Робота з підручником. 187, 188 . Вправа 433 Другорядні члени речення. Додаток. Означення. Обставина. На які питання відповідають?Непрямих відмінків. Кого? Чого? Ким? Чим? Кому? Чому? На кому? На чому?Який? Чий? Котрий?Як? Де? Куди? Звідки? Коли? Чому? 3 якою метою?Що означають?Предмет, який НЕ виконує дію. Ознаку предмета. Місце, час, причину, мету, спосібдіїСлужбові часнити мови НЕ є членами речення, вони можуть входити до складу другорядних членів речення. Напр.: Рідна мова сяє в пісні. Від посмішки світ ясніє. До перемоги залишилося трішки!_ ._ . _ ._ ._ _ _ _
Лінгвістичне дослідження (усно)Вказати синтаксичну роль виділених слів. Вказати частину мови. 1) Відстань долає кінь, перешкоду поборює воля.2) Мала лінь велике горе приносить.3) Слухняного можна словом навчити, а неслуха й віжками не навчить.4) Один язик мед принесе, другий біду накличе,5) Розум будинки зводить.6) За одного вченого двох невчених дають.
Кожен народ має свою мову. Без власної мови не може існувати нація і її культура. Кожна людина може додати мові сили і краси. Піклуймося про майбутнє нашої мови!Коментований диктант(Зробити синтаксичний розбір речень) «Звернітьувагу на додаток – чим виражений, від яких членів речення залежить, які ви поставили питання»
Кожен народ має свою мову. Без власної мови не може існувати нація і її культура. Кожна людина може додати мові сили і краси. Піклуймося про майбутнє нашої мови!Коментований диктант(Зробити синтаксичний розбір речень) «Звернітьувагу на додаток – чим виражений, від яких членів речення залежить, які ви поставили питання»ПЕРЕВІРИМО:__________ _ _ _ _ ____ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___________________________ __________________________________________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ______________________
Підкреслити додатки, визначити, якими частинами мови їх виражено.1. Вітер колише трави шовкові. (П. Тичина.) Вітер коси розплітає у зорі. Вечір в небі розкидає янтарі. (В. Сосюра.) Ніжність мені подарувала верба. (Б. Олійник.) Нічка крила опустила, ліс і поле полонила. (Г. Донець.) Душа тужить за просторами степу (О. Гончар). У фіалок очі сині закохався я. (В. Сосюра.) Любить людей мене навчила мати і рідну землю… (В. Симоненко).