Мета уроку: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми, удосконалити навички множення раціональних чисел, розкриття дужок, зведення подібних доданків.
Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, уміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях, пізнавальний інтерес учнів.
Виховувати організованість, зібраність, увагу, культуру математичних записів та мову.
Тема: Множення раціональних чисел
Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми, удосконалити навички множення раціональних чисел, розкриття дужок, зведення подібних доданків.
Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, уміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях, пізнавальний інтерес учнів.
Виховувати організованість, зібраність, увагу, культуру математичних записів та мову.
На кінець уроку учень повинен уміти :
Обладнання: підручник, конспект, картки, завдання для груп
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань та вмінь
Хід уроку
І Організаційний етап
ІІ Мотивація навчальної діяльності
На минулих уроках ми з вами розглядали множення раціональних чисел і навчилися застосовувати наші знання для розв’язання вправ, працювали над виробленням практичних навичок використання множення та розглядали особливі випадки при множенні раціональних чисел. Але є ще один момент – знак добутку кількох раціональних чисел, на який треба додатково звернути увагу.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Вправа 1024, 1029, 1031
ІV. Повідомлення теми, мети. завдань
Сьогодні тема уроку: Множення раціональних чисел, зокрема, розв’язування рівнянь по темі.
Основне завдання: застосування правил множення для розв’язання рівнянь.
V. Актуалізація опорних знань.
1. Узагальнення знань
1.1."Мозговий штурм"повторимо теоретичний матеріал.
1.2. Усні вправи
І група |
ІІ група |
ІІІ група |
1. Спрости вираз: -3х•2•5х
|
1. Спрости вираз: 5•х•(-2)•5х
|
1. Спростити вираз: -2х•(-3)•0•5х
|
2. Як зміниться добуток
-3ав
якщо а = -1; 1; 0; в= -5.
|
2. Як зміниться добуток
2ав
якщо а = -1; 1; 0; в= 5
|
2. Як зміниться добуток
-4ав
якщо а = -1; 1; 0; в= -2 |
|
|
|
3. Обчислити (-1)99, |
3. Обчислити (-1)1986 = -1; |
3. Обчислити (-1)2000 = -1. |
4. Не виконуючи дії, скажіть, який знак має значення числового виразу:
(-3,1) • (-2,1) • (-1);
(2,6) • (-5,2) • (-1,1);
4,1 • (-3/7) • (-0,2); |
Не виконуючи дії, скажіть, який знак має значення числового виразу:
(-1,2) • 6,3 • (3,7) ;
(-2,5) • • ;
(-7) • (-3,2); |
Не виконуючи дії, скажіть, який знак має значення числового виразу:
6,8 • (-2,3) • (-3,7);
(-4,2) • 6,3 • 2,9;
(-1) • (-5); |
Результатом обговорення теоретичних питань та виконанням усних вправ уроку можуть бути такі записи, виконані на дошці та в зошитах учнів.
а) Знак добутку кількох раціональних чисел, відмінних від 0, залежить тільки від кількості від’ємних множників:
А) якщо їх парне число, то знак добутку “+”;
Б) якщо їх непарне число, то знак добутку “-“.
б) Якщо змінити знак одного з множників, добуток зміниться на протилежний
в) Якщо аb > 0, то – ab < 0
Фізкульт-хвилинка.
Стали рівненько.
Уявили себе молодими деревцями.
Підняли свої молоді гілочки угору і потягнулись до сонечка.
Подув невеликий вітерець із Дніпра і деревця захиталися.
Вітерець стих так само раптово, як і з’явився, і молоді саджанці
заспокоїлись.
VІ. Вироблення практичних навичок
Вправа 1032, 1033, 1034, 1035, 1038, 1039
VІІ. Підбиття підсумків
Інтерактивна вправ “незакінчені речення ”.
“На сьогоднішньому уроці ми дізнались … ”
“На сьогоднішньому уроці відкриттям для мене було … ’’
“На початку уроку я поставив перед собою мету … ”
VIІІ. Домашнє завдання