Додавання та віднімання раціональних чисел

Про матеріал
Розробка уроку. Додавання та віднімання раціональних чисел. Мандрівка галактикою.
Перегляд файлу

Тема уроку:  Додавання та віднімання раціональних чисел

Мета уроку: Відпрацювати навички застосовувати вивчені правила та властивості для розв'язування завдань, що передбачають виконання певних дій,  удосконалювати вміння обчислювати значення та спрощувати алгебраїчні вирази. 

Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: комп’ютер, проектор, роздатковий матеріал.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Оголошення теми і мети уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.     Письмово у зошитах по номерах.

 

2.     Усне опитування.

 

Кросворд.

1)   Де вперше у житті людина зустрічається з раціональними числами (додатними та від’ємними)?

2)   Цілі числа, дробові числа (як додатні, так і від’ємні) називають…?

3)   Відстань від початку відліку до точки, яка зображує число на координатній прямій називають…

4)   Які числа будуть протилежними до цілих від’ємних чисел?

5)   Пряма, на якій вибрано початок відліку, одиничний відрізок і напрям називається …

6)   Два однакові числа з різними знаками називають …

7)   Усі натуральні числа, протилежні їм і число 0 називають…

8)   Як називають число, яке зображує точку на координатній прямій…

 

Слово учителя: Ключовим словом кросворду  є слово  «Галактика». І це не випадково, тому що ми сьогодні з Вами вирушимо у мандрівку нашою галактикою. Зрозуміло, що вона досить велика і за один урок облетіти ми її не зможемо, тому сьогодні ми помандруємо лише нашою Сонячною системою.

Усі налаштувались на урок і ми відправимось у нелегку мандрівку.

І ми з Вами вирушаємо з рідної планети Земля. І першою позаземною планетою, яку ми відвідаємо буде супутник Землі – Місяць.

            

(дивимось відеоролик з коментарями учнів)

Отже, ми з Вами вирушаємо математичним шляхом далі. І виконаємо усні вправи.

ІІІ. Узагальнення та вдосконалення вмінь.

Усний рахунок.

1. Гра «Найрозумніший»

Запитання:

1)    Яке це число?

2)    Його модуль?

3)    Де розташоване на координатній прямій?

4)    Між якими цілими числами?

5)    Два числа менші від нього?

6)    Два числа (недодатних), більших від нього?

7)    Протилежне до нього.

8)    Відстань у одиничних відрізках між цим числом і йому протилежним на координатній прямій?

 

2.        Додати  до даного числа інші числа по колу.(див мал.)

Розв’язування задач.

 Планета, яка знаходиться найближче до Сонця зашифрована у нашому «сонечку». Кожному числу, яке ми отримали відповідає певна літера.

Завдання:

Впорядкувати отримані результати (числа) у порядку зростання (від найменшого до найбільшого) і прочитати зашифровану назву.

Отже, наступною планетою, яку ми з вами відвідаємо, буде Меркурій.

(Дивимось відеоролик і слухаємо коментарі учнів)

 

 Рухаємось далі. Щоб дізнатись назву наступної планети нам потрібно виконати наступне завдання. 

Завдання:

 Додати найзручнішим способом усі отримані відповіді. (див мал.)

Відповідь: 6

Відповідь цього завдання вказує на кількість літер у назві наступної планети, яку ми з Вами відвідаємо – Венера.

(дивимось відеоролик і з коментарями учнів)

 

 

Слово вчителя: Усі планети, на яких ми уже з Вами побували знаходяться між

Сонечком та Землею. Наша планета третя від Сонця. А далі ми з Вами будемо віддалятися все далі від і Сонця , і Землі.

 Число, яке є відповіддю наступного завдання є магічним для наступної планети. Спочатку давайте знайдемо це число, виконавши завдання.

Відповідь: 4  

(дивимось відеоролик з коментарями учнів)   Виконаємо наступне завдання.

 

Відповідь цього завдання показує, у скільки разів діаметр цієї планети більший діаметра Землі. Це є планета-гігант – Юпітер.

(дивимось відеоролик з коментарями учнів) 

 

 Подальша подорож по планетам вимагає розв’язання рівнянь.

Отже далі , щоб потрапити на наступну планету, нам потрібно виконати наступні завдання:

Ми потрапляємо на планету – Сатурн.

(дивимось відеоролик з коментарями учнів) 

 

(дивимось відеоролик з коментарями учнів) 

 Потрапити на Нептун нам дозволить виконання самостійної роботи 5 хвилин  

(Тестові завдання дивитись додаток)

 

 Залишилась лише планета – Плутон. По дорозі до цієї планети ми розглянемо завдання «Магічний квадрат».

 

Завдання до «Магічного квадрата»:

1)   Знайти вертикаль, горизонталь або діагональ, у якій сума чисел дорівнює -10

2)   Знайти вертикаль, горизонталь або діагональ, у якій сума чисел дорівнює -24 ІV. Підсумок уроку.

1.     Ми завершуємо подорож нашою Сонячною системою – маленькою частинкою нашої галактики і тим паче – Всесвіту. І завершимо урок такими рядками.

Чумацький шлях

 

Як біла хмара - тисячі зірок,      Орієнтиром був у морі Над полем танець хороводять.            І чумаки по ньому йшли.

Піду вночі шукать ставок,          Ув'язнені шукали волі Вони мене назад приводять. І моряки по ньом пливли.

             

Дивилися на них батьки,                                          Як напливають небом хмари,

Легенди нам розповідали.                                      Себе не добре почуваю,

І дивувались їм діди,                                                  Бо я пастух зірок отари -

І солов'ї пісні співали.                                                Звіздар. Душею відчуваю..

2.     Рефлексія.

3.     Оцінки за урок

V. Домашнє завдання.          

pdf
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку