Тема:Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси. Задачі на зведення до одиниці.
Урок-екскурсія. 4-ий клас.
Мета: Ознайомити учнів прийомами письмового додавання і віднімання іменованих чисел,виражених в одиницях вимірювання довжини і маси; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати уважність; виховувати любов до рідного краю, його історії.
Обладнання: таблиця,магнітофон,фотографії з видами замків Замок-Паланок,Чинадіївський замок,Невицький замок,портрети Ілони Зріні та Ференці II Ракоці.
Хід уроку
Про чудове місто, усім нам відоме
А щоб назву його відгадати
Треба прикладів кілька розв’язати .
М 17 На гілочці сиділо 20 пташенят-3 полетіло,Скільки залишилося? (17)
У 24 Сума чисел18 і 6. (24)
К 15 Різниця чисел 1015 і 1000,( 15)
А 1 Від 2 діб – 47 год або 10:10 =1
Ч 28 28 000г.Скільки це кг? або 7*4=28
Е 7 70дм. Скільки м ?63:9=7
В 3 72 год Це скільки доби ? або 300:100=3
О 19 Різниця чисел 1343-1324 =19
(учень читає легенду про Мукачево)
_Колись дуже давно, в часи, про які вже втратилась згадка, коло виходу з-поміж гір на широку рівнину Дунайської долини швидкоплинної ріки Ла-ториці, де лежить місто Мукачеве, оселився зі своїм військом чужоземний князь. Він підкорив усіх жителів околиці Мукачева й наказав їм будувати для нього замок-фортецю, бо йому ніде буде жити.
А князь цей був жорстокий. Він задумав збудувати замок, який стояв би на єдиній горі серед рівнини і був би з усіх боків неприступним. А такої гори поблизу не було. І ось він наказав своїм підвладним насипати на рівнині гору.
Тисячі возів , запряжені шістьма волами, тисячу днів возили землю й насипа- ли гору, аж поки вона не досягла потрібної князеві височини. А потім збуду-вали на ній замок—міцну, неприступну фортецю
. Але це все коштувало людям багато сліз, кривавого поту, тяжких страждань і мук.Через це і назвали люди це місто Мукачево.
Повторення одиниць вимірювання величин.
Математичній диктант.
6т=6000 кг.
2м.=200см.
72 год. – 3 доби
1000 гр.- 1кг
Сума чисел 380 і 280 =660
Різниця чисел 720 і 360=360
Добуток чисел 2 і 1000= 2000
Частка чисел 63 і 9 = 7.
_ Для вас, юних громадян Мукачева, наступне завдання .
Обчисливши його, ви дізнаєтеся цікаву інформацію
1т.-250 кг=1000-250 =750 кг.
1м.-37 см.=100-37 = 63 см.
2 кг. – 300г=2000-300=1700г.
10т. -2ц.=100-2=98ц.
10дм.-4см.= 100-4=96см.
2м.-30см.=200-30=170см.
Вирази 4321 1) Усно! Навчаючи вчуся!
2)7км080м – 5км185м=1км895м
7км080м +5км185м=12км265м
Вырази 434 1) Усно!
19кг450г+7кг080г=26кг530г.
19кг450г-7кг080г=12кг370г.
Задача 435
Задача 436
50п.б. – 1ц 50кг
100п.- ?
1)100:50=2р.
2) 150кг*2=300кг=3 ц.
VI Підсумок уроку
-Ви сьогодні гарно попрацювали, а тепер послухайте цікаву інформацію.
Ілона Зріні прийшла до влади після смерті свого першого чоловіка Ференца I Ракоці , а потім і його матері Софії Баторі. І хоч Ілоні на той момент вже виповнилося неповні сорок років, вона була неймовірною красунею і згодом вийшла заміж за молодого й енергійного графа Імре Текелі, що провадив антиавстрійську політику.
« Відомо,що 1682 року в стінах цього замку ( мається на увазі Сент – Міклош, Чинадіївський замок) відбувалося найбільше кохання, яке знало людство.
Те, яке змінило долю не тільки двох великих люблячих сердець, але й долю цілого народу…Вся Західна Європа затамувавши подих стежила за подіями, що відбувалися отут.Сталося те, що Ілона Зріні віддала руку і серце повстанцю…За це її дуже покарали, відібрали у неї все, за-точили у в,язницю, і потім вислали за межі Австро-Угорщини, де вона і померла зі своїм коханим чоловіком. Фактично з її сторони це було же-ртвоприношення, вона принесла в жертву все заради свого кохання. І-свого народу…І її народ це порозумів, і досі береже світлий образ цієї жінки.»
VI I. Д.з.
Задача 437
Задача 438
1.Це вже друге запитання.
Учень сказав своїм учням,що ставитиме запитання. Хто відповість на перше запитання, на друге відповідати не буде.
Один учень підняв руку і сказав:
-27497.
- Звідки ти це знаєш?
-Це вже друге запитання, на яке я відповідати не повинен.
2.- Який це час: Я бігаю, ти бігаєш, вони бігають.
-Велика перерва.
Математику тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить.
Михайло Ломоносов
Математика - це наука, яка вимагає найбільші фантазії.
Софія Ковалевська
« Я, князь Ференці Ракоці II, звертаюсь до Вас, дорогі нащадки!
Ви живите у чудовому й величному місті Мукачево. Бережіть своє місто, примножуйте його історичну мистецьку і наукову славу.
Вчіться і досягайте нових висот.»
Князь Ференці Ракоці II
1682 року.