Урок "Узагальнення знань із теми «Додатні та від'ємні числа. Додавання і віднімання раціональних чисел»

Про матеріал
Тема. Узагальнення знань із теми «Додатні та від'ємні числа. Додавання і віднімання раціональних чисел» Мета. Формування компетентностей: предметна компетентність:  узагальнити знання учнів із теми «Додатні та від'ємні числа.  Додавання і віднімання раціональних чисел»;  удосконалити вмін¬ня розв'язувати задачі з цієї теми; ключові компетентності:  спілкування державною мовою — ставити запитання і розпізнавати проблему;  математична компетентність — оперувати числовою інформацією;  уміння вчитися впродовж життя — аналізувати та коригувати результати своєї навчальної діяльності;
Зміст архіву
Перегляд файлу

 

Дата: ___/___/___                                      Клас: 6                                    Предмет: математика

 

Тема. Узагальнення знань із теми «Додатні та від'ємні числа. Додавання і віднімання раціональних чисел»

Мета.

Формування компетентностей:

  • предметна компетентність:
  • узагальнити знання учнів із теми «Додатні та від'ємні числа.
  • Додавання і віднімання раціональних чисел»;
  • удосконалити вмін­ня розв'язувати задачі з цієї теми;
  • ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою — ставити запитання і розпізнавати проблему;
  • математична компетентність — оперувати числовою інформацією;
  • уміння вчитися впродовж життя — аналізувати та коригувати результати своєї навчальної діяльності;
  • соціальну – готовність до самостійного пошуку розв’язання проблеми, прояву ініціативи, вміння спілкуватися, усвідомлення власного внеску в суспільну роботу;
  • полікультурну – вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати вміння робити висновки;
  • самоосвітню – мати бажання до навчання, розвивати пам'ять, увагу, творчий підхід, бажання організувати власну працю з метою досягнення успішного результату;
  • комунікативну – опанувати засади культурного спілкування в ході обговорення завдання;
  • інформаційну – вміння використовувати різну інформацію, аналізувати, систематизувати її, розширювати кругозір.

 

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань і вмінь.

Обладнання та наочність: картки з індивідуальним завданням, заготовки для гри «Збери пазл», значки для гри «Вірю – не вірю», картки з друкованою основою.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Привітання

Перевірка готовності до уроку.

 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Вчитель збирає зошити для індивідуальної перевірки після виконання індивідуальних завдань

Індивідуальні завдання

Розв'яжіть рівняння: №1. а) |х| + 0,4 = 1,7;  б) |х| - 0,7 = -2,5;  в) |х + 1,7| - 2,9 =  -0,3.

№2. а) |х| + 1,6 = 2,1;  б) |х| - 2,3 = -1,9;  в) 3,5 + |х - 0,2| = 4,1.

№3. а) |х| - 0,2 = 1,1;   б) 1,8 + |х| = 0,6;  в) |х- 1,4| - 5,2 = -1,8.

№4. а) |х| + 1,8 = 1,3;  б) |х|-2,1 = -1,3; в) -4,7 + |х + 0,3| = -2,1.

 

ІІІ.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Завдання:

               Знати: що таке модуль числа, раціональні числа, правило

                          додавання і віднімання раціональних чисел;

               Вміти: виконувати додавання і віднімання раціональних

                              чисел; застосовувати ці правила при розв’язуванні

                              вправ, задач і рівнянь.

            Очікувані результати:

  •     формувати правила додавання та віднімання раціональних чисел;
  •     застосовувати правила додавання та віднімання раціональних чисел до практичних завдань.

 

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Гра «Вірю – не вірю» (методичний прийом)

За правильні відповіді учні отримують значки,  які враховуються при виставленні оцінок

  1. Чи вірите ви, що число -9  натуральне число?
  2. Чи вірите ви, що число - 11 менш нуля?
  3. Чи вірите ви, що сума протилежних чисел дорівнює нулю?
  4. Чи вірите ви, що число π - раціональне?
  5. Чи вірите ви, що модуль числа  7 дорівнює  -7?
  6. Чи вірите ви, що сума від’ємних чисел завжди від’ємна?

 

Виконання завдань на картках із друкованою основою з подальшою перевіркою і обговоренням

Із двох підкреслених слів виберіть одне так, що утворилось правильне твердження. (Зайве слово закресліть).

  1.       Число -8  більше / менше ніж число -2, оскільки його зображення на координатній прямій міститься праворуч / ліворуч.
  2. Число -15 більше / менше ніж число 3, оскільки будь-яке від'ємне число більше / менше ніж будь-яке додатне.

3) Число -4 більше / менше ніж число -8, оскільки із двох від'ємних чи­сел більше / менше те, модуль якого більше / менше.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Нагадаємо правила роботи в групах:

-вмійте слухати;

-не критикуйте;

-вносьте свій вклад в результат роботи групи;

-будьте дружніми;

-допомагайте іншим.

 

Робота в зошиті (завдання на партах у учнів)

 №№  1001 (2, 4), 1003 (1, 4), 997

 

Робота в парах

№1

 1) Порівняти числа:

  1. – 167  і  45;                                    б)  0  і   -78;

в)  -  1,23  і  -  1,32;                            г)  і - .

№2

 Обчислити:

а)  – 1,7   -   (- 4,7);                                б)  0,7 + (– 7,8).

в)  -  0,5  +  (-  1,32);                              г)  -  + .

д)  – 167  + (- 45);                                  е)  0,7 – 7,8.

 

№ 3

Розв’язати рівняння:

      а) х – 5,6 = - 2  б) |х| - 4,2 = 5  в) |х - 5| = 7

 

 

Гра «Збери пазл»

      Кожній парі дається завдання, яке вона повинна розв’язати. На дошці зашифроване слово. Букви слова закриті числами. Якщо ви розв’язуєте  завдання і одержуєте число, яке є на дошці, йдете і відкриваєте це число. Тоді прочитаємо слово:

Т

О

П

О

Л

Я

-16,9

-4

-3,1

1

8

-9,5

 

Пара №1

Завдання: виконати додавання

-1,5 + (-3,5) + 6                   Відповідь:   1

 

Пара №2

Завдання: виконати віднімання

1,6 - (-3,5) + (- 8,2)                   Відповідь:   -3,1

 

Пара №3

Завдання :спростити вираз і знайти його значення

-3 –7 + а  + 10 – 12, якщо а =8           Відповідь:   -4

 

Пара №4

Завдання: розв’язати рівняння

- 6,7 – х = 10,2                                       Відповідь:   -16,9

 

Пара №5

Завдання: виконати дії зручним спосособом

-2 ,75 –0,25 + (-6,13) + ( -0,37)             Відповідь:   - 9,5

 

Пара №6

Завдання: скільки буде, якщо I-24I поділити на третину?

                                                                Відповідь:  8

 

   VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

Ігровий момент «Найрозумніший»

На дошці записані два різних числа, наприклад -11 та 3. Учень швидко відповідає на запитання, які учитель ставить у короткій формі.

1)  Модулі.

2)  Яке з чисел більше?

3)  Два цілих числа між ними.

4)  Два числа, менші за обидва.

5)  Два числа, більші за обидва.

6)  Сума чисел.

7)  Різниця.

8)  Сума першого і числа, протилежного другому.

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.   Знайдіть значення виразу:

а) -2,9 + 1,8 + (- 11,1) - |-7,2|;    

б) -5,4 - (-10 - 5,4 + 4,7).

3.   Розв'яжіть рівняння: а) 7,3 – х = -1,2;  б) х + 1,2 - 1,9 = - 2,4.

4.   Знайдіть значення виразу -13,5 + (-х), якщо х = 1,6; -3,2.

5.   Знайдіть суму всіх цілих чисел, які є розв'язками нерівності -5 < х < 3.

6.   Розв'яжіть рівняння: а) -2,9 - (х - 3,7) = -2;  б) |х| -2,1 = 3;  в) |4 - х| = 9.

7.   Знайдіть відстань між точками А(х) і B(у), якщо: a) x =-5; y = 1;  б) х = -4; у = -0,5.

 

 

1

 

zip
Додано
19 лютого
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку