Динамічна гра-заняття з музично-ритмічними елементами на тему «Руховий калейдоскоп»
Вчитель-логопед: Світонь Н.О.
Мета:
1. Розвивати зв’язне мовлення, спритність та координацію рухів рук дитини, слухову увагу, ритмічність мовлення, поставу, рухову пам’ять, рухову активність, почуття ритму, загальну моторику, естетичний смак;
2. Підвищити мовленнєву активність дітей шляхом спеціальних технологій ( Сполучена гімнастика, Орф-педагогіка, Степ-технологія, Су-Джок-терапія);
Формувати у дітей вміння ритмічно погоджувати виконання рухів з мовленням та музикою одночасно;
Синхронізувати роботу великих півкуль головного мозку шляхом включення кінезіологічних вправ;
Вчити дітей концентрувати увагу;
Спонукати дітей до колективної співпраці;
3. Виховувати емоційне сприйняття, позитивне ставлення до музично-ритмічних вправ.
Матеріали та обладнання:
–Для самостійної ігрової діяльності: 2 м’яча та кошик для них, 2 стільця і 2 іграшки на пальці для пальчикової гімнастики;
–Мольберт, калейдоскоп рухових ігор з позначенням на ньому 5-ти секторів відповідними символами.
–1 сектор: 10 стільців для дітей (на кожну дитину та педагога);
–2 сектор:-10 дощечок для відбивання ритму;
–20 пластмасових стаканчиків для відбивання ритму;
–20 дерев’яних паличок для відбивання ритму;
–іграшка на пальчик «Крокодил»;
–3 сектор: 10 степ платформ;
–4 сектор: стіл, 10 стільців для дітей, 10 м’ячиків Су-Джок та 10 пружинок, 10 спеціальних ємностей для Су-Джок;
–5 сектор: кошик, 10 різнокольорових кульок.
Хід гри-заняття:
Діти на килимку по групам грають в ігри: з м’ячами, з пальчиками та танцюють під фонову музику.
Логопед: - Так! Закінчилася гра!
Нам займатися пора!
Діти разом: - Не бажаємо займатись!
1 дитина: - Ми м’ячем хотіли грати!
2 дитина: -Ми хотіли танцювати!
3 дитина: -І з долоньками пограти!
Логопед: -Треба розвивати мову! (звертається до вихователя)
Вихователь: -Чим дітей зайняти знову?!(вихователь дивується)
Логопед: (плескає в долоні і ритмодикламує)
-Всі до мене, дітвора!-
-В нас нова цікава гра!
Логопед: -Будемо м’ячами грати,
Будемо і танцювати!
Будемо, навіть, пальчиками
З вами ми грати!
Логопед: -А допоможе нам у цьому ось цей калейдоскоп рухових ігор, який покаже, в які ігри ми будемо сьогодні грати і подарує нам веселий настрій!
Логопед: -І перша гра у нас на калейдоскопі для язика – «Спритний язичок». Запрошую вас сісти на стільці.
Вправа «Райдуга»
Гляньте – райдуга над нами- (Вправа «Гірка»)
На деревах (Язик вгору)
І на мамі, (Язик вгору)
І над хвилею морською, (Вправа «Індик»:бл-бл-бл…)
І (Вправа «Голочка»)
Ще трішки (заховати язик)
Наді (Вправа «Голочка»)
Мною (заховати язик).
(Вправи супроводжуються одночасними рухами рук)
Вправа «Горщик»
Горщик новенький (Вправа «Чашечка»)
З кришкою гарненькою (Вправа «Грибок»)
Відкриваєм кришку ( «Клацнути язиком»)
Скік - (Вправа «Голочка»)
Стрибає мишка (заховати язик).
(Вправи супроводжуються одночасними рухами рук)
Вправа «Ідемо в ліс»
-Ідуть пальчики в ліс, а язичок іде разом з ними.
-Зайшли пальчики в ліс і побачили густі дерева.
-Багато в лісі великих дерев.
-А ось росте дерево
-І листочки на ньому гойдаються.
-А на дереві пташка звела гніздо
- і виглядає з гніздечка.
-А під деревом ростуть гриби.
(Одночасні рухи рук та язика)
Логопед: - Рухових калейдоскоп пропонує наступну гру «Веселий оркестр». Сідайте, будь ласка, у коло і приготуйте свої долоньки.
Логопед: -Розповідайте разом зі мною вірш про крокодила:
«Крокодил»
Крокодил, закрийте рот-
Ви лякаєте народ!
Чесно вам признаюсь-
Я так усміхаюсь!
Логопед: -А тепер відстукаємо ритм цього вірша паличками.
-І ще раз під музику.
3) «Дві конячки» (відбивання ритму паличками під музику з проспівуванням слів пісні):
Дві конячки поспішають – Но! Но! Но!
Зараз всіх нас покатають – Но! Но! Но!
Скачуть, скачуть в нове місто – Цок! Цок! Цок!
Б’ють підкови по доріжці – Цок! Цок! Цок!
ІІ
І з собою заберіть нас –Так! Так! Так!
Швидко-швидко довезіть нас –Так! Так! Так!
Гей, конячки - б’ють підкови – Гоп! Гоп! Гоп!
Ось і місто – гарне й нове – Стоп! Стоп! Стоп!
Логопед: -Наступна гра на калейдоскопі «Степ-аеробіка».
- Степ-аеробікою займаємось-
-Здоров’я краще маємо».
-Запрошую усіх зайняти місця біля степ-платформ:
Дружно будем крокувати
Рух ритмічний розвивати:
Так-так,
Так-так-
Ходять ніженьки ось так.
Крок-наліво,
Крок-направо,
Крок-вперед
І крок-назад.
Ми ногами: топ-топ,
Ми руками: хлоп-хлоп.
Дуже складно нам триматись
Підлоги ніжкой не торкатись
І не падать, не хитатись
За сусіда не хвататись.
Раз-сюди,
Два-туди,
Кругом тепер ти обійди.
Логопед: -А зараз…..Зайці роблять зарядку!
(Діти виконують вправи під музику «Зайці роблять зарядку»).
Логопед: -Рухаємося далі. Наступна гра на нашому калейдоскопі «Вправні пальчики»:
-Пальчикам маленьким треба тренуватись
І тоді все вийде-будем сподіватись!
-Проходьте, будь ласка, до стільців і займайте місця. Візьміть м’ячик.
Діти виконують вправи з м’ячиком Су-Джок:
Цей малесенький дружок
Називається Су-Джок!
В руках його я перекочую-
Свої пальчики до розминання заохочую.
Будуть пальчики сильніші,
А малята розумніші.
Логопед: -Заховали м’ячик.
-А тепер пограємо в гру, яка називається «Їжачок», бо наш м’ячик схожий на їжачка:
1. Їжак тупав по доріжці-
В нього заморились ніжки.
Він котився і котився-
В праву ручку закотився: «Чик!»
2. Їжак тупав по доріжці-
В нього заморились ніжки.
Він котився і котився-
В ліву ручку закотився: «Чик!»
3. Їжак тупав по доріжці-
В нього заморились ніжки.
Він котився і котився-
І до вушка прикотився.
4.Через вушко покотився, покотився,
На голівці опинився.
5.Через голівку , покотився
І заховався.
(Діти виконують під музику відповідні вправи)
Логопед: - Покладіть м’ячики і візьміть пружинку в ліву руку, а праву ось так поставте.
Вправи з пружинками Су-Джок (масаж пальців правої руки):
Щоб міцним був пальчик наш-
Зробимо йому масаж:
Сильно, сильно розітрем
І до іншого перейдем. (Масаж всіх пальців правої руки по-черзі)
І Су-Джок покладем.
Логопед: -Молодці, пограли з пальчиками, зробили їм масаж.
6. Сектор «Веселі кульки» .
Логопед: -А наш калейдоскоп показує останню гру «Веселі кульки».
-Сідайте зручно у коло, візьміть собі кульки.
- Підсуньтесь близенько один до одного і приготуйте свої долоньки.
(Рухлива гра з різнокольоровими кульками під музику).
Логопед: -Покладіть, будь ласка, кульки у кошик.
7.Підсумок
Логопед: -Ідіть до мене.
-Втомились?
Діти: -Ні!
Логопед: -Сподобався вам наш руховий калейдоскоп?
Діти: -Так!
Логопед: -А в які ігри вам сьогодні сподобалося грати? (Діти відповідають)
Логопед:- Подякуємо один одному за те, що ми сьогодні були однією дружною командою (Діти будують башту зі своїх рук).
Логопед разом з дітьми: -Ми сьогодні молодці!
Логопед: -Ось і закінчилася гра-
Відпочивати всім пора!