"Дистанційне навчання. Воєнний стан. Освітній простір, що сприяє вільному розвитку творчої особистості"

Про матеріал
Створення безпечних умов під час воєнного стану, реалізація принципів, досягнення сучасного рівня якості освіти під час дистанційного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дистанційне навчання. Воєнний стан. Освітній простір, що сприяє вільному розвитку творчої особистостіГоловне завдання, яке стоїть перед школою в сучасних умовах - побудова освітнього простору, що сприяє вільному розвитку творчої особистості дитини.

Номер слайду 2

Дистанційне навчання в умовах воєнного стануІстотною рисою дистанційної педагогічної діяльності є її орієнтування на освіту школярів, яка базується на організації пізнавальної діяльності в індивідуальних і колективних формах у вигляді діяльності самоосвітньої; системну діагностику особистих якостей учня і підтримка його індивідуального зростання; використання можливостей інформаційного освітнього середовища. Значущим фактором для досягнення якісних результатів є рівень організації педагогічного процесу. У дистанційному навчанні важливо знати кожного учня, його особливості: інтроверт ваш учень чи екстраверт, мислить він більш логічно, раціонально чи дуже емоційний, спирається більше на відчуття, емоції, отже, варто організувати ситуацію для активної участі у дискусіях, інтроверту – індивідуальне письмове завдання, у якому він проявиться більше. Створення комфортних умов полягає у відборі відповідного змісту з предмета, розширення його інформаційного поля за рахунок міжпредметної інтеграції з урахуванням індивідуальних особливостей, інтересів і нахилів старшокласників, зони їх найближчого розвитку.

Номер слайду 3

Створення безпечних умов дистанційного навчання Освітній процес при дистанційному навчанні в умовах воєнного стану орієнтований перш за все, на створення безпечних умов навчання. Відповідно, дотримання порядку дій при оголошенні сигналу повітряної тривоги, що виключає подальше проведення занять є обов’язковим. Врахуванню підлягають також і зовнішні фактори, що можуть спричинити неможливості підключення учнів та/або педагогічних працівників до занять у синхронному режимі. Відповідно, альтернативою лишається використання засобів комунікації, доступних учасникам освітнього процесу.

Номер слайду 4

Принципи дистанційного навчання. Дистанційне навчання дозволяє реалізувати такі принципи:доступність навчання, а саме подолання фізичних обмежень людини, розширення аудиторії учнів; індивідуальна спрямованість навчання, створення комфортних умов для школярів і вчителів, урахування індивідуальних психологічних особливостей (сприйняття, пам’яті, мислення), індивідуальний темп навчання; розвиток інформаційної культури, навичок роботи із сучасними засобами інформатизації й телекомунікації; соціалізація навчання, урахування особистісно-комунікативних особливостей учнів

Номер слайду 5

Реалізація завдань дистанційного навчання забезпечення доступності різноманітних навчальних ресурсів; здобування загальної й професійної освіти в зручній, адекватній і відповідній формі для того, хто навчається; важливість для психологічного розвитку дитини – його залучення в систематичну навчальну діяльність під безпосереднім керівництвом дорослого, процес володіння культурою і соціалізація проходять за допомогою вчителя; розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дитини за допомогою відкритого і вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, у тому числі доступних в Інтернеті; обмін даними, комунікативна діяльність на базі спільних інтересів, перш за все професійних і освітніх; сприяння розвитку профільної освіти у школі; організація дозвілля, відпочинку і розвитку; підвищення кваліфікації.

Номер слайду 6

Дистанційна форма навчання в школі як умова для досягнення сучасного рівня якості освіти. Під час дистанційного навчання в основному користуємося платформою «Human» для збереження уроків, передачі інформації, перевірки робіт, проведення тестування й оцінювання учнів. Зворотний зв’язок під час дистанційного навчання із вчителями, учні частіше здійснюють через месенджери (Viber, Telegram), а при онлайн-навчанні комунікують через Google Meet, Zoom, Skype. Підготовка вчителями змісту онлайн-уроків та їх проведення в умовах воєнного стану ускладнюються технічними проблемами, які пов’язані з повітряними тривогами, у деяких випадках відключенням електропостачання. З відключенням електроенергії, як правило, зникає або стає нестабільним доступ до інтернету.

Номер слайду 7

Головне завдання вчителя - створити творчу атмосферу. Заохочення до навчання, пізнання, повага інтелектуальної сили дитини. Вільний розвиток творчих здібностей учнів. Створення атмосфери співробітництва. Створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей на уроках. Взаємодія вчителя та учня на розвиток творчої компетентності учня

Номер слайду 8

Шляхи творчої самореалізації учніввільний вибір форм і засобів діяльностіінтерес до пошукової діяльностінестандартне мисленнянеординарне вирішення проблемних ситуацій

Номер слайду 9

НУШ: засади особистісно орієнтованої моделі освіти. В рамках цієї моделі на уроках іноземної мови я враховую:права дитиниздібностіпотреби та інтересипростір для творчості та розвитку

Номер слайду 10

Освітній простір НУШ включає:розвиток ключових компетентностейнаскрізні уміння особистостізастосування знань на практицісамоосвітукомандну роботууспішну інтеграцію в соціумпрофесійну самореалізацію

Номер слайду 11

Побудова освітнього простору в умовах воєнного стану. Побудова освітнього простору з позицій особистісного підходу формування в учнів навичок самостійно опановувати інформацією та знаннями сприяє вільному розвитку творчої особистості: проектні роботи учнів, різноманітні презентації, пошукова діяльність, творчі роботи - завдання для проведення власних досліджень, використання інтернет - ресурсів тощо. Відеоуроки з предметів сприяють кращому засвоєнню навчальної інформації, засвоєння лексики, мовленнєвих навичок, розвитку інтересу до іншомовних культур.

Номер слайду 12

Компетентнісний підхід на уроках іноземної мови. Компетентнісний підхід на уроках іноземної мови допомагає підвищити ефективність занять, інтерес учнів до вивчення іноземної мови, розвивати комунікативні вміння та навички: Участь учнів в проєктах, презентації; участь в онлайн - олімпіадах. Розвитку діалогічного та монологічного мовлення сприяють рольові ігри: ігри для розвитку аудіювання, опис картинок, малюнків. Ігри для розвитку письма: граматичні, лексичні: наприклад: Chain (ланцюжок) - утворити нове слово шляхом зміни лише однієї букви тощо. Гра: “Пропущені слова”. Робота в парах, метод “займи позицію”, метод “питання всім”, “мікрофон”. Розвиток монологічного мовлення за малюнками, опис, перегляд відео з виконанням різноманітних завдань.

Номер слайду 13

Дистанційне навчання - участь в олімпіадах з німецької та англійської мови. Зима 2024

Номер слайду 14

Школа є тією лабораторією, де навчають і виховують, відкривають можливості кожної дитини, допомагають їм розвивати власні здібності й потреби

Номер слайду 15