:Розкриває дітям багатство і милозвучність української мови, навчає декламувати вірші .. Розвиває пам'ять, мовлення учнів, збагачує їх словниковий запас,виховує почуття дружби, доброти; прищеплює любов та повагу до українського слова, рідної землі
До слова серцем пригорнись
ВИХОВНИЙ ЗАХІД
МЕТА:розкрити дітям багатство і милозвучність української мови, навчати декламувати вірші та інсценувати казку. Розвивати пам’ять, мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас,виховувати почуття дружби, доброти; прищеплювати любов та повагу до українського слова, рідної землі.
1 УЧЕНЬ
Добрий день, вам добрі люди!
Хай вам щастя-доля буде
Не на день і не на рік, А на довгий-довгий вік.
2 УЧЕНЬ Шановні гості! В добрий день і в добрий час завітали ми до вас . Всіх ми радо вас вітаємо, Подивіться, що ми знаємо.
3 УЧЕНЬ
Страшні слова, коли вони мовчать, Коли вони зненацько причаїлись, Коли не знаеш, з чого іх почать, Бо всі слова були уже чиїмось. Хтось з ними плакав ,мучився, болів, Із них почав і ними ж і завершив , Людей мільярди і мільярди слів , А ти іх маєш вимовити вперше! (Ліна Костенко) 4учень
Слова,слова…Вони в собі всі різні: Тривожні й тихі, радисні й сумні; Є терпеливі, є жорстокі й грізні, Лукаві й чесні, мудрі і смішні… Не грайся словом.Є святі слова, Що матері з доріг вертають сина. Спіши до неї,допоки ще жива, Допоки розум і допоки сила. Знайди те слово-вічне і земне, За часом час нам світ перестилає. Минуще все.Лиш слово не мине І та любов, що смертю смерть долає. (Микола Ткач)
УЧИТЕЛЬ Значення слова неоціненне. Людство протягом своєї історії прагнуло його вдосконалення, самовиявлення через нього.
(За столом сидить учень і читає книжку В. Сухомлинського.Поряд портрет великого вчителя.Звучить тиха мелодія.)
5 УЧЕНЬ Слово-найтонше доторкання до серця,і воно може стати і ніжною запашною квіткою,і живою водою, що повертає віру у добро, і гострим ножем,і розжареним залізом,і брудом. Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне приносить біду. Словом можна вбити і оживити, поранити і вилікувати, посіяти тривогу і безнадію, розсіяти сумнів і засмутити, викликати посмішку і сльози, породити віру в людину, надихнути на працю і скувати сили душі…Зле, невдале, нетактовне слово може вразити, приголомшити людину. Будемо пом’ятати про це. А це ж так просто: «Прошу! Будь ласка! Пробачте за турботу! Дякую за увагу! Начебто невеликий набір, а саме оцими словами відчиняються всі двері,вирішуються безліч справ»,-писав В. Сухомлинський.
ГРА «Продовжити ланцюжок»
Починає вчитель , а кожен учень додає власні міркування. До гри залучаються всі присутні.
Учитель Твоє слово може когось надихнути і забруднити… -розлучити і вколоти; -поранити і вилікувати; - відштовхнути і налякати; -знищити і підтримати; -приголомшити і зігріти; -розсмішити і обдурити; -посварити і помирити;
Це залежить від тебе, від твоєі порядності, вихованості, совісті. В житті ми часто чуємо слова «У людини повинна бути совість» або ж «У тебе немає совісті». А що таке совість і де вона живе? Прикладіть праву руку до свого доброго, щирого серця. Чуєте, як воно б’ється? Там і живе ваша совість, дарує людям найкращі почуття.
(Учитель прикріплює на магнітну дошку сердечко і пропонує учням додати до нього слова , які називають найкращі людські якості.)
Співчуття, чесність, щедрість,чемність, доброта,скромність, любов, милосердя, дружба, радість.
УЧИТЕЛЬ Всі ці якості виховують у нас з дитинства.І першими нашими великими вчителями стають казки, які спочатку виховують, а потім розважають.Упродовж віків вони були і залишаються чарівними провідниками доброти і милосердя.
.УЧИТЕЛЬ
Останне слово ми надамо нашій украінській рідній Мові.
(Виходить Мова в українському одязі, з калиною, квітами.)
МОВА
Я ваша мова ,діти, рідна мова, З роси й води, з квіток і джерела. Така, як зірка ,ніжна, світанкова, На цій святий землі завжди жила. Сама земля мене таку зростила: Чарівну, мудру, світлу, осяйну, Дала мені могутні дива-крила, Вдягла в слова, як у квітки весну. І хоч мене хотіли розтоптати, Та я жива, і я до вас прийшла, Щоб вас до зір далеких підіймати І до сердець не допустити зла. Щоб гордо йшли по світу українці Й несли усім своїх сердець тепло, За руки взявшись , а не по одинці, Щоб людство в мирі й злагоді жило. Я ваша мова , діти, рідна мова! І поки я жива-народ живе. Із глибини віків несу я кожне слово, І воно нам до сердець пливе, Щоб діти патріотами зростали, Любили край свій рідний й берегли. Щоб ви усі на захист мови стали І розмовляти правильно могли.
7 УЧЕНЬ
Шановні гості! Хай біда і горе обходять ваш дім. Доброго здоров’я зичимо усім. Хай вам сонце сяє, а серце співає. Хай смуток дороги до хати не знає. Хай щастя вікує у вашому домі. І радість хай сяє в очах , мов зірки! Здоров’я міцного і щедрої долі Хай бог посилає на довгі роки!
Урок – казка.
Тема: Підсумковий урок з теми «Табличне множення і ділення»
Мета: Поглибити знання учнів з математики,закріпити табличне множення і ділення. Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики.
Обладнання: ілюстрація до казки «Колобок», таблиці, картки.
Тип уроку:
Хід уроку.
І. Організація учнів до роботи.
Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз
І знову вона завітала до нас.
ІІ. Вступне слово вчителя.
- Діти, відгадайте назву казки.
Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений,
Я від баби втік,
Я від діда втік.
Разом з героями казки «Колобок» ми повторимо табличне множення і ділення.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
- Отже, хто ж є головним героем казки? . Так, Колобок, тому він перший пропонує вам своє завдання.
1.Вправа «Мозковий штурм»
-Молодці, діти, справились із завданням. Колобок задоволений вами і тому весело котиться далі.
Покотився Колобок
З двору стежкою в лісок.
І кого в ліску стрічав,
Всім завдання роздавав.
Ось під кущиком зайченя-
Довгі вушка,сірі лапки.
Й колобка хотіло з’їсти.
Колобок сказав Зайчаті:
«Досить, друже, пустувати.
Треба усно рахувати.»
На дошці ви бачите завдання. Знайдіть помилку.
5х5+25=5х10 |
18:3+12=54:9 |
27:3=36;4 |
6х9=30+24 |
7х6+18=60 |
45-5:8=25:5 |
63:7=72:8 |
Покотився Колобок
Далі стежкою в лісок.
І зустрівся ненароком.
На узліссі з сірим вовком:
«Вовче, не їж мене, будь ласка,
Виконай завдання краще!»
Лисичка потай від хазяїв з’їла курочку, а потім гусочку. Маса обох –
12 кг. Маса гуски – 9 кг. У скільки разів маса курки менша від маси гуски?
- Молодці, дітки. Добре попрацювали, треба відпочити.
4.Фізкультхвилинка.
Покотився Колобок,
В лісі перебрів струмок.
Раптом чує. що хтось тупцює,
То Ведмідь-набрідь танцює.
Мовить Колобочок нишком:
«Ти ходи,Мишко, як мишка,
Пострибай неначе Зайчик.
Та легенько, наче м’ячик.
Вправо-вліво повернися
Кругом себе обернися.
І забудеш, що незграбний.
Завжди будеш дуже гарний.»
Покотився Колобок
Далі стежкою в лісок.
І побачив між квитками
Колобочка з гілочками.
Доторкнувся і злякався,
У травиці заховався.
Їжачок йому на те:
«Колобочку, не лякайся,
Краще в гру з нами пограй».
5. Гра «Не скажу»
Учні рахують від 20 до 50 по одному, але замість чисел, що діляться на 5 , вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці.20, 25, 30, 35, 40, 45, 50 і т.д.
6. Гра “Естафета»
Клас ділиться на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки учнів присутніх на уроці. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.
6х7= 87-45=
81:9= 85+7=
67+19= 54:9=
64:8= 4х8=
9х4= 45:5=
- Так загрався, що не бачить, йде Лисичка
І несе смачні кислички.
- Щоб продовжити цю казку,
Ти не їж мене, будь ласка.
Краще з нами ти пограй
І таблицю множення згадай.
У рядок – записані числа – добутки.
14, 21, 35, 42,45, 49, 63.
Потрібно визначити, яка це таблиця, яке число зайве, яких добутків бракує. (28, 56)
.
Цікаві задачі.
На дереві сім гнізд було,
По вісім птахів в них жило.
Не полохайте ви їх,
А порахуйте. Скільки всіх? (8х7=56)
9 стрічок у Марічки,
Втроє менше у сестрички.
Скільки стрічок
У двох сестричок? (9:3+9=12)
9 олівців у Валі.
Більше вчетверо у Галі.
Порахуйте зразу. Скільки буде разом? (9х4+9=45)
Сім стручків гороху взяли,
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7х7=49)
V. Підсумок уроку.
- Зробимо останній крок –
Підсумуємо урок.
Гості в нас були чудові –
І завдань у них доволі.
Та додому вже пора.
Вам, спасибі, дітвора!
ТЕМА: Урок – ярмарок
Таблиця ділення на 7.
МЕТА: ознайомити з таблицею ділення на 7;. вправляти учнів у застосуванні випадків табличного множення і ділення при розв’язуванні прикладів і задач ; розвивати пам’ять,
логічне мислення; виховувати самостійність, спостережливість, розширювати знання про традиції українського народу.
ТИП УРОКУ :комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу .
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку .
1. Вступне слово вчителя
-Наш урок проходитиме дещо в незвичній формі – у формі ярмарку.
Увага! Увага! Спішить, поспішайте!
Господарі й гості-глядіть, не минайте.
На ярмарок прошу гуртом, поодинці!
Чекають на вас тут чудові гостинці!
На ярмарку нашім веселім,багатім
Є чим дивуватись, і є що придбати.
Тут щедрі дарунки із саду, городу,
Тут пісні і жарти усім в нагороду.
Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте!
Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте.
Традиційно в Україні збирання врожаю вінчається яскравими ,багатими ярмарками. Землероби, народні умільці, крамарі виставляли і продавали кращі свої набутки. Люди з’їжджались на ярмарок, як на свято,своєрідну виставу і видовище.
А наш ярмарок незвичайний, а математичний.
Кожен отримує гаманець із грошима. Колір купюр співпадає із кольором табличок-назв лавок, де їх можна буде витратити. За гроші ви зможете придбати цікаві завдання. Наприкінці ярмарку буде визначено найкращих покупців. А здобуде це звання той, хто зможе витратити усі гроші і повернеться додому з порожнім гаманцем, але з повною головою знань. Якщо завдання виконується правильно, гроші залишаються у продавців,якщо ж є помилки, купюра повертається.
ІІІ. Каліграфічна хвилинка.
- А тепер давайте дізнаємось о котрій годині ми прибудемо на ярмарок. Для цього каліграфічно запишемо числа і виконаємо над ними дії. (Виконуємо дії)
7х3-14
-Прибудемо на ярмарок ми о 7 годині ранку. Каліграфічно напишемо рядок цифри 7.
ІV. Усний рахунок .
- Ось і перша лавка «Рахункова».
Продається рольова гра «Взаємодія між компонентами», яка допоможе повторити таблицю множення на 7.
Учні першого ряду називають перший множник, другого ряду-другий, а третього називають результат. Потім роль кожного ряду змінюється.
V.Вивчення нового матеріалу.
Лавка «Таблиця ділення на 7»
1.Підготовча робота за №826.
2.Опрацювання нового матеріалу.
Учні самостійно знайомляться з будовою таблиці ділення на 7. Після цього закривають підручник, а вчитель вивішує таблицю множення на 7. Дивлячись на неї,учні відтворюють таблицю ділення на 7. і записують у зошит.
3.Первинне сприймання.
-Поясніть, як дізналися, що 35:7=5
-
Самостійна робота за №828
VІ. Закриплення вивченого матеріалу.
Лавка «Ігрова».
Фізкультхвилинка.(Звучить весела українська пісня.0)
-Жодне ярмаркове свято не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого – приз.Хто дістанеться до вершечка, той і забере подарунок. А змагання вже тривають. Ви також зі своїм рядом швиденько до жердин підійдіть і разом приклади розв’яжіть, який же ряд переможе?
:7х8+21:7 7х9-14:7 7х2+28:4
7х3-35:7 7х5+42:6 7х6-56:7
63:7+7х4 21:3+7х3 35:7+7х5
( Весь ряд виходоть до дошки і пишуть у віконечках відповіді.)
-Переміг... ряд, він отримує чоботи.
-Багатий був ярмарок на пухкі паляниці, солодкі калачі, гречаники, смачні бублики з маком. Все хочеться купити. От лавка «Приклади» пропонує нам купити бубликів в’язку.
Для цього виконаємо біля дошки і в зошитах приклади з підручника
№831
-Молодці! От і маємо бубликів в’язку.
Лавка «Задачі»
-Ярмарку не буває без жартів, усмішок. А веселять тут скоморохи. Аодин з них продавав «кота в мішку» Що це таке? А так говорили,коли купували щось незвичне, небачене. Ось ми з вами попробуємо купити «кота в мішку»,а це значить- розв’яжемо задачі у віршах.(Усно)
1. Три ведмедики ішли,
По сім пиріжків несли,
А ви їм допоможіть-
Пиріжки ті полічіть.
2. Ішли сім їжачків
І несли по два грибки.
А ви їм допоможіть –
Ті грибочки полічіть.
3. Дві лисички – розумнички
Заплели по дві косички .
Скільки разом у лисичок
Є заплетених косичок?
4. Сім поличок ми змайстрували ,
По три книжки на них клали.
Нас похвалили мама і тато
І попросили книжки порахувати.
VІІ. Робота з підручником.
-Аза це вам скоморох дарує повітряну кульку, (вони висять на дошці,як прикраса дошки)з якою весело мандрувати по ярмарку з одного ряду до іншого.І ось кулька привела нас до прилавку, де продаються задачі такого виду, як у №829-830.
Давайте розв’яжемо ці задачі з коментуванням.
.
VIІІ. Розвиток математичних знань.
-А що то за ярмарок без полтавських галушок та вареників. Вареники для українців- це завжди свято для душі і шлунку. Вони «хваленики», «благодареники» і, навіть, «мученики». З картоплею, капустою, квасолею, грибами, калиною, із шкварками – і все це на ярмарку та у гарних макітрах, . І ось цю макітру зі смачними варениками ми купимо тоді, коли розв’яжемо задачу.
(Вивішую на дошці таблицю з задачею.)
-Скільки було хлопчиків?
-По скільки вареників з’їв кожен?
Чи можна відразу дізнатися, скільки вареників з’їли 2хлопчики?
(Розв’язують задачу самостійно)
(Вивішую схему задачі)
-Складіть задачу за коротким записом.
Чи подібна задача до попередньої?
Чим вони відрізняються?
-Як ви думаєте,на скільки дій задача?
(Розв’язують з коментуванням)
-За розв’язування задачі ви отримуєте макітру зі смачними варениками.?
ІХ. Підсумок уроку.
-Ярмарок буде продовжуватись ще кілька днів. Ми гарно скупились на ньом
залишились задоволені, бо, купуючи, ви застосовували свої знання.
Оцінки.