«Дизайн та технології»
Підручник Морзе Н.В., Барна О.В. «Я досліджую світ»,
альбом-посібник Ірина Дроб’язко «Моя творча праця»
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Примітка |
1 |
01.09 |
Природа і штучне середовище. Збирання природних матеріалів, подібних до рукотворних об’єктів. Аплікація «Мій акваріум» |
Досліджує природні матеріали за формою, кольорами, властивостями (візуально, на дотик); порівнює природні та рукотворні об’єкти . |
|
2 |
08.09 |
Спостереження. Створення аплікації з природних матеріалів за інструкцією. Аплікація «Миша» |
Дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм; створює поетапно вироби з природних матеріалів за зображеннями, зразком або власним задумом |
|
3 |
15.09 |
Вироби з природних матеріалів. Створення у малих групах квіткової композиції за зображенням та елементами власного задуму. |
Організовує робоче місце; створює поетапно композицію та вироби з природних матеріалів за зображеннями, зразком або власним задумом |
|
4 |
22.09 |
Спостереження, імітація, фантазування. Декоративно - ужиткове мистецтво (петриківський розпис). Конструювання істоти з використанням конструктора Лего. |
Порівнює традиційні та сучасні вироби декоративно-ужиткового мистецтва за матеріалами, техніками виконання, функціональними та естетичними властивостями; розрізняє основні види народних декоративних візерунків, орнаментів; виявляє емоційно-ціннісне ставлення до виробів декоративно-ужиткового мистецтва; моделює виріб з деталей конструктора за графічними зображеннями або за власним задумом (самостійно, у парі або в групі), моделює виріб з елементами фантазування |
|
5 |
29.09 |
Матеріали. Технологічні операції з матеріалами. Створення виробу з паперу з використанням технологічних операцій (згинання, складання, скручування, рвання, зібгання, склеювання). Аплікація «Дерево восени» |
Розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя |
|
6 |
06.10 |
Інструменти та пристосування. Створення паперового вітрячка за допомогою інструментів та пристосувань |
Працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримується безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; здійснює розмічання ліній на папері і картоні |
|
7 |
13.10 |
Світ професій. Побутове самообслуговування. Виготовлення пристосування та оволодіння прийомами зав’язування шнурків на взутті |
Висловлює емоційно-ціннісне ставлення до професій дорослих у сім’ї та родинах своїх друзів, однокласників; виконує трудові дії в побуті (доглядає за одягом та взуттям) |
|
8 |
20.10 |
Дизайн-проєктування - моделювання та конструювання. Створення моделей осінніх рослин з використанням конструктора Лего |
Продукує ідеї для виробу об’єкта праці та обговорює їх з іншими; обдумує план реалізації задуму в матеріалі; прогнозує, яким має бути виріб, його функціональну й естетичну цінність |
|
9 |
03.11 |
Конструктори. Виготовлення виробу за графічними зображеннями. Створення моделей тварин |
Досліджує властивості матеріалів візуально та на дотик; моделює виріб з деталей конструктора за графічними зображеннями або власним задумом; розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання |
|
10 |
10.11 |
Матеріали. Властивості матеріалів (папір, картон). Створення з кольорового картону колекції «Дари осені» з використанням шаблонів |
Досліджує властивості матеріалів візуально та на дотик; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів; розрізняє види матеріалів та називає сфери їхнього використання |
|
11 |
17.11 |
Технологічні операції з матеріалами (складання). Створення ребусів з використанням конструкторів |
Описує модель свого виробу; з’єднує деталі; обдумує план реалізації задуму в матеріалі |
|
12 |
24.11 |
Моделі-аналоги. Властивості матеріалів (пластилін). Створення моделей грибів із пластиліну |
Розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання; пояснює визначену послідовність виготовлення спроектованого виробу за зображеннями |
|
13 |
01.12 |
Властивості матеріалів (тканина, нитки). Створення комбінованої аплікації «Зимовий пейзаж» |
Використовує традиційні та сучасні технології виготовлення виробів (комбінована аплікація); розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання |
|
14 |
08.12 |
Світ професій соціальної сфери. Сервірування чайного столу |
Висловлює емоційно-ціннісне ставлення до професій дорослих у сімї та родинах своїх друзів, однокласників; готує та сервірує нескладні страви за наочним прикладом з допомогою дорослих або спільно зі старшими учнями, дотримуючись культури поведінки за столом, гостинно пригощає батьків, друзів тощо |
|
15 |
15.12 |
Графічні зображення для послідовного виготовлення виробу пласкої та об’ємної форми. Виготовляє героя комп’ютерної гри в техніці оригамі |
Здійснює розмічання ліній на папері й картоні; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя; використовує традиційні та сучасні технології виготовлення виробів (оригамі) |
|
16 |
22.12 |
Цінність виконаного проєкту для соціальної сфери. Виготовлення листівки новорічного меню |
Здійснює розмічання ліній на папері та картоні; продукує ідеї для вибору об’єкта праці та обговорює їх з іншими; обдумує план реалізації задуму в матеріалі; прогнозує, яким має бути виріб, його функціональну та естетичну цінність |
|
17 |
|
Побутове самообслуговування. Догляд за рослинами |
Виконує трудові дії в побуті; догляд за рослинами; висловлює емоційно-ціннісне ставлення до професій дорослих у сім’ї та родині своїх друзів, однокласників |
|
18 |
|
Поетапне проєктування технології виготовлення виробу. Доброчинна діяльність. Створення іграшки-подарунка із вторинних матеріалів |
Добирає матеріали для виготовлення виробу, застосовує вторинні матеріали; пояснює способи та види оздоблення власного вибору (ґудзиками); долучається до благочинної діяльності в групах з власноруч створеними виробами; умотивовує необхідність робити подарунки, допомагати іншим, бережно ставитися до природного середовища; арґументує доцільність використання вторинних матеріалів для збереження навколишнього середовища |
|
19 |
|
Технологічні операції з матеріалами (згинання, складання, різання). Створення листівки-подарунка в техніці кіригамі |
Виготовлення поетапно виріб за визначеною послідовністю; дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя; використовує традиційні та сучасні технології виготовлення виробів (кіригамі); умотивовує необхідність робити подарунки |
|
20 |
|
Технологічні операції з матеріалами (скручування). Виготовлення картинки сніговика в техніці квілінг |
Здійснює розмічання ліній на папері і картоні; використовує традиційні та сучасні технології виготовлення виробів (квілінг); умотивовує необхідність робити подарунки |
|
21 |
|
Моделі-аналоги. Виготовлення моделі глобуса із пластиліну та м’ячика |
Порівнює моделі, подібні до обраного виробу (моделі- аналоги); раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні |
|
22 |
|
Дизайн-проєктування – моделювання та конструювання. Реклама. Виготовлення з кольорового картону гри танграм |
Обґрунтовує соціальну, функціональну та естетичну цінність створення виробу; оцінює та презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності |
|
23 |
|
Декоративно-ужиткове мистецтво (гончарство). Властивості матеріалів (солоне тісто). Виготовлення із солоного тіста тарілочки. Розпис виробу орнаментом |
Порівнює традиційні і сучасні вироби декоративно-ужиткового мистецтва за матеріалами, техніками виконання, функціональними та естетичними властивостями; розрізняє основні види народних декоративних візерунків, орнаментів; виявляє емоційне та ціннісне ставлення до виробів декоративно-ужиткового мистецтва; розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання |
|
24 |
|
Дизайн-проєктування – моделювання та конструювання. Оздоблення виробів. Виготовлення виробів з оздоблення тасьмою |
З’єднує дедалі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій; моделює виріб з елементами фантазування; пояснює способи та види оздоблення власного виробу (стрічками, тасьмою, мереживом) |
|
25 |
|
Побутове самообслуговування. Власна справа. Виготовлення виробу за графічними зображеннями. Створення коробки |
Виконує трудові дії в побуті: дрібний ремонт, догляд за одягом, взуттям; засобами гігієни; обґрунтовує соціальну, функціональну та естетичну цінність створеного виробу; долучається до доброчинної діяльності в групах з власноруч створеними виробами; умотивовує необхідність робити подарунки |
|
26 |
|
Виготовлення виробу за графічними зображеннями з використанням вторинних матеріалів. Виготовлення картини з оздобленням |
Виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій; пояснює способи та види оздоблення власного виробу (лелітками, намистинками тощо) |
|
27 |
|
Трудові дії в побуті: приготування їжі. Приготування бутербродів із готових інгредієнтів |
Виконує трудові дії в побуті: готує та сервірує стіл нескладними стравами за наочним прикладом з допомогою дорослих або спільно зі старшими учнями, дотримується культури поведінки за столом, гостинно пригощає батьків, друзів тощо |
|
28 |
|
Виготовлення виробу за графічними зображеннями. Створення виробу із серветок |
Виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; порівнює моделі, подібні обраному виробу (моделі-аналоги); моделює виріб з елементами фантазування; виконує трудові дії в побуті – сервірування столу |
|
29 |
|
Виготовлення виробу за власним задумом. Виготовлення паперової іграшки із вторинних матеріалів |
Моделює виріб з елементами фантазування; обґрунтовує соціальну, функціональну та естетичну цінність створеного виробу; долучається до доброчинної діяльності в групах з власноруч створеними виробами |
|
30 |
|
Виготовлення виробу за власним задумом. Створення закладки для книжок. Оздоблення закладки китицею |
Моделює виріб з елементами фантазування; обґрунтовує соціальну, функціональну та естетичну цінність створеного виробу; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій |
|
31 |
|
Виготовлення іграшки за алгоритмом |
Створює паперовий виріб за алгоритмом; моделює виріб з елементами фантазування |
|
32 |
|
Дизайн-проєктування – моделювання та конструювання, зокрема з використанням конструкторів. Створення моделі замку з використанням конструктора Лего |
Продукує ідеї для вибору об’єкта праці та обговорює їх з іншими; оцінює проєктні ідеї – власні та інших; пояснює вибір особисто привабливого об’єкта праці, відповідаючи на запитання дорослих; обдумує план реалізації задуму в матеріалі; прогнозує, яким має бути виріб, його функціональну і естетичну цінність; порівнює моделі, подібні обраному виробу (моделі-аналоги) |
|
33 |
|
Виготовлення виробу за власним задумом. Раціональне використання матеріалів. Виготовлення підвіски з паперу та комп’ютерного диска |
Пояснює вибір особистого привабливого об’єкта праці, відповідаючи на запитання дорослих; обдумує план реалізації задуму в матеріалі; прогнозує, яким має бути виріб, його функціональну і естетичну цінність; раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні |
|
34 |
|
Презентабельність та реклама. Підготовка та проведення виставки власних виробів |
Обґрунтовує соціальну, функціональну та естетичну цінність створеного виробу; оцінює та презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності; обговорює результати з іншими; оцінює проєктні ідеї – власні та інших; пояснює вибір особисто привабливого об’єкта праці, відповідаючи на запитання дорослих |
|
35 |
|
Підсумковий урок |
Оцінює результати своєї роботи |
|