Динамічна гра-заняття з музично-ритмічними елементами на тему "Руховий калейдоскоп"

Про матеріал
Ми завжди стоїмо на шляху пошуку ефективних інноваційних технологій, спрямованих на збереження здоров'я дітей. Одним з шляхів вирішення цієї проблеми може стати цілеспрямоване використання відомих фізкультурно-оздоровчих методик та інноваційних технологій, адаптованих до вікових особливостей дітей , які сприяють мовленнєвій та руховій активності дітей.
Перегляд файлу

Динамічна гра-заняття з музично-ритмічними елементами на тему «Руховий калейдоскоп»

                                                                           Вчитель-логопед: Світонь Н.О.

Мета:

1. Розвивати зв’язне мовлення, спритність та координацію рухів рук дитини, слухову увагу, ритмічність мовлення, поставу, рухову пам’ять, рухову активність, почуття ритму, загальну моторику, естетичний смак;

2. Підвищити мовленнєву активність дітей шляхом спеціальних технологій ( Сполучена гімнастика, Орф-педагогіка, Степ-технологія, Су-Джок-терапія);

    Формувати у дітей вміння ритмічно погоджувати виконання рухів з мовленням та музикою одночасно;

     Синхронізувати роботу великих півкуль головного мозку шляхом включення кінезіологічних вправ;

     Вчити дітей концентрувати увагу;

     Спонукати дітей до колективної співпраці;

3. Виховувати емоційне сприйняття, позитивне ставлення до музично-ритмічних вправ.

Матеріали та обладнання:

–Для самостійної ігрової діяльності: 2 м’яча та кошик для них, 2 стільця і 2 іграшки на пальці для пальчикової гімнастики;

–Мольберт, калейдоскоп рухових ігор з позначенням на ньому 5-ти секторів відповідними символами.

–1 сектор: 10 стільців для дітей (на кожну дитину та педагога);

–2 сектор:-10 дощечок для відбивання ритму;

 –20 пластмасових стаканчиків для відбивання ритму;

 –20 дерев’яних паличок для відбивання ритму;

 –іграшка на пальчик «Крокодил»;

–3 сектор: 10 степ платформ;

–4 сектор: стіл, 10 стільців для дітей, 10 м’ячиків Су-Джок та 10 пружинок, 10 спеціальних ємностей для Су-Джок;

–5 сектор: кошик, 10 різнокольорових кульок.

Хід гри-заняття:

  1. Нервово-психічна підготовка:

Діти на килимку по групам  грають в ігри: з м’ячами, з пальчиками та танцюють під фонову музику.

Логопед: - Так! Закінчилася гра!

                     Нам займатися пора!

Діти разом: - Не бажаємо займатись!

1 дитина: - Ми м’ячем хотіли грати!

2 дитина: -Ми хотіли танцювати!

3 дитина: -І з долоньками пограти!

Логопед: -Треба розвивати мову! (звертається до вихователя)

Вихователь: -Чим дітей зайняти знову?!(вихователь дивується)

Логопед: (плескає в долоні і ритмодикламує)

-Всі до мене, дітвора!-

-В нас нова цікава гра!

Логопед: -Будемо м’ячами грати,

                   Будемо і танцювати!

                   Будемо, навіть, пальчиками

                   З вами ми грати!

Логопед: -А допоможе нам у цьому ось цей калейдоскоп рухових ігор, який покаже, в які ігри ми будемо сьогодні грати і подарує нам веселий настрій!

  1. Сектор « Сполучена гімнастика»

Логопед: -І перша гра у нас на калейдоскопі для язика – «Спритний язичок». Запрошую вас сісти на  стільці.

Вправа «Райдуга»

Гляньте – райдуга над нами- (Вправа «Гірка»)

На деревах (Язик вгору)

І на мамі, (Язик вгору)

І над хвилею морською, (Вправа «Індик»:бл-бл-бл…)

І (Вправа «Голочка»)

Ще трішки (заховати язик)

Наді (Вправа «Голочка»)

Мною (заховати язик).

(Вправи супроводжуються одночасними рухами рук)

Вправа «Горщик»

Горщик новенький (Вправа «Чашечка»)

З кришкою гарненькою (Вправа «Грибок»)

Відкриваєм кришку ( «Клацнути язиком»)

Скік - (Вправа «Голочка»)

Стрибає мишка (заховати язик).

(Вправи супроводжуються одночасними рухами рук)

Вправа «Ідемо в ліс»

-Ідуть пальчики в ліс, а язичок іде разом з ними.

-Зайшли пальчики в ліс і побачили густі дерева.

-Багато в лісі великих дерев.

-А ось росте дерево

-І листочки на ньому гойдаються.

-А на дереві пташка звела гніздо

- і виглядає з гніздечка.

-А під деревом ростуть гриби.

(Одночасні рухи рук та язика)

  1. Сектор « Орф-педагогіка»

Логопед: - Рухових калейдоскоп пропонує наступну гру «Веселий оркестр». Сідайте, будь ласка, у коло і приготуйте свої долоньки.

  1. «Веселі стаканчики» (відбивання ритму стаканчиками під музику).
  2. «Крокодил» (відбивання ритму паличками під музичний супровід з промовлянням слів вірша).

Логопед: -Розповідайте разом зі мною вірш про крокодила:

«Крокодил»

Крокодил, закрийте рот-

Ви лякаєте народ!

Чесно вам признаюсь-

Я так усміхаюсь!

           Логопед: -А тепер відстукаємо ритм цього вірша паличками.

                  -І ще раз під музику.

3) «Дві конячки» (відбивання ритму паличками під музику з проспівуванням слів пісні):

Дві конячки поспішають – Но! Но! Но!

Зараз всіх нас покатають – Но! Но! Но!

Скачуть, скачуть в нове місто – Цок! Цок! Цок!

Бють підкови по доріжці – Цок! Цок! Цок!

ІІ

І з собою заберіть нас –Так! Так! Так!

Швидко-швидко довезіть нас –Так! Так! Так!

Гей, конячки - бють підкови – Гоп! Гоп! Гоп!

Ось і місто – гарне й нове – Стоп! Стоп! Стоп!

  1. Сектор «Степ-аеробіка»

Логопед: -Наступна гра на калейдоскопі «Степ-аеробіка».

                  - Степ-аеробікою займаємось-

                   -Здоровя краще маємо».

                   -Запрошую усіх зайняти місця біля степ-платформ:

          Дружно будем крокувати

Рух ритмічний розвивати:

Так-так,

Так-так-

Ходять ніженьки ось так.

Крок-наліво,

Крок-направо,

Крок-вперед

І крок-назад.

Ми ногами: топ-топ,

Ми руками: хлоп-хлоп.

Дуже складно нам триматись

Підлоги ніжкой не торкатись

І не падать, не хитатись

За сусіда не хвататись.

Раз-сюди,

Два-туди,

Кругом тепер ти обійди.

          Логопед: -А зараз…..Зайці роблять зарядку!

           (Діти виконують вправи під музику «Зайці роблять зарядку»).

  1. Сектор «Су-Джок – терапія»

Логопед: -Рухаємося далі. Наступна гра на нашому калейдоскопі «Вправні пальчики»:

-Пальчикам маленьким треба тренуватись

  І тоді все вийде-будем сподіватись!

-Проходьте, будь ласка, до стільців і займайте місця. Візьміть м’ячик.

Діти виконують вправи з м’ячиком Су-Джок:

Цей малесенький дружок

Називається Су-Джок!

В руках його я перекочую-

Свої пальчики до розминання заохочую.

Будуть пальчики сильніші,

А малята розумніші.

Логопед: -Заховали м’ячик.

                  -А тепер пограємо в гру, яка називається «Їжачок», бо наш м’ячик схожий на їжачка:

 

1. Їжак тупав по доріжці-

    В нього заморились ніжки.

    Він котився і котився-

    В праву ручку закотився: «Чик!»

2. Їжак тупав по доріжці-

    В нього заморились ніжки.

    Він котився і котився-

    В ліву ручку закотився: «Чик!»

3. Їжак тупав по доріжці-

    В нього заморились ніжки.

    Він котився і котився-

    І до вушка прикотився.

4.Через вушко покотився, покотився,

    На голівці опинився.

5.Через голівку , покотився

    І заховався.

(Діти виконують під музику відповідні вправи)

Логопед: - Покладіть м’ячики і візьміть пружинку в ліву руку, а праву ось так поставте.

Вправи з пружинками Су-Джок (масаж пальців правої руки):

Щоб міцним був пальчик наш-

Зробимо йому масаж:

Сильно, сильно розітрем

І до іншого перейдем. (Масаж всіх пальців правої руки по-черзі)

І Су-Джок покладем.

Логопед: -Молодці, пограли з пальчиками, зробили їм масаж.

6. Сектор «Веселі кульки» .

Логопед: -А наш калейдоскоп показує останню гру «Веселі кульки».

                  -Сідайте зручно у коло, візьміть собі кульки.

                  - Підсуньтесь близенько один до одного і приготуйте свої                долоньки.

(Рухлива гра з різнокольоровими кульками під музику).

Логопед: -Покладіть, будь ласка, кульки у кошик.

7.Підсумок

Логопед: -Ідіть до мене.

                 -Втомились?

Діти: -Ні!

Логопед: -Сподобався вам наш руховий калейдоскоп?

Діти: -Так!

Логопед: -А в які ігри вам сьогодні сподобалося грати? (Діти відповідають)

Логопед:- Подякуємо один одному за те, що ми сьогодні були однією дружною командою (Діти будують башту зі своїх рук).

Логопед разом з дітьми: -Ми сьогодні молодці!

Логопед: -Ось і закінчилася гра-

                   Відпочивати всім пора!

                

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку