Заняття з розвитку фонетико-фонематичної складової мовлення на тему «Забудькуваті клоуни» (Диференціація звуків [Т]- [Д] в словах)

Про матеріал
Диференціація звуків – це один із завершальних етапів у виправленні порушень звуковимови у дітей. Однак він є дуже важливим для розмежування "старої" (дефектної) вимови від "нової" (правильної). Диференціацію звуків розпочинають після постановки та автоматизації кожного зі звуків, які не вимовляє дитина, або ж проводять паралельно з автоматизацією.
Перегляд файлу

Заняття з розвитку фонетико-фонематичної складової мовлення на тему «Забудькуваті клоуни» (Диференціація звуків [Т]- [Д] в словах).

                                                                      Вчитель-логопед: Світонь Н.О.

МЕТА:

1. Розвивати фонематичний слух, психічні процеси (увагу, слухову та зорову пам’ять, логічне мислення), дрібну та загальну моторику.

 2. Вчити дітей розрізняти звуки [Т]- [Д] між собою за артикуляцією і на слух, в складах, словах. Продовжувати вчити визначати місцезнаходження цих звуків у словах. Удосконалювати вимову та артикуляцію звуків [Т]- [Д]. Активізувати словник за лексичною темою «Транспорт». Удосконалювати практичні навички звукового аналізу.

 3. Корегувати мовне дихання, стимулювати кинестетичні відчуття м’язів мовного апарату.

4. Виховувати взаємодопомогу, вміння діяти за вказівкою логопеда.

МАТЕРІАЛИ ТА ОБЛАДНАННЯ: 2 клоуни з буквами «Т» і «Д» - Томка і Домка, люстерка, носові хустки, картинки з зображенням транспорту (дирижабль, мопед, мотоцикл, велосипед, самокат, бульдозер, літак, вертоліт, тролейбус, автобус, каток, поїзд), предметні картинки, в назвах яких є звуки [Т]- [Д], колеса з картинками для звукового аналізу, фішки для звукового аналізу, повітряні кульки, 2 валізи з буквами «Т»- «Д», карточки на кожну дитину (дзвінок і дзвінок перекреслений).

ХІД ЗАНЯТТЯ:

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Логопед:-Діти, сьогодні до нас завітали гості. А які ви дізнаєтесь, коли відгадаєте мою загадку:

На арені виступає

І шалений успіх має.

Чиї витівки і сміх

Звеселяють нас усіх?

(Клоун)

Логопед:-Так. Це клоун. А де працює клоун? (У цирку).

Логопед:-А до нас приїхали здалеку 2 клоуни. Ось вони. Познайомтесь- Томка і Домка. Ви знаєте, щоб бути клоуном, треба красиво і правильно розмовляти з публікою. А для цього їм приходиться багато працювати: робити артикуляційну гімнастику, різні вправи і вчити багато віршів.  А давайте і ми з вами, щоб правильно вимовляти всі звуки та красиво говорити, зробимо гімнастику для губ і язика.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Артикуляційна гімнастика (артикуляційні вправи для правильної вимови звуків [Т]- [Д])

2. Самомасаж

Логопед:-А тепер покажемо клоунам, що і ми уміємо робити, як вони, перетворимося на клоунів:

«Я гарний клоун» (розтирання лоба від середини до висків)

«Одягнемо шапочку» (розтирання волосистої частини голови від середини до вух)

«Намалюємо брови» (розтирання лоба від брів до волосистої частини голови)

«Намалюємо вуса» (розтирання пальцями від середини верхньої губи до кінчиків рота)

«Веселий клоун» (потягнути пальцями куточки рота вгору «усмішка»)

«Сумний клоун» ((потягнути пальцями куточки рота вниз «сум»)

«Вмили личко» (обертові погладжувальні рухи по обличчю)

3. Порівняння артикуляції звуків [Т]- [Д]

Логопед:-Діти, а скажіть, який перший звук у слові Томка? ([Т]). А в слові Домка? ([Д]). Сьогодні ми з вам будемо вивчати звуки [Т] і [Д], а в цьому нам допоможуть ці веселі клоуни.

Логопед:-Візьміть люстерка і вимовте звук [Т]. Де знаходиться язик, коли ми вимовляємо цей звук? (Артикуляція звука візуальна: язик – вгорі, губи – в «усмішці», голос – «спить»). В якому положенні губи? Голос спить чи не спить?(Аналогічна робота проводиться зі звуком [Д]).

4. Дидактична вправа «Не помились!»

Логопед:-А зараз ми з вами пограємо в гру «Не помились!».(Розрізнення звуків [Т] і [Д] між собою: Т, Д, П, Т, О , Д, Т). Я буду називати вам різні звуки, а ви, якщо почуєте звук [Т] –підніміть карточку з закресленим дзвіночком, а якщо почуєте звук [Д] – підніміть карточку з дзвіночком. (Аналогічна робота проводиться зі складами і словами)

5. Визначення місцезнаходження звуків [Т] і [Д]  у словах.

 

Логопед:-А ви знаєте, що клоуни дуже поспішали до нас і кожному з них хотілося приїхати якомога швидше, тому вони добиралися на різних видах транспорту. Хочете дізнатися, на якому виді транспорту добиралися до нас Томка і Домка? Тоді візьміть свої картинки, на яких зображений транспорт і визначте, в якому слові є звук [Т], а в якому звук [Д] і де вони знаходяться( на початку, в середині чи в кінці слова) та покладіть ці картинки до клоунів.

Логопед:-Так, от тепер ми знаємо, що Томка їхав на……, а Домка їхав на….

6. Фізхвилинка «Транспорт».

Логопед:-А тепер ми покажемо з вами клоунам, які види транспорту ми вже знаємо:

Наземний. Підземний, повітряний, водний

Нас транспорт домчить будь-куди вже сьогодні.

Вантажний буває він і легковий,

А ще спеціальний і допоміжний.

(Діти супроводжують текст відповідними рухами за задумом логопеда).

7. Дихальна гімнастика.

 Логопед:-Томка і Домка приїхали до нас зі своїми різнокольоровими кульками. Хочете пограти з ними? Подмухаємо на них, хай летять.

Логопед:-Ой, діти, а ми переплутали, де кульки Томки, а де Домки. Як же нам їх розрізнити? Я знаю, що на кульках є малюнки. На кульках Томки зображені предмети, в назвах яких є звук [Т], а на кульках Домки – предмети, в назвах яких є звук [Д]. Беріть по одній кульці і спробуємо розділити їх.

8. Звуковий аналіз слів.

Логопед:-Томка і Домка їхали до нас дуже довго і в їхньому транспорті зламалися колеса. Транспорт буде справлений тоді, коли ви візьмете собі колесо, на якому є картинка і виконаєте завдання. Назвіть слово, яке намальоване на колесі в клітинках під зображенням позначте фішками голосні та приголосні звуки. (Діти вибирають собі колеса та виконують звуковий аналіз слова).

Логопед:-Молодці! Допомогли клоунам. От такі ви вмієте робити фокуси з колесами! А тепер клоунам треба збиратися в дорогу. Вони вам дякують за відремонтовані колеса і за те, що їм було дуже цікаво з вами. Томка і Домка запрошують вас до себе в гості, до цирку. А летіти додому вони вирішили на вертольотах.

9. Пальчикова гімнастика «Вертоліт»

Вертоліт, вертоліт

Вирушає у політ

Швидше лопаті крути-

Вертоліт, лети, лети!

(Пальці обох рук, окрім вказівних і великих, переплітаються між собою. Вказівні пальці витягнуті вперед і торкаються подушечками один одного. Великими пальцями виконувати кругові рухи).

10. Дидактична гра «Забудькуваті клоуни»

Логопед:- Полетіли клоуни. Але ж які вони забудькуваті! Вони забули свої валізи з речами. Діти, ось валізи. Одна-для Томки, друга для Домки. Візьмемо їхні речі і покладемо в валізи, а потім відправимо їх поштою. І як завжди, в назвах речей Томки є звук [Т], а в в назвах речей Домки є звук [Д].

ІІІ. ПІДСУМОК

Логопед:-Сподобалось вам зустріч з клоунами? Що найбільше вам сподобалось?

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку