Тема. Подорожуємо і відкриваємо світ. Кораблик-мандрівник
Очікувані результати навчання здобувачів освіти :
працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії;
організовує робоче місце; виготовляє поетапно виріб за інструкцією з визначеною послідовністю самостійно або спільно з по-окремим розподілом частин роботи;
розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх;
обробляє деталі виробу за потреби; удосконалює технологію виготовлення виробу за потреби.
Мета: цілісний розвиток особистості дитини засобами предметноперетворювальної діяльності, формування ключових та проєктно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем, культурного й національного самовираження.
Обладнання для учнів: альбом-посібник Дизайн і технології «Маленький трудівничок» 3 клас, Л.Роговська, Тернопіль «Підручники і посібники» гофрований папір жовтого та блакитного кольорів, стержень кулькової ручки,клей, ножиці .
Обладнання для вчителя: зразок композиції, ТЗН (лептоп,плазмовий телевізор).
Відео «КОРАБЛИК - дитяча пісня»
https://www.youtube.com/watch?v=VyZj3ahKsHI
Відео-руханка «Морська руханка»
https://www.youtube.com/watch?v=LCyMTR5F_IA
Ключові слова
Шаблон
Корпус
Вітрила
Квілінг( (англ. quilling — «рюш» . Походить від слова quill — пташине перо, гофрувати, плоїти , паперокручення) — мистецтво виготовлення плоских або об'ємних композицій зі скручених у спіралі смужок паперу.)
Види діяльності на уроці
Вправа «Асоціації»
Мета: Розвивати образне та критичне мислення
Хід вправи: Діти споглядають картину «Дванадцять апостолів І. К. Айвазовського, 1897 рік.
Наступний крок – потрібно записати п'ять прикметників, що характеризують корабель. Далі трохи складніше: потрібно дібрати п'ять прикметників, що абсолютно не підходять кораблю тощо. Останній етап цієї вправи: школярі мають порівняти прикметники та обрати найбільш незвичайні варіанти.
Джерело: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D1%86%D1%8F%D1%82%D1%8C_%D0%90%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB%D1%96%D0%B2_(%D0%BB%D1%96%D0%BD%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%8C_1841)
Перегляд відео «КОРАБЛИК - дитяча пісня»
3 . Основна частина
Кораблик по морю пливе в далечінь,
Він бачив морів й океанів глибінь.
Проплив і в холодній, і в теплій воді,
І чайкам у небі з труби він гудів -
Він сотні красивих побачив земель.
Та нам розповів мандрівний корабель:
“ Ріднішого берега нам не знайти,
Де вчився уперше по хвилях пливти!”
Ірина Зеленько-Швед
4.Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми будемо виготовляти композицію за зразком . Послідовність виконання зображено на ст.12 альбома-посібника .
5.Засвоєння нових знань
Перегляд та аналіз готового виробу.
6. Виконання практичної роботи
Поетапне виконання вчителем практичної роботи.
7.Інструктаж з ТБ при роботі з ножицями та клеєм
8. Руханка «Морська руханка»
9.Продовження виконання практичної роботи
10.Демонстрація виробів(фотосесія)
11.Рефлексія