Українська мова Письмо
Наша тема сьогодні: « Багатозначні слова. Складаємо і записуємо речення з ними»
Працюємо: зошит «Я дружу зі словом», ст. 28-29
Якщо діти втомилися:
https://www.youtube.com/watch?v=5-F5X5jOly8&t=10s - пальчикова гімнастика «Ромашка»
https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8 - руханка
https://www.youtube.com/watch?v=pAgN9rjOJ1Q - корисні вправи для очей!
1) Каліграфічна хвилинка ( ст. 28)
-
Будь уважним при написанні з’єднань букв!
-
Придумай кілька слів, де б зустрічалися такі з’єднання! Запиши їх у своєму зошиті у лінію.
2) Гра «Чарівний олівець»
-
Завдання : знайди слова, які «заховалися» у поданих. Можеш записати їх до свого зошита.
Україна, хмарина, пасіка, сонце, вікно, чайка
Україна, хмарина, пасіка, сонце, вікно, чайка
3) Розглянь перший малюнок.
-
Що зображено на малюнку?
-
Прочитай слово під малюнком. Що воно означає?
-
Зверни увагу! Стрілочки вказують на два значення цього слова ( назву дерева і назву плода)
-
Допиши пропущене слово (каштан).
4) Вправа «Обміркуй і обведи»
-
Назви плоди, зображені на малюнку ( яблуко, абрикос, вишня, жолудь, слива, груша)
-
Обведи малюнок того плоду, які ростуть на деревах з такою ж самою назвою. ( яблуко виросте на яблуні; абрикос вистигне на дереві абрикосі; вишня – на вишні; жолудь - на дубі; слива – на сливі; груша – на груші)
Примітка для дорослих:
Абрико́с ( іноді зустрічається абрикоса, жерделя, мореля) — плодове дерево, що росте на півдні; жовтогарячий сочистий плід цього дерева з великою кісточкою…
-
Запиши ці назви, поділи слова для переносу!
У дітей буде так:
Аб─ри─кос, виш─ня, сли─ва, гру─ша
-
Склади і запиши два речення про записані плоди ( на вибір)
-
З якої букви почнеш писати речення?
-
Який розділовий знак поставиш у кінці речення?
У дітей, приміром, буде так! (Бажано скласти свої речення!)
У садочку достигли вишні.
Я дуже люблю сливи.
5) Розглянемо малюнки на ст. 29
-
Знайди на малюнках предмети, які мають однакові назви ( жук-сонечко і небесне світило; гриби лисички і звірята лисички)
-
Склади усну розповідь про те, що ти бачиш на малюнках
( Приміром, так! У лісі виросли лисички. На них сидів жук-сонечко. У траві лежали дві лисички. Вони грілися на сонечку.)
-
Підпиши під кожним малюнком, що роблять лисички й сонечка.
У дітей буде так:
лисички виросли лисички гріються
сонечко сидить сонечко світить
6) Загадки від Родзинки:
-
Які ключі можна побачити у небі? (У небі можна побачити ключі журавлів,)
-
Якою косою траву не скосиш? ( Не скосиш траву дівочою косою.)
-
З якого крана не набереш води? (Не набереш води з підйомного крана.)
Підсумуємо!
-
Ми познайомилися зі словами, що мають декілька значень.
Дякую за роботу!