Урок "Калина - наша Україна"

Про матеріал

Розширювати знання учнів про калину, як рослину-символ України; вдосконалювати навички читання, передавати свої враження від почутого і прослуханого на папері; розвивати дизайнерське мислення, вміння висловлювати і доводити свою думку; виховувати бережливе ставлення до природи та повагу до народних традицій.

Перегляд файлу

Деснянський навчально – виховний комплекс

«Гімназія – загальноосвітня школа І ступеня»

Деснянської селищної ради

Чернігівської області

 

 

 

Інтегрований  урок

у  2- му  класі

« Калина – наша рідна Україна»

(літературне читання, природознавство, українська мова, математика, основи здоров’я,

образотворче мистецтво, музичне мистецтво )

 

 

 

 

                                                                  вчителя початкових класів

                                                      Деснянського НВК

                                                                       Костючено Ніни Василівни

 

 

2018 – 2019 н.р.

Тема. Калина – наша Україна.У

Мета. Розширювати знання учнів про калину, як рослину-символ України; вдосконалювати навички читання, передавати свої враження від почутого і прослуханого на папері; розвивати дизайнерське мислення, вміння висловлювати і доводити свою думку; виховувати бережливе ставлення до природи та повагу до народних традицій.

Обладнання. Запис пісень «Лише у нас на Україні», «У полі калина», кольорові олівці, альбоми, стаканчики, тарілочки, серветки, ложечки для чаювання, кетяги калини, ІКТ.

Тип уроку. Інтегрований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Добрий день, дорогі друзі!

Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові!

Я сподіваюсь на творчу, плідну працю на уроці.

ІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок.

  1. Створення ситуації.

Якось одного осіннього ранку, коли на вулиці йшов дощ, потрібно було йти до школи. Соломія прокинулась із поганим самопочуттям. Матуся, оглянувши дівчинку, зрозуміла, що та захворіла.

 Лікаря викликали негайно, а до того, як прийде допомога, взялась за лікування сама традиційними народними засобами.

  • Що можна запропонувати хворій дівчинці?
  • Який чай корисний при застуді?

Калина вважається найкращим помічником (серед відомих народних методів) в лікуванні простудних захворювань.

Відео про користь чаю з калини.

https://www.youtube.com/watch?v=TW4cC_j2nkI

  1. Хвилинка кулінарії.

На парті лежать ягідки калини. Візьміть в руки. Скуштуйте, і подивіться на зернятко.

   Яка на смак ягідка? (терпкувато – солодка)

   Яку форму має зернятко калини? (має форму сердечка)

А зараз спробуємо приготувати цілющий чай з калини.

Чай з калини готується дуже просто.

Візьміть стаканчик з 100 мл окропу і додайте в нього 2 ч.л. перетертої калини з цукром (можна за смаком). Чай п’ють в теплому або гарячому вигляді.

(Діти підходять до столиків групами і готують чай).

Приємного смакування!

  1. Слухання української народної пісні «У полі калина».

https://www.youtube.com/watch?v=TvurONrpUWw

  1. Вправа «Закінчи речення».

Учням по черзі пропонується закінчити речення.

  • Мені сподобався чай, тому що …
  • Мені приємно пити чай з калиною, бо …
  • Калиновий чай на смак…
  • Коли я п’ю чай з калиною, я…
  • Я буду пити калиновий чай при застудах для того, щоб …

Калинові ягоди – гарні ліки при різноманітних захворюваннях.

    ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  Сьогодні на уроці ми будемо говорити про «Калину, без якої нема України».

IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

«Перша квіточка – наша родинонька, друга квіточка – рідна сторона» – так говориться в пісні про калиновий цвіт.

Майже у всіх народів є улюблені рослини-символи.

 У нас на Україні – це верба і калина. Правду каже прислів’я: «Без верби і калини – нема України».

  1. Вправа «Ланцюжки».

Слова складаються в думки,

Неначе кільця в ланцюжки.

Спробуй так слова зв’язати,

Щоб їх прислів’ями назвати.

Солодка, з медом, що, хвалилась, калина.

Наче красная, запишалася, калина, дівчина.

  1. Робота над текстом Г. Демченко «Калина».

А тепер завітаємо у сиву давнину і спробуємо дізнатися, звідкіля з’явилася ця рослина?

  • Читання самостійно.
  • Читання з другом.

Учні самостійно обирають вид роботи.

Г. Демченко «Калина»

Колись давно-давно жила в однім селі привітна і ласкава дівчинка. Звали її Калинкою. Дуже вона любила квіти. Навесні, як завжди, Калинка пішла в ліс.

Викопала тоненьке стебельце і посадила його край дороги. А щоб воно росло, носила з криниці щодня воду і поливала. І виросло те стебельце буйним кущем. Іде шляхом подорожній, стомився, піт витирає. Під кущем трава зелена, польові квіти привітно голівками кивають. Пташечки у вітті радісно щебечуть. Сів подорожній перепочити, усміхнувся і сказав: «Спасибі тим роботящим рукам, що цей кущ посадили, і тому доброму серцю, що цей кущ викохало!»

Тут кущ ніби від сну стрепенувся, гіллячки напружилися, листячко поширшало. Гульк, і враз він укрився ніжним білим цвітом. Дивиться перехожий, що ж буде далі?

Обсипався цвіт. А замість нього ягоди червоні, як намистинки виблискують. І дивно, в кожній ягідці заховане зернятко, схоже на маленьке серце. Прийшла й Калинка до свого улюбленця й здивувалась.

  • Сприймання тексту учнями.
  • За що люди полюбили дівчинку?
  • Чи любила дівчинка природу?
  • Доведіть, що Калинка любила природу?
  • Про що це говорить?
  • Які емоції переповнювали маленьку?
  • Чому автор порівнює зернятко з маленьким серцем?
  • Що хотів головне донести автор твору до нас?
  • Яку сюжетну лінію ви б змінили?
  • Ваше ставлення до прочитаного твору?
  1. Створення буктрейлера до твору Г. Демченко «Калина».

Клас ділиться на групи.

Працюють у групах: переказують по частинах текст; за допомогою малюнків відтворюють сюжет казки.

  1. Презентація буктрейлера.

Обирається дикторська група, яка презентує свою роботу.

Калина є найпершою і найвизначнішою в Україні. Вона є символом рідної землі, отчого краю, Батьківщини.

  1. Перегляд мультфільму.

https://www.youtube.com/watch?v=KGouaakkHQE

  1. Вправа «Разом з другом».

Запис речення під диктування.

Калина дарує здоров’я й красу.

Визначити головні члени речення.

Підкреслити кольоровими олівцями.

Побудувати звукову модель слова здоров’я

Пошукай-но в нашій мові спільнокореневе слово.

Калина – калинка, калинонька, Калинівка, калинник (пиріг із ягід або кисіль), калинове.

  1. Дихальні вправи.

«Повітряна кулька»

 Всі пальчики обох рук складені в «пучку» й дотикаються кінчиками. В цьому положенні дитина дме на пальчики і вони приймають форму кульки. Повітря «виходить» і пальчики займають вихідне положення.

«Кулька»

Запропонуйте дітям уявити, що у них в животику надувна кулька. Вдих носиком - кулька надувається і стає велика-велика. Животик випинається. Видих - кулька здувається із звуком -с-, -з- або -ш-Вправа виконується 3-4 рази.

  1. Сенкан «Калина».

Калина.

Червона, красива.

Росте, пишається, милується.

Символ українського народу!

Пишається над водою червона калина.

  1. Лепбук «Калина».

Розповідь учня.

Калина -  кущова рослина заввишки до 5 м. . Росте в чагарниках поблизу річок, на схилах, на планеті приблизно 200 видів цієї рослини. Цвіте калина у травні. Квіти зібрані у великі парасольки, їх суцвіття неоднакові: по краях знаходяться білі великі, а всередині - дрібненькі зеленуватого кольору квіточки, саме вони дають плоди, а великі квіти просто приваблюють комах.

  1.                     Розв’язування задачі.

 Біля зведених осель в першу чергу садять калину як символ життя, родинного достатку, краси та вроди. Зазвичай, як в родині з'являлась дівчинка – біля криниці садили калину. «Щоб вродливою панночка була».

Задача

Юннати повинні посадити у шкільному саду 15 кущів калини, а посадили 8 кущів. Скільки кущів калини залишилося посадити?

Посадіть калину коло школи,
Щоб на цілий білий світ
Усміхнулась щиро доля,
Материнський білий цвіт.

  1. Підведення підсумку уроку. Рефлексія.
  1. «Скажи одним реченням»

Дітям пропонується набір фраз, які вони повинні доповнити:

  1. Сьогодні я дізнався ...
  2. Було цікаво…
  3. Було важко…
  4. Я зрозумів, що…
  5. Мене вразило ...
  6. Урок дав мені для життя ...
  7. Мені захотілось
  1. Виконання танцювальних рухів під пісню «Лише у нас на Україні».

Калина – це наша Україна. Любімо її, шануймо! Посадімо на своєму обійсті кущ калини – на щастя, на добро, на велич рідної України.

Діти співають пісню і виконують танцювальні рухи.

https://www.youtube.com/watch?v=TvurONrpUWw (караоке)

https://www.youtube.com/watch?v=czdhJ5ZhZ3s (плюс)

 

doc
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
1309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку