10 клас
1-ий урок
Шановні десятикласники!
Оскільки ми ознайомилися з творчістю Лесі Українки,
то виконайте тестову роботу за посиланням
https://naurok.com.ua/test/lesya-ukra-nka-zhitteviy-shlyah-tvorchist-346630.html
(для вчителя)
(для учнів)
Код доступу (повідомить учитель)
Запис у зошитах
….. травня
Микола Вороний. Коротко про життя і творчість, багатогранну діяльність митця. М. Вороний – ідеолог модернізації української літератури. Естетична програма митця, націленість на модерністські течії в новій літературі. Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму
Запишіть тему уроку, епіграф і виконайте такі завдання:
1. Пригадайте, який твір М. Вороного ви вивчали в шостому класі? Про що в ньому йдеться?
Микола Вороний, покликаний отим самим «євшан-зіллям», приїхав з-за кордону після вимушеної еміграції на рідну землю з бажанням прислужитися своєму народові, але був розстріляний тодішньою владою, хоч не зробив жодного злочину. Реабілітований «через відсутність складу злочину» аж у 1989 році. Яка гірка іронія долі!
І це в країні, про яку він писав:
І кожну їй хвилину
Готов оддать я без жалю!
Мій друже, я красу люблю —
Як рідну Україну.
Неперевершений майстер слова, творець поетичних шедеврів, глибокий знавець світової драматургії, мистецтвознавець, М. Во-роний донедавна був маловідомий українському читачеві.
https://www.youtube.com/watch?v=rmsSaRqELKw&t=72s
5. Напишіть 1-2 речення, як ви розумієте слова Миколи Вороного «Моя девіза – йти за віком І бути цілим чоловіком!».
У певні періоди у творчому доробку М. Вороного переважали різні модерністські тенденції – від романтизму до неоромантизму та символізму. Загалом його творчість, що тривала понад три десятиліття, різноманітна й неоднорідна за змістом і стилістикою, збагатила українську літературу й дала потужний імпульс новаторству молодих майстрів слова почату XX ст.
Cимволізм (фр. знак, прикмета, ознака) – літературний напрям модернізму кінця XIX – початку XX ст., основною рисою якого є те, що конкретний художній образ перетворюється на багатозначний символ.
Свою історію символізм розпочинає з 1880 р., коли у Франції С. Малларме започаткував літературний салон, у якому брали участь молоді французькі поети. Символісти протиставили свої естетичні погляди та поетику реалізмові, який, на їхню думку, перетворив мистецтво на просте відображення життя. Однак конкретні й буденні предмети та явища вони не ігнорують цілком. Крізь них символісти бачили незвичайне, містичне, непізнаване. Саме таке мистецтво створює символ, який представники цього напряму зробили основою своєї філософії та естетики.
Поет наголошує на модерності своїх творів, тому що «не бере життя байдуже», вказує, що творить «не для шаблону». Проте у власній творчості він майже не дотримувався декларованих ним прийомів «чистого мистецтва». Оголосивши гармонійність девізом українського поета-модерніста, тобто необхідність бути водночас «цільним чоловіком» – митцем і громадянином, автор послання не вказує на внутрішню конфліктність між поетичною свободою і громадянською відповідальністю. Таким багатозначним був кодекс митця-модерніста М. Вороного.
Домашнє завдання. Підготувати розповідь про Миколу Вороного. Скласти психологічний портрет письменника (за бажанням)
Якщо все виконали, то ВИ – МОЛОДЦІ. Ви добре попрацювали. Дякую за роботу.
2-ий урок
Шановні десятикласники!
Ви опрацювали біографію Миколи Вороного, а зараз
виконайте тестову роботу за посиланням
https://naurok.com.ua/test/mikola-voroniy-biografiya-za-pidruchnikom-o-avramenka-339249.html (для вчителя)
(для учнів)
Код доступу (повідомить учитель)
Запис у зошитах
……….. травня
Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби
в поезії «Блакитна Панна»
Запишіть тему уроку й виконайте такі завдання:
Виразно прочитайте поезію «Блакитна Панна» або перегляньте відеоролик за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=42tC8p-kQ2Y
Назва твору |
|
Автор |
|
Літературний рід |
|
Жанр |
|
Вид лірики |
|
Літ. напрям, стиль |
|
Тема |
|
Ідея |
|
Образи-символи |
|
Художні засоби |
|
7. Завершіть подані фрази.
Поезія «Блакитна панна» справила на мене … .
Мені сподобався вірш, тому що … .
Мене вразило … .
Домашнє завдання. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника (стор. ), вивчіть поезію напам’ять. Написати твір-акварель про весну (за бажанням).
Якщо все виконали, то ВИ – МОЛОДЦІ. Ви добре попрацювали. Дякую за роботу.
3-ій урок
Шановні десятикласники!
Ви опрацювали поезію Миколи Вороного «Блакитна панна», тож
виконайте тестову роботу за посиланням
https://naurok.com.ua/test/mikola-voroniy-blakitna-panna-340789.html
(для вчителя)
(для учнів)
Код доступу (повідомить учитель)
Запис у зошитах
… травня
Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр символістського твору. Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»)
Запишіть тему уроку й виконайте такі завдання:
2. Лексична робота. Знайдіть значення слова «інфанта».
3. Прочитайте виразно поезію «Інфанта» або прослухайте відеозапис за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=FCi47b91Fhc
4. Продумайте відповіді на такі запитання:
Назва твору |
|
Автор |
|
Рік створення |
|
Літературний рід |
|
Жанр |
|
Вид лірики |
|
Літ. напрям, стиль |
|
Цикл |
|
Тема |
|
Ідея |
|
Художні засоби |
|
8. Завершіть подані фрази.
У творчості М. Вороного найбільше вразило ... .
Мені запам’яталося … .
Поезія символістів на мій погляд ... .
Домашнє завдання. Опрацюйте теоретичний матеріал (стор. ), визначте й тезово запишіть характерні риси поетичного стилю М. Вороного.
Якщо все виконали, то ВИ – МОЛОДЦІ. Ви добре попрацювали. Дякую за роботу.