Літвінова Лілія Анатоліївна
Українська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №12 Селидівської
міської ради Донецької області
Робочий зошит
з української літератури
учня/учениці 10 класу
____________________________
Вивчаємо біографію та творчість Ольги Кобилянської
ЗМІСТ
ВСТУП
Реалії сьогодення спонукають учителя бути творчим та креативним, шукати такі форми проведення уроків, які б зацікавили учнів, сприяли кращому засвоєнню матеріалу, розвитку здібностей і бажанням удосконалювати свої знання та вміння.
У робочому зошиті подані завдання, виконання яких спонукають десятикласників до пошукової діяльності, нададуть змогу розвити критичне мислення, викличуть інтерес до вивчення життєпису та творчості Ольги Кобилянської, навчать вдумливо читати твори письменниці.
«Ольга Кобилянська – дуже несподівана для української літератури зламу ХІХ–ХХ століть. Від нескінченних жінок-селянок – дівчат, молодиць, покриток, кумась, свекрух, невісток – її героїні відрізнялися не тільки своєю інтелігентністю, емансипованістю, нескінченними пошуками ідеалу... Твори Ольги Кобилянської просто дихають непідробною живою тілесністю. «Розгубленість і страх чоловіків перед фемінізмом узагалі, і Кобилянською зокрема, пояснювалися й тим, що вона торкнулася сфери, яка не існувала для патріархальної культури...»
Соломія Павличко.
Завдання 1
Знайди і запиши цікаві факти з біографії письменниці
Інформацію ви можете знайти за посиланнями:
https://ukrainky.com.ua/tayemnyczi-kobylyanskoyi-pro-shho-ne-rozpovidayut-na-urokah/
Працюємо з підручником
Завдання 2
Віднови текст
Обдарованій дівчині вдалося закінчити лише __________ класи школи, однак вона продовжила навчання _______________, згодом ставши однією з найосвіченіших жінок свого часу. Захоплювалася також театром, музикою, ________________________, що дарувала їй відчуття повної свободи, малярством. Ще підлітком почала писати вірші ___________________ мовою, бо знала її краще.
Хто є хто?
Завдання 3
Перед вами фото родини Кобилянських. Запишіть імена всіх членів родини
Інформацію ви можете знайти за посиланнями:
https://ukrainky.com.ua/tayemnyczi-kobylyanskoyi-pro-shho-ne-rozpovidayut-na-urokah/
Діалог з письменницею
Завдання 4
Уяви, що тобі б пощастило взяти інтерв’ю у письменниці. Які питання ти б їй поставив. Запиши це інтерв’ю разом з відповідями на поставлені питання.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зверни увагу: питання - цікаві, відповіді - повні
Гра “Дешифрувальник!”
Завдання 1
Розшифруйте цитату. Доведіть або спростуйте даний вислів.
17 |
24 |
10 |
11 |
15 |
1 |
|
18 |
1 |
6 |
11 |
26 |
1 |
8 |
|
24 |
3 |
7 |
22 |
31 |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
22 |
3 |
12 |
23, |
6 |
1 |
21 |
24 |
8 |
|
6 |
24 |
29 |
12 |
|
15 |
21 |
11 |
16 |
1, |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
22 |
20 |
21 |
11 |
33 |
8 |
20 |
19 |
16 |
31 |
19 |
23 |
24, |
|
24 |
33 |
3 |
12; |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
17 |
24 |
10 |
11 |
15 |
1 |
6 |
19 |
6 |
1 |
8 |
|
9 |
11 |
23 |
23 |
33 |
|
12 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
3 |
7 |
22 |
7 |
16 |
19 |
30 |
12 |
3 |
22 |
31 |
9 |
17 |
24 |
|
|
|
||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||
12 |
22 |
18 |
24 |
32 |
28 |
19 |
17 |
24... |
||||||||||||||||
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 2
Визначте тему поданих творів
Назва твору |
Тема твору (творів) |
новели «Назустріч долі», «Юда», «Лист засудженого вояка до своєї жінки»
|
|
Повість «Людина»
|
|
Повісті «Земля», «У неділю рано зілля копала», оповідання «Банк рустикальний», «На полях», «У св. Івана», «Час», «Некультурна», «Вовчиха».
|
|
Лексичний лікбез
Завдання 3
З’ясуй визначення термінів та запиши
Емансипація - _____________________________________________
________________________________________________________________
Фемінізм - __________________________________________________
________________________________________________________________
Психологічна новела - ______________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________
Новела-роздум - _____________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 4
Заповни паспорт твору
Назва твору |
IMPROMPTU PHANTASIE |
Автор |
|
Рік написання (видання) |
|
Жанр |
|
Художні особливості |
|
Рід літератури |
|
Тема
|
|
Ідея
|
|
Проблематика
|
|
Композиція твору
|
|
Герої
|
|
Образи-символи (якщо є) |
|
Найбільше мене вразило
|
|
Займи позицію
Завдання 5
Поведінку дівчини можна вважати дивною, своєрідною чи оригінальною?
А що думаєш ти? Свою відповідь обгрунтуй
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________
______________________________
______________________________
Завдання 6
Перейди за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=Gus4dnQuiGk
та прослухай твір Шопена.
Складіть сенкан до слова МУЗИКА
Урок 3
Завдання 1
Заповни паспорт твору
Назва твору |
«Vаlse mеlancolique» |
Автор |
|
Рік написання (видання) |
|
Жанр |
|
Художні особливості |
|
Рід літератури |
|
Тема
|
|
Ідея
|
|
Проблематика
|
|
Композиція твору
|
|
Герої
|
|
Образи-символи (якщо є) |
|
Найбільше мене вразило
|
|
Завдання 2
З твору «Vаlse mеlancolique» випишіть цитати, які характеризують кожну з героїнь
Ім’я героїні |
Цитата |
Марта |
|
Софія
|
|
Ганна |
|
Завдання 3
Своріть рекламу твору «Vаlse mеlancolique»
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 4
Дай розгорнуту відповідь на запитання:
- Якою є головна героїня новели
«Impromptu phantasie»?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 5
Пройди тестування
А) “Земля”, “Він і вона”, “Юда”
Б) “Юда”, “Назустріч долі”, “Через море”
В) “Назустріч долі”, , “Лист засудженого вояка до своєї жінки”, “Юда”
Г) “Лист засудженого вояка до своєї жінки”, “Юда”, “Земля”
А) Ольги Кобилянської В) Марти
Б) Ганни Г) Софії
1 |
Марта |
А |
Бувала знов пристрасною, глибоко зворушеною істотою, що пригадує молодих арабських коней |
2 |
Ганна |
Б |
Вчилася музики, і язиків, і прерізних робіт ручних |
3 |
Софія |
В |
Вона держиться просто... гарна і має смутні очі. |
|
Г |
Мала двадцять і кілька років, була знімчена полька і брала своє заняття дуже поважно. |
А) Прокоф’єв В) Бетховен
Б) Шуберт Г) Шопен
А) Софії В) Марті
Б) Ганнусі Г) Катерині
А) зав’язкою В) розвитком дії
Б) кульмінацією Г) розв’язкою
А) Софія В) Марта
Б) Ганна Г) Катерина
А) Софія В) Марта
Б) Ганна Г) Катерина
А) 3 частин В) 4 частин
Б) 5 частин Г) 6 частин
А) знайома німкеня Марти В) Софія
Б) Марта г) Ганна
А) поема В) оповідання
Б) новела Г) роман
А) українською мовою В) російською мовою
Б) німецькою мовою Г) румунською мовою
Список використаних джерел