Додаток як другорядний член речення. Способи вираження додатка Перевірка домашнього завдання (Впр. 432, ст..188)Бліц-опитування
Номер слайду 2
Робота з підручником. 187, 188 . Вправа 433 Другорядні члени речення. Додаток. Означення. Обставина. На які питання відповідають?Непрямих відмінків. Кого? Чого? Ким? Чим? Кому? Чому? На кому? На чому?Який? Чий? Котрий?Як? Де? Куди? Звідки? Коли? Чому? 3 якою метою?Що означають?Предмет, який НЕ виконує дію. Ознаку предмета. Місце, час, причину, мету, спосібдіїСлужбові часнити мови НЕ є членами речення, вони можуть входити до складу другорядних членів речення. Напр.: Рідна мова сяє в пісні. Від посмішки світ ясніє. До перемоги залишилося трішки!_ ._ . _ ._ ._ _ _ _
Номер слайду 3
Лінгвістичне дослідження (усно)Вказати синтаксичну роль виділених слів. Вказати частину мови. 1) Відстань долає кінь, перешкоду поборює воля.2) Мала лінь велике горе приносить.3) Слухняного можна словом навчити, а неслуха й віжками не навчить.4) Один язик мед принесе, другий біду накличе,5) Розум будинки зводить.6) За одного вченого двох невчених дають.
Номер слайду 4
Диктант-диспут. Визначте, які з виділених слів є додатком, а які підметом. Осінь любить жовтогарячі фарби. Небо заступили білосніжні перисті хмари. Дівчина співає українську пісню.
Номер слайду 5
Диктант-диспут. Визначте, які з виділених слів є додатком, а які підметом. Осінь любить жовтогарячі фарби. Небо заступили білосніжні перисті хмари. Дівчина співає українську пісню. _ _ _ _ _ _ ____________________Перевіримо:
Номер слайду 6
Кожен народ має свою мову. Без власної мови не може існувати нація і її культура. Кожна людина може додати мові сили і краси. Піклуймося про майбутнє нашої мови!Коментований диктант(Зробити синтаксичний розбір речень) «Звернітьувагу на додаток – чим виражений, від яких членів речення залежить, які ви поставили питання»
Номер слайду 7
Кожен народ має свою мову. Без власної мови не може існувати нація і її культура. Кожна людина може додати мові сили і краси. Піклуймося про майбутнє нашої мови!Коментований диктант(Зробити синтаксичний розбір речень) «Звернітьувагу на додаток – чим виражений, від яких членів речення залежить, які ви поставили питання»ПЕРЕВІРИМО:__________ _ _ _ _ ____ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________ __________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ______________________
Номер слайду 8
Службові частини мови. ПРИЙМЕННИК, СПОЛУЧНИК, ЧАСТКА Членами Речення. Не єАЛЕ вони можуть входити до складу другорядних членів речення. Напр.: Рідна мова сяє в пісні. Від посмішки добрішають люди. _ _ _ _ _ _ _ _ _
Номер слайду 9
Підкреслити додатки, визначити, якими частинами мови їх виражено.1. Вітер колише трави шовкові. (П. Тичина.) Вітер коси розплітає у зорі. Вечір в небі розкидає янтарі. (В. Сосюра.) Ніжність мені подарувала верба. (Б. Олійник.) Нічка крила опустила, ліс і поле полонила. (Г. Донець.) Душа тужить за просторами степу (О. Гончар). У фіалок очі сині закохався я. (В. Сосюра.) Любить людей мене навчила мати і рідну землю… (В. Симоненко).
Номер слайду 10
Рекомендоване Д/з.:1. Вивчити правила на ст.187-1892. Виконати вправу 436 на стор. 189