Для чого і як написати звіт про учнівську екскурсію

Про матеріал
Міні-методична рекомендація Для чого та як написати звіт про екскурсію Вчитель історії та суспільствознавчих дисциплін Велика Т.П. Вчитель вищ.кв.кат., ст.вч. Реальні уроки - екскурсії діти дуже люблять. Вони дають їм можливість по-новому сприймати дійсність. Дозволяють відірватись від нудного книжного заучування та перетворитись на справжнього дослідника рідного краю, як у нашому випадку. Я задумалась, а можливо буде краще, коли таку екскурсію проводитимуть для молодших школярів старші, які вже колись проходили цим маршрутом . Але ж зазвичай діти через рік забудуть всі історико-краєзнавчі деталі, тому і виникла ідея записувати такі собі спогади, які для надання певного статусу вагомості назвали “Звітом”. ”Звіти” оцінюються після уроку- екскурсії шляхом міні-захисту перед однокласниками. Найкращі зберігаються, а потім ї автори, перед наступною екскурсією, отримують їх для опрацювання.
Перегляд файлу

Міні-методична рекомендація

Для чого та як написти звіт про екскурсію

Вчитель історії та суспільствознавчих дисциплін Велика Т.П. Вчитель вищ.кв.кат., ст.вч.

 

Реальні уроки - екскурсії діти дуже люблять. Вони дають їм можливість по-новому сприймати дійсність. Дозволяють  відірватись від нудного книжного заучування та перетворитись на справжнього дослідника рідного краю, як у нашому випадку.

 Я задумалась, а можливо буде краще, коли таку екскурсію проводитимуть для молодших школярів старші, які вже колись проходили цим маршрутом . Але ж зазвичай діти через рік забудуть всі історико-краєзнавчі деталі, тому і виникла ідея записувати такі собі спогади, які для надання певного статусу вагомості назвали “Звітом”. ”Звіти” оцінюються після уроку- екскурсії шляхом міні-захисту перед однокласниками. Найкращі зберігаються, а потім ї автори, перед наступною екскурсією, отримують їх для опрацювання.

 Крім того, діти, які вирушають на екскурсію вперше, актуалізовані завданням, яке перед ними стоїть, тому що розуміють, необхідність  добре слухати та запам’ятовувати все, що вони побачать та почують.

Звичайно зараз можливо все сфотографувати та записати на диктофон, що ще більше включає їх у дослідницький процес.

Як варіант , можна роздрукувати такі опитувальники-плани.

 

ПЛАН ЗВІТУ

ПРО ВІДВІДУВАННЯ ЕКСКУРСІЙ

УЧНЕМ 7 КЛАСУ

МЕЖІВСЬКОГО АГРАРНОГО ЛІЦЕЮ-ІНТЕРНАТУ

_____________________________________________

 

 

  1. Дата відвідування________________________________
  2. Місце проведення________________________________
  3. Прізвище, ім’я, по-батькові екскурсовода

_______________________________________________

  1. Тема екскурсії___________________________________
  2. Оцінка змісту екскурсії:

Які експонати були представлені під час екскурсії

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Яка інформація, отримана протягом екскурсії була для вас новою?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Які експонати привернули найбільше уваги і чому?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи встигали ви сприймати інформацію протягом розповіді екскурсовода?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Такий узагальнений звіт учнів одного з класів і наведений нижче.

 

 Звіт про екскурсію по смт.Межова

9 квітня 20... року  ми, учні Межівського аграрного ліцею-інтернату, подорожували класом по історичних місцях нашого селища. Екскурсія нас захопила і  дуже сподобалась. Тому ми вирішили поділитися своїми враженнями про неї.

 Пізняк Євген:

“Ми дізналися багато нового про свій рідний край, в якому народилися і зараз вчимося в ліцеї. Біля нашого ліцею розташований перший об’єкт нашої екскурсії, це історична пам’ятка –  танк Т-34. Цей танк найсправжнісінький. Такими танками захищали нашу землю від фашистів, які загарбали нашу землю у 1941 році. Цей танк простояв багато років. Тут на 9 травня кладуть квіти і згадують всіх загиблих, які захищали нашу країну”.

Підлубний Радим:

Він був поставлений на честь Ю. Г. Пушкіна та воїнів, що визволили 11 вересня 1943 року селище Межова від фашистів.

 Під час екскурсії ми дізналися, що в  Дніпропетровську на головній вулиці міста, неподалік від місця поховання Ю. Г. Пушкіна, у 1967 р., також встановлено пам”ятник – танк Т-34 з написом на постаменті “Генералу Пушкіну Юхиму Григоровичу”.

 Танк Т-34 був одним з основних радянських танків Другої світової війни, а після її закінчення становив основу танкових військ Радянської армії аж до середини 1950-х років, коли він був замінений на Т-54. Офіційно танк був знятий з озброєння російської армії тільки в 1993 році. Після війни Т-34-85 в значних кількостях поставлявся в багато країн світу і брав участь у безлічі збройних конфліктів, включаючи корейську і шестиденну війну в Палестині, та ряд інших. За станом на 2007 рік, Т-34-85 все ще перебував на озброєнні ряду країн”.

Таран Аліна:

“Друге, що ми бачили з історичних пам’яток – це найперший трактор, який з”явився на наших полях. Це було найсправжнісіньке диво. Коней – замінив залізний кінь. Цей експонат знаходиться по вулиці Чкалова. Він також простояв в нашому селищі багато років. У тяжкі повоєнні часи навіть таких тракторів не вистачало для обробітку колгоспних ланів. Поля обробляли жінки, діти та старики майже вручну”.

Загребельна Тетяна:

“Наступним об”єктом була спілка ветеранів, головою якої є Мисик  В. І. Він нам розповідав про історію Межової в роки війни. Він закликав нас допомагати ветеранам, адже їх не так багато залишилося в Межовій, пам”ятати про їхній подвиг не тільки в свята, а й щодня”.

 

Мельник Валерія:

“Ось ми прийшли в наш парк відпочинку. Тут знаходиться Меморіал  воїнам, які віддали своє життя, захищаючи нашу Межівщину і на плитах написані їх прізвища. Дехто з наших однокласників впізнав прізвища своїх родичів. Тут горить вічний вогонь та завжди багато квітів. Наші односельчани не забувають своїх героїв. Кожен рік 9 травня сюди приходить багато людей та ветеранів війни, щоб вшанувати пам’ять загиблих”.

Юхименко Анна:

“Останнім об’єктом був музей. Відвідавши його, ми побачили багато цікавого. Тут і снаряди, каски, прапори, грамоти, аптечки, все це називається історичними джерелами.  Була дуже цікавою розповідь екскурсовода-методиста Іщенко Людмили Іванівни, яка розповіла історію одного з експонатів.  Це - халат (національний казахський одяг), який було подаровано родичами воїна, що загинув у селі Федорівка.

Дубина Вікторія:

“Поблизу музею стоїть здоровенне дерево, яке пережило війни і революцію. Воно шелестіло своїм гіллям, немов хотіло нам розповісти ще щось.

Людмила Іванівна розказала нам, що воно є ровесником Межової.

Так і закінчилась наша цікава та повчальна екскурсія по історичних місцях нашого краю, пов’язаних з Другою світовою війною”.

doc
Додано
26 лютого
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку