Додавання і віднімання раціональних чисел

Про матеріал
. Узагальнити відомості учнів про раціональні числа, закріпити вміння та навички учнів виконувати додавання і віднімання додатніх та від’ємних чисел, удосконалювати практичні навички порівнювати раціональні числа, визначати їх модуль. 2.Розвивати пам'ять, зосередженість, уважність, конструктивність та логічне мислення, навички арифметичних обчислень, вміння критично мислити, висловлювати свою думку; розвивати прагнення до самостійного, творчого підходу під час розв’язування нестандартних завдань. 3.Виховувати культуру математичного мовлення та письма, виховувати наполегливість і старанність у роботі, упевненість у власних силах.
Перегляд файлу

Тема:   Додавання і віднімання раціональних чисел

Мета: 
1. Узагальнити відомості учнів про раціональні числа, закріпити вміння та навички учнів виконувати додавання і віднімання додатніх та від’ємних чисел, удосконалювати практичні навички порівнювати раціональні числа, визначати їх модуль.

2.Розвивати пам'ять, зосередженість, уважність, конструктивність та логічне мислення, навички арифметичних обчислень, вміння критично мислити, висловлювати свою думку; розвивати прагнення до самостійного, творчого підходу під час розв’язування нестандартних завдань.

3.Виховувати культуру математичного мовлення та письма, виховувати наполегливість і старанність у роботі, упевненість у власних силах. 

 Формувати групи компетенцій:
      -    Соціальну – готовність до самостійного пошуку розв’язання проблеми, прояву ініціативи, вміння спілкуватися, усвідомлення власного внеску в суспільну роботу.

-         Полікультурну – вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати вміння робити висновки.

-         Самоосвітню – мати бажання до навчання, розвивати пам'ять, увагу, творчий підхід, бажання організувати власну працю з метою досягнення успішного результату.

-         Комунікативну – опанувати засади культурного спілкування в ході обговорення завдання.

-         Інформаційну – вміння використовувати різну інформацію, аналізувати, систематизувати її, розширювати кругозір.

 

   Інтерактивні методи та прийоми мотивації навчання: метод презентацій,   рефлексія « Сходинки знань», «Самооцінка» метод «Мікрофон», гра « Вірю не вірю», « Знайди помилку»,  вправа « Влучний стрілець»,  метод «Мозкова атака», метод «Закінчи речення»,     

 

Форми роботи: колективна, самостійна робота, тестова перевірка знань

 

Обладнання:    презентація,  зошити, підручник

 

Основні поняття і терміни: додавання, віднімання раціональних чисел; модуль, натуральні числа, раціональні числа, компоненти рівнянь.

 

Тип уроку:    Узагальнення та систематизація

                                                     Хід уроку:

1.Організаційний момент

Вступне слово вчителя

  Бажаю гарного настрою.( Слайд 1 )

В подарунок прийміть   пам’ятки: ( Слайд 2)

          Цінуй власний час та час оточуючих;

    Цінуй набуті знання;

   Не бійся помилятися;

   Вір у себе та свої сили;

  Демонструй свої вміння та грамотність;

Адже: ( Слайд 3)

              Здобувати знання – хоробрість

              Примножувати їх – мудрість

              А вміло застосовувати – велике мистецтво

 2 . Повідомлення теми і мети уроку

( Слайд 4)

     Упродовж багатьох уроків ми формували певні навички роботи з раціональними числами і сьогодні ми їх закріпимо:
-     Додавання і віднімання раціональних чисел

-         Порівняння раціональних чисел

-         Знаходження модуля раціональних чисел

  • Запишіть число та тему уроку.
  •  
  • Звичайно, будь-яка праця повинна бути оцінена, тому ви також протягом уроку будете мати можливість оцінювати  свою роботу, та роботу своїх товаришів.

 3. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель :   Чи замислювалися над питанням ( слайд  5 )

  • Для чого я вчу математику?
  • Яка користь від математики в житті? ( відповіді учнів )
  • (Висновок : слайд  6 )
  •  
  • Математика  невідривна  від „ дорослого  життя”, а  математичні  знання  мають  практичне  застосування на  кожному  кроці. ( Слайд 7) Адже наша                Україна починається з кожного з нас, а ви є захисниками нашої держави. Сьогодні ми розглянемо які  якості  або риси  притаманні нашим захисникам і тим , хто захоплюється математикою.

4. Розв’язування вправ  ( слайд 8 )

  1.Захисник повинен мати знання, щоб застосовувати на практиці.   Вправа « Мікрофон» ( в зошиті написали №1, фіксуємо бали,     – 1 бал )  (слайд 9 )

 1. Числа якими ми користуємось при лічбі - ………( натуральні)

2. Натуральні числа, їм протилежні та число 0 називають…(цілими ) числами.

3. Сума двох протилежних чисел дорівнює   …( нулю )

4. Закони додавання -….( переставний, сполучний )

 5. Щоб знайти невідоме зменшуване треба різницю і від’ємник –….( додати ).

6. Щоб відняти два числа треба до зменшуваного додати число …(протилежне). від’ємнику.

7. Щоб знайти суму двох чисел з різними знаками треба   …(відняти) їхні модулі і поставити знак ……..( більшого числа )

8. Щоб знайти суму двох від’ємних чисел  треба    їхні модулі  ..(додати ) і поставити знак ….( мінус)

2) ( Слайд 10 )    Захисник України повинен вміти зосередитись і бути уважним, не повинен довіряти неперевіреній інформації, а також вміти шифрувати різні записи Гра « Вірю – не вірю» ( в зошит № 2, завдання  1 бал (Слайд 11 )

          1. Корінь рівняння х-65=-5 дорівнює 70;( ні)

           2. Модуль числа 2,78 дорівнює -2,78; ( ні )

      3. -72+9=63; ( ні )

      4.Результат дії віднімання - різниця; ( так )

      5.Компоненти дії додавання- доданки ( так )

      6. -7,05+7,05=0; ( так )

      7.  До числа 1,3 протилежним є число -⅓ ; ( ні )

      8. Сума двох чисел з різними знаками є від’ємним числом. ( ні )

 (Самоперевірка, самооцінювання  )( Слайд 12 )

 3( Слайд 13 ) Вправа « Влучний стрілець» Захисник має бути добрим стрільцем. Точність розрахунку влучень в ціль і швидкість реакції дозволить йому без зусиль справлятися з будь – якими перешкодами ( в зошит № 3 – 2 бали)

1)-231 – ( 765 + 735 ) =

А) -1965           Б) -1731             В) 1731

2) ( Слайд 14 ) 265 – ( 735 – 865 ) =

А ) -395            Б) 395                 В) 135

 4( Слайд 15 ) Захисник України повинен  вміти  виправити помилки і пояснити, що зроблено невірно      Гра « Знайди помилку 1 »  ( в зошит записуємо № 4 -   2 бали )

 7 х = 0                             ( 32 + х ) + 7 = 25                    5 – ( х + 56 ) = 66

Х = 7 : 0                            32 + х = 25 – 7                        х + 56 = 66 – 5

Х = 0                                 32 + х = 18                              х + 56 = 61

                                         Х = 32 – 18                              х = 61 – 56

                                         Х = 14                                      х = 5

 5( Слайд 16 ) Продовжуємо 2 етап Гри « Знайди помилку 2 »  ( в зошит записуємо № 5 – номер приклада  ,  аналізуємо , по 2 - 3  приклада – 2 бали )

  1. -9 + ( -16) =-25          2) 14 + ( -8) = 6             3) 14 + ( -5 ) = - 9
  1. -17 – 10 = -25            5) -16 + 6 = 10              6) -12 – ( -54 ) = 12

 7)-27 + 14 = -13             8) -42 + 79 = - 36           9) 14 – 80 = 66

10) 4 – ( 41 ) = -37         11) -7,2 + 7,2 = 0            12) 9 – ( - 9 ) = -18

6) ( Слайд 17) Захисник України повинен знати не лише одну рідну мову, тому мовою математики запишіть( прокоментуйте) твердження  у вигляді нерівності : ( усно –  1 б ) ( №6)

А) – 5, 68 – від’ємне число;

Б) 9 – додатне число;

В) х – від’ємне число;

Г) 10 – додатне число;

Д) – 5 – від’ємне число

7) ( Слайд 18) Захисники України повинні вміти шукати зручні легкі шляхи вирішення різних життєвих проблем ( звичайно, якщо це можливо ).    Виконатим додавння , обираючи зручний порядок обчислень : (№7 - 2 бали )

1) 7,29 + ( - 5,126 ) + ( -6, 29) + 5,126

2) –3 1/6 + 9,84 + 1 1/6 + ( -20,84)

3) -9/40 + 13/50 + ( -23/50 ) + 19/40

8) ( Слайд 19) Захисник України повинен мати добре розвинене логічне мислення та вміння аналізувати.     Замінити пропуски відповідними знаками доданків, щоб рівність стала вірною ( № 8 – 1 бал )

А) …0,7 + … 0,9 = 1,6

Б) … 0,7 + … 0,9 = 0,2

В) … 0,7 + … 0,9 =  - 0,2

Г) … 0,7 + … 0,9 = - 1,6

( Слайд 20 ) Усі якості, які ми перерахували за урок притаманні не тільки захисникам України, а й тим, хто захоплюється математикою і намагається дізнатися всі її таємниці та закони.

 5.. ( Слайд 21)  Рефлексія. Вправа « Інтерв’ю»

 6. ( Слайд 22) Самооцінювання. Аргументація оцінювання ( Слайд 23 – Сходинки знань)

 7. Домашнє завдання( Слайд 24 – 25 ) повторити п.25 -26 Розв’язати рівняння, та дізнаєшся, яка кількість вітамінів ( в грамах ) потрібна кожній дитині вашого віку, адже майбутні захисники повинні також піклуватися про своє здоров’я.

 1)  6-х= -3 (В6);

2) 600 - x = 200: (ВС);

3) -5 −x = -7 (В2);

4) -68+x = 2 (С);

  5) -x+12,5 = 10,5 (В3);

6) x- (-6) = 7 (Р);

7) -2,15-х=-4,15 (В1);

8) 120 −(- x) = 122 (В2).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку