Реалізація діяльнісного підходу до навчання сприяє зростанню активності учнів з кожним наступним етапом уроку, зацікавлює успіхами у навчанні та відкриттям нових знань.
Підготувала вчитель математики Кузьомко Р. В. Запоріжжя2023 Діяльнісний підхід при вивченні математики КЗ «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Оберіг» ЗОР
Номер слайду 2
Актуальність проблемиЄдиний шлях, що веде до знань – це діяльність. Б. Шоу У 2011 році вперше чітку вказівку на впровадження діяльнісного підходу в освіту було надано в Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392). У цьому документі діяльнісний підхід розглядається самостійно і є рівноцінним із компетентнісним і особистісно зорієнтованим: «Цей Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів, що реалізовані в освітніх галузях і відображені в результативних складових змісту базової і повної загальної середньої освіти». У 2016 році ідеї щодо діяльнісного підходу знайшли розвиток в основах Стандарту освіти (орієнтири змісту освіти Нової української школи), але вже як інструмент упровадження компетентнісної парадигми освіти й оновленого змісту державних стандартів. Нові стандарти і програми вимагають від учителів принципово нового підходу до проектування навчального заняття з точки зору оновлення цілей освіти, переорієнтації освітнього процесу від пояснювально-ілюстративного до самостійного продуктивного.
Номер слайду 3
Діяльнісний підхід у навчанні передбачає: Зосередженість на розвитку особистості школяра. Врахування фізіологічних та психологічних особливостей учня з інтелектуальними порушеннями. Наявність у дітей пізнавального мотиву (щось дізнатися, навчитися). Забезпечення наступності у навчанні. Виконання учнями певних дій для придбання знань, яких не вистачає. Виявлення і засвоєння учнями способу дій, який дозволяє свідомо застосувати набуті знання. Формування у школярів вміння контролювати свої дії – як після їх завершення, так і по ходу. Включення змісту навчання в контекст при розв’язанні значущих життєвих задач та способи закріплення учнями навчального матеріалу.
Номер слайду 4
Діяльнісний підхід у навчанні передбачає: Наприклад:1. У таблиці вказана вартість квитка на поїзд. Обчислити суму грошей, витрачену сім’єю з чотирьох чоловік на проїзд туди і назад.2. Сім’я займає однокімнатну квартиру. Довжина кімнати 5 м, ширина 4 м. За 1м𝟐 щомісячно сплачує 50 грн. Скільки сплачує щомісяця ця сім’я за всю квартиру? {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}МІСЯЦЬВАРТІСТЬБерезень300 грн. Квітень400 грн. Травень450 грн
Номер слайду 5
Діяльнісний підхід у навчанні передбачає:
Номер слайду 6
Ознаки діяльнісного підходу:діяльність тут і зараз;бери й роби;перша спроба, друга… скільки хочеш;радість від результату;нічого не бійся!помилки – це добре!
Номер слайду 7
Результат реалізації діяльнісного підходу – учительпідвищення професійної майстерності;зацікавлення учнів своїм предметом;посилення інтересу до навчання;відчутність реальних результатів своєї праці.
Номер слайду 8
Результат реалізації діяльнісного підходу – співпрацязадоволення від навчання;заміна авторитарного стилю спілкування демократичним;позитивно-емоційний контакт учителя та учня.
Номер слайду 9
Результат реалізації діяльнісного підходу – учніпоглиблення змісту навчального матеріалу;розвиток навичок мислення;творче застосування знань;уміння працювати в команді і самостійно.
Номер слайду 10
Діяльнісний підхід
Номер слайду 11
Діяльнісний підхід дає змогу:знизити конфліктні ситуації;створити комфортне психологічне середовище;змінити методи пояснення нового матеріалу;рефлексія результатів;проектування способів вирішення завдань.
підсумок. Реалізація діяльнісного підходу до навчання сприяє зростанню активності учнів з кожним наступним етапом уроку, зацікавлює успіхами у навчанні та відкриттям нових знань. Допущені помилки у результаті пошуку та міркувань лише стимулюють до подальших відкриттів. Застосування діяльнісного підходу на уроках математики забезпечує успішне та ефективне формування математичної компетентності.