"Дистанційне навчання під час воєнного стану." Досвід роботи.

Про матеріал
В умовах воєнного стану заклади загальної середньої освіти стали осередками, що надають можливості дітям отримувати не лише знання, але й психологічну допомогу та підтримку.Дуже швидко довелося налаштовувати освітній процес так, щоб він був комфортним і безпечним для усіх учасників освітнього процесу. Українська мова – це національний феномен, на тлі повномасштабного вторгнення. Актуальним є питання вибору оптимальних технічних можливостей та методик , які систематично можна використати на уроках української мови та літератури у процесі дистанційного навчання. Якраз вони надають можливість творити навчальне середовище, в якому теорія і практика опановуються одночасно, а це надає змогу учням формувати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення; породжувати критичне мислення; виявляти і втілювати індивідуальні можливості. Мета : знайти й упровадити у свою роботу оптимальні форми та методи дистанційного вивчення української мови та літератури в умовах воєнного стану. Ідея досвіду: окреслення технічних і методичних питань, які пов’язані з плануванням й організацією дистанційного навчання . У своїй роботі призентуємо технічні та методичні питання , які пов’язані з плануванням й організацією дистанційного вивчення української мови та літератури. Це ніби своєрідний алгоритм дій для вчителя, щоб робота була якісною , з максимальним збереженням часових, фізичних, психологічних ресурсів для всіх учасників освітнього процесу.
Перегляд файлу

ДОСВІД РОБОТИ                                                  

 Омелай Ірини Миколаївни

вчителя   української мови та літератури

Харківської загальноосвітньої щколи  I – III ступенів № 68

                          Харківської  міської ради  Харківської  області

  Дистанційне навчання з  української мови та літератури   в  період     воєнного стану

Актуальність  досвіду:

В  умовах воєнного стану заклади загальної середньої освіти стали  осередками, що надають можливості  дітям отримувати не лише знання, але й психологічну допомогу та підтримку.Дуже швидко довелося налаштовувати освітній процес так, щоб він був комфортним і безпечним для усіх учасників освітнього процесу. 

Українська мова – це національний феномен, на тлі повномасштабного вторгнення. Актуальним є питання вибору оптимальних технічних можливостей та  методик , які  систематично можна використати на уроках української мови та літератури у процесі дистанційного навчання. Якраз вони надають можливість творити навчальне середовище, в якому теорія і практика опановуються одночасно, а це надає змогу учням формувати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення; породжувати критичне мислення; виявляти і втілювати індивідуальні можливості.

Мета : знайти й упровадити у свою роботу  оптимальні форми та методи дистанційного вивчення  української мови та літератури  в умовах воєнного стану.

Ідея досвіду: окреслення технічних і методичних питань, які пов’язані з плануванням й організацією  дистанційного навчання .

У своїй роботі призентую  технічні та методичні питання , які  пов’язані з плануванням й організацією дистанційного вивчення української мови та літератури. Це ніби своєрідний  алгоритм дій для вчителя, щоб робота була якісною ,  з максимальним збереженням  часових, фізичних, психологічних ресурсів для всіх учасників освітнього процесу.

Що ж треба для успішного дистанційного навчання ?

Крок перший- це з’ясувати для себе, як проводити дистанційне навчання. Продумати, як саме працювати з учнями: зустрічі в режимі реального часу, дистанційне навчання через інтерактивні навчальні матеріали , чи   комбінація двох форм .

На онлайн-уроках  краще приділяти увагу практичному застосуванню знань і вмінь учнів ,ніж  давати лекції, тобто пояснювати нову тему. Для цього варто використати методику перевернутого класу Адже вивчення мови та літератури не може бути пасивним. На онлайн-зустрічах повинні більше говорити діти, а не вчитель. Академічна свобода вчителя дозволяє обрати словеснику форми й методи реалізації дистанційного навчання: онлайн-консультації, вебквести, інтерактивні вправи, уроки через Skype, Meet, Zoom, Facbook Live, Instagram Livе. Про  Googl Meet та Zoom  вже багато відомо , тому зупинятися не будемо . А от Facbook Live , Instagram Livе -  менш відомі сервіси для  проведення  онлайн-зустрічей. Facbook Live-це трансляція відео прямо з  соціальної мережі Facbook. Відеотранчляцію з  Instagram  можна проводити у своєму акаунті .Якщо учні підписані на сторінку вчителя , то вони отримають повідомлення про вихід  ефіру. Також можна створити закритий акаунт класу й проводити онлайн-зустрічі там. Сервіси безкоштовний й нема обмежень у часі.

А що робити , коли учень не виходить на онлан-зустрічі.? Тоді навчання  здобувачів освіти варто побудувати  через інтерактивні навчальні матеріали асинхронних уроків, які  повинні мати  інструкції щодо термінів, алгоритму виконання й  мати  навчальний контент ( відео, аудіо,  графіки , кросворди, хмари слів, ментальні карти, малюнки, презентації, тести ,різні тексти, інтерактивні вправи). За допомогою такої організації  учень самостійно вивчає нову тему, що є основою  методики перевернутого класу. Така форма дистанційної роботи не завжди залежить від  наявності якісної мережі Інтернет , темп засвоєння теми учень вибирає сам, але під  контролем вчителя. Для питань учнів краще використовувати чат для спілкування, щоб, зіштовхуючись із труднощами, вони продовжували виконувати завдання самостійно

Крок другий-це планування роботи вчителя. Краще планувати роботу учнів на тиждень. Щоб бачити свою роботу й діяльність учнів уцілому, то треба відштовхуватись від поставленої мети. Плануючи свою роботу, вчителю варто  ставити собі такі питання :

1 Чого хочу навчити моїх учнів?

2 Як учня цьому навчити ?

3.Як я можу підтримати учня ?

Виходячи з відповідей , учитель складає для себе план роботи : які навчальні матеріали створити, як моніторити діяльність учнів, як і в якій формі, коли створити зворотній зв’язок.

Крок третій - з’ясувати, як тримати зв’язок з учнями. А це вибір навчальної платформи та  месенджерів. Найоптимальніші навчальні платформи : HUMAN та Google Classroom, а  сервіс- месенджери - Vider, Telegram. Також для більшої зручності  навчальний контент подавали через  електронний журнал.  бо не всі діти у короткий час могли опанувати навчальні платформи. 

Крок четвертий - організувати навчальну  діяльність дистанційно - це значить допомогти учневі самостійно розібратися з тим , що він не знає і не розуміє. А для  цього в учня повинні бути навчальні матеріали і завдання, що відповідають його віковій категорії. Обов’язковою до навчальних матеріалів повинна  бути  інструкція ( опис стратегії виконання, шкала оцінювання, рекомендації, підказки) Можна використовувати вже готові навчальні матеріали , створені кимось, можна створювати самим. У нагоді стануть такі платформи як  відеохостингYouTube , сервіси «Всеукраїнська школа онлайн», «Освіторія», «Еdera». Для створення    робочих листів варто використовувати  Google  Forms . Тести для самоперевірки надають створити такі сервіси як   «На Урок», « Всеосвіта», LearningApps.org, Classtime.

Крок п’ятий-  врахування труднощів.А саме :

1.Учні ,що не працювали при очній формі, не працюють і дистанційно. Тут треба вирішувати питання індивідуальними формами роботи. Таких учнів вдалося залучити такими формами роботи як створення хмари слів, кроссенсів, мемів,  відеофлаєрів, дуже добре спрацювало створення ментальних карт,   сенканів, візуалізованих конспектів.

2. На створення навчального матеріалу йде багато часу .Одна справа ,коли вчитель в класі передає те, що знає, інша справа - зробити так, щоб учень навчився сам. Тому відеоуроки –це невід’ємна частина дистанційного навчання.

3. Порушення учнями академічної доброчесності.Тому варто продумати   завдання так , щоб однокласники разом з Google  стали помічниками. Наприклад, такі вправи  як  «Дерево рішень», «Фундамент», «Гронування», «Асоціативний куш» добре використовувати на інтерактивних дошках. Проєктна діяльність під час дистанційного навчання теж може стати в нагоді, бо    створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції.

Крок шостий- врахування помилок  у майбутньому :

1.Думати лише про контроль учня на уроці є великою помилкою.вчителя. У цьому випадку  учень боїться помилятися, а значить  він не вчиться самостійно, а шукає шляхи списування. Коли учень працює з навчальними матеріалами, він  не може не помилятися.

2. Просити абсолютно усіх учнів сфотографувати свої  роботи й вислати її вам на пошту. Так можна робити лише з тими ,хто не може виконувати інтерактивні завдання через технічні причини.

Крок сьомий- не забувати про прийоми формувального оцінювання .При вивченні мови  та літератури реалізувати цей принцип допоможуть такі вправи як  «Хто більше», « Так чи ні», « Тристороннє резюме» , «Поясни слово», «Створення реклами», « Мікрофон» , використання смайлів.

Крок восьмий –вибір  цифрових сервісів. Всі сервіси можна розподілити на декілька груп: для онлайн-зустрічей, для передачі навчального змісту ( відеоконтент , робочі листи ), для створення тестів та анкет, для створення моніторингу і зворотнього зв’язку. Той чи інший сервіс вибирається в  залежності від освітніх завдань уроку. Варто обрати той, який вимагає найменше  часу для його вивчення і не буде   складним у використанні.   

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2023
Переглядів
2422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку