«Доба Європейського Відродження (Ренесансу). Історична цінність періоду.Скарби культури Ренесансу.»

Про матеріал
розкрити особливості епохи Відродження та її значення для європейської і світової культури; познайомити учнів із особливостями літератури, архітектури, живопису доби;підготувати учнів до сприйняття творів представників цієї епохи; розвивати навички узагальнення та систематизування вивченого матеріалу,сприймання на слух матеріалу та складати конспект; сприяти виявленню зацікавленості спадщиною Ренесансу; виховувати моральні якості особистості
Перегляд файлу

Відкритий урок у 8-а класі

Тема: «Доба Європейського Відродження (Ренесансу). Історична цінність                                періоду.Скарби культури Ренесансу.»

Мета: розкрити особливості епохи Відродження та її значення для європейської і світової культури; познайомити учнів із особливостями літератури, архітектури, живопису доби;підготувати учнів до сприйняття творів представників цієї епохи; розвивати навички узагальнення та систематизування вивченого матеріалу,сприймання на слух матеріалу та складати конспект; сприяти виявленню зацікавленості спадщиною Ренесансу; виховувати моральні якості особистості

Обладнання: комп’ютерна презентація, репродукції картин майстрів Відродження.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань учнів

Вступне слово вчителя.

В історії людської цивілізації є епохи, що спалахують, мов зорі, і вже ніколи не згасають, посилаючи нащадкам яскраве світло. Такою яскравою зіркою в історії світової літератури стала епоха Відродження. Це була доба сміливих мореплавців і шукачів пригод, які відкривали невідомі землі, час релігійних війн, епоха нового покоління вчених. Доба Відродження вражає нестримним злетом фантазії, величним піднесенням духу, вірою у творчі можливості людини.

  1. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні ми з вами, як ви вже здогадалися, будемо вивчати нову літературну епоху, а саме - епоху Відродження. Наш урок сьогодні має форму інтегрованого уроку. Інтегрований урок означає об’єднаний з декількох тем, предметів або видів діяльності навколо однієї теми. Сьогодні, на уроці ми маємо експертів з історії та культурології. Саме вони допоможуть нам у вивченні нової теми та дадуть необхідну та дуже цікаву інформацію.Уважно слідкуйте за ходом уроку і в кінці нашого заняття ми визначимо з якими шкільними предметами ми поєднали  світову літературу та чи було це корисно для нас.

  1. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

А) Лекція вчителя

У 14-15 століттях почалася епоха повільного, але невпинного згасання Середньовіччя. Втрачала свою привабливість спосіб життя і культура лицарства. «Осінню Середньовіччя» назвав цей час один з істориків. Зароджувалася нова епоха, що отримала назву Відродження або Ренесансу.

Словникова робота

Відродження або Ренесанс – могутній ідеологічний та культурний рух, зумовлений переходом суспільства до нової соціально-економічної формації. (діти записують у зошит).

 

Б) Експерт з історії

Давайте з вами пригадаємо найважливіші історичні події із курсу історії  13-15 століть. (Початок 13 ст. означився розгромом Константинополя хрестоносцями, середина- відновленням Візантійскої імперії, а кінець – остаточною втратою хрестоносцями володінь на Сході; у 1265- в Англії вперше зібрався парламент,який обмежував владу короля; 1337-1453-роки Столітньої війни; 1347-1351- час епідемії «Чорної смерті» (чуми); 1358- Жакерія; 1376-1417-роки великого розколу католицької церкви; 1453- відбулося падіння Константинополя, загибель Візантії; 1455-1485- роки війни Пурпурової і Білої троянд.

В)  Продовження лекції учителя

У середині 14 ст. епідемія чуми знищила майже третину населення Європи. «Чорна смерть» сіяла паніку в пустих селах, серед занедбаних ланів відчувалося лише очікування найгіршого. Одним із наслідків стала спроба повернутися до панщини, залежності від сеньйора. Королівські чиновники вимагали податків, забирали останні гроші. У 1337 році розпочалася тривала війна між Англією та Францією за французькі землі. Ця війна увійшла в історію під назвою  «Столітня», бо йшла вона з короткими перервами понад сто років. У Франції та Англії розпочалися селянські повстання (Жакерія, повстання Вота Тайлера). На кінець 15 ст. Англія та Франція завершувала «збирання» земель,тобто здійснювала об’єднання та централізацію держав. Однак в Італії та Німеччині нічого подібного не відбувалося. В Німеччині імператор не мав реальної влади над численними князівствами та вільними містами. А італійські Генуя, Флоренція, Венеція були окремими містами-державами.

Г) Творче завдання. Робота в групах.

- За влучним висловом англійського філософа Френсіса Бекона, «вигляд і стан цілого світу» змінили три великих винаходи : компас, порох і друкарство. Спираючись на знання із загальної історії обґрунтуйте цю тезу.

Д) Експерт з культурології

Культура Відродження склалася в численних розвинутих місцях Італії – саме там античні традиції  були найбільш міцними. Римська імперія зосередилася на кращому: свобода наукових диспутів, розмаїття філософських шкіл, чиста, неспотворена мова. Так утвердилася підходяща назва для часу їх життя – Відродження. Ренесанс охоплював різні галузі культури, але найяскравіше виявився в архітектурі, живописі, літературі та філософії.

  В основі культури Відродження лежав гуманізм. У ті часи це значило все те, що допомагає вивчити людину. Потрібні нові науки, що змогли б виявити істину про людину, такими науками, на їхню думку, були ті, що пов’язані зі словом та мовою. Від гуманістів вимагали знання латини та грецької мова, літератури, поезії , античного ораторського мистецтва. Гуманізм переконує людину, що вона сама творить власну долю. Людина повинна наполегливо, цілеспрямовано йти до поставленої мети. І ця мета конкретна – особисте щастя, отримання нових знань, зростання по службі.

    Центром раннього італійського Відродження була Флоренція – батьківщина великих поетів, письменників, скульпторів, архітекторів. Італійська література була створена генієм Данте Алігєрі, Франческо Петрарки, Джовані Боккаччо.

  Англійське Відродження розпочалося пізніше, але було плідне та жваве. Вільям Шекспір – одна з найвеличніших постатей цієї доби.

Етапи розвитку гуманістичної культури(діти записують у зошит).

  1. Період Передвідродження – кінець 13 – початок 14ст. Італія, творчість Петрарки, Боккаччо.
  2. Період Раннього Відродження – кінець 15-поч 16 ст. Франція, Нідерланди Німеччина, Польща.
  3.  Період Зрілого і Пізнього Відродження – друга половина 16 – початок 17 ст. Англія, Іспанія, Чехія.

Ось імена найяскравіших митців епохи Ренесансу: Леонардо да Вінчі – великий живописець, математик, механік. Альбрехт Дюрер – гравер, скульптор, архітектор. Мікеланжело- скульптор, художник, поет. Франсуа Рабле – письменник, лікар, юрист. Майже всі митці писали вірші ( Рафаель, Мікеланжело, Дж. Бруно, Т. Мор, Е.Роттердамський).

Е) Демонстрація оглядової  презентації епохи  Відродження( вчитель коментує слайди як загальне повторення всієї теорії за урок).

4)Закріплення вивченого матеріалу

Підсумкова бесіда

  • Що таке Відродження?
  • В якій країні розпочався рух Відродження?
  • Які галузі розвивалися найкраще?
  • Що таке гуманізм?
  • Назвіть основні етапи розвитку Ренесансу.
  • Яких діячів епохи ви запам’ятали?

Домашнє завдання

Опрацювати конспект уроку.

 

docx
Додано
20 березня 2020
Переглядів
763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку