодна інноваційна технологія не є універсальною. Запровадження будь-якої інновації потребує змін – матеріально-технічних, психологічних ( психології вчителя, учня). Запровадження інновацій потребує програмного і методичного забезпечення; знання методики запровадження інновацій. Уроки на засадах компетентнісного підходу потребують змін всього життя класу, а також багато часу для підготовки як учнів, так і педагога. Починати впроваджувати потрібно поступово, адже до них треба звикнути. Використання педагогічних інновацій – не самоціль. Це лише засіб досягнення навчальної мети. Кожен учитель – творець власної технології.

Номер слайду 32

Навчити самостійно учнів учитися – це навчити: Інформацію та ЖИТТЄВИХ для вирішення 2. Обробляти 1. Здобувати 4. Використовувати 3. Узагальнювати навчальних ПРОБЛЕМ

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
1807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку