Мовленнєва картка для обстеження немовленнєвих дітей (ЗМР, РВ, РДА, алалія)

Про матеріал

"Мовленнєва картка для обстеження немовленнєвих дітей" стане в нагоді логопедам та дефектологам під час обстеження дітей з важкими мовленнєвими розладами або невербальних дітей з ООП.

Перегляд файлу

 

 

 

МОВЛЕННЄВА КАРТА

для обстеження

немовленнєвої дитини

(ЗМР, ДЦП, Синдром Дауна, розумова відсталість)

 

 

 

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНА МОВЛЕННЄВА КАРТКА

 

 

Анкетні дані

Прізвище, ім’я дитини: _________________________________________________________

Дата народження: ____________________р. н.

Дата обстеження: _________________________ р (Вказує вчитель-логопед)

Вік дитини:______________р. __________міс.

Домашня адреса, телефон _вул. (просп., бульв., пров.)_______________________________

________________________тел._______________________________________

Відомості про батьків:

Мати: ПІБ _____________________________контактні телефони: __________________

Батько: ПІБ ___________________________ контактні телефони: __________________

Скарги батьків____________________________________________________________

Анамнестичні дані

Наявність нервово-психічних, хронічних соматичних захворювань у батьків, генетичні фактори (захворювання матері, батька, найближчих родичів)_________________________

Від якої вагітності дитина (аборти, викидні) _______________________________________

Перебіг вагітності, стан здоров’я матері (токсикоз у першій, другій половині вагітності, хронічні, гінекологічні, венеричні, інфекційні захворювання, їх загострення) ___________

Пологи (дострокові, швидкі, стрімкі, обезводнені; народження у складі двійні-трійні)_____________________________________________________________

Стимуляція (механічна, хімічна, електростимуляція) ________________________________

Асфіксія (біла, синя) ___________________________________________________________

Резус-фактор (негативний, сумісність) ____________________________________________

Вроджені вади, відхилення від норми в анатомічній будові тіла _______________________

Вага новонародженої (норма, недоношеність), зріст_________________________________

Коли закричала _______________________________________________________________

Годування (на який день, активність смоктання, наявність зригування, похлинань) ______

Ранній фізичний розвиток дитини:

Тримає голову (у нормі з 1,5 міс.) ________________

Перевертається (в нормі з 4 міс.) _________________

Сидить (у нормі з 6 міс.) ________________________

Стоїть (у нормі з 10–11 міс.) _____________________

Ходить (у нормі з 11–12 міс.) ____________________

Перші зуби (у нормі з 6–8 міс.) ___________________

Перенесені хвороби (інфекції, травми голови, соматичні, захворювання нервової системи, алергічні захворювання, реакції):

до року __________________________________________________________________

після року __________________________________________________________________

Ранній мовленнєвий розвиток дитини:

Гуління (у нормі з 2 міс.): час появи ________,

Лепет (у нормі з 4–6 міс.): час появи _________,

Перші слова (характеристика, звуконаслідування, кількість) (у нормі – близько року) ____

Фразове мовлення (у нормі з 1,5–2 р.) _____________________________________________

Мовне середовище (одно-, двомовне, дефіцит мовленнєвого спілкування) ______________

Чи переривався мовленнєвий розвиток, з якої причини ______________________________

Чи займалися з учителем-логопедом (тривалість ігор-занять, результат) __________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Обстеження невербальних компонентів комунікації

Встановлення контакту з дитиною (продуктивний, малопродуктивний)

____________________________________________________

Прояв рухового та мовленнєвого негативізму

____________________________________________________

Прояв здатності до наслідування

  • («Зроби, як я»: жести)

____________________________________________________

  • («Політай, як пташечка», «Пострибай, як зайчик» (за відсутності ДЦП)

_____________________________________________________

Прояв фіксації погляду дитини (очі в очі, на органи артикуляції, на картинку)

_____________________________________________________

  1. Обстеження слухового сприйняття

Наявність реакції на голос (голосно покликати дитину за її спиною –е-е-й або –а-а-а____________________________________________________

Розрізнення на слух звучання 2-3 музичних інструментів

_____________________________________________________

Розрізнення та відтворення на слух двоскладового ритму

_____________________________________________________

Визначення напряму немовленнєвого звуку

_____________________________________________________

  1. Обстеження моторного розвитку
  • Стан загальної моторики

Хода – впевнена, невпевнена; ходьба на носочках по прямій лінії; стрибки на одній, двох ногах.

Точність рухів _________________________________________

Переключення _________________________________________

Темп _________________________________________________

  • Стан дрібної моторики

Проби: повторити послідовно вправи «кулачок», «дах», «човник», «коза», «кружечок», «окуляри»; чергування вправ по дві «кулак-долоня», «долоні-човники», «окуляри-кулачки», виконання шнуровки

Точність рухів__________________________________________

Переключення__________________________________________

Темп__________________________________________________

  • Стан мімічних мязів

Обличчя (осмислене, наявність міміки, байдуже обличчя, асиметричне, носо-губна складка)________________________________________________

Виконання мімічних рухів за наслідуванням (Проби: підняти брови –здивуватись, нахмурити брови – розсердитись, примружити очі, надути щічки – товстунчик             

(Дитина проявляє негативізм; намагається виконати, але безуспішно; намагається повторити, але не утримує позу; виконує) _____________________

  1. Обстеження артикуляційного апарату

Правильність прикусу (нормальний, прогнатія, прогенія, передній відкритий, глибокий задній)______________________________________________

Будова піднебіння (нормальне, укорочене, вузьке, високе, низьке, зрощене, наявність щілини)_____________________________________________

Будова зубів (нормальна, дрібні, крупні, рідкі, криві, , відсутні різці)

_____________________________________________________________

Стан під’язикової зв’язки (нормальна, укорочена, зрощена, непластична)

_____________________________________________________________

Рухливість губ (рухливі, не рухливі, щілини верхньої губи, неповне змикання губ)

_____________________________________________________________

Рухливість язик (рухливий, недостатньо рухливий, не рухливий, не вмішується в роті, парез) ___________________________________________________

  1. Обсеження імпресивного мовлення
  • Стан номінативного словника

Співвіднесення власного імені з особистістю (Знає своє ім’я, відкликається на нього)________________________________________________________

Співвіднесення предметів з їх назвами

Покажи, де собачка, машинка,кубик, корівка (спочатку предмети, потім картинки)

______________________________________________________________

Покажи де у собачки очки, носик, вуха. Покажи де у тебе носик, вушка, ротик, пальчики, щічки, ніжки…________________________________________

Покажи частини предметів (колеса у машинки, ручки у ляльки, стрілочки у годинника, крила у літака, двері у будиночка)_______________________

Покажи тварин (найближчого оточення): кицю, собачку, свинку, коника, курочку, козу, півника___________________________________________________

Співвіднесення предметів з їх призначенням

Покажи, чим ти граєшся, чим чистиш зубки, чим вмиваєшся, чим розчісуєш волосся, що їси _________________________________________________

Розуміння узагальнюючих слів

Покажи тваринку, пташечку, дерево, посуд, квіточку, одяг…

_______________________________________________________________

  • Стан предикативного словника

(сюжетні картинки, на яких один об’єкт здійснює різні дії)

Покажи, де дівчинка йде, їсть, спить, грається, вмивається

_______________________________________________________________

(Сюжетні картинки, на яких різні обєкти здійснюють різні дії)

Покажи, хто вмивається, хто біжить, стоїть, спить, повзе, летить, пливе

_______________________________________________________________

 

  • Стан атрибутивного словника

Розуміння прикметників

Покажи, де великий стіл, де маленький_______________________________

Покажи, де високе дерево, де низьке_________________________________

Покажи, де доріжка широка, де вузька________________________________

Покажи, де стрічечка довга, де коротка_______________________________

Покажи, де червоний мячик, синій, жовтий. Зелений___________________

  • Стан граматичної сторони мовлення

Розуміння однини та множини іменників

Покажи, де мячик, де мячики (машинка, книжечка, котик)______________

              Розуміння значень прийменників, що відображають просторові відношення

Сховай машинку за корзинку, поклади машинку в корзинку, постав машинку біля

корзинки__________________________________________________________             

Розуміння іменників зі зменшено-пестливими суфіксами

Де ведмідь,де ведмедик; де машина, де машинка; де жаба, де жабка, де мяч, де мячик_____________________________________________________________

          Розуміння прийменниково-відмінкової конструкції (2-складна інструкція)

Візьми собачку й посади його на стілець, візьми олівець і дай його мені, візьми

кубик і поклади його в корзинку_____________________________________

  1. Обстеження експресивного мовлення
  • Загальне звучання мовлення

Дихання (обєм, тривалість вдиху, видиху, плавність)

_________________________________________________________________

Голос (голосний, тихий, хриплий, затухаючий, фальцетний, з носовим відтінком)

_________________________________________________________________

Темп (брадилалія, тахілалія, помірний)_______________________________

Розбірливість (вказати причину) _____________________________________

  • Стан мовленнєвої діяльності

           Безумовно-рефлекторна діяльність

           Кряхтіння, причмокування, попискування, пхикання, радісні вигуки, сміх, плач,

крик _____________________________________________________________

Можливість промовляння слів (лепет, звуконаслідування, окремі слова,

збереженість складової структури слова)_______________________________

          Можливість промовляння фраз ( характер мовлення: спряжене, відображене,                    

довільне; структура фрази, наявність аграматизмів)___________________

 __________________________________________________________________

Можливість вимови окремих звуків

а

о

у

и

е

і

п

пь

б

бь

м

мь

в

вь

ф

фь

т

ть

д

дь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

нь

к

кь

г

гь

х

хь

й

с

сь

з

зь

ц

ць

ш

ж

ч

щ

л

ль

р

рь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Обстеження психічних функцій

Мислення

Володіння дошкою Сегена __________________________________________

Складання пірамідки _______________________________________________

Класифікація ______________________________________________________

Виділення 4-го зайвого _____________________________________________

Рахунок

Співвідношення числа з кількістю предметів ( дай один кубик, дай два олівці…)

__________________________________________________________________

Називання цифр ____________________________________________________

Оптико-просторовий гнозис

Розрізняти поняття вгору/вниз, зліва/справа, спереду/ззаду________________

Оптико-просторовий праксис

Складання розрізних картинок (з 2-4 частин)____________________________

Складання фігурок з паличок за зразком (3-5)___________________________

 

 

Логопедичний висновок _____________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

 

Індивідуальний перспективний план__________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

 

Вчитель-логопед  _________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Авєдова Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фалюш Інна Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
19077
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку