Урок "Пропорція. Основна властивість пропорції"

Про матеріал
Урок засвоєння знань з використанням колективної , групової та індивідуальної форми роботи
Перегляд файлу

Дата________                          Клас   6                                 Предмет: математика

 

Тема: «Пропорція. Основна властивість пропорції»

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми; перевірити сформованість умінь та навичок знаходити невідомий член пропорції;  розвивати в учнів пізнавальний інтерес; показати застосування математичних пропорцій у мистецтві та архітектурі; формувати навички індивідуальної та групової роботи; виховувати інтерес до предмету; виховувати любов до природи, мистецтва, поезії, музики; розвивати в учнів прагнення до розширення своїх знань.

Обладнання: картки із завданнями, олівець і лінійка

Тип уроку: застосування  знань.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності  та повідомлення теми і мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.Фронтальне опитування. Прийом «Приваблива мета»

Дайте відповіді на запитання:

1.     Як називаються члени пропорції a і  d?  (Крайні) 

2.     Як називаються члени пропорції b і  c?    (Середні)

3.     Як називається пропорція, якщо значення лівої і правої частини є одне й те саме число? (Істинна)

4.     Як називається другий член відношення? (Наступний)

5.     Яким математичним терміном можна замінити слово відношення? (Частка)

Ключове слово кросворда – краса.

ІV. Систематизація та узагальнення знань

1.     Розв’язування рівнянь на знаходження невідомого члена пропорції

Самостійна робота учнів у робочих зошитах

 Замініть зірочку числом, щоб рівність була правильною:

а) * : 0,2=10 : 2;     б) 2,4 : * = 0,6 : 2;      в) 16:20=*: 5;    г) 2:0,5 = 28 : *.

      (В-дь. 1)                   (В-дь. 8)                       (В-дь. 4)               (В-дь. 7)

      Яка властивість пропорції допомогла вам розв’язати це завдання? Як же

  називається вона? Сформулюйте її.

                (Основна властивість пропорції ad = bc).

2.   Розв’язування задач.  Групова форма роботи (формування змістового компоненту математичної компетентності)

 

Керована самостійна робота

/Учні працюють у групах, вчитель виконує роль консультанта/

 Вправа 681.   Розв’язання:

Якщо сторони двох квадратів дорівнюють 5а і 6а, то їх периметри дорівнюють 20а і 24а, а їх відношення дорівнює 5 : 6. Площі цих квадратів дорівнюють 25а2 і 36а2, їх відношен­ня дорівнює 25 : 36.

 Вправа 682.     Розв’язання:

Оскільки ВС = 60 км, то АВ : 60 = 5 : 3, звідси АВ = (60 · 5) : 3 = 100 (км).

 Вправа 683.    Розв’язання:

Відповідно до умови задачі 3 : 2 = х : 3, звідси х = 4,5 (см).

Друга пропорція правильна.

 Вправа 685.     Розв’язання:

Виміри прямокутника на малюнку 2,5 см і 5,5 см. Якщо справжня довжина поля дорівнює х м, то х : 85 = 5,5 : 2,5. Звідси х = (85 · 5,5) : 2,5 = 187 (м).

3.     Розв’язування задачі різними способами. Колективна робота учнів. Прийом «Дивуй»

    Відношення кількості хлопчиків  до кількості дівчаток у класі дорівнює . Скільки в класі учнів, якщо дівчаток 12? Розв'яжіть задачу двома способами.

-                     Що означає запис 2/3? (Очікувані відповіді: 2 поділити на 3; час­тка чисел 2 і 3; відношення 2 до 3.)

-                    Як це відношення можна тлумачити? (Його можна тлумачити так: перше число скла­дається з двох однакових частин, а друге - з трьох таких самих частин.)

Розв’язання.  

1-й спосіб     Зміст задачі ілюструється діаграмою:

1)    12:3 = 4 (учні) - становить одна частина.

2)  2+3 = 5 (частин) — становлять усі учні класу.

3)      4 ∙ 5 = 20 (учнів).

2-й спосіб

 

Кількість учнів

Кількість частин

Хлопчики

   х

   2

Дівчатка

  12

  3

 

х : 2 = 12 : 3,      х =(2∙12):3,      х = 8,

8+12 = 20 (учнів).

Отже, температура води 20°.

 

V. Підсумок урокупроводиться колективно за схемою:

На сьогоднішньому уроці

  • повторили…
  • з’ясували…
  • розв’язали…
  • дізналися…
  • досягли…

Рефлексія (створення ситуації успіху)

 

V. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VI. Повідомлення домашнього завдання.

 

 

docx
Додав(-ла)
Томковід Ганна
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку