Урок "Додавання і віднімання раціональних чисел"

Про матеріал
Розробка уроку "Додавання і віднімання раціональних чисел", математика 6 клас. (Узагальнення і систематизація знань)
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування вправ на додавання і віднімання раціональних чисел

 

Мета уроку:

освітня – узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів додавати та віднімати раціональні числа;

розвиваюча – розвивати в учнів пізнавальний інтерес, уяву, логічне мислення, пам'ять, увагу, здібності самостійної діяльності;

виховна – виховувати в учнів культуру математичної мови, культуру математичних записів, позитивне ставлення до навчання, упевненість у своїх силах.

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань і вмінь.

 

Наочність та обладнання: дошка, відео проектор, презентація, роздатковий  матеріал, тести.

Дата проведення: 20.02.2014

Клас:  6 – Б;         

Вчитель:  Тринчук О.Л.

 

 Знання людині — що крила пташині.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

Вітання вчителя та учнів.

Щоб урок цікаво розпочати,

Загадку дам вам відгадати:

Наук цариця недосяжна,

Могутня, щедра і прекрасна

Блискуче розум розвиває,

Мислити правильно навчає.

Неперевершена її краса,

Чудова логіка струнка.

Ну, друзі, хто ж вона така?

Звичайно «Математика»

Я дуже рада вас вітати на цьому незвичайному уроці. Чим він незвичайний? Сьогодні ми з вами підводимо підсумки з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел». Розпочинаємо наш урок. 

     -  Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер. І всі ці слова потрібні нам будуть для успішної роботи на уроці.

 Інтерактивний Метод – «Мікрофон»

    - Складемо невеличкий словничок. Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте. 

 У – успіх, увага

 Р – радість, робота

 О – обдарованість, організованість

 К – кмітливість, колективізм.

Сподіваюсь, що на уроці на  нас чекає   успіх.

Тому я бажаю вам натхнення, успіху, плідної праці. І ви теж побажайте один одному удачі та гарного настрою.

 

  1. Формулювання мети і завдань уроку

Діти, над якою темою ми з вами працювали на останніх уроках?

Звісно, «Додавання та віднімання раціональних чисел»

Сьогодні на уроці ми узагальнимо наші знання та вміння з даної теми.

Ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож до країни Раціональних Чисел, де ми поринемо у хвилі цікавих задач, але щоб взяти участь у подорожі, слід придбати путівки, вартість яких виражається не грішми. А чим? Ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

На уроках, в книжці, в школі

Почерпнеш ти їх доволі.

І назавжди у житті

Стануть друзями тобі.

(Знання)

Правильно, вартість путівок виражається вашими знаннями. Не забудьте захопити з собою спритність, допитливість, кмітливість і  просто гарний настрій.

 З кожної подорожі мандрівники повертаються з приємними враженнями та  везуть друзям подарунки. Ви теж маєте змогу  привезти подарунок – оцінку за урок.

 Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться,

За щасливий день вчорашній.

Всі  до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться

Веретенцем покрутіться,

Раз присядьте, два присядьте

                                          І за парти тихо сядьте.

 

  1. Систематизація та узагальнення знань учнів

«Продовж речення…» ( гра-опитування)

  • Модулем додатного числа є….
  • Модулем від’ємного числа називають…
  • Два числа, що _______________, називають протилежними.
  • Сумою двох від’ємних чисел є_________ число, модуль якого__________ .
  • Щоб додати два числа з різними знаками, потрібно…
  • Щоб додати два від’ємні числа потрібно…
  • Сума двох протилежних чисел …
  • Щоб від одного числа відняти інше, досить ________протилежне_______ .
  • Щоб розкрити дужки треба подивитися який знак стоїть перед дужками:
  • якщо „+”, то __________________________________________;

 

  • якщо „ - ” , то ____________________________________________ .

Гра «Вірю –не вірю»

  • Чи вірите ви, що число -7 менше за -17?
  • Чи вірите ви, що число -21 – натуральне число?
  • Чи вірите ви, що сума протилежних чисел дорівнює нулю?
  • Чи вірите ви, що модуль числа  5 дорівнює  -5?
  • Чи вірите ви, що сума від’ємних чисел завжди від’ємна?
  • Чи вірите ви,що з двох від’ємних чисел більше те, модуль якого менший?

Отже, всі мають змогу відправитись у подорож

  1. Систематизація та узагальнення вмінь учнів

Усні вправи

Відповідь:38

Відповідь:  6,2;   -6;   -12,2

Робота в зошитах (завдання на партах в учнів)

 №1

Виконайте додавання, обираючи зручний порядок обчислення:

  1. -9+(-23)+16+(-7)+8;
  2. -5,84+9,77+(-6,77)+5,84;

 

№2

Спростіть вираз і знайдіть його значення при  х=12,4;   у= -7,6:

-3,6+у+6,51+(-2,4)+х+(-4,51).

 №3 Задача

Вершкову суміш для приготування морозива, що мала температуру 17,5ºС, охолодили до температури  -3ºС. На скільки градусів знизилась температура вершкової суміші?

Мабуть трохи стомилися? Тож зробимо фізхвилинку.

Руки вже за головою,
 Тож дивись перед собою.
 Виправляємо хребет,
 Лікті зводимо вперед,
 Мов, метелики, літаємо,
 Крильця зводим, розправляєм.
 Будем вправу завершати,
 Легше всім нам працювати.

Продовжимо роботу

 №4

Розв’яжи  рівняння:

  1.  -8,7-|х|= -9,6;
  2.  |х+5,3|-2= -4,9.

 №5

Розкрийте дужки і спростіть вираз:

  1. -(х - 5,8 – у) - (11,3 – х);
  2. -(9,4 - х)+( -х+3,7).
  1. Контроль засвоєння знань      

Самостійна робота (тести з відкритою формою відповідей на 3 варіанти, які    містять тільки одну правильну відповідь з чотирьох). Підсумки уроку

 

Аналіз реалізації завдань на уроці «Продовжити  речення»

  • «Сьогодні на уроці я повторив …….»
  •  «Закріпив вміння ……..»
  • «На уроці мені сподобалося……..»
  • «Думаю, що контрольну роботу напишу ……..»
  • «Мені потрібно ще попрацювати над……….»
  • «Мені хочеться і далі вчитися, тому що ……..»

 

  1. Домашнє завдання

Повт. пп 34-37,

А.Г. Мерзляк .Збірник задач   стор.73-74 №180, 181(2,3), 187(3,4,6)

повт. п11 №312(г)

 


Робота в зошитах

№1

Виконайте додавання, обираючи зручний порядок обчислення:

  1. -9+(-23)+16+(-7)+8;
  2. -5,84+9,77+(-6,77)+5,84;

.

№2

Спростіть вираз і знайдіть його значення при 

х=12,4;   у= -7,6:

-3,6+у+6,51+(-2,4)+х+(-4,51).

 

№3 Задача

Вершкову суміш для приготування морозива, що мала температуру 17,5ºС, охолодили до температури  -3ºС. На скільки градусів знизилась температура вершкової суміші?

 

№4

Розв’яжи  рівняння:

  1.  -8,7-|х|= -9,6;
  2.  |х+5,3|-2= -4,9.

 

№5

Розкрийте дужки і спростіть вираз:

  1. -(х - 5,8 – у) - (11,3 – х);
  2. -(9,4 - х)+( -х+3,7).

Робота в зошитах

    №1

   Виконайте додавання, обираючи зручний порядок  обчислення:

  1. -9+(-23)+16+(-7)+8;
  2. -5,84+9,77+(-6,77)+5,84;

.

    №2

   Спростіть вираз і знайдіть його значення при 

х=12,4;   у= -7,6:

-3,6+у+6,51+(-2,4)+х+(-4,51).

 

    №3 Задача

   Вершкову суміш для приготування морозива, що мала температуру 17,5ºС, охолодили до температури  -3ºС. На скільки градусів знизилась температура вершкової суміші?

 

     №4

    Розв’яжи  рівняння:

  1.  -8,7-|х|= -9,6;
  2.  |х+5,3|-2= -4,9.

 

    №5

  Розкрийте дужки і спростіть вираз:

  1. -(х - 5,8 – у) - (11,3 – х);
  2. -(9,4 - х)+( -х+3,7).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гелешко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
446
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку