Мета уроку:
- удосконалити вміння учнів додавати та порівнювати раціональні числа; -розвивати логічне мислення і обчислювальні навички; -формувати культуру математичних записів та мови; -виховувати позитивне ставлення до навчання, упевненість у своїх силах
Тема: Додавання раціональних чисел
Мета: - удосконалити вміння учнів додавати та порівнювати раціональні числа;
Тип: удосконалення вмінь і навичок
Обладнання. картки для групової роботи учнів, плакати «Додавання раціональних чисел»
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу, відмічає відсутніх.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Обраний учнями кожного ряду учень - «учитель» перевіряє домашні завдання кожного учня свого ряду і доповідає про результати перевірки.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
За якою темою ми працювали на останніх уроках?
Так, додавання раціональних чисел.
Відкрийте, будь ласка, зошити, запишіть число і класна робота
IV. Актуалізація опорних знань.
Щоб додати додатне і від’ємне числа, треба знайти різницю їх модулів і перед результатом поставити знак числа з більшим модулем.
То точка з координатою а переміститься по координатній прямій на b одиничних відрізків праворуч.
То точка з координатою а переміститься по координатній прямій на -b одиничних відрізків ліворуч.
Щоб додати два від’ємних числа, треба додати їх модулі і перед результатом поставити знак мінус.
Яке число менше
1)-4 7/9 -4 5/9 3 2/3 -9,6 -1,6-0,6 -8,7-7,8 -15-14 0-40
2) 7 -4 1 15
Індивідуальна робота із слабкими дітьми
«Слабкі» учні працюють з картками-підказками;
Картки-підказки для «слабких» учнів
При додаванні двох чисел з різними знаками, треба: 1) Знайти модулі чисел, які додаються; 2) від більшого модуля відняти менший модуль; 3) перед здобутою різницею поставити знак того числа, в якого модуль більший. Наприклад: -20 + (+15) = -(|-20| + |+15|) = -(20 - 15) = -15 |-20| > |+15| Так само виконайте додавання чисел, заповнивши пропуски. a) -30 + 17 = ... (|…| - |…|) = …(... - …) = -|-30| ... |+17| б) -27 + 43 = ...(|...| - |...|) = ... (... - ...) = ...|-27| ... |43| в) -3,5 + 2,7 = ...(|...| - |...|) = ... (... - ...) = -|-3,5| ... |2,7| |
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа 956, 959,960
VI. Домашнє завдання.
П. 34 ст 267 впр. 957, 963, дод. 965
VІІ Оцінювання учнів. Підсумок уроку.
Учитель ще раз на прикладах повторює правила додавання раціональних чисел.
VIIІ Рефлексія
Сьогодні на уроці ви: