Урок розроблено учителем математики спеціалізованої школи № 239 Оболонського р-ну м. Києва Білоцерківець А. М.
Номер слайду 2
Мета уроку: Розібрати домашні завдання, при виконанні яких виникли труднощі;Розширити знання з теми;Розібрати типові приклади, для розширення знань з теми
Номер слайду 3
Чому ви вже навчилися?Розв´язувати неповні квадратні рівняння;Розв´язувати квадратні рівняння за допомогою універсальної формули;Застосовувати теорему Вієтта для розв´язування квадратних рівнянь;Розв´язувати елементарні задачі за допомогою квадратних рівнянь
Номер слайду 4
№2 Скласти зведене квадратне рівняння, коренями якого є числа 𝟓− 𝟐 та 𝟓+ 𝟐. Шукане рівняння має вигляд: х2 + px + q = 0, де р = - (х1 + х2 ) = - (5− 2 + 5+ 2 ) = - 10,q = х1х2 = (5− 2)( 5+ 2) = 25 – 2 = 23. Отже шукане квадратне рівняння має вигляд: x2 – 10x + 23 = 0.
Номер слайду 5
Скласти зведене квадратне рівняння, коренями якого є числа 𝟑− 𝟕 та 𝟑+ 𝟕. Спробуйте самостійно виконати це завдання
Номер слайду 6
№6 При якому значенні а рівняння 9х2 – 12х + а = 0 має два рівні корені? Знайдіть їх. Квадратне рівняння має два РІВНІ корені тоді, і тільки тоді, коли D = 0 D = ( - 12 )2 – 4 ∙ 9 ∙ а = 144 – 36а = 0; 36а = 144; а = 4. Звідси х1 = х2 = - 𝑏2𝑎 = - ( - 12) :(2∙ 9) = 23 . Отже при а = 4 рівняння 9х2 – 12х + а = 0 має два рівні корені: х1 = х2 = 23.
Для тих, хто хоче підвищити оцінку, за останнє завдання: Можна скористатися своїми додатковими бонусними балами або Додатково розв´язати завдання: Не розв´язуючи рівняння х2 – 4х – 10 = 0, знайти значення виразу: 9х12+х22 , де х1 і х2 – корені рівняння. При якому значенні b рівняння 2х2 – bх + 18 = 0 має один корінь?Скласти квадратне рівняння, корені якого дорівнюють: - 7- 32 і – 7+ 32.
Номер слайду 9
Розкладання квадратного тричлена на лінійні множники. Вивчення нового матеріалу
Номер слайду 10
Опрацювавши тему, ви будете знати: Що називається квадратним тричленом;Що називається коренем квадратного тричлена;Як розкласти квадратний тричлен на лінійні множники.
Номер слайду 11
Повторимо:одночлен, многочлен, двочлен, тричлен;квадратні рівняння і його корені;розкладання многочлена на множники.
Номер слайду 12
Вивчення нового матеріалу: Означення квадратного тричлена: Квадратним тричленом називається вираз ах2 + bх + с, де х – змінна, а,b,с – деякі числа, причому а≠0. Приклади (наведіть будь-який приклад, написавши його в чаті),Знаходження значення квадратного тричлена (оберіть будь яке значення змінної та знайдіть значення вашого квадратного тричлена, відповідь напишіть у чаті),Знайдіть значення ЗМІННОЇ вашого квадратного тричлена, при якому значення квадратного тричлена дорівнює 0 Коренем квадратного тричлена називається значення змінної, при якому значення квадратного тричлена дорівнює 0. Як знайти корені квадратного тричлена?
Номер слайду 13
Теорема: Якщо х1 і х2 – корені квадратного тричлена, тоах2 + bх + с = а(х – х1)(х – х2)
Завдання для самостійного виконання: Прочитати і розібрати наведені приклади в п.21 підручника. Зробити номери: № 729, 731, 735. (№ 738 – для бажаючих)Надіслати до Classroom Для повторення теми, подивитися відео-урок за посиланням https://uroky.com.ua/zadach-kvadratnyh-rivnjan/Виконати тестування з теми (naurok.com.ua)