Тема уроку:
Додавання раціональних чисел
Мета:
-
Навчальна познайомити учнів з правилами додавання раціональних чисел; формувати вміння учнів додавати раціональні числа, пізнавальну активність учнів, обчислювальні навички, увагу; Узагальнити відомості учнів про раціональні числа, закріпити вміння та навички учнів виконувати додавання додатніх та від’ємних чисел
-
Розвивати пам'ять, зосередженість, уважність, конструктивність та логічне мислення, навички арифметичних обчислень, вміння критично мислити, висловлювати свою думку; розвивати прагнення до самостійного, творчого підходу під час розв’язування нестандартних завдань.
-
Виховувати культуру математичного мовлення та письма, виховувати наполегливість і старанність у роботі, упевненість у власних силах.
Формувати групи компетенцій:
-
Соціальну – готовність до самостійного пошуку розв’язання проблеми, прояву ініціативи, вміння спілкуватися, усвідомлення власного внеску в суспільну роботу.
-
Полікультурну – вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати вміння робити висновки.
-
Самоосвітню – мати бажання до навчання, розвивати пам'ять, увагу, творчий підхід, бажання організувати власну працю з метою досягнення успішного результату.
-
Комунікативну – опанувати засади культурного спілкування в ході обговорення завдання.
-
Інформаційну – вміння використовувати різну інформацію, аналізувати, систематизувати її, розширювати кругозір.
Завдання уроку: познайомити учнів з правилами додавати раціональних чисел, уміння застосовувати отримані знання на практиці
Обладнання: інтерактивна дошка, комп’ютер;комп' ютерна презентація
Форми роботи: групова, індивідуальна і колективна.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.Привітання
Перевірка готовності класу до уроку
Епіграф Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу, я пам’ятаю,
Те, що я роблю, я розумію.
Конфуцій
Сподіваюсь, готуючись до уроку що ви нічого не забули зошит,ручку, олівець, щоденник, підручник та гарний настрій, пам’ятаєте правила, означення і поняття, які ми з вами вивчали протягом попередніх уроків, і уважно та з розумінням будете працювати на уроці.
І почнемо роботу ми з перевірки домашнього завдання
ІІ. Аналіз контрольної роботи
-
Оцінки
2. Типові помилки
ІІI.Мотивація навчальної діяльності учнів на уроці
Ми продовжуємо з вами знайомство з додатними та від’ємними числами. Сьогодні нам з вами належить вивести правило додавання від’ємних чисел. І ви спробуєте зробити це самі, але для цього необхідний певний багаж знань ,успіх.
1. Вправа «Дай відповідь»
-
Які числа записують зі знаком «-»?
-
Цілі числа та дробові числа утворюють множину … чисел.
-
Числа зі знаком «+» називаються ...
-
Результат дії додавання.
-
МОДУЛЬ… числа показує, на якій відстані від початку відліку знаходиться дане число на координатній прямій.
-
На координатній прямій позначається буквою О.
-
Число, яке є ні додатнім і ні від’ємним.
-
Із двох раціональних чисел більшим є те число, для якого відповідна точка на координатній прямій розміщується … .
-
Числа, які використовуються при лічбі предметів.
-
Який напрямок вказує стрілка на координатній прямій?
-
Де на координатній прямій розміщені точки, які відповідають додатним числам; від’ємним числам?
-
Які числа називають протилежними? Наведіть приклади.
-
Чому дорівнює модуль додатного числа?
-
Чому дорівнює модуль від’ємного числа?
-
Чи існують числа, модуль яких дорівнює нулю?
-
Чи можна порівняти числа за допомогою координатної прямої?
-
Яке число більше: додатне чи від’ємне?
-
Яке із двох від’ємних чисел більше?
-
Як ми можемо додавати раціональні числа ?
Пояснення нового матеріалу за підручником
1. Додавання чисел за допомогою координатної прямої;
2. Додавання чисел за допомогою правил.
Виконання вправ з підручника
Вправа «Закінчи речення»:
1) сума двох від’ємних чисел є число ___________;
2) сума двох додатних чисел є число __________;
3) щоб додати два числа з різними знаками треба від більшого модуля_...__ менший;
4) сума двох протилежних чисел ___________;
5) щоб додати -2 та -3,треба…їх модулі та перед результатом поставити знак… .
6)щоб додати -3 та 5, потрібно…їх модулі та перед результатом поставити знак … .
7)щоб додати 2 та -3, потрібно…їх модулі та перед результатом поставити знак … .
VІ. Домашнє завдання.
Вивчити п._______
Розвязати №____________________________
VІІ. Підсумок уроку.
Яку мету ми поставили перед собою на початку уроку?
Чи досягли ми її?