Добірка цікавих завдань для проведення конкурсу знавців української мови

Про матеріал
Добірка конкурсних завдань стане у нагоді при підготовці та проведенні різноманітних виховних заходів, що пропагують українську мову, спонукають учнів до її вивчення, відкривають дивовижний світ українського слова, розвивають креативність, удосконалюють навички командної роботи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕЛЬГО

Номер слайду 2

рошат

Номер слайду 3

васо

Номер слайду 4

закко

Номер слайду 5

шака

Номер слайду 6

віря

Номер слайду 7

сопро

Номер слайду 8

марко

Номер слайду 9

ряквіт

Номер слайду 10

корцу

Номер слайду 11

кобокло

Номер слайду 12

локато

Номер слайду 13

панятель

Номер слайду 14

дибунок

Номер слайду 15

потряві

Номер слайду 16

птанаши

Номер слайду 17

ваполо

Номер слайду 18

цятефор

Номер слайду 19

летакот

Номер слайду 20

НЕЧКОСО

Зміст слайдів
Номер слайду 1

шками

Номер слайду 2

тягпо

Номер слайду 3

шитзо

Номер слайду 4

зикя

Номер слайду 5

раві

Номер слайду 6

калат

Номер слайду 7

ловес

Номер слайду 8

навес

Номер слайду 9

рякбу

Номер слайду 10

монли

Номер слайду 11

комоло

Номер слайду 12

малосо

Номер слайду 13

рокасич

Номер слайду 14

вірвика

Номер слайду 15

ненясло

Номер слайду 16

накали

Номер слайду 17

рочкасо

Номер слайду 18

потряві

Номер слайду 19

госдарпо

Номер слайду 20

лищесе

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Віршований батл

Номер слайду 2

ПОТРЕНУЙМОСЯЯк не вчити тих уроків…  

Номер слайду 3

Задзвенів дзвінок у школі…

Номер слайду 4

На перерві в школі гам…

Номер слайду 5

На уроці мертва тиша…

Номер слайду 6

Найбільша мрія школяра…

Номер слайду 7

Я глобуса в руках тримаю…

Номер слайду 8

На уроці фізкультури нам роздали по м’ячу…

Перегляд файлу

ДОБІРКА ЦІКАВИХ ЗАВДАНЬ 

ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ ЗНАВЦІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

 

Добірка конкурсних завдань стане у нагоді при підготовці та проведенні різноманітних виховних заходів, що пропагують українську мову, спонукають учнів до її вивчення, відкривають дивовижний світ українського слова, розвивають креативність, удосконалюють навички командної роботи.

 

Обладнання: картки з літерами, картки із словами для правильного наголошування складів, «чорний ящик», книжка, ґудзик, інтерактивна дошка, презентації із завданнями.

 

Загальні умови конкурсу:

  1. У конкурсі (змаганні, грі) беруть участь дві команди учасників;
  2. За кожен виграний конкурс команда отримує один бал;
  3. Команда, яка виграла у проміжному конкурсі, може отримати додатковий бал, відповівши на одне із запитань;
  4. Якщо у проміжному конкурсі сталася нічия, оголошується «Бій наголосів». Кожна команда делегує на «бій» по одному учаснику від команди. Ведучий по черзі показує одному із учасників команди картку із записаним на ній словом. Учасник вимовляє слово, правильно його наголошуючи. Двобій триває до першої помилки.

 

Конкурс «Народ скаже, як зав’яже…»

Ведучий. Ні для кого не секрет, що кожен народ пишається своєю мовою, зокрема її багатством. Ми, українці, отримали у спадок  одну із найбагатших мов світу. Багатство нашої мови забезпечується, насамперед, синонімічним розмаїттям. Наприклад, слово «лінуватися» можна замінити словами «дармувати», «ледарювати»,  «лінитися», «празникувати». А подекуди замість слова «лінуватися» часто вживаємо фразу «бити байдики».   Хто ті байдики в руках тримав і навіщо їх розбивати?   Та ми з вами розуміємо, що ця фраза означає і сприймаємо її як синонім до слова «ледарювати». Чому так? Бо мова наша багата на фразеологізми – словосполучення, які ми сприймаємо як єдине поняття і вживаємо для колоритності нашої мови.

Умови конкурсу. Гравець кожної команди отримає завдання за допомогою пантоміми показати вам  фразеологізми. Завдання командам: за 90 сек. вгадати якомога більше фразеологізмів. Перемагає та команда, яка  вгадає більше фразеологізмів.

Команда 1                               Команда 2

Ловити гав                             Водити за носа

продавати зуби                      як кіт наплакав  

жаба душить                          зробити великі очі 

розбити глека                        накивати п’ятами

купити кота в мішку           нагріти руки

кусати лікті                           тримати язика за зубами

обвести навколо пальця     намилити шию

 

 

Конкурс «Битва антонімів» (участь бере вся команда)

Умови конкурсу. За 60 сек. Дібрати антоніми до запропонованих слів. Наприклад, біле-…, день-…. Перемагає та команда, яка добере більше антонімів, або яка впорається зі своїм набором слів швидше. Засторога: не вживати слова-антоніми з не-.

Команда 1  

Сміятися – плакати

Активний – пасивний

Корисний – шкідливий

Захід – схід

Минуле – сучасне

Вітатися – прощатися

Щедрий – скупий

Працьовитий – лінивий

Говорити – мовчати

Правда – брехня

Хоробрий – боягуз

Широкий – вузький

Гарячий – холодний

Назад – вперед

Мокрий – сухий

Агресивний – мирний

Ароматний – смердючий

Команда 2  

Вечоріє – світає

Видих – вдих

Взутий – босий

Глибокий – мілкий

Ситий – голодний

Густина – рідина

Злий – добрий

Недуга – здоров’я

Морок – світло

Спека – холод

Старт – фініш

Кривий – рівний

Рідний – чужий

Розв’язати – зав’язати

Друг – ворог

Понурий – веселий

Важко – легко

Густо – рідко

Життя – смерть

 

Конкурс «Віршований  двобій»  (участь бере вся команда)

Умови конкурсу. Ведучий пропонує перший рядочок вірша на шкільну тематику. Завдання команди продовжити строфу. Судді оцінюють оригінальність та рахують кількість варіантів (презентація додається).

ПОТРЕНУЙМОСЯ.

Як не вчити тих уроків… (буде менше в нас мороки)

 

  • Задзвенів дзвінок у школі… (опинились всі на волі)
  • На перерві в школі гам… (викладай хоч в Інстаграм)
  • На уроці мертва тиша… (чути як шкребеться  миша)
  • Найбільша мрія школяра… (щоб школа зникла, як мана)
  • Я глобуса в руках тримаю… (та що робити з ним не знаю)
  • На уроці фізкультури нам роздали по м’ячу… (до кінця цього уроку викликали вже швидку)

 

Конкурс «Анаграми» (бере участь уся команда). Умови конкурсу: переставити склади та скласти слово. Час – 90 сек. Перемагає та команда, яка складе більше слів, або яка впорається швидше (презентація додається).

 

Конкурс «Смакуй українське слово» (грають усі учасники команди, на мультимедійній дошці працює один учень від команди).

 Ведучий. Наша Україна така велика, що часто-густо в різних її кінцях поряд із загальновживаними словами чуємо діалектизми, які вживаються виключно жителями певної місцевості. Наприклад, жителі західних областей нашої країни вживають такі слова: файно-гарно, моржина-худоба, когут-півень, газда-господар тощо.

Завдання конкурсу: установити відповідність між діалектизмом і його загальновживаним відповідником.

Команда 1  https://learningapps.org/6521397

Команда 2  https://learningapps.org/6513890

 

Конкурс «Збери слово» (8 учасників від команди)

Умови конкурсу. 8 учасників від команди отримують картки із літерами. За 90 сек. необхідно скласти із літер слова-відповіді. Виграє команда, яка склала більше слів або впоралася швидше.

Команда 1 

С А Ш Р Н О Л И

Улюблена страва українців САЛО

На них з гори летять щодуху, щоб впіймати білу муху САНИ

Їх мріяв бачити Тарас Шевченко з висоти своєї могили ЛАНИ

Суші скручують у…РОЛИ

Уранці діаманти блищать на траві РОСА

Інструмент шевця, яким проколюють отвори ШИЛО

Вона тяжка НОША

Оболонка автомобільного колеса ШИНА

Дитинча лошиці (коня) ЛОША

Коли вона є, то розуму не треба СИЛА

У собаки – писок, у кішки – морда, у людини – обличчя, у свині? РИЛО

Первісне знаряддя для обробітку землі  РАЛО

Команда 2  

М Г У Р К А І О

Без неї не спечеш пиріг МУКА

Хресна мати моїм дітям КУМА

Буває правою і лівою, носить на собі п’ять пальців РУКА

Менший брат кілограму ГРАМ

Кличка киці, яка влізла у комору, вкрала там шмат сала і сама з’їла МУРА

Уманка, Рось, Раставиця – це… (в однині) РІКА

Її відкладають риби ІКРА

Говерла – це… ГОРА

Розділовий знак із хвостиком КОМА

Родич ворони ГРАК

З’являється після блискавки в грозу ГРІМ

У магазині продають… ( синонім до слова «товар») КРАМ

 

Конкурс «Чорна скринька» (грають усі учасники команди).

До класу вносять чорний ящик, у якому сховано предмет. За допомогою підказок учні учасники мають вгадати, ЩО у чорному ящику. Виграє та команда, яка швидше за іншу відгадала свій предмет ( підказок усього 7).

Перший предмет

1.У далекому минулому цей предмет був такий цінний, що його приковували ланцюгами, щоб уберегти  від крадіїв. Що у чорному ящику?

2.Зазвичай у в’язницю потрапляють злочинці. Та колись давно до паризької буцегарні Бастилії потрапив і наш предмет, бо він, буцімто, завдавав школи релігії та тогочасній моралі. Що у чорному ящику?

3.У Гарвардському університеті зберігається безліч таких предметів, але чотири з них виготовлені з людської шкіри. Що у чорному ящику?

4.Найменший у світі такий предмет можна протягнути крізь вушко звичайнісінької голки, а найбільший його варіант має розмір 2 м 740 см на 3 м 7 см, вага 252 кг 600 гр. Що у чорному ящику?

5.До 1574 року ці предмети в Україні виготовляли вручну. Саме 1574 року  з’явився  предмет, створений за допомогою механізму, хоча вперше таким способом виготовили цей предмет 868 року у Китаї. Що у чорному ящику?

6.Київський князь Ярослав Мудрий для зберігання цих предметів виділив ціле приміщення в Софійському соборі. Що у чорному ящику?

7.Найчастіше цей предмет зустрічається у бібліотеках та книгарнях, рідше – у руках сучасних школярів. Що у чорному ящику? КНИГА

Другий предмет

1.На Русі цим предметом відлякували злих сил і оберігалися від злого ока. Що у чорному ящику?

2.Філобутоністи. Так називають людей, що колекціонують ці предмети. Що у чорному ящику?

3. Як відомо, французький імператор Наполеон  розпочав війну проти Росії у червні 1812 року, а у грудні цього ж таки року успішно її програв. І не останню роль в поразці Наполеона і його армії  зіграв предмет, який зараз лежить у чорному ящику. Солдати імператора мали цей предмет і виготовлений він був з олова. Та олово на морозі розсипається, і замість того, щоб воювати, французька армія опинилася в доволі пікантному становищі – солдати не могли навіть рухатися.  Що у чорному ящику?

4. З  появою цього предмета солдати російського царя Петра І відучилися від поганої звички після їжі витирати рот рукавом, адже цей предмет просто заважав це робити. Що у чорному ящику?

5.Раніше за кількістю цих предметів визначали  знатність і достаток людини. Одного разу французький король Франциск І замовив майстру виготовити 13 тисяч 600 штук нашого предмета, щоб прикрасити ним лише один камзол і похизуватися перед придворними. Що у чорному ящику?

6. Найстаріший такий предмет було знайдено в долині річки Інд. Він належить до ІІІ тисячоліття ще до нашої ери і був зроблений людиною із черепашки. Що у чорному ящику?

7. У ранньому Середньовіччі одяг, як правило, зав’язували. А ось у 18-19 століттях цей предмет стає необхідністю, оскільки в моду входить одяг, який щільно облягає фігуру. Що у чорному ящику? ҐУДЗИК

 

Конкурс «Хто я ?» (1 учасник від команди)

Завдання конкурсу: Команда обирає учасника, який і буде відгадувати, хто чи що зображено на дошці позаду нього. Учень має ставити своїй команді запитання про предмет, який він відгадує, команда ж може відповідати лише «так» або «ні». Відведений час – 60 сек. Бал отримує команда, яка відгадала свій предмет або ж зробила це швидше за іншу (презентація додається).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ХТО Я?

Номер слайду 2

Номер слайду 3

zip
Пов’язані теми
Українська мова, Сценарії
Додано
20 жовтня
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку