Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси. Задачі на зведення до одиниці.

Про матеріал
Розробляючи конспект поєднала математику з історією нашого краю.Виконавши завдання дізнавалися про історію замків нашого міста-Замок - Паланок,Чинадіївський замок Сент Мікловш.
Перегляд файлу

Тема:Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях         вимірювання довжини і маси. Задачі на зведення до одиниці.

           Урок-екскурсія. 4-ий клас.

Мета: Ознайомити учнів прийомами письмового додавання і віднімання іменованих чисел,виражених в одиницях вимірювання довжини і маси; закріплювати вміння розв’язувати  задачі; розвивати уважність; виховувати любов до рідного краю, його історії.

Обладнання: таблиця,магнітофон,фотографії з видами замків Замок-Паланок,Чинадіївський замок,Невицький замок,портрети Ілони Зріні та Ференці II Ракоці.

 

Хід уроку

  1. Організація класу.
  2. Повідомлення теми і мети уроку.
  •  Ми сьогодні з Вами поведемо  мову

Про чудове місто, усім нам відоме

А щоб назву його відгадати

Треба прикладів кілька розв’язати .

М 17   На гілочці сиділо 20 пташенят-3 полетіло,Скільки залишилося? (17)

У 24    Сума чисел18 і 6. (24)

К 15    Різниця чисел 1015 і 1000,( 15)

А 1      Від 2 діб – 47 год  або 10:10 =1

Ч 28     28 000г.Скільки це  кг? або 7*4=28

Е 7       70дм. Скільки м ?63:9=7

В 3      72 год Це скільки доби ? або 300:100=3

О 19    Різниця  чисел 1343-1324 =19

  • Молодці! Наш урок-це маленька екскурсія містом.
  1. Актуалізація опорних знать і умінь

(учень читає легенду про Мукачево)         

        _Колись дуже давно, в часи, про які вже втратилась згадка, коло виходу з-поміж гір на широку рівнину Дунайської долини швидкоплинної ріки  Ла-ториці, де лежить місто Мукачеве, оселився зі своїм військом чужоземний князь. Він підкорив усіх жителів околиці  Мукачева й наказав їм будувати для нього замок-фортецю, бо йому ніде буде жити.

        А князь цей був жорстокий. Він задумав збудувати замок, який стояв би на єдиній  горі серед рівнини і був би з усіх боків неприступним. А такої гори поблизу не було. І ось він наказав своїм підвладним насипати на рівнині гору.

        Тисячі возів , запряжені шістьма волами, тисячу днів возили землю й насипа- ли гору, аж поки вона не досягла потрібної князеві височини. А потім збуду-вали на ній замок—міцну, неприступну фортецю

.        Але це все коштувало людям багато сліз, кривавого поту, тяжких страждань і мук.Через це і назвали люди це місто Мукачево.

Повторення одиниць вимірювання величин.

  • Назвати  одиниці вимірювання довжини.( мм.,см.,дм.,м.,км.)
  • Назвати  одиниці вимірювання  маси.( г.,кг.,ц.,т.)
  • Назва одиниці вимірювання  міри часу (с.,хв.,год.,доба, міс.,рік.,ст.)

     Математичній диктант.

6т=6000 кг.

2м.=200см.

72 год. – 3 доби

1000 гр.- 1кг

Сума чисел 380 і 280 =660

Різниця  чисел 720 і 360=360

Добуток чисел 2 і 1000= 2000

Частка чисел 63 і 9 = 7.

  1. Робота над темою уроку.

_ Для вас, юних громадян Мукачева, наступне завдання .

Обчисливши його,  ви дізнаєтеся цікаву інформацію

  1. Розв’язування виразів 431(Усно ! )

1т.-250 кг=1000-250 =750 кг.

1м.-37 см.=100-37 = 63 см.

2 кг. – 300г=2000-300=1700г.

10т. -2ц.=100-2=98ц.

10дм.-4см.= 100-4=96см.

2м.-30см.=200-30=170см.

Вирази 4321 1) Усно! Навчаючи вчуся!

2)7км080м – 5км185м=1км895м

7км080м +5км185м=12км265м

Вырази 434  1) Усно!

19кг450г+7кг080г=26кг530г.

19кг450г-7кг080г=12кг370г.

  • А ось і цікава інформація  (учень читає легенду) Чинадіївський замок
  • (A Szent Miklosi Var) Замок кохання.
  • Закарпаття-край неперевершений за своєю красою і один з найцікаві-ших і надзвичайніших за своєю історією.Багато подій промайнуло над ним протягом століть, багато сторінок історії перегорнуто. Деякі сторі-нки збереглися добре, і ми з цікавістю знайомимося з ними, деякі вкри-ті покривом таємниці. Про ці таємниці могли б розповісти старовинні замки, що їх збереглось в Закарпатті аж 13, але вони теж охоче розкри-ють свої секрети.Хоча…
  •     Чинадіївський замок, який знаходиться на відстані 12 км. Від район-ного центру Мукачева у селищі-Чинадієво, може багато цікавого розповісти.Тоді воно носило назву Сент-Міклош, яку зберігало до по-чатку  ХХ століття.Замок виник тут у  ХV столітті.
         Найцікавіші сторінки історії замку в Чинадієві пов»язані з іменами борця за незалежність Угорщини графа Імре Текелі і легендарної хоро-нительки Мукачівського замку, красуні Ілони Зріні. Саме в цьому зам-ку відбувались їх таємні зустрічі і розквітало їх кохання.Тому замок в Чинадієві цілком справедливо може йменуватись Замком Кохання.
  •  Наступне завдання. Розвязавши задачу дізнаєтеся ще одну цікаву інформацію.
  1. Робота над задачами.

Задача 435

Задача 436

50п.б. – 1ц 50кг

100п.- ?

1)100:50=2р.

2) 150кг*2=300кг=3 ц.

VI  Підсумок уроку

-Ви сьогодні гарно попрацювали, а тепер послухайте цікаву інформацію.

  • (легенда про Ілону Зріні)
  • Ілона Зріні – княгиня хорватського походження, національна героїня угорської історії, мати Ференца II Ракоці.

  Ілона Зріні прийшла до влади після смерті свого першого чоловіка Ференца I Ракоці , а потім і його матері Софії  Баторі. І хоч Ілоні на той момент вже виповнилося неповні сорок років, вона була неймовірною красунею і згодом вийшла заміж за молодого й енергійного графа Імре Текелі, що провадив антиавстрійську політику.

  « Відомо,що 1682 року в стінах цього замку ( мається на увазі Сент – Міклош, Чинадіївський замок) відбувалося найбільше кохання, яке знало  людство.

   Те, яке змінило долю не тільки двох великих люблячих сердець, але й долю цілого народу…Вся Західна Європа затамувавши подих стежила за подіями, що відбувалися отут.Сталося те, що Ілона Зріні віддала руку і серце повстанцю…За це її дуже покарали, відібрали у неї все, за-точили у в,язницю, і потім вислали за межі Австро-Угорщини, де вона і померла зі своїм коханим чоловіком. Фактично з її сторони це було же-ртвоприношення, вона принесла в жертву все заради свого кохання. І-свого народу…І її народ це порозумів, і досі береже світлий образ цієї жінки.»

  •  

VI I. Д.з.

Задача 437

Задача 438

1.Це вже друге запитання.

Учень сказав своїм учням,що ставитиме запитання. Хто відповість на перше  запитання, на друге відповідати не буде.

  • Перше запитання: Скільки волосин у пуделя?

Один учень підняв руку і сказав:

-27497.

- Звідки ти це знаєш?

-Це вже друге запитання, на яке я відповідати не повинен.

2.- Який це час: Я бігаю, ти бігаєш, вони бігають.

-Велика перерва.

Математику тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить.

Михайло Ломоносов

Математика - це наука, яка вимагає найбільші фантазії.

Софія Ковалевська

 

  •  Послання від Ференці Ракоці II :

« Я, князь Ференці Ракоці II, звертаюсь до Вас, дорогі нащадки!

Ви живите у чудовому й величному місті Мукачево. Бережіть своє місто, примножуйте його історичну мистецьку і наукову славу.

Вчіться і досягайте нових висот.»

Князь Ференці Ракоці II

 1682 року.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
20 січня 2019
Переглядів
2434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку