Долаємо освітні втрати. Дієві інструменти для вчителів англійської мови
Безпека і стабільність, планування та організація роботи на уроці - ось що турбує зараз освітян в умовах нестабільності. А ще, як допомогти учням подолати освітні втрати? Щоб усунути цю проблему, необхідно, перш за все, знати причину та масштаби освітніх втрат. Потім розробити практичні рекомендації, спрямовані на подолання прогалин у навчанні та вмотивувати учнів до навчання. Якщо поняття ‘’освіта’’ включає в себе навчання, виховання та розвиток і соціалізацію особистості, то поняття ‘’освітні втрати’’ має протилежне значення, це – навчальні втрати, виховні втрати та зниження темпу розвитку особистості. Загалом, навчальні втрати – це втрата знань і навичок, академічний регрес через певні перерви в навчанні. Це – прогалини та розриви у навчанні, які мають відмінності між фактичними результатами, академічним прогресом учня та очікуваними результатами, які встановлюють стандарти чи передбачені середньостатистичними даними.
Головними причинами таких змін результатів навчання є обмежений доступ до освітнього процесу, втрати у навчальному часі, втрати у матеріально – технічному забезпеченні, зміни у психологічному стані учасників освітнього процесу, а також зміни у контингенті учителів та учнів.
Одним із дієвих інструментів для вимірювання навчальних втрат є ВШО, де можна пройти первинне діагностичне тестування з учнями 5-9 класів. На платформі Освіта.ua доступні завдання з НМТ/ЗНО попередніх років для учнів 10-11 класів. Можливо створити власні завдання або скористатися існуючими на інших освітніх платформах.
Наступним кроком, після того, як визначено труднощі та знаємо над чим працювати, буде розробка карти опорних знань з предмету. Для створення таких карт педагоги можуть об’єднуватися на рівні закладу освіти, професійної спільноти або окремої громади. Необхідно врахувати алгоритм дій та стратегії, наприклад:
На основі проведеної діагностики необхідно скласти план надолуження навчальних втрат. Гнучкість та мобільність освітнього процесу є запорукою успіху. Регулярне повторення надасть свій позитивний результат при використанні методів ‘’Repetition’’, ‘’The Principle of Scheherezade’’, ‘’Ask three’’ та ‘’Active Learning’’. Схематизація правил та мікронавчання забезпечать процес навчання цікавим контентом. В той час як метод ‘’Низький поріг, висока стеля, широкі стіни’’ допоможе творчо виконати завдання. Під час оцінювання дієвою буде техніка ‘’60 секунд’’, яка підходить як для самооцінювання, так і для взаємооцінювання. Універсальною і корисною технологією для заохочування є метод проєктів. Створення проєктів дає можливість дітям спілкуватися та засвоїти нові способи діяльності в соціокультурному середовищі.