«Мова єднає всіх»
(Інтелектуально-розважальна гра)
Мета: розширювати і збагачувати знання учнів про мову та літературу; формувати в учнів розуміння того, що українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розвивати навички застосування знань з мови та літератури на практиці; пам'ять, увагу; виховувати любов до рідної мови, бажання досконало володіти нею, пробудити почуття національної гідності.
Обладнання: завдання для команд, фонограми пісень, плакати до Міжнародного дня рідної мови.
Команда «СЛОВОГРАЙ». «Хто мову шанує свою, хай той переможе в бою»
Команда «ДИВОСЛОВО». «Хто любить, знає рідну мову, тому вона всміхнеться»
ХІД ГРИ
Учитель. Добрий день усім шанувальникам рідної мови! Рада вас вітати на інтелектуально-розважальній грі “Мова єднає всіх”, присвяченій Міжнародному дню рідної мови.
Сьогодні ми зібралися разом, аби ще раз переконатися, що любимо й шануємо рідну мову. Учасниками гри є дві команди – «Співограй» і «Дивослово». Привітайте один одного оплесками.
А тепер прошу вас привітати найсправедливіше журі у світі, палких шанувальників рідної мови…
Отже, ми розпочинаємо!
Оголошую І конкурс.
Завдання: Командам потрібно дати відповідь на 10 запитань. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Якщо відповіді на питання немає або відповідь неправильна, команда-суперник має шанс отримати бал.
СЛОВОГРАЙ. Запитання для команди
ДИВОСЛОВО. Запитання для команди
2. «ГРАМАТИЧНИЙ ТУРНІР»
Кожній команді пропонується по 8 слів з пропущеними буквами.
Завдання: поставити потрібну букву. Перший гравець вставляє букву у першому слові, другий – у другому і т.д. За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу. Виграє та команда, яка швидше та більше напише правильно слів.
Оцінювання: від 1 до 8 балів.
Слова для команди «Дивослово»:
Пр…боркувач, різдв…яна, жмен..ці, хворос…няк, каз…но, Уман…щина, дит..ясла, К(к)онституція України,
Слова для команди «Словограй»:
Пр…сильний, різьб…яр, мен..ший, чес…ний, пр…оритет, жен..шень, трьох…ярусний, В(в)верховна Р(р)ада України,
А зараз доторкнімося до перлин народної творчості. Наступний конкурс – «Чарівне намисто»!
Завдання: Команди мають поєднати частини прислів’їв в одне речення (по 5 кожному). Правильна відповідь – 1 бал. Хто швидше справиться із завданням – додатковий бал за оперативність.
Завдання: Два представники від кожної команди мають прочитати по дві скоромовки. Враховується темп читання, інтонація та артистичність. Максимум ви можете набрати 5 балів у цьому конкурсі. ДИВОСЛОВО - СЛОВОГРАЙ.
Варка варила вареника, |
Був собі паламар, його діти паламаренята перепаламарилися. |
Пік біля кіп картоплю Прокіп. |
Завдання: Командам під карооке треба заспівати куплет і приспів української пісні. Вдале виконання однієї пісні – 5 балів. У цілому команди можуть набрати 10 балів. СЛОВОГРАЙ - ДИВОСЛОВО.
https://www.youtube.com/watch?v=zZ62Q54sPbQ
https://www.youtube.com/watch?v=U9t05tg6kQU
https://www.youtube.com/watch?v=lciUZ5mrFz0
https://www.youtube.com/watch?v=hS41P6yBlvU
Завдання: Команди по черзі мають пояснити значення фразеологізмів. Правильна відповідь – 1 бал. (Ставлю питання по черзі).
ДИВОСЛОВО - СЛОВОГРАЙ.
7. «СЛОВНИКАР»
Завдання: З поданого слова «милозвучність» утворити якомога більше слів-іменників у Н.в. однини чи множини. Перемагає команда, яка запише більшу кількість утворених слів.
Оцінювання: За перемогу максимально можна отримати 3 бали.
Орієнтовні відповіді:
Мило, ніс, сіль, злість, вино, осінь, сіть, лом, ніч, лимон, учні, воли…
8. ПОКАЗУХА
Завдання: Протягом 90 секунд представник команди буде показувати представнику команди-суперниці слова, які треба відгадати. Говорити ці слова не можна. Їх можна тільки показати. Якщо команда відгадує, їй зараховується один бал. Відгадане слово – 1 бал. Чим більше відгаданих слів, тим краще для команди. Обирайте представників. СЛОВОГРАЙ - ДИВОСЛОВО.
1 2
Р У Л Ь |
|
Б А Р А Б А Н |
П О Ц І Л У Н О К |
З М І Я |
Д З Е Р К А Л О |
В А М П І Р |
О Ф І Ц І А Н Т К А |
М О Т О Ц И К Л |
К О Л Я С К А |
Х О Л О Д И Л Ь Н И К |
В А Л Ь С |
У К О Л |
П А Р Ф У М И |
Ц В Я Х |
К О Р О В А |
Ф А Н А Т |
Ч А Й Н И К |
Д У Ш |
М И Л О |
Учитель.
Наш конкурс добігає кінця. Його ми присвятили її величності українській мові, щоб ще раз підкреслити, що те, чим ми повсякденно користуємося, те, чим оформлюємо свої думки, у що вливаємо емоції, є справжнім дивом, великим і прекрасним.
Наше свято – це поетична передмова до досконалого вивчення рідної мови. Вивчати її, удосконалювати свої знання, збагачувати словниковий запас під час читання і спілкування, досконало володіти нею – обов’язок кожного справжнього українця.
Сьогодні ми ще раз переконалися в тому, що українська мова – це безмежний океан. Вона мелодійна, як пісня солов’я, прекрасна і барвиста, наче дощова веселка. Не можна ходити по рідній землі, не зачаровуючись виплеканою у віках рідною мовою.
Отже, шановне журі, прошу оголосити результати нашої гри-конкурсу.
Журі оголошує результати конкурсу.
Учитель.
Завершити нашу гру хотілося б словами Олеся Гончара: «Мова – це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».
АНСАМБЛЬ співає пісню…
1