Диспут з елементами тренінгу "Інтернет- залежність: міфи та факти"

Про матеріал

Мета психологічного диспуту проаналізувати основні проблеми комп'ютерної та інтернет-залежності у підлітковому середовищі, визначити причини появи, симптоми та наслідки компютерної залежності, способи формування адекватної самооцінки для профілактики компютерної залежності. Дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору . Дати інформацію про вплив комп'ютерних ігор на організм дитини.

Перегляд файлу

Борщівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.№2

 

 

 

Диспут з елементами тренінгу

 

/для учнів 5-7 класів/

 

 

 

«Інтернет – залежність : міфи та факти»

 

 

 

                                       Автор: практичний психолог,

                                                             класний керівник,

                                               Котик М.М.

 

 

 

 

 

Мета: визначити та проаналізувати основні проблеми комп’ютерної та інтернет-залежності у молодіжному середовищі, визначити причини появи, симптоми та наслідки компютерної залежності, способи формування адекватної самооцінки для профілактики компютерної залежності. Дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми.. Дати інформацію про вплив комп’ютерних ігор на організм дитини. Визначити комп’ютерну та Інтернет залежність шляхом проведення анкетування.

 

Хід заняття

Слайд 1

Психолог / представлення гостей/

На сьогоднішньому нашому занятті ми проведемо дискусію щодо інтернет-залежності. Існує вона, чи все це тільки вигадки дорослих. щоб відірвати вас від інтернет мережі.

На заняття ми запросили волонтерів-старшокласників, та психологів –експертів. Віртуальними гостями будуть ваші батьки, з якими я поспілкувалась напередодні та провела анкетування.

 Слайд 2

 

              

 

Сьогодні Інтернет – це невід’ємна частина нашого життя В сучасному світі не вміти користуватись ним все рівно, що не вміти писати або читати.

З появою комп’ютерних технологій людство вийшло на нову сходинку свого розвитку. На сьогоднішньому занятті ми будемо з вами говорити про Інтернет і спробуємо виявити: чи потрібен він в нашому житті та які плюси та мінуси має соціальна мережа.

Вправа 1. «Робінзон Крузо»

Слайд 3

Мета. Познайомитись з приорітетами учасників,стимулювати учасників до активної роботи.

Психолог. Давайте зараз усі уявимо, що ми на безлюдному острові,де тільки встановили сонячну батарею. По рації ви можете замовити щось із запропонованого списку, тільки одне і через певний проміжок часу (через годину, день, тиждень, місяць, рік./  за періодом ваші замовлення.

Список: лопата, сірники, запечений гусак ,ноотбук, одяг, товариша.

Психолог. Прокоментуйте ваш вибір.

1.Учасники пояснюють свій вибір

 

Вправа 2. Асоціативний колаж

Мета; Визначити, яку роль в повсякденному житі дитини відіграє комп»ютер та інші гаджети.

/Психолог аналізує  анкетування батьків, щодо кількості гаджетіву дітей/.

Слайд 4

Психолог Пропоную вам продовжити речення …:

«Для мене комп’ютер це …»

Слайд 5

/відповіді обговорюються і учнями і волонтерами/

 / аналіз батьтківської анкети /

 

Вправа 3. Займи позицію

Слайд 6

Вчитель У сучасному світі повноцінне життя людини неможливо уявити без інформаційних технологій. Але разом з тим в результаті проникнення комп’ютерів та Інтернету в повсякденне життя людини з’явилися і хвороби, про які ще кілька років тому ніхто не знав – це комп’ютерна та Інтернет-залежності.

/Тренер поділяє учнів на 2 групи « прихильники теорії», противники теорії»

Кожна група отримує завдання; обговорити та довести свою точку зору в таких питаннях /

  1. Група «Переваги користування  інтернетом»
  2. «Недоліки користування інтернетом».

 

/ Позиція волонтерів та психологів-експертів/

Вчитель / звертається до учнів /

  1.  Яка група була переконливішою?
  1. До переваг чи до недоліків схиляєтеся саме ви?
  2. Чи коли небудь задумувалися ви над цими питаннями?

 

Вправа 4. Інформаційне повідомлення « Залежність – за і проти»

Мета; Ознайомити учнів з науковими дослідженнями, щодо впливу на організм дитини інтернет залежності.

Слайд 7

Психолог : Майже для кожного виду людської діяльності комп’ютер є невід’ємним інструментом. У той же час, він став винятково популярним джерелом розваг – через ігри, Інтернет, віртуальне спілкування.
Проте, все частіше і частіше науковці б’ють на сполох – комп’ютер може становити загрозу для людського організму – впливаючи не лише на фізичний та фізіологічний стани, але маючи також психологічний вплив на людину. Це особливо стосується молодих людей, на стадії розвитку та дорослішання. Залежність від Інтернет, чи кібер-залежність, дуже схоже на патологічний потяг до азартних ігор. Точно так же, як і азартні гравці, залежні від Інтернет мимовільно вкладають у свій комп’ютер та віртуальне спілкування гроші та час. Вони можуть не помічати все, що діється навколо, і шукати задоволення у спілкуванні з машиною чи віртуальними друзями.Результати наукових досліджень яхочу підкріпити результатами тестування , проведеного напередодні серед учнів класу та волонтерів-старшокласників.

 

/ аналід учнівського тестування /

Фізичні симптоми:

оніміння та зниження чутливості пальців;

Сухі очі;

Головні болі (схожі на мігрень) ;

Болі у спині;

Недотримання гігієни;

Розлади сну.

 

Психологічні симптоми:

Прийшовши додому або прокинувшись зі сну першим ділом вмикає комп’ютер;

Нездатність спланувати завершення сеансу роботи або гри (ще трошки, ще 5 хвилин) ;

Завжди є пояснення і виправдання власної пристрасті перед іншими. Дитина обманює, дорослий імітує бурну діяльність;

Відчуття емоційного піднесення, ейфорії під час роботи на комп’ютері;

Справи поза комп’ютером викликають пригнічений стан (абстиненція) ;

 

Психолог :

Розлянемо перші признаки залежності дитини/підлітка:

пропуски занять через комп’ютерну гру чи віртуальне спілкування в мережі Інтернет;

просиджування за комп’ютером уночі;

приймання їжі за комп’ютером;

віддавання переваги віртуальному спілкуванню;

загальний час, проведений за комп’ютером та у мережі, перевищує час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;

дитина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп’ютер зламався;

конфлікти з батьками та їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп’ютером.

Психолог аналізує результати напередодні проведеного тестування та анкетування.

Слайд 8-10

 

Вправа 5 . «Як би ви вчинили?»

Слайд 11

Мета: на прикладі конкретних ситуацій навчити молодь оцінювати ступінь ризику потрапляння у залежність від ігор та Інтернету.

/. Кожна група отримує картки з описом ситуації та відповідає на запитання до них. Після того, як обидві групи закінчили обговорення, необхідно зробити підсумки./

Ситуація 1. Максим пропонує піти Дмитру на вулицю погуляти з друзями о десятій годині ранку. Дмитро відмовляє другові, кажучи, що він ще не виспався, бо до четвертої «зависав» у Інтернеті.

Запитання:

1. Чи має Максим розповісти другові про шкоду для здоров’я, яку викликає постійна робота за комп’ютером, не кажучи вже про «зависання» в Інтернеті?

2. Як ви вважаєте, чи налякає Дмитра інформація про втрату друзів?

3. Як треба вчинити друзям Дмитра, щоб він перестав сидіти в Інтернеті вночі?

Ситуація 2.Мама заборонила Олегові користуватись компютером, через погані оцінки. Петро, найкращий товариш Олега, порадив налякати маму і піти з дому на необмежений час. Однокласникам стала відома дана ситуація.

Запитання:

1.Як повинен вчинити Олег??

2. Чи правильно вчинила мама?

3. Чи варто Олегові послухати Петра?

3. Якими повинні бути дії однокласників?

 

Вправа 6 ."Кібер- булінг"

Слайд12-13

Психолог.

Сьгодні мені б хотілося зачепити ще одну сторону використання інтернету – віртуальне або онлайн спілкування.

Дитині не потрібно докладати великих зусиль для того, щоб адаптуватися до сучасного інформаційного простору. Вона з легкістю сприймає всі технічні новинки і без труднощів їх використовує. Однак у дитини відсутній реальний соціальний досвід, і через вікові особливості (доброта, довірливість тощо) люди з поганими намірами можуть зкористатися цим. Крім того, використання нових медіа може розвивати в дитини, агресію . Пропоную учасникам розібрати  декілька життєвих ситуацій, що можуть трапитись з вами в Інтернеті, та з’ясувати, що ж треба робити в таких ситуаціях.

 

Уважно прочитайте SMS. Яку відповідь ви дасте на них? Відповідь обгрунтуйте.

Слайд 14

 

SMS 1. Привіт! Мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

 

SMS 2. Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу.

 

SMS 3.

Увага!  Наша організація займається збиранням коштів для воїнів АТО. Ми купуємо їжу, теплі речі, Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.

Вас ніколи не забудуть.

Дякуємо.

 

SMS 4.

Всім!!! « забиваю стрілку» Петренкові Івану. Всім бажаючим , записати відео завтра в парку о 15.00 . Хто здасть контору – труп!

 

SMS 5.

Привіт «коза», що слапбо стирити планшет ? Фу, тобі байкот. Спробуй тільки висунись на вулицю.

 

Психолог : Сьогодні мені хочеться навести короткі історії, що трапились із залежними людьми:

Сімнадцятилітній юнак забив своїх батьків залізними прутами, бо вони не пускали його в комп’ютерний клуб. . горе-гравці збиралися грабувати й убивати батьків інших фанатів комп’ютерних ігор».

Двоє підлітків розстріляли дванадцять однокласників, вчителя і поранили ще кілька людей, розкидаючи саморобні гранати. Після цього покінчили життя самогубством. У знятому перед тим фільмі один з них говорить, що відбуватиметься щось на зразок Doom.

Двадцятидворічний житель Таїланду вмер під час гри в Counter-Strіke. Відпрацювавши зміну на заводі, він пішов до Інтернет – клубу, а щоб зайве не відриватися від комп’ютера, закупив по дорозі провізію. Друзі знайшли його в критичному стані тільки наступного дня. він помер .. Причиною смерті стала серцева недостатність – геймер просто перехвилювався під час гри.

Двадцятидворічний безробітний китаєць украв у матері майже 300 доларів, що збирався витратити на комп’ютерний клуб. Коли мати влаштувала своєму чаду скандал, той її просто отруїв. Батько нещасного знайшов труп дружини через півтора місяці після вбивства в шухляді для білизни. Убивцю страчено.

Двоє геймерів випадково зустрівшись у реальному житті почали з’ясовувати стосунки які згодом перетворилися у бійку в результаті якої одного було забито на смерть. Винуватця засудили до 8 років обмеження свободи.

Кожен робіть свої висновки. Але якщо пройдений тест показав, що існує ймовірність залежності, то можливо варто серйозно задуматись? Можливо потрібно більше часу гуляти з друзями, читати книги, прогулюватись по свіжому повітрі, вести здоровий спосіб життя, а не сидіти за комп’ютером і псувати своє здоров’я.

 

 

Вправа 7 : Правила розумного користувача Інтернету

Слайд 15

Мета. Вихначити правила розумного користувача Інтернету.

Психолог.  Так, як ви вивчаєте правила поведінки на дорогах так і  Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я», наводячи шість основних правил розумного інтернету.

Шість правил розумного користувача Інтернету:

  1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
  2. Я буду залишати негарні веб - сайти.
  3. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
  4. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
  5. Я буду шукати цікаві веб - сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
  6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів

Профілактичні методи роботи треба направляти і на окрему особистість і на суспільство в цілому.

Слайд 16

 

Домашнє завдання: спробувати хоча б 1 день прожити без комп’ютера та інтернету. Після цього зробити висновок, про вплив його на ваше життя.

 

Вправа 8:  Притча «Прямуйте своїм шляхом».

Слайд 17

Вправа на завершення заняття.

Мета: налаштування на позитив та  пози­тивну спрямованість у житті.

Тренер. Один з учнів спитав Майстра: - Якщо мене хтось ударить, що я маю робити?

Майстер відповів:- Якщо на тебе  із дерева впаде суха гілка й ударить, що ти робитимеш?

Учень сказав:- Що я буду робити? Це ж проста випад­ковість, збіг, що я виявився під деревом, коли з нього впала суха гілка.

Учитель сказав:— Так, роби те саме. Хтось був божевіль­ний. Був у гніві й ударив . Це все одно, що гілка з дерева впала .

Нехай це не тривожить тебе, просто прямуйте своїм шля­хом далі.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

1

Номер слайду 2

Мета: визначити чи існує загроза інтернет-залежності ? Якщо так,то визначити симптоми та наслідки компютерної залежності та які загрози існують; виробити правила інтернет-користувача для профілактики компютерної залежності. Диспут з елементами тренінгу 2

Номер слайду 3

Результати тестування Тест «Телеманія» 6 клас 10 клас Яке місце в житті займає телевізор Протестовано 15 учнів Протестовано 5 учнів незначне значне телеман значне незначне телеман 40% 80% 60% 20% Тест К. Янга «Інтернетзалежність» Прояви залежності незначне Мудрий користувач мереж незначне Мудрий користувач мереж Прояви залежності 20% 45% 35% 10% 70% 20% У вас є проблеми з надмірним захопленням Інтернетом. Умайбутньому вони можуть заповнити ваше життя. 0% 0% 2

Номер слайду 4

«Робінзон Крузо» Ви маєте можливість замовити щось із запропонованого списку, тільки одне і через певний проміжок часу годину Через : день тиждень місяць рік Лопата , компютер, сірники, торт, одяг, товариш, телевізор, книга. Прокоментуйте ваш вибір 3

Номер слайду 5

Результати анкетування батьків дитина забезпечена Комп’ютером 8 ноутбуком 4 гаджетами 9 Кількість анкетованих 10 батьків \6 клас\ На 10 дітей - 21інтернет пристрій 4

Номер слайду 6

Асоціативний колаж Створюємо колаж «Для мене комп’ютер це …». 5

Номер слайду 7

«Інтернет залежність» «Переваги користування комп’ютером та інтернетом». ?! Займи позицію Прихильники теорії Противники теорії «Недоліки користування комп’ютером та інтернетом Яка група була переконливішою? До переваг чи до недоліків схиляєтеся саме ви? Чи коли небудь задумувалися ви над цими питаннями Експертна оцінка 6

Номер слайду 8

Інформаційне повідомлення « Залежність : за і проти» Кібер-залежність Науковці доводять патологічний потяг до азартних ігор оніміння та зниження чутливості пальців; Сухі очі; Головні болі (схожі на мігрень) ; Болі у спині; Недотримання гігієни; Розлади сну. Фізичні симптоми: Психологічні симптоми 7

Номер слайду 9

Тестування за Янгом 1.Помічаєте, що проводите в онлайні більше часу, ніж мали намір? 2.Нехтуєте домашніми справами, щоб якомога більше поблукати в мережі? 3.Віддаєте перевагу в мережі міжособистісному спілкуванню з партнером? 4.Заводите знайомство з користувачами Інтернету, знаходячись в онлайні? 5.Помічаєте, що перестали робити успіхи у навчанні та роботі, так як багато часу проводите в мережі? 8 Перевіряєте електронну пошту перш, ніж почнете робити щось інше, більш необхідне? 9 Відчуваєте спокусу в черговий раз зайти в мережу? 10.Відчуваєте, що життя без Інтернету нецікаве, пусте і безрадісне? 11.Відчуваєте депресію чи нервозність, будучи не в мережі і відмічаєте, що цей стан проходить, як тільки ви знаходитеся в онлайні? 3 уч.- Завжди 1 уч. -часто 1 - завжди 1– завжди 6.- часто 3.- часто 2 -помітили 9-ні 6 – регулярно 8 часто 10- постійно 5 -часто 7 - часто 1 завжди 2 - часто 8

Номер слайду 10

Анкетування батьків Дитина лягає спрати О 21.00 - 4 після 22.00 6 Чи легко пробуджуватись дитині зранку Так - 4 ні - 2 не завжди – 4 Дитина дратується, коли її відволікають від комп’ютера Так- 3 ні - 3 часто 4 Дитина надає перевагу Навчальним сайтам - 4 ігровим програмам - 8 віде облогам - 7 Дитина відвідує сайти Ютуб - 5 ОЛХ -3 Майкрафт ігри - 8 Фейсбук -4 Навчальні -1 9

Номер слайду 11

Результати тестування 6 клас 10 клас Протестовано 15 учнів Протестовано 5 учнів Тест К. Янга «Інтернетзалежність» Прояви залежності Прояви залежності 35% 10% Скільки часу проводить дитина в мережі 1.5 год - 2 3 год - 6 більше 3 год - 2 Анкетування батьків Тестування учнів за «Телеманією» близько 2 годин - 6 від 3 до 6 годин - 2 до 1 години - 4 Скільки часу учень вчиться ? 10

Номер слайду 12

«Як би ви вчинили?» Запитання: Чи має Максим розповісти другові про шкоду для здоров’я, яку викликає постійна робота за комп’ютером, не кажучи вже про «зависання» в Інтернеті? 2. Як ви вважаєте, чи налякає Дмитра інформація про втрату друзів? 3. Як треба вчинити друзям Дмитра, щоб він перестав сидіти в Інтернеті вночі? Ситуація 1 Ситуація 2 Запитання: 1.Як повинен вчинити Олег? 2. Чи правильно вчинила мама? 3. Чи варто Олегові послухати Петра? 3. Якими повинні бути дії однокласників 11

Номер слайду 13

" Кібербулінг 12

Номер слайду 14

Типи кібер-буллінгу Перепалка флеймінг Нападки В онлайн-іграх нападки найчастіше використовують гріфери розгортається в «публічних» місцях Інтернету, на чатах, форумах Самозванство з адреси жертви без її відому відправляються ганебні провокаційні листи її друзям Ошуканство видурювання конфіденційної інформації та її розповсюдження Кібер переслідування дії з прихованого вистежування переслідуваних і тих, хто тиняється без діла Хепіслеппінг це передавання сюжетів мобільними телефонами 13

Номер слайду 15

Поводимось в інтернеті відповідально Уважно послухайте SMS. Яку відповідь ви дасте на них? Відповідь обгрунтуйте Інтернет-повідомлення. 14

Номер слайду 16

Правила розумного користувача Інтернету Я… Я… Я… Я… Я… Я… Я буду 15

Номер слайду 17

16

Номер слайду 18

Притча «Прямуйте своїм шляхом». 17

DSC_0041.jpg
DSC_0042.jpg
DSC_0044.jpg
DSC_0047.jpg
DSC_0048.jpg
DSC_0050.jpg
DSC_0054.jpg
DSC_0055.jpg
DSC_0062.jpg
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Молдован Людмила Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. 24 Yanochka
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
11 червня 2018
Переглядів
6598
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку