Дата: ___/___/___ Клас: 6 Предмет: математика
Тема. Узагальнення знань із теми «Додатні та від'ємні числа. Додавання і віднімання раціональних чисел»
Мета.
Формування компетентностей:
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань і вмінь.
Обладнання та наочність: картки з індивідуальним завданням, заготовки для гри «Збери пазл», значки для гри «Вірю – не вірю», картки з друкованою основою.
Привітання
Перевірка готовності до уроку.
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Вчитель збирає зошити для індивідуальної перевірки після виконання індивідуальних завдань
Індивідуальні завдання
Розв'яжіть рівняння: №1. а) |х| + 0,4 = 1,7; б) |х| - 0,7 = -2,5; в) |х + 1,7| - 2,9 = -0,3.
№2. а) |х| + 1,6 = 2,1; б) |х| - 2,3 = -1,9; в) 3,5 + |х - 0,2| = 4,1.
№3. а) |х| - 0,2 = 1,1; б) 1,8 + |х| = 0,6; в) |х- 1,4| - 5,2 = -1,8.
№4. а) |х| + 1,8 = 1,3; б) |х|-2,1 = -1,3; в) -4,7 + |х + 0,3| = -2,1.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
Завдання:
Знати: що таке модуль числа, раціональні числа, правило
додавання і віднімання раціональних чисел;
Вміти: виконувати додавання і віднімання раціональних
чисел; застосовувати ці правила при розв’язуванні
вправ, задач і рівнянь.
Очікувані результати:
ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Гра «Вірю – не вірю» (методичний прийом)
За правильні відповіді учні отримують значки, які враховуються при виставленні оцінок
Виконання завдань на картках із друкованою основою з подальшою перевіркою і обговоренням
Із двох підкреслених слів виберіть одне так, що утворилось правильне твердження. (Зайве слово закресліть).
3) Число -4 більше / менше ніж число -8, оскільки із двох від'ємних чисел більше / менше те, модуль якого більше / менше.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Нагадаємо правила роботи в групах:
-вмійте слухати;
-не критикуйте;
-вносьте свій вклад в результат роботи групи;
-будьте дружніми;
-допомагайте іншим.
Робота в зошиті (завдання на партах у учнів)
№№ 1001 (2, 4), 1003 (1, 4), 997
Робота в парах
№1
1) Порівняти числа:
в) - 1,23 і - 1,32; г) і - .
№2
Обчислити:
а) – 1,7 - (- 4,7); б) 0,7 + (– 7,8).
в) - 0,5 + (- 1,32); г) - + .
д) – 167 + (- 45); е) 0,7 – 7,8.
№ 3
Розв’язати рівняння:
а) х – 5,6 = - 2 б) |х| - 4,2 = 5 в) |х - 5| = 7
Гра «Збери пазл»
Кожній парі дається завдання, яке вона повинна розв’язати. На дошці зашифроване слово. Букви слова закриті числами. Якщо ви розв’язуєте завдання і одержуєте число, яке є на дошці, йдете і відкриваєте це число. Тоді прочитаємо слово:
Т |
О |
П |
О |
Л |
Я |
-16,9 |
-4 |
-3,1 |
1 |
8 |
-9,5 |
Завдання: виконати додавання
-1,5 + (-3,5) + 6 Відповідь: 1
Завдання: виконати віднімання
1,6 - (-3,5) + (- 8,2) Відповідь: -3,1
Завдання :спростити вираз і знайти його значення
-3 –7 + а + 10 – 12, якщо а =8 Відповідь: -4
Завдання: розв’язати рівняння
- 6,7 – х = 10,2 Відповідь: -16,9
Завдання: виконати дії зручним спосособом
-2 ,75 –0,25 + (-6,13) + ( -0,37) Відповідь: - 9,5
Завдання: скільки буде, якщо I-24I поділити на третину?
Відповідь: 8
VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
Ігровий момент «Найрозумніший»
На дошці записані два різних числа, наприклад -11 та 3. Учень швидко відповідає на запитання, які учитель ставить у короткій формі.
1) Модулі.
2) Яке з чисел більше?
3) Два цілих числа між ними.
4) Два числа, менші за обидва.
5) Два числа, більші за обидва.
6) Сума чисел.
7) Різниця.
8) Сума першого і числа, протилежного другому.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Знайдіть значення виразу:
а) -2,9 + 1,8 + (- 11,1) - |-7,2|;
б) -5,4 - (-10 - 5,4 + 4,7).
3. Розв'яжіть рівняння: а) 7,3 – х = -1,2; б) х + 1,2 - 1,9 = - 2,4.
4. Знайдіть значення виразу -13,5 + (-х), якщо х = 1,6; -3,2.
5. Знайдіть суму всіх цілих чисел, які є розв'язками нерівності -5 < х < 3.
6. Розв'яжіть рівняння: а) -2,9 - (х - 3,7) = -2; б) |х| -2,1 = 3; в) |4 - х| = 9.
7. Знайдіть відстань між точками А(х) і B(у), якщо: a) x =-5; y = 1; б) х = -4; у = -0,5.
1