Виступ "Права дітей"

Про матеріал
Права людини природні, вони належать кожній людині від народження тільки тому, що вона – людина. Джерело прав людини – у нашій сутності. Незважаючи на досить велику кількість відомих особистостей, причетних до формулювання та обґрунтування прав людини, очевидно, що права людини не є продуктом чиєїсь волі або творчості. Вони ніким не даруються, їх не можна відібрати, заслужити або купити, вони виникають з людського способу життя.
Перегляд файлу

Права дітей

На початку виступу я хочу звернути вашу увагу на дитячі емоції. Позитивні емоції. Нега­тивні емоції. Поставте ці слова в дві колонки. Скільки разів ви сьогодні дитину: хвалили-докоряли, заохочували, підбадьорювали — пригнічу­вали, принижували, цілували — звинувачували, обіймали — засуджували, були лагідними — відганяли, співпереживали — розвінчували, лая­ли, усміхалися — читали нотації, гордилися — залишали без чогось необхідного.

Сьогодні наша зустріч присвячена правам  кожної дитини . Ми не лише дізнаємося про права , а й зрозуміємо значущість таких важливих документів, як Декларація прав дитини та Конвенція про права дитини. Дізнаємося про те, як закони захищають і охороняють дітей у нашій країні.
Кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе, відчуття своєї необхідності. Ці чинники впливають на здоровий розвиток дитини, формування її особистості, моральних та етичних норм.

Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Отже, перше найголовніше, невід'ємне право – на життя.

Кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та побатькові.
Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.

Діти мають :

. Право на повноцінне харчування.
. Право на здоров'я та медичну допомогу.
Дитина має право на освіту
. Право на відпочинок і дозвілля.
. Право на любов і піклування.
- Потреба у такому особистому захисті дитини була проголошена у Декларації, у Конвенції, у Законі про охорону дитинства і у Конституції

Конвенція – головний міжнародний документ шодо захисту дітей. У 1989 році всі прогресивні країни світу підписали «Конвенцію прав дитини». Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами.
Книга прав дитини – це закон, вона називається Конвенція ООН.
. У Конвенції ООН про права дитини зазначено, що діти:   
1) мають рівні права;
2) не повинні залучатися до важкої праці;
4) не повинні бути скривдженими;
У житті не все так добре, як на папері. Позбавлені батьківського піклування, діти жебракують, блукають і тікають, щоб не потрапити до притулків і дитячих будинків. Часто навіть живучи в сім'ї, діти зазнають принижень образ, катування.
Наші «дослідники» зібрали інформацію про життя дітей в Україні.
Повномасштабна війна зробила жителів України уразливими до до

*Потрапляння в ситуацію торгівлі та експлуатації дітей-41%.

* Постраждало -понад 6 млн.дітей.

*Потребують послуг захисту-понад 2 млн.дітей.

* Щороку від хвороб помирає  14,7 % дітей.

*Побутові травми дітей займають -47%.

* 8% дітей України не можуть навчатися.
*  Поранення отримали 1146 дітей.
* Використовують дітей для пересадки органів.
   Сьогодні в Україні понад 96 тис. дітей не мають батьків, зокрема 86 тис. цих дітей втратили батьків не через смерть – батьки відмовилися від своїх дітей.

*Через війну 8512 дітей втратили батьків, 14673 дитини позбавлені батьківського піклування та діти-сироти.

*19546 дітей депортовано або насильно переміщені Росією.
*54%  дітей не мають де жити, жебракують.
*163,9 тисяч хворих дітей-інвалідів не можуть своєчаcно отримати медичну безкоштовну допомогу або зовсім її не отримують.
   В Україні кожна двадцята дитина змушена самостійно заробляти гроші.

Наведені дослідження змушують нас, дорослих , задуматись про ставлення до своїх дітей.

Шановні батьки, пам'ятайте!

· У дітей, які не знають, що їм робити у час дозвілля, псуються і голова, і серце, і мо­ральність. Допоможіть своїй дитині вибрати ко­рисне заняття.

· Турбуйтеся про те, щоб дитяче серце не стало грубим, злим, холодним, байдужим і жорстоким в результаті «виховання».

·  Фізичне покарання — це показник не тільки вашої слабкості, розгуб­леності, безсилля, а й педагогічного безкуль­тур'я. Ремінь та тумак вбивають у дитячому серці витонченість і чутливість, розбещують людину. Одурманюють її отрутою брехні.

· Не ставте вашу дитину в становище, коли вона змушена оборонятися брехнею.

· Говоріть з дитиною так, щоб не залишило­ся ніякого сумніву в тому, що ви керуєтеся тур­ботою й тривогою за неї, а не бажанням відмах­нутися, образити.

· Будьте, навіть у дрібницях, до кінця правди­вими і чесними зі своїми дітьми. Незначну домішку брехливості, штучності дуже добре помічають діти.

· Не забувайте поділитися зі своїми дітьми досягненнями й невдачами, тоді вони відкрива­тимуть вам свої таємниці чекатимуть вашої по­ради, підтримки.

·  Вашу дитину виховує кожна хвилина життя, кожний куточок землі, кожен ваш крок, слово, справа, з якими її особистість стикається ніби випадково, мимо­волі.

· Враховуйте основні методи виховання й пе­реконання, справи, стимулювання.

Ви всі неодмінно хочете, щоб дитина з перших днів шкільного життя стала розумною, навчилась писати, читати, рахувати. Але варто пам’ятати, що не кожна дитина може одразу успішно навчатися і разом з цим бути всебічно розвиненою особистістю.

 

Дитина-то Божа іскорка, яка, прийшовши в цей світ, несе свою велику місію, має свій шлях, свої думки.

 

 І на завершення виступу я хочу вам зачитати вірш.

 

Батьки і діти — це любов і сльози                                   
 

Батьки і діти — це любов і сльози,                                    
Це вічне щастя і одвічний біль.
Це сонце і тепло, сніги й морози,
Мед на вуста й на вічні рани сіль.
Як на троянді — колючки і квіти,
Так і в житті є радість і печаль.
Високі мрії й дуже різні діти...
Чомусь таке трапляється, на жаль.
Всім хочеться все мати в ідеалі,
Причому водночас і без зусиль.

Щоб щастя без труда та без печалі
Пливло саме у руки звідусіль.
Та у житті такого не буває.
Запам’ятати треба в чому річ:
Зоря щаслива лиш тоді засяє,
Якщо трудитись будеш день і ніч.
А діти — це і щастя, і турбота,
Відповідальність і тривога теж.
Без відпочинку й вихідних робота,
Любов така, яка немає меж.
 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закон – документ, нормативний акт, прийнятий вищим органом державної влади. На основі Конвенції Україна у 1991 році прийняла Закон «Про охорону дитинства».
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знай свої права, дитино!

Розробка тренінгу

Вступне слово. Сьогодні наша зустріч присвячена правам і обов’язкам кожної дитини нашої країни. Ми не лише дізнаємося про права і обов’язки, а й зрозуміємо значущість таких важливих документів, як Декларація прав дитини та Конвенція про права дитини. Дізнаємося про те, як закони захищають і охороняють дітей у нашій країні.
Кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе, відчуття своєї необхідності. Ці чинники впливають на здоровий розвиток дитини, формування її особистості, моральних та етичних норм.
Організаційна частина.
Таємнича хвилина.
- У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.(Діти по черзі заглядають у скриньку).
- То кого ви побачили у чарівній скриньці?(Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).
- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина – найцінніший скарб.

Основна частина.

Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права.
Дитя моє! Бог дав тобі життя,
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі, маленький громадянин,
Бог дав закони нашому народу.
Від дня народження, від іменин –
Він твій, цей світ широкий за вікном,
Ти на життя і щастя маєш право
Під золото-блакитним знаменом
Своєї Української Держави.
(Витяг із «Конвенції про права дитини»).
Створення асоціативного куща.
Кожна дитина має невід'ємне право на життя.
Не меркнуть зорі,
Йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити.
Я ж маю право на життя,
Я гідно мушу жити.
- Про яке право йде мова?
Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Отже, перше найголовніше, невід'ємне право – на життя.
(На дошці вчитель прикріплюється табличка: ПРАВО НА ЖИТТЯ).
Робота в групах. Для роботи потрібно три (шість) групи. Кожній групі буде роздана невелика інформація. Ваше завдання – визначити, про яке право йде мова. Намалювати його. І представити командам, щоб ті відгадали.
1. Кожна дитина має право на ім'я.
Гомер казав: «Немає між живих людей та й не може бути безіменних».
Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та побатькові.
Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.
Як маленьке немовля
У світ двері відчиня.
То дарують йому слово,
Слово це – його … (ім'я).
(Той, хто відгадав, про яке право йде мова, прикріплює на дошці табличку: ПРАВО НА ІМ`Я).
2. Право на повноцінне харчування.
У сім'ї ми маєм право
На добре харчування.
Від того, що і як їмо,
Залежить і здоров'я, і навчання.
- Як ви думаєте, про яке право розповіли діти?
(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ПОВНОЦІННЕ ХАРЧУВАННЯ).
3. Право на здоров'я та медичну допомогу.
- Відпочинок дуже важливий для організму.
Якщо ж погано стало нам,
Батьки заб'ють тривогу.
Для цього право є у нас
На медичну допомогу.
(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ).
4. Право на освіту.
Змалку кохайтесь в освіті,
Змалку розширюйте ум,
Бо доведеться у світі
Всяких назнатися дум.
- Дитина має право на освіту
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, шо мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть.
(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ОСВІТУ).
5. Право на любов і піклування.
Право на любов і піклування.
Сім'я – це слово дороге.
У слові цім тепло і ласка,
Нехай же уряд захистить
Дитяче і сімейне щастя.
Сім'я – це родина,
У родині – дитина.
А для України –
Сім'я головна.
6. Право на відпочинок і дозвілля.
Трішки ми попрацювали,
Наші сили підупали.
Отже, слід нам відпочити,
Знову сили відновити.
(Хвилина відпочинку – проведення гри-розминки).
- Відпочили? Всі веселі? От чудово. А тепер до праці знову.
- Яке право ми щойно використали?
(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ВІДПОЧИНОК І ДОЗВІЛЛЯ).
Робота в групах з документами
- Потреба у такому особистому захисті дитини була проголошена у Декларації, у Конвенції, у Законі про охорону дитинства і у Конституції. Ви поділені на 3 групи. Кожна група отримує документ і має завдання дізнатися і повідомити своїм друзям про один із документів.
Виступ 1-ї групи.
Декларація – це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей. Дітям у різні епохи жити було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя. У 1959 році було прийнято «Декларацію прав дитини».
Декларація – це просто
Оголошення всіх прав.
Є права й в дітей, звичайно,
Треба, щоб усяк їх знав.
Знайте ж, що усі ми – рівні
Від народження в правах,
І людина змалку вільна,
Наче в небі синій птах.
Знайте ж, змалечку всіх діток
Треба вчить, оберігать,
І ніхто в усьому світі
їх не сміє ображать.
Треба діткам всього світу
Не сваритись, а дружить,
І по правилах хороших,
По закону треба жить.
Виступ 2-ї групи
Конвенція – головний міжнародний документ шодо захисту дітей. У 1989 році всі прогресивні країни світу підписали «Конвенцію прав дитини». Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами.
Книга прав дитини – це закон, вона називається Конвенція ООН.
Виступ 3-ї групи
Закон – документ, нормативний акт, прийнятий вищим органом державної влади. На основі Конвенції Україна у 1991 році прийняла Закон «Про охорону дитинства».
Розквітай, прекрасна Україно,
Рідна земле, матінко моя,
Бо законом право дано,
Щоб жив, учився і ріс я.
Молодці, ви дуже гарно підготували виступи і багато знань взяли для себе.
А зараз ми запрошуємо Вас до вирішення казкових судових справ.
Справа 1
Учитель. Всім відома казка«Попелюшка». Пригадаймо події в цій казці. - Які права дитини було порушено? (Відповіді дітей.)
Учень-суддя. Суду все зрозуміло, оголошуємо рішення.
Мачуха та її доньки порушили низку прав. У Конвенції ООН про права дитини зазначено, що діти:   
1) мають рівні права;
2) не повинні залучатися до важкої праці;
3) мають право на відпочинок;
4) не повинні бути скривдженими;
5) і головне – мають право на любов і піклування.   
Суд зобов’язує мачуху вивчити права дитини.
Справа 2
Учитель. Казка «Червона Шапочка». Пригадайте її зміст.  - Які закони порушив вовк? (Відповіді дітей.)
Учень-суддя. Суд оголошує рішення.
Вовк порушив такі права, закріплені Конституцією України:
1) право на життя бабусі;
2) незаконно ввірвався до оселі.
Не будьте такими довірливими до незнайомців!
Справа З
Учитель. Які права було порушено в казці «Снігова королева»? (Відповіді дітей.)
Учень-суддя. 1. Право на захист від викрадення. 2. Позбавлення дитини власної думки за допомогою чар.      
Суд зобов'язує Снігову Королеву взяти на виховання дитину з дитячого будинку і виховувати згідно з Конституцією України.
Діти! Будьте обережними з незнайомцями, не впускайте в будинок, коли немає вдома батьків, не сідайте в незнайомі машини, не беріть гостинців.
Учитель. Дякуємо нашим суддям! Я впевнена, що на основі наших добрих казок, які відомі нам ще змалечку, ви будете обережними і пам'ятатимете про права дитини. Відомий російський поет О. С. Пушкін Сказав: «Сказка – ложь, да в ней намек, добрым молодцам урок».
У житті не все так добре, як на папері. Позбавлені батьківського піклування, діти жебракують, блукають і тікають, щоб не потрапити до притулків і дитячих будинків. Часто навіть живучи в сім'ї, діти зазнають принижень образ, катування.
Наші «дослідники» зібрали інформацію про життя дітей на планеті та в України.
   250 млн. дітей живуть за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань.
   30 млн. дітей у світі не можуть навчатися.
   Щороку від хвороб помирає 6 млн. дітей.
   Поширюється торгівля дітьми.
   Використовують дітей для пересадки органів.
   Сьогодні в Україні понад 96 тис. дітей не мають батьків, зокрема 86 тис. цих дітей утратили батьків не через смерть – батьки відмовилися від своїх дітей.
   145 тис дітей не мають де жити, жебракують.
• 136 хворих дітей-інвалідів не можуть своєчаcно отримати медичну безкоштовну допомогу або зовсім її не отримують.
   В Україні кожна двадцята дитина змушена самостійно заробляти гроші.
Робота в парах. Вправа «Мікрофон».
Роздивіться малюнки. Які права й обов'язки мають учні?
Здобувати освіту шляхом ріних форм навчання.
Користуватися бібліотеками, спортивними залами.
Навчатися в безпечних умовах.
Представляти школу на змаганнях, олімпіадіах.
Відвідувати гуртки.
Отримувати гарячі сніданки.
Систематично й глибоко оволодівати знаннями та навичками.
Ставитися з повагою до вчителів.
Мати охайний зовнішній вигляд.
Дотримуватися правил безпеки.
Нести відповідальність за шкільне майно.
Ставитися з повагою до символів України, школи.
Перевірка сприйняття і засвоєння дітьми матеріалу:
Гра «Чи знаєш ти зміст Конвенції про права дитини?»
(«Так» - плескати в долоні, «Ні» - тупотіти ніжками.)
1.  Усі діти мають право на любов і піклування.
2.  Кожна дитина має право їсти тільки: гамбургери.
3.  Усі діти рівні у своїх правах.
4.  Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.
5.  Кожна дитина може нецензурно висловлюватися, якщо вона цього схоче.
6.  Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
7.  Усі діти мають право на освіту.          
8.  Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
9.  Діти мають право висловлювати свої погляди.
10. Кожна дитина має право відмовитися від обіду.
11. Усі діти мають право на медичну допомогу.
12. Кожна дитина має право одержувати сніданок у ліжко.
13. Особлива турбота – дітям-інвалідам.
Наостанок хочемо ще раз нагадати про права дитини.
Друзі мої! Права дитини
Ми мусимо вивчати сумлінно,
Щоб знати добре в наші дні,
Коли з тобою справедливо
Вчиняють, а коли – і ні.
То ж прочитай, завчи напам'ять,
Порадь і друзям прочитають,
Хай прочитають тато й мама –
Закони всім потрібно знать!
Будь добрим сином чи дочкою,
Поганим вчинком не зганьби;
Ти роду власного ніколи,
Люби свою сім'ю і школу,
Свою Україну люби!
ПІДСУМОК ТРЕНІНГУ
– Які права ви візьмете з собою в життєву дорогу?
– Якими є ваші враження від проекту?
– Якими враженнями ви поділитеся вдома?

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку