18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

Про матеріал
Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму для 5-го класу
Перегляд файлу

5 клас

Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з

елементами роздуму

Мізинчик

      Липневий день був значимим для дідуся Романа: він переходив у статус пенсіонера. Не очікував на приїзд гостей у будні, тому й не було особливих приготувань. Мізинчик, якого привезли на початку літа, хвостиком тягнувся вслід за дідусем, його цікавило все живе. Він здружився з півником, кури мирно дозволяли заглядати на сідало і збирати яйця. Із задоволенням випасав Чорнушку і Брикайлика. Правда, інколи й бабуся отримувала від нього допомогу, коли годувала поросят. У більшості це було після купання і прання, бо тільки він міг знайти у хліві місце, де обов`язково замажеться. І в цей ювілейний день, добре пам`ятаючи бабусине «замазура», після обідніх годувань знаючи, де можна пройти «очищення», побіг до дзюркачика і, незважаючи на дрижаки, заліз у холодну воду. Поки бабуся зорієнтувалася, куди той шугонув, малий відвойовував у гусака місце під дзюркачиком. Старий гусак злився, шипів,  ґелґотав, однак через певен час відступив і здав об`єкт. Як тільки Софія Михайлівна виявила купальника, дістала з води, загорнула в рушник і цілуючи пустуна, примовляла: «Ох, зацілую своє замурзане щастя!» Він, хапаючи обіруч бабусю за шию, запитував: «А що, щастя буває замурзане?» Йому подобалося, як бабуся, вже купаючи в балії, де за день нагрівалася вода, розповідала про щастя, де воно живе, як , в їхній родині.

(За Г. Гузовською-Корицькою; 200 слів)

Попереднє опрацювання тексту

А. Які типи мовлення ви знаєте?

До якого типу мовлення належить текст? Відповідь аргументуйте

Як ви розумієте значення слова «щастя»?

У які моменти ви почуваєте себе щасливими?

Що для бабусі є щастям?

Яка основна думка тексту? Доведіть, що в ньому поєднано розповідь і роздум

Б. 1. Пояснити значення слів:

Дзюркач – гірське джерело

Балія - низька посудина для прання білизни

2. Пояснити орфограми у словах: здружився, збирати, купання, прання, щастя, прижилося.

3. Записати у зошити слова: ґелґотав, обіруч, «замазура», «очищення»

4. Дібрати синоніми до слова «щастя» (задоволення, благодать, гаразди)

5. Повторити розділові знаки при прямій мові. Пояснити розділові знаки у реченнях: Як тільки Софія Михайлівна виявила купальника, дістала з води, загорнула в рушник і цілуючи пустуна, примовляла: «Ох, зацілую своє замурзане щастя!» Він, хапаючи обіруч бабусю за шию, запитував: «А що, щастя буває замурзане?»

6. Розкрити значення фразеологізму: тягнутися хвостиком евідступно слідувати за ким-небудь).

 7. Скласти план

Орієнтовний план

1. Липневий день для дідуся Романа.

2. Ставлення Мізинчика до домашньої худоби.

3. Купання Мізинчика під дзюркачиком.

4. Замурзане щастя Софії Михайлівни.

5. Вечірнє купання в балії.

Завдання:

За складеним планом підготувати докладний усний переказ тексту з елементами роздуму.

 

Список використаних джерел:

  1.               Гузовська-Корицька Г.Р. На сьомому небі від щастя [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://booknet.com/uk/reader/na-somomu-neb-vd-shchastya-b154761?c=1361356, 2020 - Мізинчик, ІІ частина.

 

 

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку