"Мовленнєва картка для обстеження немовленнєвих дітей" стане в нагоді логопедам та дефектологам під час обстеження дітей з важкими мовленнєвими розладами або невербальних дітей з ООП.
МОВЛЕННЄВА КАРТА
для обстеження
немовленнєвої дитини
(ЗМР, ДЦП, Синдром Дауна, розумова відсталість)
ІНДИВІДУАЛЬНА МОВЛЕННЄВА КАРТКА
Анкетні дані
Прізвище, ім’я дитини: _________________________________________________________
Дата народження: ____________________р. н.
Дата обстеження: _________________________ р (Вказує вчитель-логопед)
Вік дитини:______________р. __________міс.
Домашня адреса, телефон _вул. (просп., бульв., пров.)_______________________________
________________________тел._______________________________________
Відомості про батьків:
Мати: ПІБ _____________________________контактні телефони: __________________
Батько: ПІБ ___________________________ контактні телефони: __________________
Скарги батьків____________________________________________________________
Анамнестичні дані
Наявність нервово-психічних, хронічних соматичних захворювань у батьків, генетичні фактори (захворювання матері, батька, найближчих родичів)_________________________
Від якої вагітності дитина (аборти, викидні) _______________________________________
Перебіг вагітності, стан здоров’я матері (токсикоз у першій, другій половині вагітності, хронічні, гінекологічні, венеричні, інфекційні захворювання, їх загострення) ___________
Пологи (дострокові, швидкі, стрімкі, обезводнені; народження у складі двійні-трійні)_____________________________________________________________
Стимуляція (механічна, хімічна, електростимуляція) ________________________________
Асфіксія (біла, синя) ___________________________________________________________
Резус-фактор (негативний, сумісність) ____________________________________________
Вроджені вади, відхилення від норми в анатомічній будові тіла _______________________
Вага новонародженої (норма, недоношеність), зріст_________________________________
Коли закричала _______________________________________________________________
Годування (на який день, активність смоктання, наявність зригування, похлинань) ______
Ранній фізичний розвиток дитини:
Тримає голову (у нормі з 1,5 міс.) ________________
Перевертається (в нормі з 4 міс.) _________________
Сидить (у нормі з 6 міс.) ________________________
Стоїть (у нормі з 10–11 міс.) _____________________
Ходить (у нормі з 11–12 міс.) ____________________
Перші зуби (у нормі з 6–8 міс.) ___________________
Перенесені хвороби (інфекції, травми голови, соматичні, захворювання нервової системи, алергічні захворювання, реакції):
до року __________________________________________________________________
після року __________________________________________________________________
Ранній мовленнєвий розвиток дитини:
Гуління (у нормі з 2 міс.): час появи ________,
Лепет (у нормі з 4–6 міс.): час появи _________,
Перші слова (характеристика, звуконаслідування, кількість) (у нормі – близько року) ____
Фразове мовлення (у нормі з 1,5–2 р.) _____________________________________________
Мовне середовище (одно-, двомовне, дефіцит мовленнєвого спілкування) ______________
Чи переривався мовленнєвий розвиток, з якої причини ______________________________
Чи займалися з учителем-логопедом (тривалість ігор-занять, результат) __________________________________________________________________
Встановлення контакту з дитиною (продуктивний, малопродуктивний)
____________________________________________________
Прояв рухового та мовленнєвого негативізму
____________________________________________________
Прояв здатності до наслідування
____________________________________________________
_____________________________________________________
Прояв фіксації погляду дитини (очі в очі, на органи артикуляції, на картинку)
_____________________________________________________
Наявність реакції на голос (голосно покликати дитину за її спиною –е-е-й або –а-а-а____________________________________________________
Розрізнення на слух звучання 2-3 музичних інструментів
_____________________________________________________
Розрізнення та відтворення на слух двоскладового ритму
_____________________________________________________
Визначення напряму немовленнєвого звуку
_____________________________________________________
Хода – впевнена, невпевнена; ходьба на носочках по прямій лінії; стрибки на одній, двох ногах.
Точність рухів _________________________________________
Переключення _________________________________________
Темп _________________________________________________
Проби: повторити послідовно вправи «кулачок», «дах», «човник», «коза», «кружечок», «окуляри»; чергування вправ по дві «кулак-долоня», «долоні-човники», «окуляри-кулачки», виконання шнуровки
Точність рухів__________________________________________
Переключення__________________________________________
Темп__________________________________________________
Обличчя (осмислене, наявність міміки, байдуже обличчя, асиметричне, носо-губна складка)________________________________________________
Виконання мімічних рухів за наслідуванням (Проби: підняти брови –здивуватись, нахмурити брови – розсердитись, примружити очі, надути щічки – товстунчик
(Дитина проявляє негативізм; намагається виконати, але безуспішно; намагається повторити, але не утримує позу; виконує) _____________________
Правильність прикусу (нормальний, прогнатія, прогенія, передній відкритий, глибокий задній)______________________________________________
Будова піднебіння (нормальне, укорочене, вузьке, високе, низьке, зрощене, наявність щілини)_____________________________________________
Будова зубів (нормальна, дрібні, крупні, рідкі, криві, , відсутні різці)
_____________________________________________________________
Стан під’язикової зв’язки (нормальна, укорочена, зрощена, непластична)
_____________________________________________________________
Рухливість губ (рухливі, не рухливі, щілини верхньої губи, неповне змикання губ)
_____________________________________________________________
Рухливість язик (рухливий, недостатньо рухливий, не рухливий, не вмішується в роті, парез) ___________________________________________________
Співвіднесення власного імені з особистістю (Знає своє ім’я, відкликається на нього)________________________________________________________
Співвіднесення предметів з їх назвами
Покажи, де собачка, машинка,кубик, корівка (спочатку предмети, потім картинки)
______________________________________________________________
Покажи де у собачки очки, носик, вуха. Покажи де у тебе носик, вушка, ротик, пальчики, щічки, ніжки…________________________________________
Покажи частини предметів (колеса у машинки, ручки у ляльки, стрілочки у годинника, крила у літака, двері у будиночка)_______________________
Покажи тварин (найближчого оточення): кицю, собачку, свинку, коника, курочку, козу, півника___________________________________________________
Співвіднесення предметів з їх призначенням
Покажи, чим ти граєшся, чим чистиш зубки, чим вмиваєшся, чим розчісуєш волосся, що їси _________________________________________________
Розуміння узагальнюючих слів
Покажи тваринку, пташечку, дерево, посуд, квіточку, одяг…
_______________________________________________________________
(сюжетні картинки, на яких один об’єкт здійснює різні дії)
Покажи, де дівчинка йде, їсть, спить, грається, вмивається
_______________________________________________________________
(Сюжетні картинки, на яких різні об’єкти здійснюють різні дії)
Покажи, хто вмивається, хто біжить, стоїть, спить, повзе, летить, пливе
_______________________________________________________________
Розуміння прикметників
Покажи, де великий стіл, де маленький_______________________________
Покажи, де високе дерево, де низьке_________________________________
Покажи, де доріжка широка, де вузька________________________________
Покажи, де стрічечка довга, де коротка_______________________________
Покажи, де червоний м’ячик, синій, жовтий. Зелений___________________
Розуміння однини та множини іменників
Покажи, де м’ячик, де м’ячики (машинка, книжечка, котик)______________
Розуміння значень прийменників, що відображають просторові відношення
Сховай машинку за корзинку, поклади машинку в корзинку, постав машинку біля
корзинки__________________________________________________________
Розуміння іменників зі зменшено-пестливими суфіксами
Де ведмідь,де ведмедик; де машина, де машинка; де жаба, де жабка, де м’яч, де м’ячик_____________________________________________________________
Розуміння прийменниково-відмінкової конструкції (2-складна інструкція)
Візьми собачку й посади його на стілець, візьми олівець і дай його мені, візьми
кубик і поклади його в корзинку_____________________________________
Дихання (об’єм, тривалість вдиху, видиху, плавність)
_________________________________________________________________
Голос (голосний, тихий, хриплий, затухаючий, фальцетний, з носовим відтінком)
_________________________________________________________________
Темп (брадилалія, тахілалія, помірний)_______________________________
Розбірливість (вказати причину) _____________________________________
Безумовно-рефлекторна діяльність
Кряхтіння, причмокування, попискування, пхикання, радісні вигуки, сміх, плач,
крик _____________________________________________________________
Можливість промовляння слів (лепет, звуконаслідування, окремі слова,
збереженість складової структури слова)_______________________________
Можливість промовляння фраз ( характер мовлення: спряжене, відображене,
довільне; структура фрази, наявність аграматизмів)___________________
__________________________________________________________________
Можливість вимови окремих звуків
а |
о |
у |
и |
е |
і |
п |
пь |
б |
бь |
м |
мь |
в |
вь |
ф |
фь |
т |
ть |
д |
дь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
нь |
к |
кь |
г |
гь |
х |
хь |
й |
с |
сь |
з |
зь |
ц |
ць |
ш |
ж |
ч |
щ |
л |
ль |
р |
рь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мислення
Володіння дошкою Сегена __________________________________________
Складання пірамідки _______________________________________________
Класифікація ______________________________________________________
Виділення 4-го зайвого _____________________________________________
Рахунок
Співвідношення числа з кількістю предметів ( дай один кубик, дай два олівці…)
__________________________________________________________________
Називання цифр ____________________________________________________
Оптико-просторовий гнозис
Розрізняти поняття вгору/вниз, зліва/справа, спереду/ззаду________________
Оптико-просторовий праксис
Складання розрізних картинок (з 2-4 частин)____________________________
Складання фігурок з паличок за зразком (3-5)___________________________
Логопедичний висновок _____________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Індивідуальний перспективний план__________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Вчитель-логопед _________________________