Єдиний національний урок
БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ – БЕЗПЕКА ЖИТТЯ
|
||
Очікувані результати: |
Учень/учениця:
|
|
Цільова аудиторія: |
Учні 6-х класів |
|
Педагогічна стратегія заходу: |
Працюючи над поняттям «безпека дорожнього руху» учитель пояснює учням, що безпека на дорозі – безпека життя. Життя людини – найвища цінність. Виконуючи завдання уроку, учні мають зрозуміти необхідність дотримання правил дорожнього руху, бути уважними при пересіканні проїжджої частини дороги, під час руху тротуаром, на велосипеді, дотримуйтеся правил поведінки пасажирів під час посадки і висадки з транспорту, вміти читати дорожні знаки. |
|
Обладнання: |
Картки із завданнями, телевізор, ноутбук, фото- та відео-матеріали, аркуші паперу А-4, фломастери, набір кольорових ілюстрацій-вирізок для колажу, фліпчарт, плакати на відповідну тематику |
|
Хід заходу
|
||
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА |
||
Епіграф уроку: |
Дорога дає нам щоденний урок, Тож пам'ятайте за кожен свій крок. Азбуку міста вивчайте завжди, Щоб не траплялось ніколи біди. Усі мають пам'ятати, Що на дорозі не варто жартувати. У грі повторимо ми правила дорожні І будемо завжди всі обережні |
|
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ |
||
Вправа «Асоціативний кущ» |
||
Учитель пропонує учням підібрати асоціації до поняття «безпека дорожнього руху» |
|
|
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА ЗАХОДУ |
||
3.1. Робота із поняттям «безпека дорожнього руху» |
||
Визначення можна взяти із сервісу Вікіпедія |
Безпе́ка доро́жнього ру́ху — це комплекс та система правил, заходів і засобів, що забезпечують умови безпечного дорожнього руху, які спрямовані на захист і збереження життя і здоров'я активним та пасивним учасникам дорожнього руху, а також, захист і збереження довкілля та майна. |
|
3.2. Історія правил дорожнього руху |
||
Повідомлення учня Щоб машини вправно їздили по дорозі, люди придумали правила дорожнього руху. У січні 1683 року Петро I видав наказ про введення правил дорожнього руху, та справжні правила почали діяти лише через 125 років. Вони вказували, де можна було їздити, де зупинятися кінним екіпажем. Було введено правосторонній рух. Ці правила з часом змінювали, доповнювали. 1891 року в нашій країні з’явився перший автомобіль. Він мав право їхати зі швидкістю 26 км/год. З появою на дорогах великої кількості автомобілів правила дорожнього руху змінювали. Почали перевозити людей трамваї, автобуси, тролейбуси. |
||
3.3. Регулювання дорожнього руху |
||
Ідуть вулицями люди. На роботу, у магазини, на прогулянку. Діти поспішають до школи. Кожен, хто опинився на вулиці, стає учасником дорожнього руху як пішохід. І щоб не виникало аварій, не трапилося біди, усі мають знати про регулювання дорожнього руху. Рух на дорогах і вулицях регулюють за допомогою дорожньої розмітки, світлофорів, регулювальників, дорожніх знаків. |
||
Бесіда за запитаннями вчителя:
|
||
3.4. Робота в групах |
||
Учитель пропонує учням об’єднатися у три групи та скласти пам’ятки |
||
1 група: |
«Як треба поводитися на дорозі, щоб уникнути небезпечної ситуації?» |
|
2 група: |
«Як поводити себе в транспорті?» |
|
3 група: |
«Яких правил дорожнього руху слід дотримувати велосипедистам?» |
|
Захист виконаних робіт у групах |
||
3.5. Статистика ДТП шокує |
||
Учитель пояснює учням, що стрімке збільшення кількості транспортних засобів та підвищення інтенсивності дорожнього руху призводить до росту кількості дорожньо-транспортних пригод (ДТП) та їх негативних наслідків. Прикро визнавати, але за рівнем смертності від дорожньо-транспортних пригод Україна посідає п'яте місце в Європі. Від початку 2018 року в Україні сталося майже 17 тис. ДТП, у яких загинуло 267 осіб. |
||
Найбільш поширені причини ДТП з постраждалими: • порушення правил маневрування та недотримання безпечної дистанції – 28% (19,11% і 8,89% відповідно); • перевищення безпечної швидкості руху – 27,81%; • порушення правил проїзду перехресть – 10,87%; • недотримання пішоходами правил дорожнього руху – 7,53%; • керування транспортним засобом в нетверезому стані – 6,68%; • порушення правил проїзду пішохідних переходів – 6,18%; • порушення правил обгону – 1,68%. |
||
За статистикою, щогодини на дорогах світу гине 9 дітей. У тридцятьох випадках зі ста їхня загибель пов'язана з їх власною неправильною поведінкою на дорозі, а не з помилкою водія. Часто діти потрапляють в ДТП із-за того, що під час переходу вулиці розмовляють по мобільному телефону або ж слухають в навушниках музику, оскільки у цей час розсіюється їхня увага та вони не у змозі контролювати ситуацію на дорозі. Автотранспорт вулицями рухається з великою швидкістю. Ситуація може змінюватись блискавично, і тому під час переходу вулиці необхідно постійно і уважно за нею спостерігати. Переважаюча кількість нещасних випадків з пішоходами, пасажирами трапляється саме тоді, коли вони поспішають, хвилюються, біжать. Вулиця оманлива: в цю хвилину немає жодного транспортного засобу, а через секунду він може непомітно виїхати з провулку чи з-за повороту. Перехід вулиці - це лише 10-20 секунд, і тому варто на цей час припинити розмови й уважно спостерігати за дорогою. Переходити дорогу треба тільки в місцях спеціально відведених для цього - це є пішохідні переходи (у тому числі підземні і надземні). Пішохідний перехід - це ділянка проїжджої частини або інженерна споруда, призначена для руху пішоходів через дорогу. У разі відсутності пішохідного переходу можна переходити дорогу на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч. Якщо в зоні видимості немає переходу або перехрестя, дозволяється переходити її під прямим кутом до краю проїжджої частини у місцях, де дорогу добре видно в обидва боки, і лише після того, як пішохід оцінить відстань до транспортного засобу, що наближається, його швидкість та впевниться у відсутності небезпеки. |
||
3.6. Обов’язки пішоходів під час руху |
||
Перегляд відеоролику |
|
|
3.7. Виконання інтерактивних вправ з використанням сервісу https://learningapps.org |
||
Вивчаємо дорожні знаки |
|
|
«Загадковий» дорожній рух |
|
|
Перехрестя |
|
|
Кросворд «Виконуємо ПДР - попереджаємо ДТП» |
|
|
ІV. РЕФЛЕКСІЯ |
||
Учитель зазначає, що безпека на дорозі – безпека життя. Життя людини – найвища цінність. Якщо усі люди завжди будуть дотримуватися правил дорожнього руху, то життя кожного буде в безпеці. Будьте уважними при пересіканні проїжджої частини дороги, під час руху тротуаром, на велосипеді, дотримуйтеся правил поведінки пасажирів під час посадки і висадки з транспорту. |
||
Вправа «10 основних правил пішохода» |
||
Учням пропонується набір кольорових ілюстрацій-вирізок, з яких вони на аркушах паперу А-4 створюють та представляють колаж «10 основних правил пішохода» |
||
V. ПІДСУМОК ЗАХОДУ |
||
Учні повертаються до очікуваних результатів заняття і обговорюють їхнє виконання. |
||
СПИСОК КОРИСНИХ ЛІНКІВ |
|
|
Додаток
Буклет