Матеріали для друку "педагогічна ідея вчителя математики"

Про матеріал
опис педагогічної ідеї вчителя математики та інформатики.Суть педагогічної ідеї застосування інтерактивних методів навчання на уроках математики полягає в тому, що освітній процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів, і організований так, що всіх учасників залучено до процесу пізнання, формування висновків, створення певного результату, де кожен робить індивідуальний внесок, обмінюється знаннями, ідеями, способами діяльності.
Перегляд файлу

          Докорінні зміни в сфері сучасного суспільства висувають якісно нові вимоги й до системи освіти, актуалізують проблеми виховання особистості творчої, активної, здатної відповісти на всі виклики часу. Саме тому на перший план шкільної освіти сьогодні виступають завдання створення сприятливих умов для виявлення та розвитку здібностей учнів, задоволення їх інтересів та потреб, розвитку навчально-пізнавальної активності і творчої самостійності.

         Сьогодення ставить перед педагогом завдання створити найефективніші умови для самовизначення й саморозвитку учня. Для цього процес навчання має бути сконструйований з максимальним наближенням до запитів і можливостей учня.

В. Сухомлинський говорив, що школа має бути не коморою знань, а середовищем думки. Тоді предмет, що його викладає вчитель, стає не кінцевою метою його діяльності, а засобом розвитку дитини. Завдання педагога полягає не лише дати знання учневі, а навчити працювати з ними. Це означає їх застосовувати, шукати умови на межі придат­ності, перетворювати, розширювати і доповнювати, знаходячи нові зв'язки та співвідношення, розглядати в різних моделях і контекстах.

Моєю педагогічною ідеєю являється «Використання інтерактивних форм і методів навчання на уроках математики», бо для мене головне  значне підвищення  інтересу до математики і великий стимул до самовдосконалення кожного учня, також я вважаю, що якраз використання на уроках математики інтерактивних технологій навчання є дієвим засобом залучення учнів до навчальної діяльності.

           Суть педагогічної ідеї застосування інтерактивних методів навчання на уроках математики полягає в тому,  що освітній процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів, і організований так, що всіх учасників залучено до процесу пізнання, формування висновків, створення певного результату, де кожен робить індивідуальний внесок, обмінюється знаннями, ідеями, способами діяльності. Відбувається цей процес в атмосфері доброзичливості та взаємопідтримки. Це дозволяє не тільки отримати нові знання, а й розвиває пізнавальну діяльність, переводить її в більш високі форми кооперації та співробітництва.

            Інтерактивне навчання дозволяє розв'язати одразу кілька завдань: розвиває комунікативні вміння й навички, допомагає встановленню емоційних контактів між учасниками процесу, забезпечує виховне завдання, оскільки змушує працювати в команді, прислухатися до думки кожного. Використання інтерактиву знімає нервове напруження, дає можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання. Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з товаришами, критично мислити, поважати думку колег, приймати продумані рішення.

Мета інтерактивного навчання: створення комфортних умов пізнавальної діяльності, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

На своїх уроках я використовую різноманітні форми, методи та способи навчання. Серед мотиваційних методів застосовую такі :

1). «Мої очікування». Слухачі на мотиваційному етапі заняття визначаються за такими напрямами:

Я очікую від себе..., ...від однокласників..., .. .від вчителя...

Пропоную висловити очікування на початку заняття, а в кінці учні закінчують речення: «Сьогодні я навчився…», «Мені сподобалось найбільше…», «Я хотів би дізнатися про..», «Вдома я розкажу про..»

2). «Інтерв'ю». Мої учні  працюють у парах, ставлять запитання, які актуалізують знання з теми, що вивчається. Наприклад:

  •            Що Ви знали із цієї теми?
  •            Які запитання із цієї теми у Вас виникли?

Наступним кроком є обговорення відповідей на запитання ін­терв'ю.

Парну і групову роботу організовую як на уроках засвоєння, так і на уроках застосування знань, умінь і навичок. Робота в малих групах («діалог», «синтез думок», «спільний проект», «коло ідей») — більшість завдань виконуються в малих групах або в парах. Ця форма організації корисна для формування навичок участі в дискусії. Дискусії малими групами стимулюють роботу в команді, розвивають почуття терпимості та поваги до думки інших.

На своїх уроках використовую технології колективно-групового навчання, такі як:

«Мозковий штурм» — це ефективний метод колективного обгово­рення, пошук рішень шляхом вільного висловлювання думок усіх учасників і допомагає знаходити кілька рішень з конкретної теми.

 На уроці називаю проблему, яку треба розв'язати, та запро­шую учнів взяти участь в її обговоренні шляхом колективного обдуму­вання — «мозкового штурму», який організовується за такими етапами:

  1. Обрану проблему записую на дошці або на папері, щоб під час
    роботи цей запис був перед очима.
  2. Всі учасники пропонують ідеї щодо розв'язання висунутої проблеми.
  3. Ідеї записують на дошці.
  4. Після того як майже всі ідеї зібрано, їх групуємо, аналізуємо,
    розвиваємо групою.
  5. Вибираємо ті ідеї, що, на думку групи, допоможуть вирішенню
    поставленої проблеми.

Під час «мозкового штурму» найбільш ефективними правилами поведінки є такі:

  • намагаємося зібрати якомога більше ідей щодо вирішення задачі
    або проблеми;
  • слід примусити працювати уяву учнів, не відкидаючи жодної ідеї;
  • можна подавати кілька ідей або розвивати ідеї інших;
  • не можна обговорювати і критикувати ідеї інших, давати їм оцінку.

Робота у великій групі (тобто з усім класом) — навчальний метод, коли вся група обговорює ідеї чи події, що стосуються певної теми. Дуже важливо на уроках залучати до роботи всіх учнів. У цьому допомагає такий метод як «мікрофон». Учні по черзі імітують «говоріння в мікро­фон». Інші діти не можуть говорити, вигукувати з місця, право говорити належить тільки тому, у кого символічний мікрофон.

Також на своїх уроках використовую «метод реклами». Він зацікавлює учнів своєю но­визною, сучасністю. Адже вони бачать, яке велике значення в житті має реклама. Користую­чись цим прийомом, часто даю учням завдання підготувати рекламу про якесь математичне по­няття, застосування якоїсь теми та ін. А на уроці «йде трансляція» реклами. Наприклад, на уроці узагальнення знань з теми «Рівняння» я давала учням завдання скласти рек­ламу про рівняння.

Метод презентації. Його використовую на уроці будь-якого типу. Часто доцільно застосовувати під час повторення вивченого матеріалу Учні вже багато знають про пи­тання, що розглядається, тому можуть цілісно,  і цікаво розповісти про нього.

Метод проектів , який я використовую, має велике значення для розвитку життєвої, соціальної, інформаційної, предметної компетентностей учня. Сучасна назва — проект, уже підви­щує інтерес учнів до вивчення математики. Метод дозволяє:

  • перевірити та закріпити на практиці теоретичні знання;
  • забезпечити продуктивний зв'язок теорії та прак­тики у процесі навчання;
  • набути життєвого досвіду;
  • розвивати вміння аналізувати, систематизувати, узагальнювати вивчений матеріал;
  • здійснювати організовану пошукову, дослідни­цьку діяльність на підставі спільної праці учнів;
  • навчити учнів самостійно працювати з додатко­вою літературою;
  • вчити вміння самостійно працювати над творчи­ми завданнями;
  • підвищувати інтерес учнів до вивчення математики;
  • виховувати повагу, вміння працювати в колек­тиві;
  • формувати власну життєву позицію.

Зразки тем проектів , які я використовувала:

  • Історія натуральних чисел.
  • Десяткові дроби.
  • Трикутники в житті й матема­тиці.
  • Застосування формул геомет­рії в реальному житті.

У своїй роботі використовую ігрове навчання: рольова гра, урок-казка, урок-подорож, урок-екскурсія, урок-аукціон.  Для учнів 5 класів найцікавішими є уроки–казки, які проводжу, використовуючи казкових персонажів, героїв мультфільмів. Найбільше мені подобається проводити уроки–подорожі. Подорожі можна здійснювати до вигаданих країн за різними маршрутами.

Такі уроки несуть значне пізнавальне навантаження і служать вдалим підсумком вивчення будь-якої теми. Виконуючи досить серйозні функції, урок–подорож ніколи не втомлює дітей і дає їм позитивний емоційний заряд.
Мною проведені такі уроки, як «Подорож до країни Звичайних  дробів» ,   підсумковий урок-подорож з теми «Дії з натуральними числами». 

     Працюючи з інтерактивними технологіями на уроках математики, переконалась, що вони сприяють ефективному розвитку в кожної особи математичних здібностей, розвитку логічного мислення, системи загальнолюдських цінностей та загальноприйнятих норм поведінки, як на уроках математики, так і в житті; розвитку здатності цінувати знання та вміння користуватися ними; усвідомленню особистої відповідальності та вмінню об'єднуватися з іншими членами колективу класу задля розв'язання спільної проблеми, розвитку здатності визнавати і поважати цінності іншої людини, формуванню навичок спілкування та співпраці з іншими членами групи,  вихованню толерантності, співчуття, доброзичливості та піклування, почуття солідарності й рівності, формуванню вміння робити вільний та незалежний вибір, що ґрунтується на власних судженнях та аналізі дійсності, розумінні норм і правил поведінки. Можу з впевненістю сказати , що використання інтерактивних методів навчання на уроках математики дає свої результати, зокрема підвищується інтерес до навчання , а також засвоєння матеріалу зростає до 70-90%.

Використання  інтерактивних технологій дає мені можливість для фахового росту, для зміни себе, для навчання разом з учнями. Після кількох старанно підготовлених уроків відчуваю, як змінилось ставлення учнів до мене, а також сама атмосфера в класі – і це служить додатковим стимулом до роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку