Самоаналіз уроку математики у 6 класі,
проведеного вчителем математики Катеринківської гімназії Катран Ж.С
1. Урок « Додавання, віднімання раціональних чисел» є завершальним уроком в даній темі. Передбачає повторення матеріалу, що вивчався .
2. На уроці чітко визначена триєдина мета:
* Узагальнити відомості учнів про раціональні числа, закріпити вміння та навички учнів виконувати додавання і віднімання додатніх та від’ємних чисел, удосконалювати практичні навички порівнювати раціональні числа, визначати їх модуль.
*.Розвивати пам'ять, зосередженість, уважність, конструктивність та логічне мислення, навички арифметичних обчислень, вміння критично мислити, висловлювати свою думку; розвивати прагнення до самостійного, творчого підходу під час розв’язування нестандартних завдань.
*.Виховувати культуру мате матичного мовлення та письма, виховувати наполегливість і старанність у роботі, упевненість у власних силах.
3. Протягом уроку формувалися компетентності : соціальну, полікультурну, самоосвітню, комунікативну, інформаційну.
Перед учнями поставлені завдання, на які протягом уроку неодноразово наголошувалося.
Для реалізації мети і завдань вибраний тип уроку: Узагальнення та систематизація знань, вмінь.
4. З метою активізації класу, налаштування на успішну роботу учні отримали в подарунок « Пам’ятки» , вдало підібрано епіграф до уроку, розглянуто питання : Для чого я вчу математику? Яка користь від математики в житті?
5. Для актуалізації опорних знань учнів проведене фронтальне опитування, повторені основні поняття попереднього матеріалу, вправа « Мікрофон».
6.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів відбувалася протягом всього уроку, була спрямована на розвиток в учнів інтересу до навчання, потреби у різноманітних знаннях, розуміння необхідності вивченого у житті. Вправи « Влучний стрілець» , « Знайди помилку», коментована робота , колективне обговорення , формулювання правила, наведення прикладів.
7. На уроці практикую елементи самоосвіти та самовиховання. Використаний індивідуальний та колективний підхід до навчання. Вважаю доцільним проведення навчальної самостійної роботи на уроці, вправа « Вірю – не вірю»
Пошукові завдання і проблемні запитання сприяли глибокому засвоєнню матеріалу, позитивному емоційному настрою учнів.
7. Учні протягом уроку мали можливість здійснити самооцінку своїх знань, оцінки коментовані.
8. Дотримання вчителем норм педагогічної етики, правил такту дозволяє досягти тісного контакту з класом, доброзичливості у стосунках між учителем та учнями.
9. Здоров’язберігаюча робота на уроці концентрувалася у зміні видів навчальної діяльності, рівномірному навантаженні на всіх учнів класу, також у тому, що при підготовці уроку були враховані вікові та індивідуальні особливості учнів: інтерес до вивчення даного предмету, розвиток загально навчальних умінь та навичок, добрі потенціальні можливості оволодіння математикою, розвиток уяви, бажання самостійно висловлюватись, достатньо висока мотивація, що стимулювалася використанням ефективних методів роботи на уроці.
10. 6 клас неоднорідний по успішності. Є учні, що важко сприймають новий матеріал , але є такі, що мають високий рівень навчальних досягнень з математики.
Діти активні, організовані, дисципліновані на уроці.
Учні володіють навичками колективної та самостійної роботи. Все це враховувалось при плануванні уроку та визначенні технологій для використання на уроці.
11. Вважаю, що вдалося досягти мети, завдань, запланованих результатів уроку. Рефлексія показала, що урок був ефективним, цікавим для дітей, переважна більшість їх задоволена своєю роботою.