"До слова серцем пригорнись" Виховний захід

Про матеріал

:Розкриває дітям багатство і милозвучність української мови, навчає декламувати вірші .. Розвиває пам'ять, мовлення учнів, збагачує їх словниковий запас,виховує почуття дружби, доброти; прищеплює любов та повагу до українського слова, рідної землі

Перегляд файлу

Начало формы 

 

До слова серцем пригорнись

 

ВИХОВНИЙ ЗАХІД

 

 

                                                                                                                                                                              

МЕТА:розкрити дітям багатство і милозвучність української мови, навчати декламувати вірші та інсценувати казку. Розвивати память, мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас,виховувати почуття дружби, доброти; прищеплювати любов та повагу до українського слова, рідної землі.

 

 

1 УЧЕНЬ                                                                                                                                

Добрий день, вам добрі люди!

Хай вам щастя-доля буде

Не на день і не на рік,                                                                                                                           А  на довгий-довгий вік.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 2 УЧЕНЬ                                                                                                                         Шановні гості!                                                                                                                        В добрий день і в добрий час                                                                                                      завітали ми до вас .                                                                                                        Всіх ми радо вас вітаємо,                                                                           Подивіться, що ми знаємо.                                                                                                        

3 УЧЕНЬ

 Страшні слова,   коли вони мовчать,                                                                Коли вони зненацько причаїлись,                                                                        Коли не знаеш, з чого іх почать,                                                                                  Бо всі  слова були уже чиїмось.                                                                             Хтось з ними плакав ,мучився, болів,                                                                                              Із них почав і ними ж і завершив ,                                                                                     Людей мільярди і мільярди  слів ,                                                                                         А ти іх маєш вимовити вперше! (Ліна Костенко)                                                                                                                                                 4учень           

Слова,слова…Вони в собі всі різні:                                                                 Тривожні й тихі, радисні й сумні;                                                               Є терпеливі, є жорстокі й грізні,                                                                          Лукаві й чесні, мудрі і смішні…                                                                                        Не грайся словом.Є святі слова,                                                                                  Що матері з доріг вертають сина.                                                                                Спіши до неї,допоки ще жива,                                                                                      Допоки розум і допоки сила.                                                                          Знайди те слово-вічне і земне,                                                                                  За часом час нам світ перестилає.                                                                                   Минуще все.Лиш слово не мине                                                                      І та любов, що смертю смерть долає.  (Микола Ткач)                                                                                                                                                        

 

УЧИТЕЛЬ                                                                                                           Значення слова неоціненне. Людство протягом своєї історії прагнуло його вдосконалення, самовиявлення через нього.                                                              

(За столом сидить учень і читає книжку В. Сухомлинського.Поряд портрет великого вчителя.Звучить тиха мелодія.)                                                                                                                     

5 УЧЕНЬ                                                                                               Слово-найтонше доторкання до серця,і воно може стати  і ніжною запашною квіткою,і живою водою, що повертає віру у добро, і гострим ножем,і розжареним залізом,і брудом. Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне  приносить біду. Словом можна вбити і оживити, поранити і вилікувати,  посіяти тривогу і безнадію, розсіяти сумнів і засмутити, викликати посмішку і сльози, породити віру в людину, надихнути на працю і скувати сили душі…Зле, невдале, нетактовне слово може вразити, приголомшити людину. Будемо пом’ятати про це. А це ж так просто: «Прошу! Будь ласка! Пробачте за турботу! Дякую за увагу! Начебто  невеликий набір, а саме оцими словами відчиняються всі двері,вирішуються безліч справ»,-писав В. Сухомлинський.                                                                                                                                                                                                                                               

ГРА «Продовжити ланцюжок»                                                                                                    

Починає вчитель , а кожен учень додає власні міркування. До гри залучаються  всі присутні.                                                                                                                  

Учитель                                                                                                                               Твоє слово може когось надихнути і забруднити…                                                 -розлучити і вколоти;                                                                                                                     -поранити і вилікувати;                                                                                                        - відштовхнути і налякати;                                                                                           -знищити і підтримати;                                                                                  -приголомшити і зігріти;                                                                                                       -розсмішити і обдурити;                                                                                                                     -посварити і помирити;                                                                                                               

Це залежить від тебе, від твоєі порядності, вихованості, совісті.                              В житті ми часто чуємо слова «У людини повинна бути совість» або ж  «У тебе немає совісті». А що таке совість і де вона живе?                    Прикладіть праву руку до свого доброго, щирого серця. Чуєте, як воно б’ється? Там і  живе ваша совість, дарує людям найкращі почуття.

(Учитель прикріплює на магнітну дошку сердечко і пропонує учням додати до нього  слова , які називають найкращі людські якості.)

Співчуття, чесність, щедрість,чемність, доброта,скромність, любов, милосердя, дружба, радість.

УЧИТЕЛЬ                                                                                                                               Всі ці якості виховують у нас з дитинства.І першими нашими великими вчителями стають казки, які спочатку виховують, а потім розважають.Упродовж віків вони були і залишаються чарівними провідниками доброти і милосердя.                                                                           

.УЧИТЕЛЬ

 Останне слово ми надамо нашій украінській рідній Мові.

(Виходить Мова в українському одязі, з калиною, квітами.)

 МОВА

Я ваша мова ,діти, рідна мова,                                                                              З  роси й води, з квіток і джерела.                                                                            Така, як зірка ,ніжна, світанкова,                                                                        На цій святий землі завжди жила.                                                                            Сама земля мене таку зростила:                                                                            Чарівну, мудру, світлу, осяйну,                                                                                     Дала мені могутні дива-крила,                                                                               Вдягла в слова, як у квітки весну.                                                                                     І хоч мене хотіли розтоптати,                                                                         Та я жива, і я до вас прийшла,                                                                                     Щоб вас до зір далеких підіймати                                                                                               І до сердець не допустити  зла.                                                                                Щоб гордо йшли по світу українці                                                                Й несли усім своїх сердець тепло,                                                                              За руки взявшись , а не по одинці,                                                          Щоб людство в мирі й злагоді жило.                                                                          Я ваша мова , діти, рідна мова!                                                                                      І поки я жива-народ живе.                                                                                        Із глибини віків несу я кожне слово,                                                                                      І воно нам до сердець пливе,                                                                                         Щоб діти патріотами зростали,                                                                         Любили край свій рідний й берегли.                                                                      Щоб ви усі на захист мови стали                                                                                      І розмовляти правильно могли.

7 УЧЕНЬ

Шановні гості!                                                                                                           Хай біда і горе обходять ваш дім.                                                                          Доброго здоров’я зичимо усім.                                                                              Хай вам сонце сяє, а серце співає.                                                                         Хай смуток дороги до хати не знає.                                                                     Хай щастя вікує у вашому домі.                                                                                  І радість хай сяє в очах , мов зірки!                                                                      Здоров’я міцного і щедрої долі                                                                Хай бог посилає на довгі роки!

 

Урок – казка.

Тема: Підсумковий урок з теми «Табличне множення і ділення»

Мета: Поглибити знання учнів з математики,закріпити табличне множення і ділення. Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики.

Обладнання:  ілюстрація до казки «Колобок», таблиці, картки.

Тип уроку:

                                          Хід уроку.

І. Організація учнів до роботи.

Сьогодні у нас незвичайний урок

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітала до нас.

 

ІІ. Вступне слово вчителя.

 - Діти, відгадайте назву казки.

Я по засіку метений,

Я на яйцях спечений,

Я від баби втік,

Я від діда втік.

Разом з героями казки «Колобок» ми повторимо табличне множення і ділення.

       ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

 - Отже, хто ж  є головним героем казки? . Так, Колобок, тому він перший пропонує вам своє завдання.

 1.Вправа «Мозковий штурм»

  • Як називається число, яке отримуємо у результаті ділення? (частка)
  • Як знайти невідоме зменшуване? (треба до різниці додати від’ємник)
  • Як називаються числа при множенні?(перший множник, другий множник, добуток)
  • Що таке прямокутник? (це чотирикутник, у якого всі кути прямі)
  • Двоє грали у шахи 2 години. Скільки часу грав кожен шахіст?
  • Назвіть найменше двоцифрове число. (10)
  • Скільки ніжок у чотирьох кішок? (16)

  -Молодці, діти, справились із завданням. Колобок  задоволений вами і тому весело котиться далі.

  Покотився Колобок

З двору стежкою в лісок.

І кого в ліску стрічав,

Всім завдання роздавав.

Ось під кущиком зайченя-

Довгі вушка,сірі лапки.

Й колобка хотіло з’їсти.

Колобок сказав Зайчаті:

«Досить, друже, пустувати.

Треба усно рахувати.»

  1.               Гра «Знайди помилку»

На дошці ви бачите завдання. Знайдіть помилку.

 

5х5+25=5х10

 

18:3+12=54:9

 

27:3=36;4

 

6х9=30+24

 

7х6+18=60

 

45-5:8=25:5

 

63:7=72:8

 

Покотився Колобок

Далі стежкою в лісок.

І зустрівся ненароком.

На узліссі з сірим вовком:

«Вовче, не їж мене, будь ласка,

Виконай завдання краще!»

  1.         Казкова задача.

Лисичка потай від хазяїв з’їла курочку, а потім гусочку. Маса обох –

 12 кг. Маса гуски – 9 кг. У скільки  разів маса курки менша від маси гуски?

 - Молодці, дітки. Добре попрацювали, треба відпочити.

 4.Фізкультхвилинка.

Покотився Колобок,

В лісі перебрів струмок.

Раптом чує. що хтось тупцює,

То Ведмідь-набрідь танцює.

Мовить Колобочок нишком:

«Ти ходи,Мишко, як мишка,

Пострибай неначе Зайчик.

Та легенько, наче м’ячик.

Вправо-вліво повернися

Кругом себе обернися.

І забудеш, що незграбний.

Завжди будеш дуже  гарний.»

 

Покотився Колобок

Далі стежкою в лісок.

І побачив між квитками

Колобочка з гілочками.

Доторкнувся і злякався,

У травиці заховався.

Їжачок йому на те:

«Колобочку, не лякайся,

Краще в гру з нами пограй».

  5. Гра «Не скажу»

Учні рахують від 20 до 50 по одному, але замість чисел, що діляться на 5 , вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці.20, 25,  30, 35, 40, 45, 50  і т.д.

 6. Гра “Естафета»

   Клас ділиться на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки учнів присутніх на уроці. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.

  6х7=                        87-45=

  81:9=                      85+7=

                                                        67+19=                   54:9=

                                                        64:8=                       4х8=

 9х4=                       45:5=

 - Так загрався, що не бачить, йде Лисичка

І несе смачні кислички.

 - Щоб продовжити цю казку,

Ти не їж мене, будь ласка.

Краще  з нами ти пограй

І таблицю множення згадай.

  1. Гра «Знайди зайве»

У рядок – записані числа – добутки.

14, 21, 35, 42,45, 49, 63.

Потрібно визначити, яка це таблиця, яке число зайве, яких добутків бракує. (28, 56)

.

Цікаві задачі.

На дереві сім гнізд було,

По вісім птахів в них жило.

Не полохайте ви їх,

А порахуйте. Скільки всіх? (8х7=56)

 

9 стрічок у Марічки,

Втроє менше у сестрички.

Скільки стрічок

У двох сестричок? (9:3+9=12)

 

9 олівців у Валі.

Більше вчетверо у Галі.

Порахуйте зразу. Скільки буде разом? (9х4+9=45)

 

Сім стручків гороху взяли,

По сім зернин ми з них дістали.

Усі міркуйте, як один,

Скільки буде горошин? (7х7=49)

 

V.  Підсумок уроку.

- Зробимо останній крок –

Підсумуємо урок.

Гості в нас були чудові –

І завдань у них доволі.

Та додому вже пора.

Вам, спасибі, дітвора!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ТЕМА: Урок – ярмарок
Таблиця ділення на 7.
 

МЕТА: ознайомити  з таблицею ділення  на 7;. вправляти учнів у застосуванні випадків табличного множення і ділення при розв’язуванні прикладів і задач ; розвивати пам’ять,
логічне мислення; виховувати самостійність, спостережливість, розширювати знання про традиції українського народу.
 

ТИП УРОКУ :комбінований.

                                                                ХІД УРОКУ
 

І. Організація класу .
 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку .

1. Вступне слово вчителя
-Наш урок проходитиме дещо в незвичній формі – у формі ярмарку.


Увага! Увага! Спішить, поспішайте!

Господарі й гості-глядіть, не минайте.

На ярмарок прошу гуртом, поодинці!

Чекають на вас тут чудові гостинці!

На ярмарку нашім веселім,багатім

Є чим дивуватись, і є що придбати.

Тут щедрі дарунки із саду, городу,

Тут пісні і жарти усім в нагороду.

Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте!

Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте.

 

 Традиційно в Україні збирання врожаю вінчається яскравими ,багатими ярмарками. Землероби, народні умільці, крамарі виставляли і продавали кращі свої набутки. Люди з’їжджались на ярмарок, як на свято,своєрідну виставу і видовище.

 А наш ярмарок  незвичайний, а математичний.

Кожен отримує гаманець із грошима. Колір купюр співпадає із кольором табличок-назв лавок, де їх можна буде витратити. За гроші ви зможете придбати цікаві завдання. Наприкінці ярмарку буде визначено найкращих покупців. А здобуде це звання той, хто зможе витратити усі гроші і повернеться додому з порожнім гаманцем, але з повною головою знань. Якщо завдання виконується правильно, гроші залишаються у продавців,якщо ж є помилки, купюра повертається.


ІІІ. Каліграфічна хвилинка.

- А тепер давайте дізнаємось о котрій годині ми прибудемо на ярмарок. Для цього каліграфічно запишемо числа і виконаємо над ними дії. (Виконуємо дії)

                                                                 7х3-14

-Прибудемо на ярмарок ми о 7 годині ранку. Каліграфічно напишемо рядок цифри 7.
 

ІV. Усний рахунок .
- Ось і перша лавка «Рахункова».
Продається рольова гра «Взаємодія між компонентами», яка допоможе повторити таблицю множення на 7.

Учні першого ряду називають перший множник, другого ряду-другий, а третього називають результат. Потім роль кожного ряду змінюється.

 

V.Вивчення нового матеріалу.

 

Лавка «Таблиця ділення на 7»

1.Підготовча робота за №826.

 

2.Опрацювання нового матеріалу.

Учні самостійно знайомляться з будовою таблиці ділення на 7. Після цього закривають підручник, а вчитель вивішує таблицю множення на 7. Дивлячись на неї,учні відтворюють таблицю ділення на 7. і записують у зошит.

 

 3.Первинне сприймання.

-Поясніть, як дізналися, що 35:7=5

-

Самостійна робота за №828

 

VІ. Закриплення вивченого матеріалу.

 Лавка «Ігрова».

 

Фізкультхвилинка.(Звучить весела українська пісня.0)
 

-Жодне ярмаркове свято не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого – приз.Хто дістанеться до вершечка, той і забере подарунок. А змагання вже тривають. Ви також зі своїм рядом швиденько до жердин підійдіть і разом приклади розв’яжіть, який же ряд переможе?

:7х8+21:7                                     7х9-14:7                        7х2+28:4

 7х3-35:7                                      7х5+42:6                       7х6-56:7

 63:7+7х4                                     21:3+7х3                       35:7+7х5

( Весь ряд виходоть до дошки і пишуть у віконечках відповіді.)
 

 -Переміг... ряд, він отримує чоботи.
-Багатий був ярмарок на пухкі паляниці, солодкі калачі, гречаники, смачні бублики з маком. Все хочеться купити. От  лавка «Приклади» пропонує нам купити бубликів в’язку.
Для цього виконаємо біля дошки і в зошитах приклади з підручника
№831
-Молодці! От і маємо бубликів в’язку.

 

Лавка «Задачі»
-Ярмарку не буває без жартів, усмішок. А веселять тут скоморохи. Аодин з них продавав «кота в мішку» Що це таке? А так говорили,коли купували щось незвичне, небачене. Ось ми з вами попробуємо купити «кота в мішку»,а це значить- розв’яжемо задачі у віршах.(Усно)
 

1. Три ведмедики ішли,
По сім пиріжків несли,
А ви їм допоможіть-
Пиріжки ті полічіть.


2. Ішли сім їжачків
І несли по два грибки.
А ви їм допоможіть –
Ті грибочки полічіть.

3. Дві лисички – розумнички
Заплели по дві косички .
Скільки разом у лисичок
Є заплетених косичок?

4. Сім поличок ми змайстрували ,
По три книжки на них клали.
Нас похвалили мама і тато
І попросили книжки порахувати.
 

VІІ. Робота з підручником.
-Аза це вам скоморох дарує повітряну кульку, (вони висять на дошці,як прикраса дошки)з якою весело мандрувати по ярмарку з одного ряду до іншого.І ось кулька привела нас до прилавку, де продаються задачі такого виду, як у №829-830. 
Давайте розв’яжемо ці задачі  з коментуванням.
.

VIІІ. Розвиток математичних знань.
 

-А що то за ярмарок без полтавських галушок та вареників. Вареники для українців- це завжди свято для душі і шлунку. Вони «хваленики», «благодареники» і, навіть, «мученики». З картоплею, капустою, квасолею, грибами, калиною, із шкварками – і все це на ярмарку та у гарних макітрах, . І ось цю макітру зі смачними варениками ми купимо тоді, коли розв’яжемо задачу.
(Вивішую на дошці таблицю з задачею.)
-Скільки було хлопчиків?
-По скільки вареників з’їв кожен?
Чи можна відразу дізнатися, скільки вареників з’їли 2хлопчики?
(Розв’язують задачу самостійно)
(Вивішую схему задачі)
-Складіть задачу за коротким записом.
Чи подібна задача до попередньої?
Чим вони відрізняються?
-Як ви думаєте,на скільки дій задача?
(Розв’язують з коментуванням)
-За розв’язування задачі ви отримуєте макітру зі смачними варениками.?
ІХ. Підсумок уроку.
-Ярмарок буде продовжуватись ще кілька днів. Ми гарно скупились на ньом

залишились  задоволені, бо, купуючи, ви застосовували свої знання.

Оцінки.

Начало формы 

 

 

 

          

 

 

 

 

 

doc
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку