Диспут з теми "Комп`ютерні ігри"

Про матеріал
Диспут на тему "Комп'ютерні ігри" Мета: формувати інформаційну компетентність учнів, розвивати здатність критично осмислювати можливості та загрози гри в комп’ютерні ігри, з'ясувати позитивні та негативні сторони впливу комп'ютерних ігор на школярів. Завдання заходу: 1. Поглибити усвідомлення проблеми ігрової залежності, роль та місце комп’ютерних ігор у сучасному суспільстві. 2. Сформувати адекватне ставлення учнів до наслідків захопленості комп'ютерними іграми. 3. Розвиток комунікативної компетенцій вчителя та учнів (вміння будувати діалог, брати участь в дискусії, роботи в групі, спонукання до глибоких роздумів, пошук власних шляхів вирішень обговорюваної проблеми). 4. Сформувати рекомендації-альтернативи можливої ігрової залежності.
Перегляд файлу

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

 ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

КАФЕДРА ПЕДАГОГІКИ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ ОСВІТИ

 

 

 

 

 

 

ТЕМА:

 

«Комп’ютерні ігри. Розваги чи манія?»

 

 

 

 

 

 

План-конспект  підготував

        Гаврюшенко Р.В.

        група МІЕ17Б

        фізико-математичний факультет

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький – 2020 р.

 

Мета: формувати інформаційну компетентність учнів, розвивати здатність критично осмислювати можливості та загрози гри в комп’ютерні ігри, з'ясувати позитивні та негативні сторони впливу комп'ютерних ігор на школярів.

 

 

Завдання заходу:

  1. Поглибити усвідомлення проблеми ігрової залежності, роль та місце комп’ютерних ігор у сучасному суспільстві.
  2. Сформувати адекватне ставлення учнів до наслідків захопленості комп'ютерними іграми.
  3. Розвиток комунікативної компетенцій вчителя та учнів (вміння будувати діалог, брати участь в дискусії, роботи в групі, спонукання до глибоких роздумів, пошук власних шляхів вирішень обговорюваної проблеми).
  4. Сформувати рекомендації-альтернативи можливої ігрової залежності.

 

 

Форма проведення: диспут (дискусія).

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ УЧНІВ:

1. https://postnauka.ru/longreads/154841

2. https://www.youtube.com/watch?v=GOIIbZMWIY4&feature=emb_rel_end

3. https://aif.ru/health/life/12746

4. https://www.mosigra.ru/blog/id2%D0%A1100000893/ 

 

Проблемні питання для підготовки учасників дискусії:

  1. Комп’ютерні ігри, їх сутність.
  2. Чому люди грають в комп’ютерні ігри?
  3. Чи існує залежність від комп’ютерних ігор?
  4. Комп’ютерні ігри, як вид мистецтва?
  5. Чим комп’ютерні ігри відрізняються від книги, картини, фільму?
  6. Чи може агресія з комп’ютерних ігор переноситись в реальність?
  7. Чи можна вважати, що відеоігри можуть допомогти підростаючому поколінню «прокачати скіли»? Як вони впливають на успішність підростаючого покоління?
  8. Де можуть використовувати технології з комп’ютерних ігор?
  9. Чи можна вважати кіберспорт окремою дисципліною спорту?
  10. Чи надають комп’ютерні ігри нові можливості для самореалізації людей?
  11. Який вплив на здоров’я людини мають комп’ютерні ігри?

 

  1.               МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПІДГОТОВКИ:
    Комп'ютерні ігри активно досліджуються в різних галузях сучасної науки, проте їх проблемне поле настільки широке, що вимагає цілісного і всебічного підходу в осмисленні даного феномену. На сьогоднішній день діти багато часу проводять за комп’ютерними іграми. У багатьох випадках це обертається у насилля в реальному світі. Нині віртуальне життя перемагає реальне. Тому було вирішено обрати тему комп’ютерних ігор. Щодо підготовки учнями, слід провести соцопитування на тему комп’ютерних ігор, підготувати аргументи «за» та «проти» комп’ютерних ігор.

 

ХІД ЗАХОДУ

ВСТУПНЕ СЛОВО ВЕДУЧОГО

Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про комп’ютерні ігри. Мабуть кожен з нас грав у яку-небуть гру на комп’ютері.

 

  • Цікаво, як довго ви граєте в комп’ютерні ігри?

 

Ви зможете не лише аргументувати свою позицію, а й почути аргументи опонентів, що дозволить збагатити ваше уявлення про віртуальну реальність, про те як максимально використати можливості комп’ютерних ігор та те, з чим вони пов’язані і уникнути загроз. Тепер я хочу вам наголосити на правилах нашої дискусії:

  1. Відверто висловлювати думки.
  2. Поважати точки зору всіх членів дискусії.
  3. Слухати інших, не перебиваючи
  4. Не говорити занадто довго та занадто часто.
  5. Водночас має говорити лише одна особа
  6. Дотримуватися позитивних ідей та стосунків.
  7. Не критикувати себе та інших.
  8. Незгоди й конфлікти відносно ідей не повинні бути направлені на конкретну особу.

Пам’ятаємо, що в суперечці народжується істина. Тому, розпочнемо наше обговорення.

 

Перший аспект проблеми: «Чому люди грають в комп’ютерні ігри?»

  • Сформулюйте свій варіант продовження фрази «для сучасної людини комп'ютерні ігри – це …»

 Комп'ютерна гра - це програма для персонального комп'ютера, необхідна для організації ігрового процесу (геймплею). Геймплеєм наразі називають не стільки той ігровий процес, який відбувається у грі, а той, що потенційно можливий у ній в принципі.

 Британські вчені заявили, що знають відповідь на це питання. Захоплення онлайн-іграми не є аналогом будь-якої залежності, оскільки вони необхідні людям для притуплення соціального або психологічного дискомфорту. «Наші спостереження показують, що геймінг може допомагати людям, що знаходяться в неприємній ситуації, забути про неї. Він не є якоюсь новою формою психологічної залежності. Відповідно, якщо людина не задоволена своїм життям, то тоді геймінг стає привабливим для нього, і навпаки», - заявила Нетта Вайнштайн з Кардифського університету (Великобританія).

  • Як ви ставитесь до твердження, що «геймінг може допомагати людям, що знаходяться в неприємній ситуації»? Чи згодні ви з ним?
  • Які психологічні аспекти можуть критися за геймінгом?
  •  «Ілюзія волі» в іграх: існує чи ні? Аргументуйте свою думку.
  • Який вплив комп'ютерних ігор на успішність учнів?
  • Чим комп’ютерні ігри відрізняються від книги, картини, фільму? Що саме роблять у віртуальній реальності?

Аргументи за комп’ютерні ігри:

 Залежно від рівня складності, комп'ютерні ігри можуть давати різний психотерапевтичний ефект. На одному рівні гравець відчуває позитивні емоції, розслабляється і знімає стрес. На іншому рівні потрібна висока концентрація уваги, швидкість реакції. Проходження даних ігор дає дозу дофаміну.

 Не існує підтверджень даних Андерсона на рівні нейропсихології. Ніяких змін в роботі зон, що відповідають за емпатію, у гравців в агресивні комп'ютерні ігри виявлено не було.

Аргументи проти комп’ютерних ігор:

 Існує американська група дослідників під керівництвом Крейга Андерсона, яка займається вивченням агресії. Ними сформульована загальна модель агресії, заснована на психологічних дослідженнях. Вона стверджує, що, спостерігаючи за агресивною поведінкою, люди можуть привносити агресію в своє повсякденне життя.

 Фундаментальна відмінність комп'ютерної гри від книги, картини, фільми в тому, що вона моделює всередині себе людську волю, вільну поведінка, ефект особистої присутності. Тут потрібно, звичайно, зробити масу застережень, що це лише ілюзія волі, що умови і ігрове середовище все одно залишаються заданими і всі ходи «прораховані». Але, як би там не було, в порівнянні з художніми творами класичних жанрів, ігри мають приголомшливу степінь свободи. Читаючи книгу або дивлячись фільм, ми слідуємо за думкою і почуттями героїв, в якомусь сенсі бредемо по вузькій доріжці, прокладеній автором. Швидкість перемикання в даному випадку волі практично миттєва з миттєвим переходом соціальних ролей і стереотипів поведінки.

  На важких рівнях складності потрібна висока часто буває «тильт» - нападки агресії, зіпсований настрій тощо.

Список питань для активізації дискусії:

  • Чи слугують комп’ютерні ігри основою маніпуляції та витрат грошей?
  • Чому людина емоційна прив’язана до ігор?
  • Чи можна співставляти ігрову залежність із алкогольною, наркотичною?

 

Другий аспект проблеми: «Який вплив комп’ютерних ігор на фізичне здоров’я?»

 Розібравши причини того, чому саме люди грають в комп’ютерні ігри, тепер ми маємо з’ясувати який вплив та наслідки вони несуть. 

 У грі її учасники вчаться думати, працювати, творити, набуває досвід в різних ігрових ситуаціях, що може стати в нагоді і в житті. В ігровій ситуації підліток вчиться не лише швидко спостерігати, але й успішно діяти, критично мислити і оцінювати те, що кругом нього робиться.

 

Аргументи за комп’ютерні ігри:

 Гра - один з найефективніших методів навчання людей будь-якого віку, і не тільки людей: високоорганізовані машини з штучним інтелектом теж найефективніше навчаються, беручи участь в грі або спостерігаючи за нею.

 Чи можна вважати, що відеоігри можуть допомогти підростаючому поколінню «прокачати скіли»? Відповідно до думки Ізабель Граник, одного з авторів дослідження переваг відеоігор, - так, цей різновид соціальної взаємодії може давати гравцям такі ж переваги, як і «офлайнові» гри. Також з'ясувалося, що відеоігри можуть дати розвинути такі здібності, як: когнітивні здібності, мотивація, позитивні емоції та соціальні навички.

 У практичній діяльності психологи широко використовують комп'ютерні ігри для діагностики і корекції пізнавальних здібностей і емоційних комплексів дитини.

 Загальний інтелектуальний рівень підлітків, які грають в сучасні комп'ютерні ігри, в порівнянні з рівнем підлітків, які народилися 20-30 років тому, істотно вищий, на що вказують сучасні дослідження в області психології. Змінюється світовідчуття, світосприйняття людини, що вказує на перехід до людини нової формації, перехід до людини майбутнього

 Дослідники з'ясували, що у щурів в ході жартівливих бійок виробляються фактори росту в областях мозку, що відповідають за соціальну активність. В результаті медійна префонтальна зона отримує додаткову стимуляцію і з часом краще розвивається. А з огляду на велику схожість деяких соціальних ігор у тварин і людей, можна припустити, що і на мозок людини ігри можуть надавати подібний вплив.

 Ігри корисні як окремим співробітникам, так і цілим колективам: з їх допомогою можна підібрати оптимальну для тієї чи іншої групи адміністративну структуру. Ще вони дають можливість всім бажаючим приміряти роль лідера. Дослідження, проведене для HBR, показало, що часто хорошими менеджерами в грі проявляють себе люди, які не демонстрували в житті бажання чимось керувати. Так що це ще і спосіб пошуку кадрових резервів.

 Незважаючи на те, що відеоігри мають виключно розважальний статус, їх популярність поставили на службу медицині, з метою підвищення мотивації у пацієнтів. Наприклад, для хворих на рак дітей була створена гра Re-Mission. Це шутер, в якому треба управляти нанороботом всередині людського тіла і знищувати ракові клітини. Діти, які грають в цю гру, більше дізнаються про свою хворобу, побічні ефекти лікування та важливості дотримання медичних приписів. Згідно з дослідженнями, у гравців (а їх вже більше 200 000) в Re-Mission дійсно посилюється віра в своє одужання.

 Також комп`ютерні ігри розвивають швидкість реакції і увагу, логічні ігри розвивають мозок і пам'ять, розвивають бажання створювати, вчать нестандартного підходу, уяві, можуть навчитись працювати в різних програмах.

 

Аргументи проти комп’ютерних ігор:

 Ученими всього світу неодноразово доказано, що геймінг може привести до болі в спині (так як йде постійне навантаження на хребет), перенавантаження на суглоби кісті рук, стомлення очей (призводить до зниження гостроти зору), головної болі, втоми й недосипу, зниження інтелектуальних здібностей, погіршення пам'яті, болі в області серця, задишки, прискореного серцебиття, перепадів настрою та згубного впливу на психіку людини. Щоб уникнути цих фізичних симптомів, рекомендується робити перерви в грі. Крім того, потрібно більше грати на вулиці або займатися спортом.  Також досить непомітною проблемою при роботі за комп’ютером взагалі є питання гігієни. 
 Неодноразовими є випадки, коли люди помирали в процесі гри. Причини смерті здебільшого через тривалий ігровий процес, приступи епілепсії тощо.

Список питань для активізації дискусії:

  • Чи доречним є використання комп'ютерних ігор в дослідженнях, навчанні тощо? Артументуйте свою точку зору.
  • Які навички геймерів можуть стати у пригоді в реальному житті?

Третій аспект проблеми: «Комп’ютерні ігри, як виду мистецтва»

Комп’ютерні ігри, як багато інше, були продуктом людських думок, мрій та переживань.

  • Чи можна віднести комп’ютерні ігри до мистецтва?
  • Чи надають комп’ютерні ігри нові можливості для самореалізації людей?
  • Як відрізнити чи це залежність чи спортивний інтерес?
  • Як комп’ютерні ігри взаємодіють з іншими видами мистецтва\індустріями?

Аргументи за комп’ютерні ігри:

 Починаючі з 2000-х років, ігри дедалі більше були рушійною силою розвитку комп'ютерних технологій, які згодом застосовувалися в інших галузях для різних цілей.

Застосування ігрових технологій в медицині*

 Технологію, створену для використання в комп'ютерних іграх, в 2014 році застосували у Франції при навчанні хірургів. Як повідомляє портал Remedium.ru, хід операції з ендопротезування тазостегнового суглоба був записаний в трьохвимірному режимі простору. Подальше відтворення запису за допомогою спеціального приладу Oculus Rift (очки віртуальної реальності) дозволило побачити операцію з позиції основного хірурга, що дуже важливо для молодих фахівців: як відомо, майбутньому лікарю в процесі навчання дозволяють лише асистувати провідному спеціалісту, і новачок часто не отримує можливості поглянути на операційне поле так, як бачить його головний хірург.

 

Аргументи проти комп’ютерних ігор:

 Багато технологій не було винайдено через комп’ютерні ігри, а навпаки запозичені із других сфер.

 Неодноразовими є випадки, коли люди покидали навчання, роботу задля комп’ютерних ігор та кіберспорту і в цьому руслі вони нічого не добились та залишилися ні з чим. Тому слід чітко розуміти власні здібності.

Список питань для активізації дискусії:

  • Чи можна вважати кіберспорт дисципліною спорту?
  • Який вплив на штучний інтелект можуть дати комп’ютерні ігри?
  • Сформулюйте своє подальше бачення розвитку відеоігор.

 

 ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЕДУЧОГО:

 Давайте узагальнимо усе вище почуте та спробуємо розглянути деякі рішення, які дозволять зменшити негативні наслідки комп’ютерних ігор.

 Використання комп'ютерних ігор дозволяє: набагато легше і швидше розвивати пам'ять, увагу, уяву, вміння знаходити закономірності. У той же час ми дізналися і про шкідливий вплив таких ігор. Останні дослідження вчених показали, що ні сам комп'ютер негативно впливає на організм людини, а неправильне його розташування, недотримання часових обмежень, обмежень за віком.

 Виходом із ігрової залежності є не тотальна заборона засобів втечі, а знищення самої мотивації до втечі. Життя повинне стати настільки яскравим і насиченим, щоб самого бажання «звалити» з нього кудись не виникало. А вже куди бігти - це питання другорядне. Щоб все ускладнюючі віртуальні оболонки не підміняли, а оберталися навколо реальності, ця реальність має бути чимось дуже потужним.

 Щодо практичних порад можна віднести:

  1. Робити зарядку для усього тіла до та після комп'ютерного сеансу.
  2. Провітрювати поміщення.
  3. Робити самомасаж шиї для покращення кровообігу.
  4. Не сидіти за комп'ютером більше 1 години на день.
  5. Ні в якому разі не грати перед сном.
  6. Слідкувати за власною гігієною та гігієною ігрового процему.
  7. Проводити цей час із користю (навчання чомусь, обізнаність роботи тощо)

 На останок, давайте усі разом приймемо участь в експерименті. Суть експерименту: прожити 7 днів без комп’ютерних ігор. На наступному тижні ми проведемо анонімне анкетування щоб дізнатися результати нашого експерименту і оголосимо їх усіх учасників.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
25 травня 2020
Переглядів
2100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку