Добірка фізкультхвилинок для уроків англійської мови

Про матеріал

Добірка віршів,, римівок та пісень може бути широко використана для проведення релаксаційних пауз на роках англійської мови в початковій школі. Численні повтори , характерні для пісенного жанру , сприяють легкому і мимовільному запам'ятовуванню лексико-граматичних конструкцій.

Перегляд файлу

ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНОК У  ФОРМУВАННІ ЗДОРОВЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ  НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

 

 

«Дайте дитині трохи порухатись, і вона подарує вам 10 хвилин уваги, а десять хвилин жвавої уваги, якщо ви зуміли її використати, дадуть вам більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять.»

                                     К.Д.Ушинський

 

У напрямку здоровязбереження у процесі навчання англійської мови невідємними частинами є:

  • Створення сприятливих умов навчання дитини на уроці (уникнення стрессових ситуацій, адекватність вимог та методик навчання);
  • Запобігання навчальному перевантаженню школярів;
  • Забезпечення достатнього та раціонального організованого рухового режиму дітей під час уроків;
  • Продумане та дбайливе ставлення до кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей.

На своїх уроках намагаюсь використовувати такий спосіб засвоєння знань, який би був спрямований на розвиток дитини.Для цього потрібно, щоб дитина почувала себе комфортно і брала активну участь в уроці, відчуваючи себе головним дієвим героєм уроку.Не тільки і не стільки знання та володіння мовним  мовленнєвим матеріалом визначають ефективність процессу навчання іноземної мови, скільки готовність та бажання дитини братии участь у міжкультурному спілкуванні мовою, яку вивчають.

Фізкультхвилинка

Сучасний урок іноземної мови характеризується великою інтенсивністю і вимагає від учнів концентрації уваги , напруження сил . Добре відомо , що увага учнів, особливо в початкових класах, нестійка. Швидка втомлюваність школярів на уроках іноземної мови викликана ще й специфікою предмета: необхідністю у великій кількості тренувальних вправ. 

Щоб досягти високої ефективності уроку, по-перше, я враховую фізіологічні та психологічні особливості дітей, а по-друге, передбачаю такі види роботи, які знімали б втому. При плануванні уроку включаю багаторазові зарядки - релаксації, в загальній складності відводячи на них 3-5 хвилин. 

Що ж таке релаксація? Релаксація - це розслаблення або зниження тонусу після напруженої розумової діяльності. Мета проведення релаксації - зняти напругу, дати дітям невеликий відпочинок, викликати позитивні емоції, гарний настрій, що веде до поліпшення засвоєння матеріалу. 

Видами релаксації можуть бути різного роду руху, ігри, спів, зацікавленість чимось новим, незвичайним. Слід пам’ятати про те, що при проведенні релаксації не потрібно ставити перед учнями мету відразу запам’ятати мовний матеріал. Релаксація повинна звільняти учня на якийсь час від розумової напруги. Запам’ятовування відбудеться поступово в мимовільної формі. Тут спрацьовує механічна пам’ять. 

На початковому етапі навчання англійської мови я завжди  включаю в урок зарядку з використанням різного роду рухів, пісень, танців.

 Ця форма релаксації заснована на тому, що м’язовий рух служить гальмуванню розумової діяльності учнів, а музика і слово, виступаючи в єдності, впливають на почуття і свідомість дітей , викликаючи позитивні емоції. Її можна проводити з перших уроків вивчення англійської мови, коли по команді вчителя учні встають і виконують прості рухи ( піднімають руки вперед , вгору , вперед , вниз) і при цьому говорять : " Hands up , hands down , to your sides , sit down " . Поступово рухи ускладнюються: це можуть бути ходьба, біг, ігри в м'яч. Перший час вчитель сам проводить зарядку. Потім це роблять учні. Вправи можуть бути виконані мовчки по команді вчителя. Потім вони супроводжуються словами.

На  основі  віршиків-римівок та пісень  провожу  профілактику порушень постави та зору, активізуючи увагу, пам'ять, розумову працездатність, знімаю розумове і фізичне напруження.

Крім того, при цьому розвивається мова, збагачується словниковий запас, відпрацьовується вимова, а найголовніше, підтримується інтерес дітей до вивчення англійської мови.

Наведу невеличкі приклади зарядки для очей:

Look left, look right.

Look up, look down.

Look around.

Look at your nose.

Look at that rose.

Close your eyes.

Open, wink and smile.

Your eyes are happy again.

***

Look at the window,

Look at the door,

Look at the ceiling,

Look at the floor.

При підборі віршів і римівок до уроку я звертаю увагу на наступне:

  • важливо, щоб їх граматичний і лексичний матеріал поєднувалися з темою уроку;
  • переважно підбираю вірші і римування з чітким ритмом, так як під них легше виконувати різноманітні рухи;
  • текст частіше відтворюється в записі або проговорюється вчителем, особливо в початковій школі, так як при проголошенні тексту дітьми у них може збитися дихання.

Учні з самого початку долучаються до культури країни досліджуваної мови. Численні повтори , характерні для пісенного жанру , сприяють легкому і мимовільному запам'ятовуванню лексико-граматичних конструкцій. Міцному запам'ятовуванню також сприяє комплекс таких факторів, як рима, мелодія, тональність. Вже кілька років на своїх уроках я проводжу такі пісенні фізкультхвилинки і бачу інтерес до них у дітей (всі слова пісень супроводжуються відповідними діями ). 

Ось деякі приклади такої зарядки:

Stand up !

Hands up , hands down ,

Hands on hips , sit down .

Hands up , to the sides . 

Bend left , bend right .

One , two , three , hop ,

One , two , three , stop !

Stand still !

***

Put up your hands

Touch your toes.

Cross your fingers

Hold your nose.

Bend your knees

Shake your head

Stamp your feet

Touch smth red.

***

Clap , clap , clap your hands .

Clap your hands together .

Stamp , stamp , stamp your feet

Stamp your feet together .

***

Touch , touch , touch your ears ,

Touch your ears together .

Touch , touch , touch your cheeks ,

Touch your cheeks together . 

***

Stand up, clap, clap.

Hands up, clap, clap.

Step, step, arms down

Clap, clap, sit down!

***

Hands on the shoulders,

Hands up and down,

Hands behind the head

And sit down!

***

Hands on the head,

Hands on the hips,

Hands on the table,

Hands like this. (Любий рух.)

***

Two little feet go tap, tap, tap.

Two little hands go clap, clap, clap.

One little leap up from the chair,

Two little arms go up in the air.

Two little hands go thump, thump, thump

Two little feet go jump, jump, jump.

One little body goes round and round.              

One little child sits quietly down.

Танцювальні та музичні фізкультхвилинки в молодшому шкільному віці роблять урок насиченим і цікавішим , підвищують емоційний стан учнів. Це не тільки знайомить дітей з народною творчістю країни, мова якої вивчається, а також сприяє розвитку координації , невимушеності та емоційності рухів.

Come , my friend and dance with me 

( Діти виконують танцювальні рухи )

It is easy , you can seе

One step back , one step out (один крок назад , один крок вперед)

Then you turn yourself about( повертаються навколо себе )

It is fun to dance with you( Будь-які танцювальні рухи )

And it isn't hard to do .

One step back . One step out(один крок назад , один крок вперед)

Then you turn yourself about( повертаються навколо себе )

Рухова активність учнів на уроці англійської мови сприяє кращому оволодінню мовним матеріалами, зняттю втоми і підвищенню мотивації до навчання.

Свої уроки з молодшими школярами я завжди закінчую прощальною фізкультхвилинкою.

Ось деякі приклади такого динамічного закінчення уроку:

***

Raise your head

Jump up high

Wave your hands

And say “good-bye!”

***

I can jump, I can run,

I can sing, I can dance,

I can swim, I can’t fly,

I can climb and say “good-bye!”

 

***

I like to jump, I like to run,

I like to sing, I like to dance,

I like to swim, I like to climb,

It’s time to say “good-bye!’

До проведення фізкультхвилинок існує  ряд методичних вимог, про які має завжди пам’ятати вчитель:

  • проводити фізкультхвилинку, знаходячись у гарному настрої;
  •  володіти високою руховою культурою й образно показувати вправи;
  •  уміти поєднувати рухи з музичним ритмом;
  •  знати основи термінології фізичних вправ .

Крім цього, для себе я виділила  ще декілька правил для проведення фізкультхвилинок: 
- Комплекси підбирати в залежності від виду уроку, його змісту;
- Вправи повинні бути різноманітними, так як одноманітність знижує інтерес до них, отже  і результативність; 
- Фізкультхвилинки повинні проводитися на початковому етапі стомлення, виконання вправ при сильному стомленні не дає бажаного результату. 
            Існують  і інші вимоги до організації і проведення фізкультхвилинок:

  1.                    Фізіологічно обґрунтованим часом для її проведення вважається 15-20 хвилина уроку.
  2.                    Тривалість - 1-5 хвилин, щоб зняти загальне або локальне стомлення і поліпшити самопочуття дітей.
  3.                    Комплекси підбираються залежно від виду і змісту уроку. Урок має бути різноманітним, оскільки монотонність знижує інтерес і результативність.
  4.                    Фізкультхвилинки слід проводити на початковому етапі стомлення.
  5.                    Перевага - вправам для стомлених груп м’язів та очей .
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пластун Світлана Володимірівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0