Діяльнісний підхід:ротаційні моделі «Щоденні 5»(читання і письмо) і «Щоденні 3» (математика)

Про матеріал
Ротаційні моделі «Щоденні 5»(читання і письмо) і «Щоденні 3» (математика) - це щоденні діяльності, виконуючи які діти навчаються бути самостійними під час читання, письма і математики, в той час, як учитель має можливість працювати з учнями індивідуально та у малих групах.
Перегляд файлу

ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД: РОТАЦІЙНІ МОДЕЛІ

 

                                  „ЩОДЕННІ 5” І „ЩОДЕННІ 3”

Ротаційні моделі „Щоденні 5” (читання і письмо) і „Щоденні 3” (математика) – це щоденні діяльності, виконуючи які діти навчаються бути самостійними під час читання, письма й математики, в той час, як учитель має можливість працювати з учнями індивідуально та у малих групах.

                                                         „Щоденні 5”

Основними компонентами ротаційної моделі „Щоденні 5” є такі:

Читання для себе.

Письмо для себе.

Читання для друга.

Робота зі словами.

Слухання

ЧИТАННЯ ДЛЯ СЕБЕ

Учні:

Самостійно обирають книгу (текст) для читання.

Читають впродовж визначеного часу (у 1 класі – 5 хв).

Виконують завдання для перевірки розуміння й усвідомлення прочитаного.

Учитель:

Допомагає учням обирати книгу, тренувати витривалість, працює індивідуально чи з групою дітей

 

 

ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ

 

Учні:

письмово висловлюю свої власні думки, ідеї та враження.

пишуть вільно на власно обрану тему на листках паперу, в зошитах чи Щоденнику вражень.

За бажанням використовують приладдя (олівці, фломастери, кольорові ручки), можуть малювати і прикрашати наліпками. Їхні роботи ніхто не перевіряє, але вони можуть їх прочитати для всіх чи для когось.

Першокласники розпочинають таку роботу з малюнків на обрану тему, поступово, вивчаючи літери, вони підписують свої малюнки так, як хочуть (друкованими чи писаними літерами).

Учитель:

Добирає теми, які стосуються їхнього власного досвіду.

Не оцінює, не критикує творів учнів.

Не обмежує об’єм тексту.

Визначає час для написання тексту.

Допомагає учням обирати тему, тренувати витривалість, підписувати малюнки (за бажанням дітей).

 

 

ЧИТАННЯ ДЛЯ ДРУГА

 

Учні:

Об’єднуються в пари і разом читають книги (тексти, підручник) та виконують завдання на розуміння та усвідомлення прочитаного, які пропонує учитель.

Учитель:

Готує тексти (книги) для читання.

Об’єднує дітей у пари.

Визначає час для читання.

Готує завдання для роботи над усвідомленням прочитаного.

Працює з дітьми індивідуально чи в малій групі.

 

 

СЛУХАННЯ

 

Учні:

Слухають учителя, друга чи аудіофайли та виконують завдання на розуміння та інтерпретацію прослуханого, які готує вчитель.

Учитель:

Готує матеріал для слухання (сюжетні твори, аудіозаписи).

Готує завдання для роботи над усвідомленням почутого.

Готує матеріали для роботи після слухання.

Працює з дітьми індивідуально чи в малій групі

 

 

РОБОТА ЗІ СЛОВАМИ

 

Учні :

Тренуються писати слова, сполучення слів.

Навчаються прояснювати та пояснювати значення слів, добирати слова на задану тему, практично знайомляться із синонімами, антонімами,

практикуються у вживанні нових слів у письмовому мовленні.

Прописують, викладають, виліплюють, розфарбовують слова тощо.

Учитель:

Добирає слова та тексти для роботи.

Добирає матеріали і завдання.

Готує словники.

Розміщує слова на „стіні слів”.

Працює з дітьми індивідуально чи в малій групі

 

 

                                                  „Щоденні 3”

 

Математика самостійно.

Математика разом.

Математичне письмо.

Компоненти передбачають використання кінестетичної практики і базуються на діяльності з маніпулятивними предметами. Ця діяльність залучає дітей до математичних ігор, як самостійних, так і з партнерами, а також спонукає брати участь у діяльності і вирішенні проблем, використовуючи інструменти для лічби чи ігрові матеріали. На початку нового математичного блоку, ця діяльність здебільшого охоплює перегляд попередньої практики навчання. Це дозволяє учням, продовжувати вивчення викладеного матеріалу і допомагає їм бачити, що ми не забуваємо попередній матеріал тільки тому, що ми розпочали вивчати нову тему. Можуть також передбачати використання комп’ютерів, калькуляторів або планшетів, як засобів для самостійної роботи. Компонент „Математичне письмо” Це час, коли учні виражають свої думки і розуміння, працюючи над певними математичними завданнями або математичним змістом: виразами, цифрами і числами, задачами, а інколи, створюючи власні завдання також.

ВИБІР.

Це сильна, мотивуюча складова, яка є також однією з основ моделі «Щоденні 5». Дослідження показують, що мотивація зростає, коли учні мають можливість обирати предмет навчання, і коли вони вірять в те, що володіють певною автономією чи контролем над власним навчанням.

 

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.

Учні відповідальні, коли контролюють свій голос, не заважають роботі класу. Учні вміють самостійно обирати і повертати на місце всі необхідні матеріали для читання, письма та математики. Самостійність — основа відповідальності учнів.

 

ДОСЛІДЖЕННЯ ІНТЕЛЕКТУ.

Кен Вессон, експерт у галузі «Нейронауки в освіті» (США), провів безпосередній зв’язок між віком учнів та тривалістю навчального заняття: середнє число віку учнів дорівнює середній кількості хвилин, протягом яких вони можуть утримувати увагу під час пояснення вчителя.

 

ПЕРЕХОДИ ЯК ПАУЗИ ДЛЯ ВІДПОЧИНКУ.

Впродовж дня діти працюють у групах. Кожна група виконує певну діяльність, заплановану вчителем чи обрану учнем, упродовж відведеного часу (5-15 хв). Для різних видів діяльності у класі відведено певні місця (наприклад, парти стоять по 4, кожна четвірка має своє завдання, і матеріали, необхідні для виконання даного завдання знаходяться саме на цих партах). Під час перерв діти здійснюють переходи, що дає можливість для фізичного та інтелектуального відпочинку.

 

10 КРОКІВ ДО САМОСТІЙНОСТІ

«10 кроків, щоб навчати та навчитись самостійності» — це унікальний та важливий елемент, який відрізняє навчальні моделі «Щоденні 5» і «Щоденні 3» від інших:

Крок 1. Визначте, чого потрібно навчити.

Крок 2. Поставте ціль та створіть атмосферу терміновості.

Крок 3. Записуйте бажані моделі поведінки на «Я – схему».

Крок 4. Змоделюйте найбільш бажану поведінку.

Крок 5. Змоделюйте найменш бажану поведінку, тоді найбільш бажану.

Крок 6 Розмістіть учнів у класі.

Крок 7. Тренуйте та формуйте витривалість.

Крок 8. Не заважайте.

Крок 9. Використовуйте тихий сигнал, щоб скликати учнів до початкового місця збору.

Крок 10. Проведіть групове опитування: запитайте «Як все пройшло?»

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
1192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку