Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження

Про матеріал
Конспект допоможе прослідкувати динаміку образу Скруджа шляхом дослідницько - пошукового методу, виявити причини його духовного переродження.
Перегляд файлу

Тема: Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Мета: розкрити причини духовного переродження Скруджа; розвивати навички

            зв’язного мовлення , логічного мислення, уміння виділяти головне,  

             розвивати    навички виразного читання, переказу тексту, вміння        

            висловлювати думки, аргументувати їх; виховувати гуманізм,             

            загальнолюдські цінності, прагнення до творення добра.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, презентація на тему:   

             «Різдвяна пісня в прозі», підручник, зошит, карта світу, малюнки, текст.

Тип уроку: комбінований                                          

                                             

                                                    Хід уроку

І. Організація класу

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети

      Дитина народжується доброю, чистою та безгрішною. А потім в наслідок оточення, виховання та самовиховання набуває не тільки позитивних рис характеру, а й негативних. Так трапилося й з Скруджем.

Сьогодні на уроці ми розглянемо характеристику образу героя та з’ясуємо, чи зможе Скрудж змінити свою непривабливу сутність, якщо так, то що стане причиною його переродження.

Проблемне питання : чи зможе Скрудж змінити свою непривабливу сутність, якщо так, то що стане причиною його переродження?

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.               Перевірка домашнього завдання. Характеристика образу Скруджа (спостереження над текстом)

Очікувана відповідь

         Скрудж і Марлі були компаньйонами з давніх - давен. Він був єдиною довіреною особою Марлі, його єдиним уповноваженим в усіх справах, його єдиним виконавцем спадщини, його єдиним законним спадкоємцем, його єдиним товаришем і єдиною людиною, яка провела його на кладовище. Та все ж, Скруджа смерть Марлі пригнітила не настільки, аби його ділова схватка могла його зрадити. Тому саме в день погребіння Скрудж уклав вигідну оборудку. Наш герой не викреслив навіть з вивіски ім’я Марлі, йому було байдуже, навіть байдуже як його називають: Марлі чи Скрудж.

    Він був страшенною скнарою. Це той, хто вмів витискати юшку, витягати жили, заганяти у домовину, заграбастувати, обдирати. Це був кремінь, а не чоловік. Потайний, замкнений, самітній, він ховався немов слимак у мушлю. Душевний холод заморозив зсередини старечі риси його обличчя, загострив гачкуватий ніс, зморщив шкіру на щоках, скував ходу, змусив посиніти вуста і почервоніти очі, зробив крижаним його скрипучий голос. Скрудж заморожував своїм холодом свою контору навіть влітку. Його душа ніколи не могла відтанути навіть в свята.

Ніхто ніколи не зупиняв Скруджа на вулиці радісним вигуком: «Любий, Скрудж, як поживаєте, коли зайдете нас провідати?» Ніхто ніколи не просив у нього милостиню, жоден малюк не осмілювався запитати у нього, котра година, ніхто ніколи не звертався до нього. Здавалося, що навіть собаки, проводирі сліпців, розуміли , що він за людина і, зустрівши його, тягли господаря в под’їзд, або підворіття.

«Та про мене, людина без очей, як ось ти, господарю, далебі краща, аніж з лихим оком».(Зачитати). Але й це не засмучувало Скруджа. Він долав свій життєвий шлях, цураючись усіх, і ті, хто добре його знали, цуралися його. Скруджу від цього було солодко. Герой – справжній скряга . Не дозволяв клерку брати вугілля, мало йому платив. Крім того, він не признавав племінника, не допомагав йому. Цікава позиція  у Скруджа відносно свят. Різдво він вважає «нісенітницею і дурницею». 

«Я б такого бевзя, котрий бігає та галасує «Веселі святці, веселі святці», зварив би живцем, вкупі з начинкою, для святкового пудингу, а в могилу йому застромив кілок з падуба». Скрудж ніколи не знав слова «щедрість».(Зачитати)

«Я не бавлю себе на свята і не маю коштів бавити гультіпак».(Зачитати). Він завжди був задоволений собою. Іноді він вважає себе ображеним, коли плате клерку гроші даремно. Скрудж завжди похмурий, і все, що оточує його теж похмуре. Він ніколи ні за ким не сумував.

  1.               Учень відбирає основні риси характеру, записані на зворотній стороні портрету Скруджа, та створює портрет (прийом «Створи портрет»)

ІУ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

      1.Лексична робота. Значення слова «динаміка».

Динаміка –1) рух, розвиток, зміни; 2) наука про рух тіла.

Учитель

  •                   Щоб знайти відповідь на проблемне питання, ми повинні пройти шляхом Скруджа. Пропоную здійснити «віртуальний екскурс». Закрийте оченята і уявіть, що ви перевтілилися в Скруджа.

(Звучить скрегіт заліза, дзвоники. З’являється учень – Марлі та учень – Скрудж)

   2.Робота з текстом. Виразне читання діалогу в особах (куплет І «Привид Марлі», сторінка 86). Прийом «Я - актор»

Учитель

  •                   Відправляємося за різдвяними Привидами.
  1.               Перегляд уривку фільму «Різдвяні свята» режисера Девіда Хью Джонса.США. Фентезі (прийом «Стоп - кадр»)

(Учні роблять висновки від імені Скруджа)

Очікувана відповідь

     Дух минулого привів мене в дитинство, розбудив приємні спогади та примусив розчулитися. Звикнувши всі стосунки вимірювати вигодою, я раптом згадав, що можна бути щасливим і від простої, щирої дружби. У мене навіть появилося почуття каяття, бо недавно я так грубо обійшовся з таким само бідним хлопчиком, яким був сам колись.

     Коли я жив в батьківській родині, дуже любив свою молодшу сестру і та відповідала мені взаємністю. З роками цей зв'язок утратився через моє захоплення грошима. Я відчув докори совісті. 

  1.               Переказ та аналіз тексту (розповідь ІІІ куплета «Другий із трьох Привидів»). Прийом «Граючись - навчаємось»

Очікувана відповідь

    Дивлячись на щасливу родину своєї колишньої нареченої, я вперше пожалкував, що не створив сім’ї, не маю дітей, які б скрасили мою старість.

      Побувавши таємно в родині свого клерка Боба Кретчита й побачивши, як бідно, але щасливо вона живе, зрозумівши жах батьків хворої дитини, я просив Духа пощадити бідолашну дитину, але Дух відповів мені моїми словами про скорочення надлишку населеня. Мені стало дуже соромно, я готовий був розкаятися.

  1.               Дослідницько – пошукова діяльність. Робота з ІУ куплетом «Останній із Привидів» (Прийом «Цитатна доріжка» ).

Очікувана відповідь

Страшне видовище власної смерті. Вона не викликала ні в кого співчуття.

Потрясіння від побаченого підштовхнуло до прозріння й розбудило давно забуте відчуття каяття.

Спокуса гріхів веде до очищення.

  1.               Переродження Скруджа. Характеристика образу. (Прийом «Створи портрет»)
  2.               Вирішення проблемного питання. (Прийом «Аукціон думок»)
  3.               Порівняння двох створених портретів Скруджа (на початку твору та в кінці)
  4.               Інтерактивна вправа: «В чому щастя?» (Прийом «Займи позицію»)

У. Рефлексія навчальної діяльності

- Який життєвий урок ви сьогодні отримали?

УІ. Домашнє завдання

      Гр. а) написати продовження.

      Гр.. б) дібрати подібні образи в українській  літературі.

      Гр. в) святкування Різдва в різних країнах

 

 

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
1444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку