Стаття "Академічна доброчесність".

Про матеріал
Я не хочу вимагати ніяких пояснень. Кожен сам від себе має їх вимагати. Навчитися розмовляти з собою, зі своєю совістю. Виявити правду в собі. Це саме та правда, яка може почекати, допоки ви самі її не знайдете. І на завершення хочеться згадати слова Фазіля Іскандера: «Справжня відповідальність буває тільки особистою».
Перегляд файлу

 

Порушення академічної доброчесності серед: педагогів, науковців, учнів

 

Відомо, що в сучасному світі важливо бути освіченою людиною, адже така людина має багато можливостей. Звісно, для цього треба наполегливо вчитися та дотримуватися академічної доброчесності. Сутність поняття «академічна доброчесність» розкривається за допомогою таких слів: чесність, справедливість, відповідальність. Інакше кажучи, під час навчання не треба вдаватися до списування, плагіату та хабарництва. На жаль, проблема академічної недоброчесності є актуальною.

Дійсно, для того, щоб настали глобальні зміни, щоб змінити будь-яку систему, завжди варто розпочинати насамперед із себе й виховувати порядного громадянина та справедливу людину в собі та у своєму середовищі. Академічна доброчесність починається із доброчесної поведінки кожного: учнів, батьків, вчителя, директора, працівників органів управління освітою.  Але, на жаль, як показують дослідження й мої спостереження, далеко не всі учасники освітнього процесу та освітні управлінці знайомі з поняттям академічної доброчесності. Чимало батьків та навіть учителів вважають, що академічна доброчесність стосується лише закладів вищої освіти і науки.

Окрім того, дотримання принципів академічної доброчесності - це чесність до своїх колег, до себе та майбутнього працедавця. Адже в такому випадку отримані вами результати роботи відповідають рівню ваших зусиль, знань, умінь та навичок, а не відображатимуть ваше вміння списувати. Ви ж не хотіли б, аби вас оперував хірург, який купив диплом, а не здобув його працею та знаннями?

Дотримання принципів академічної доброчесності впливає на репутацію навчального закладу або установи, де вчиться чи працює студент, педагог чи науковець. Адже на статус та місце закладу освіти в рейтингу впливатиме і те, чи отримані студентами оцінки відповідають реальним знанням та навичкам. І тут закономірність проста: де більше доброчесності, там більше знань.

Отже, порушення академічної доброчесності серед педагогів можуть мати різні причини. Деякі можливі причини можуть включати: 1. Недостатня мотивація: педагоги можуть втратити мотивацію до своєї роботи і не виконувати свої обов'язки з належною доброчесністю.  2. Високий тиск: педагоги можуть стикатися з великим навантаженням роботи, терміновими завданнями або вимогами, що можуть спонукати їх до порушення академічної доброчесності.  3. Недостатня підтримка: відсутність належної підтримки з боку адміністрації, колег або системи освіти може призвести до порушення академічної доброчесності серед педагогів.  4.  Етичні проблеми: деякі педагоги можуть мати особисті етичні проблеми, які впливають на їхню здатність дотримуватися академічної доброчесності. 5. Відсутність наслідків: якщо порушення академічної доброчесності не мають наслідків або не виявляються, педагоги можуть бути схильні до таких дій.  Це лише кілька можливих причин порушення академічної доброчесності серед педагогів. Важливо визнати, що не всі педагоги порушують академічну доброчесність, і багато з них працюють з великим професіоналізмом та етичністю.

Порушення академічної доброчесності серед науковців можуть бути такі:  1. Конкуренція: висока конкуренція в академічному середовищі може спонукати науковців до порушення доброчесності, таких як плагіат або фальсифікація даних, для отримання переваги над іншими дослідниками.  2. Тиск на публікації: вимога до науковців публікувати свої дослідження може призвести до спокуси вигадати або змінити результати, щоб отримати більше публікацій або позитивних результатів.  3. Фінансовий стимул: наявність фінансових стимулів, таких як гранти або дослідницькі контракти, може спонукати науковців до порушення доброчесності, щоб отримати фінансову підтримку.  4. Недостатня наглядова система: відсутність ефективної системи контролю та нагляду може створювати умови для порушення академічної доброчесності серед науковців.  5. Недостатня свідомість: деякі науковці можуть не бути належним чином освіченими про етичні стандарти та наслідки порушення академічної доброчесності.

Порушення академічної доброчесності серед учнів може мати кілька причин. Одна з них - недостатня свідомість про значення академічної чесності та наслідки порушення правил. Деякі учні можуть не розуміти, що копіювання чужих робіт або плагіат є неприпустимими діями.  Іншою причиною може бути надмірний тиск на успіх та високі оцінки. Учні можуть відчувати необхідність досягти високих результатів, навіть якщо це означає порушення правил. Недостатня підготовка до завдань або відчуття конкуренції також можуть спонукати учнів до недоброчесних дій.  Також, вплив інтернету та доступ до інформації можуть сприяти порушенню академічної доброчесності. Легкість копіювання та швидкий доступ до матеріалів можуть збентежити учнів і спонукати їх до плагіату.  Нарешті, недостатня відповідальність та недбалість з боку учнів також може призводити до порушення академічної доброчесності. Деякі учні можуть не приділяти достатньо уваги своїм роботам або не розуміти важливості виконання завдань самостійно.  Усі ці причини можуть сприяти порушенню академічної доброчесності серед учнів.

Можна зробити висновок, що бути академічно доброчесним не так складно, як може здаватись. Варто цінувати своїх колег, поважати себе та свій час, а також мати розуміння, що навчання - це перш за все самовдосконалення. Бути чесним, справедливим та відповідальним - риси, що виховуються зі шкільної парти й на все життя. Таким чином, професійна діяльність вчених, педагогів, студентів повинна бути спрямована на дотримання п’яти засадних цінностей академічної доброчесності: довіри, чесності, справедливості, поваги та відповідальності.

Я не хочу вимагати ніяких пояснень. Кожен сам від себе має їх вимагати. Навчитися розмовляти з собою, зі своєю совістю. Виявити правду в собі. Це саме та правда, яка може почекати, допоки ви самі її не знайдете. І на завершення хочеться згадати слова Фазіля Іскандера: «Справжня відповідальність буває тільки особистою».

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
2 січня
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку