«ДОПОМОЖЕМО ПТАХАМ УЗИМКУ. ЛІТНІ ДИВА. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ «ЩИГЛИК», «КОЗУБОК-КОЛОБОК». НАСТРІЙ ПЕРСОНАЖА»

Про матеріал

На уроці учні удосконалювали навички правильного, свідомого, виразного читання віршованих творів, вчилися помічати особливості авторського вибору слів, засобів вираження емоцій, почуттів, використовувати засоби виразності, регулювати темп читання, силу голосу (за завданням та з допомогою учителя) (працювати з партитурою).

Перегляд файлу

 

 

Володимир-Волинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

 

 

 

 

Урок з літературного читання

у 2 класі за підручником Віри Науменко

за темою:

«ДОПОМОЖЕМО ПТАХАМ УЗИМКУ. ЛІТНІ ДИВА.

ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ

«ЩИГЛИК»,

«КОЗУБОК-КОЛОБОК».

НАСТРІЙ ПЕРСОНАЖА»

Підготувала:

вчитель початкових класів

Адамчук В.Г.

 

E:\2 клас\Літературне читання\Презентації 2 клас Читання\9. Поетична збірка 4\Вадим Скомаровський 2 клас читання\84991591_3093793860.jpg

 

 

                                                                   2015 р.

 

Дата: 25.02.2015 р.

Школа: Володимир-Волинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Клас: 2 клас

Вчитель: Адамчук  Валентина Геннадіївна

Предмет: «Літературне читання»

Автор підручника: Віра Науменко

Тема.  ДОПОМОЖЕМО ПТАХАМ УЗИМКУ. ЛІТНІ ДИВА. ВАДИМ СКОМА-РОВСЬКИЙ    «ЩИГЛИК»,  «КОЗУБОК-КОЛОБОК». НАСТРІЙ ПЕРСОНАЖА

Мета:

навчальна - продовжити ознайомлення учнів з творами Вадима Скомаровського;

удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання віршованих творів, вмілого використання інтонацій у мовленні;  

вчити помічати особливості авторського вибору слів, засобів вираження емоцій, почуттів, ставлення до зображуваних подій, героїв;

вчити використовувати  засоби виразності: дотримуватися пауз, де є розділові знаки у тексті, ритмікою тексту правильно інтонувати кінець речення регулювати темп читання, силу голосу (за завданням та з допомогою учителя) (працювати з партитурою);

розвивальна - розвивати художнє сприймання явищ природи, творчу уяву;

вчити визначати настрій персонажа, засобами художнього слова;  

формувати в учнів уявлення про слово як засіб створення художнього образу.

виховна - виховувати любов до природи, бажання допомогти у скрутну хвилину птахам;

виховувати любов до прекрасного, а саме до художнього слова.

Обладнання: карточки для словникової роботи, із голосними звуками, ілюстації до змісту віршів, ілюстрації Червня, козубка, щиглика, фонограми Вівальді "Зима",  П.І. Чайковський "Пори року. Червень", спів щиглика, 2 кошика, назви місяців, мультимедій-ний супровід уроку, карточки з частиною тексту вірша "Козубок-колобок" для роботи з партитурою, фотографії дітей, як вони взимку допомагають птахам.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ

- Діти, гостей в класі  привітайте!

- Добрий день!

- За парти зручно сідайте!

Отож, часу не гаймо

Мовленнєву розминку починаймо!

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

1. Вправи для розвитку артикуляції дихання

а) Повний вдих і видих носом.

б) Проговорити голосні звуки без голосу. (Вчитель показує карточку з голосним звуком, а діти беззвучно, відкриваючи рот, вимовляють ці звуки).

в) Міцно закрити рота. Язиком торкатися то лівої, то правої щоки.


г) «Чищення зубів»

ґ) «Задми свічку»

д) « Понюхай квіточку »

е) « Пий чай із блюдця »

є) « Подми на кульбабку»


2. Гра «Збери кошик».

На дошці 2 кошика. На кошиках написи: «Зима»,  «Літо».

Учні повинні розкласти в кошики назви місяців: січень, лютий, березень, червень, липень, серпень, вересень, грудень.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Робота в парах. Гра «Ти — мені, я — тобі»

Учні в парах читають виразно вірш "Клени"


Вітер обтрушував листя багряне,

Клени стояли в журбі і тривозі:

Як же їм бути, як холод настане?

Хто їх зігріє тоді на морозі?

Грізно і довго шуміла діброва,

Клени тремтіли, ждучи завірюхи.

А серед ночі зима сивоброва

Їх одягнула у теплі кожухи.


2. Перевірка роботи в зошитах

Слова ознаки до слів :               Листя –                                              Зима

Якими ти уявляєш кольорами слова: мороз, завірюха, вітер, зима.

3. Повідомлення дітей біографію Вадима Скомаровського

http://www.litgazeta.com.ua/sites/default/files/imagecache/120x120/p5170612.jpgАртем 1. Більше тридцяти років пише вірші, поеми, казки для дітей Вадим Петрович Скомаровський. Присвячені вони рідному краю, природі, працьовитим людям і, звичайно, дівчаткам і хлопчикам — допитливим і непосидючим. Народився Вадим Скомаровський 1 червня 1937 року. Його рідне село Балико-Щучинка  лежить на  правому березі Дніпра, довкола ліси, а в лісах — озера. А які  загадкові там назви місцевостей — Криничний яр, Воронів ліс, Боброве озеро, Чаїний острів. Ця багата природа розвивала творчу уяву майбутнього поета. На фронті загинув батько Вадима Скомаровського. Мати все життя працювала вчителькою. І Вадим після закінчення семирічки, а потім  педучилища працював учителем у Бородянській школі на Київщині.

Учень 2. У дитинстві майбутній поет зачитувався чудовими книжками Аркадія Гайдара і Миколи Трублаїні. Більшість віршів В. Скомаровського — це невимушені оповідки про ту чи іншу пригоду і обов'язково з несподіваною розв'язкою.

Ваня 3. Твори В. П. Скомаровського перекладено російською, білоруською, молдавською, казахською, киргизькою, туркменською, башкирською мовами. Відомі вони читачам у Болгарії, Польщі, Чехії, Канаді. Поет також відомий як перекладач з російської, білоруської і туркменської мов.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

1. Гра «Так чи ні?», створення проблемної ситуації

Учитель читає речення, а учні хором дають відповідь:«Так» або «Ні».

    а) Восени птахи повертаються з вирію. (Ні.)

б) Влітку з дерев облітає листя. (Ні.)

в) Деякі тварини восени готуються до сплячки. (Так.)

г) Восени часто йдуть дощі. (Так.)

г) Взимку день коротший, ніж ніч. (Так.)

    д) Чи відлітають щиглики у вирій? (Ні.)

    е) Чи легко їм відшукати їжу під снігом? (Важко.)

2. "Довідкове бюро" ( 3 учні розповідають легенду про щиглика. Використання відео сюжету про щиглика. Фонограма співу щиглика). (1 хв. 30 с.)

                                                                 Легенда

Учень 1. Коли Господь творив світ, то подбав і про те, щоб у ньому були пташки. Кожній пташці дав ніжки, щоб ходила, крила, щоб літала, дзьобика, щоб їла, і горло, щоб співала. А тоді покликав янгола, дав йому кошик з порожніми черепашками, до кожної налив іншої фарби і сказав:

— Помалюй їм пір’я!

Валерія 2. От і почав янгол малювати пташок. Першим підійшов до нього голуб. Янгол помалював йому шийку білим, а крила попелястим. Канарка стала жовтою, мов цитрина, горобчик — сірим з темними смужками, синиця — синьою з темним фартухом на грудях. І так янгол розмалював пташок, кожного по-різному. Ще тільки один щиглик залишився не помальований, бо стояв позаду інших і не міг протиснутися вперед. Коли ж і він нарешті опинився перед янголом, той сказав стурбовано:

Максим К.  3. — Ой, у мене вже не стало фарб! Усі черепашки порожні.

Заплакав сердешний щиглик, що не матиме такої гарної кольорової одежі, як його побратими. Але добрий янгол заспокоїв його:

Не журись! У кожній черепашці ще залишилася дрібка фарби. Я виберу їх дочиста пензликом і помалюю твоє пір’ячко.

V. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

 1. Слово вчителя.

Сьогодні ми продовжуємо знайомство з творчістю В. Скомаровського, прочитаємо його вірш «Щиглик» і дізнаємося, чи скрутно доводиться птахам узимку також опрацюємо вірш «Козубок-колобок».

Завдання: продовжувати знайомитися з творчістю Вадима Скомаровського;

                   удосконалювати вміння визначати головну думку вірша;

                   розрізняти вірш за емоційним забарвленням; 

                   вибирати тон, темп читання;

        формувати уявлення про слово як засіб створення художнього образу.

Знати: творчість Вадима Скомаровського;

            зображувальні можливості художнього слова;

             практичні ознаки віршованого тексту: графічну форму, наявність рими, ритму.

Вміти: виразно читати вірші;

визначати головну думку вірша;

розрізняти вірш за емоційним забарвленням (сумні, веселі);

передавати свої враження, почуття від прочитаного.

VІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання вірша В. Скомаровського "Щиглик".

1) Смислова підготовка

Зима - холодна, люта, сніжна...

Віхоли - морозяні, злі, колючі ...

Гай - зимовий, засніжений, ...

2) Словникова робота (лексичне значення)

Міх — тут: мішок.

Підбори — дерев’яна, шкіряна і т. ін. набійка на підошві взуття.

3) Виразне читання вірша вчителем під музичний супровід. (Антоніо Вівальді "Зима. Лютий.")

— Які картини ви уявили  під час слухання вірша?

4) Перевірка розуміння прочитаного

5) Словникова робота (огфоепічна робота)

 

 

 

 

Таблиця 1: Прочитайте мовчки. Поставте запитання до слів. Прочитайте вголос здивовано.

Таблиця 2. Прочитайте мовчки. Знайди зайве слово (горішині, інші слова відповідають на запитання які?). Прочитайте слова з питальною інтонацією.

Таблиця 3. Прочитайте мовчки. Хлопчики - знайти і прочитати слова трискладові. Дівчатка - чотирискладові слова.

6) Повторне читання тексту дітьми. Вправа "Бджілки"

  - Яку пору року описує автор у вірші?

7) "Ланцюжкове" читання. "Естафета"

Прочитування учнями строфи вірша.

Першого учня називає вчитель, іншого називає ім'я та дитина, яка щойно читала, тобто передає естафету.

8) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Як поет пише про мороз? ( Підборами порипує мороз-вусач)

— Яким був настрій щиглика на початку вірша? ( А щиглику піл липою хоч сядь та й плач)

— Чому його настрій змінився наприкінці твору? ( А щиглику так весело, що хоч співай)

— Хто прийшов на допомогу щигликові? ( А Гриць пташок запрошує до годівниць)

9) Робота з ілюстрацією.

- Знайдіть  назви дерев. (Липа, ялиця, дуб, явір, горіх). Назвіть одним словом ці назви. (Гай)

10) Гра "Відшукай рими"


Під липою - порипує

З осені  -  морозяні

На горішині  -  розвішані

Гай  -  співай

Занесено  - весело

На яворі  -  вгорі


11) Робота з «Мішечками здоров’я»

Діти дістають з мішечків ялинові шишки, качають їх в долонях, вдихають повітря.

  • Цими шишками харчуються щиглики взимку. Діти, а чому шишки дозрівають не навесні, а взимку?

12) Аналіз художніх виражальних засобів


ЩИГЛИК

Підборами порипує

мороз-вусач,

а щиглику під липою

хоч сядь та й плач.

Він мав зерняток з осені

не жменьку — міх,

а віхоли морозяні

сховали їх.

Вітрисько запорошує

гілки ялиць.

А Гриць пташок запрошує

до годівниць.

Ген-ген вони розвішані

між віт вгорі,

на дубі, на горішині,

на яворі.

Засніжено, занесено

зимовий гай,

а щиглику так весело,

що хоч співай.


а) добери синоніми з тексту вірша (слова близькі за значенням):

Віт (віти)  -  гілки

Засніжено  -  занесено

б) добери антоніми зі змусту вірша (слова протилежні за значенням):

Плач - співай

Жменьку  -  міх

в) анафора (без вживання терміну, зауважити дітей, що деякі рядки вірша розпочинаються словом "а", "на")

-  Для чого це використав автор? (Для збільшення почуттів, для підсилення)

- Знайдіть і прочитайте.

А щиглику під липою ...

А віхоли морозяні ...

А Гриць пташок запрошує ...

А щиглику так весело ...

На дубі, на горішині, на яворі.

г) алітерація (без вживання терміну, зауважити дітей, що у деяких рядках поет навмисне використовує повтор приголосних звуків. Можна дітям роздати аркуші, на яких надрукований вірш. Діти в ході роботи обводять букви, які на письмі позначають аналізовані звуки то кружечком, то квадратиком, то ромбиком та іншими фігурами)

- Послухайте, Підборами порипує мороз-вусач. З якою метою Вадим Скомаровським використовує звук [р]? (Щоб передати рипіння ходи мороза)

- Мороз-вусач, а щиглику під липою хоч сядь тай плач. А в даних рядках звук [ч]? (Передати похлипування, плач щиглика)

- Міх, а віхоли морозяні сховали їх. (Зкук[х] вживається з метою передати звуки віхоли, хурделиці, хуги).

13) Характеристика літературних образів.

Хто є персонажами цього вірша? ( Щиглик та Гриць)

- Яким був щиглик? (Сумний, засмучений, веселий, радісний)

- Яким був Гриць? (Щедрим, добрим, співчутливим, турботливим)

- Чи подобається вам поведінка Гриця? Чи хотіли б ви бути подібним на нього?

14) Опис щиглика (науково-популярний)

Учень 1. Щиглик - веселий, жвавий, спритний, з яскравим, характерним забарвленням і голосом птах. Його пісня вирізняється своєрідністю різних звукових відтінків.  У дорослих самців тім'я, лоб і горло червоні. Решта оперення голови чорна. Спина бурі, груди жовтувато-коричневе, підхвістя  біле.  

Влада 2. Щиглик – невеликий птах, завбільшки з горобця.  Улюблені місця - сади, парки, світлі ліси,  але завжди на узліссі, на галявинах.  В Україні - це гніздовий, кочовий  і зимуючий птах. Тривалість життя у природі – до 9 років, у неволі – до 27 років.

Іра 3. Щиглик – дуже рухливий птах, бо довго не перебуває на одному місці. На землю сідати не любить, а полюбляє літати. Взимку зграї щигликів кочують  луками, полями, де збирають насіння чортополоху  та інших бур`янів, або ж спритно лазять по тоненьким гілочкам берези і вільхи, дістаючи насіння. Часто до зграй щигликів приєднуються і інші птахи. Морозів птахи не бояться.

15) Головна думка твору.

-  Чого вчить нас вірш В.Скомаровського "Щиглик"?

- Чи правилтно поступив Гриць?

- А як ви допомагаєте нашим меншим братам? (Фотографії дітей)

2. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Ми по лісі йшли, йшли,

Та пеньочок знайшли.

Сіли, присіли, трішки посиділи і далі пішли.

Ми по лісі йшли, йшли,

Сунички знайшли.

Присіли,  зірвали, в кошик поклали,

Присіли,  зірвали, до ротика поклали. Сма-а-а-чно!!!

Ми по лісі йшли, йшли,

Галявину знайшли.

До сонечка потягнулись, йому посміхнулись,

Не пеньочок сіли, відпочили.

Кошик взяли і далі пішли.

Йшли,  йшли і до класу прийшли.

Діти, відпочили? За парти тихо сіли.

3. Опрацювання вірша В.Скомаровського "Козубок-колобок"

1) Вступне слово вчителя.

Сьогодні ми прочитаємо вірш В. Скомаровського «Козубок-колобок».

Чи цікаво вам, чому кошик раптом став колобком? Давайте дізнаємося!

 

 

 

 

 

 

2) Словникова робота.

Козубок невеличкий кошик, сплетений з лози або кори.

Оболонь заплавні луки, що затоплюються під час повені.

3) Читання вголос підготовлених учнів (під музичний супровід П.І.Чайковський "Пори року. Червень.")

— Які картини поставали у вашій уяві під час слухання вірша?

4) Перевірка розуміння прочитаного.

5) Словникова робота (орфоепіна робота)

Робота для 1 ряду

Прочитайте мовчки. Знайдіть слово в якому найбільше приголосних звуків.

Робота для 2 ряду

Прочитайте мовчки. Що зайве? Чому?

Багато - явори, гостинці, один - стежинці (початкова форма - стежка)

Робота для 3 ряду

Прочитайте мовчки. Поставте запитання до слів. (Якій? Який? Чий?) Що це за слова? (Прикметники - слова ознаки предмету)

Хорове читання.

6) Робота в парах. Гра «Ти — мені, я — тобі»

Учні напівголосо читають один одному вірш.

7) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Яким ви уявляєте місяць червень? Що передають виділені слова?

— Чому поет порівнює козубок з колобком? (Стриб - і покотився)

— Як автор пояснив появу суниць на схилах гори, у лузі?

8) Робота з ілюстрацією

— Чи сподобалася вам його вигадка? Чи відповідає ілюстрація змісту вірша?

— Які явища природи постають живими істотами у віршах Вадима Скомаровського?

-   Що ви можете розповісти про їхню поведінку?

9) Гра «Дослідники».

Учитель читає слово з вірша, а учні знаходять ознаку цього слова:


стежинкавузька;

козубоккругленький;

колобокбабусин;

схилкрутий;

яворивисокі;

вербапохила.


10) Аналіз художніх виражальних засобів

а) лексичні

козубок -мов бабусин колобок;

Червень - красень (юнак);

- Чому Червень, Липень написані з велико букви? (казкові персронажі)

б) фонетичні засоби

- Які найчастіше звуки використав автор у написанні вірша? ([з], [с], [ц])

- Для чого, на вашу думку, поет використав їх? ( щоб передати легенький, ледь чутний рух місяця Червня, та звуки з якими корився козубок)

-  Щоб передати кроки Червня голосом, як потрібно читати цю частину вірша? ( повільно, неголосно)

- А щоб передати як рухався кошик? (темп читання пришвидшується, голос сильніший)


11) Характеристика літературних образів

Червень: який? - добрий, щедрий, любязний, ввічливий, турботливий ...

                   дії - ніс, вийшов, вмостився

Козубок-колобок: дії - стриб, покотився, покотивсь, помчав.


КОЗУБОК-КОЛОБОК

Красень Червень через ліс

по вузькій стежинці

в козубку суниці ніс

Липню на гостинці.

З лісу вийшов на горбок,

на пеньку вмостився.

А кругленький козубок,

мов бабусин колобок,

стриб — і покотився.

Покотивсь, помчав з гори

по крутому схилу,

повз високі явори,

            повз вербу похилу.


12) Робота з партитурою (мультимедійно) (- Куди іде мелодія голосу в кінці рядка? Які слова в рядку потрібно виділити силою голосу? З яким темпом слід читати цю частину вірша?..)

13) Хорове читання з інтонуванням речень

14) "Довідкове бюро"

Учень 1. Червень — шостий місяць року. Назва червень походить від слова червець. Саме в цей час з’являється сокоживна комаха — кошеніль (червець). З неї в давнину добували червону фарбу, якою фарбували давньоруські стяги. Її також продавали сусіднім державам. До цього місяць звався: кресень, гедзень, червивий місяць.

 Учень 2. За іншою версією, місяць називається червень, бо у цьому місяці ягоди червоніють.  Ще одна версія — найкрасивіший місяць року — все цвіте, яскраве, сочне, красиве, «червоне». Звідси й назва «найкрасивішого»«червоного»  місяця — червень.

 15) Узагальнююча бесіда.

- Чого вчить нас цей твір? (Бути спостережливим, придивлятися до природних явищ, асоціювати їх із різними поняттями)

VІІ. Підсумок уроку

1. Порівняння характеристик Гриця та Червня

2. Творча робота з ілюстраціями.

       Учитель вивішує ілюстрації, що за змістом відповідають чи  не відповідають опрацьованим віршам В. Скомаровського. Учні повинні вибрати відповідні ілюстрації.

 

Клени з багряним листям; («Клени»)

хлопчик, що прикріплює годівничку на дерево; («Щиглик»)

кошик із суницями; («Козубок-колобок»)

річка, де плавають каченята;

зайчик під кущем.

3.Саморефлексія.                           Я ЦІНУЮ

 

 

 

 

Думку  товаришів                  Нові знання                   Корисні поради

VІІІ. Домашнє завдання.

Навчитися виразно читати вірші.

До вірша "Щиглик" створити ілюстрацію, "Козубок-колобок" читати,  як диктор телебачення.


 


 

Учень 1. Більше тридцяти років пише вірші, поеми, казки для дітей Вадим Петрович Скомаровський. Присвячені вони рідному краю, природі, працьовитим людям і, звичайно, дівчаткам і хлопчикам — допитливим і непосидючим. Народився Вадим Скомаровський 1 червня 1937 року. Його рідне село Балико-Щучинка  лежить на  правому березі Дніпра, довкола ліси, а в лісах — озера. А які  загадкові там назви місцевостей — Криничний яр, Воронів ліс, Боброве озеро, Чаїний острів. Ця багата природа розвивала творчу уяву майбутнього поета. На фронті загинув батько Вадима Скомаровського. Мати все життя працювала вчителькою. І Вадим після закінчення семирічки, а потім  педучилища працював учителем у Бородянській школі на Київщині.

Учень 2. У дитинстві майбутній поет зачитувався чудовими книжками Аркадія Гайдара і Миколи Трублаїні. Більшість віршів В. Скомаровського — це невимушені оповідки про ту чи іншу пригоду і обов'язково з несподіваною розв'язкою.

  Справжня біда трапилася з окунцями: «опинились окунці в лузі після повені», а вода почала спадати («Окунці-стрибунці»). Проте біди не сталося — діти виловили окунців і кинули у Дніпро. Читаючи такі вірші, постійно ловиш себе на думці, що треба берегти все живе, любити й плекати красу довкола нас.

Учень 3. Твори В. П. Скомаровського перекладено російською, білоруською, молдавсь-кою, казахською, киргизькою, туркменською, башкирською мовами. Відомі вони читачам у Болгарії, Польщі, Чехії, Канаді. Поет також відомий як перекладач з російської, білоруської і туркменської мов.

Учень 1. Коли Господь творив світ, то подбав і про те, щоб у ньому були пташки. Кожній пташці дав ніжки, щоб ходила, крила, щоб літала, дзьобика, щоб їла, і горло, щоб співала. А тоді покликав янгола, дав йому кошик з порожніми черепашками, до кожної налив іншої фарби і сказав:   — Помалюй їм пір’я!

Учень 2. От і почав янгол малювати пташок. Першим підійшов до нього голуб. Янгол помалював йому шийку білим, а крила попелястим. Канарка стала жовтою, мов цитрина, горобчик — сірим з темними смужками, синиця — синьою з темним фартухом на грудях. І так янгол розмалював пташок, кожного по-різному. Ще тільки один щиглик залишився не помальований, бо стояв позаду інших і не міг протиснутися вперед. Коли ж і він нарешті опинився перед янголом, той сказав стурбовано:

Учень 3. — Ой, у мене вже не стало фарб! Усі черепашки порожні.

Заплакав сердешний щиглик, що не матиме такої гарної кольорової одежі, як його побратими. Але добрий янгол заспокоїв його:

Не журись! У кожній черепашці ще залишилася дрібка фарби. Я виберу їх дочиста пензликом і помалюю твоє пір’ячко.

Учень 1. Щиглик - веселий, жвавий, спритний, з яскравим, характерним забарвленням і голосом птах. Його пісня вирізняється своєрідністю різних звукових відтінків.  У дорослих самців тім'я, лоб і горло червоні. Решта оперення голови чорна. Спина бурі, груди жовтувато-коричневе, підхвістя  біле.  

Учень 2. Щиглик – невеликий птах, завбільшки з горобця.  Улюблені місця - сади, парки, світлі ліси,  але завжди на узліссі, на галявинах.  В Україні - це гніздовий, кочовий  і зимуючий птах. Тривалість життя у природі – до 9 років, у неволі – до 27 років.

Учень 3. Щиглик – дуже рухливий птах, бо довго не перебуває на одному місці. На землю сідати не любить, а полюбляє літати. Взимку зграї щигликів кочують  луками, полями, де збирають насіння чортополоху  та інших бур`янів, або ж спритно лазять потоненьким гілочкам берези і вільхи, дістаючи насіння. Часто до зграй щигликів приєднуються і інші птахи. Морозів птахи не бояться.

 

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку