Допоможемо звірятам до зими підготуватись

Про матеріал
Заняття з розвитку граматичної будови мовлення для дітей старшого дошкільного віку. Діти вчаться утворювати присвійні прикметники за допомогою суфіксів. З використанням різних ігор і вправ діти розвивають мовлення, дихання, дрібну та загальну моторику, психічні процеси. Також в зайнятті простежується взаємозв'язок логопеда зі спеціалістами закладу, зокрема психологом.
Перегляд файлу

Допоможемо звірятам до зими підготуватись

 

Мета: корекційно – розвивальна: розвивати зв’язне  мовлення, пам’ять, мислення, увагу, фонематичний слух, дрібну та загальну моторику, мовне дихання; забезпечувати психологічний комфорт дітей, сприяти зняттю емоційної напруги і втоми; вдосконалювати вміння дітей узгоджувати рухи  з мовленням, знання дітей про осінні явища; особливості поведінки диких тварин.

Збагатити словник дітей словами присвійних прикметників:  білячий, заячий, ведмежий, лисячий, каштановий, березовий, липовий, дубовий, кленовий.

Навчальна: формувати уміння  складати речення з протиставним сполучником «а»; вчити утворювати присвійні прикметники за допомогою суфіксів – яч-, -ч-,-; закріплювати вміння дітей утворювати присвійні прикметники за допомогою суфікса ов -.

Виховна: виховувати бажання допомагати іншим; любов до тварин, до природи. Забезпечувати психологічний комфорт.

Матеріал: декорації:  ліс, дерева, лісова галявина,сова, листя з дерев, гілка, малюнки із зображенням тварин, овочів,фруктів, хвости диких тварин, «чарівна» торбинка, малюнки із зображенням житла тварин, кошик з горіхами, «пеньочки»  - столи, лісовичок.

Попередня робота: розучування пальчикової гімнастики, рухів до гри «Страшно», віршів.

Хід заняття:

Привітання з гостями.

Логопед: Діти, гості сидять подивіться. Ви привітайтесь, усміхніться, веселим настроєм поділіться.

Логопед: Навколо  мене діти ставайте, загадку мою відгадайте:

Сонечко землю не так зігріває,

Листя пожовкле з дерев опадає,

Часто дощ ллється, птахи відлітають

Відгадайте, коли це буває? (Восени)

Логопед: Як називаються останній місяць осені? 

Логопед: Яка пора року прийде після осені?

Логопед: Це означає, що незабаром до нас прийде білосніжна зима з холодами, морозами і заметілями.

Логопед:  Які заготовки люди роблять  на зиму? 

Д/г «Осінні заготовки»

Логопед: Не лише люди готуються до зими, але уся природа. 

Логопед: А щоб краще побачити, як природа готується до зими я запрошую вас до осіннього лісу.

Логопед: З допомогою якого транспорту можна потрапити в ліс?

А я вам пропоную під ти пішки, як туристи.  В похід вони беруть з собою рюкзаки, і одягають їх на плечі. Туристи ходять один за одним

Логопед: Один за одним ставайте і до лісу вирушаймо. (діти ідуть «змійкою» по залу)

Логопед: Ось ми і в лісі. Яке свіже повітря!  Понюхайте чим пахне в лісі? (відповіді дітей)

Логопед: Діти, подивіться зламана гілка.  Хто в лісі міг її зламати? (відповіді дітей)

 На ній ще є листочки. Подуємо на листочки так , як дує на них вітер.

Д/г « Подуй на листочок»

Логопед: Дерева також готуються до зими. Вони скидають  листя та засинають, щоб весною знову  зазеленіти.

Логопед: Вітер не тільки зламав гілку, а ще зірвав з гілочок дерев останні листочки. Вам цікаво з яких дерев ці листочки?

Д/г «З якого дерева листок?»

Логопед: Що це за звуки?

Сова: Угу, угу.

Логопед: Хто так звуки подає у лісі, яка пташка?

Сова:   Добрий день, діти!  Діти , звірі в лісі загубили свої хвости.   А я знайшла їх , але заплуталася де чий хвостик і не можу їм повернути.  Допоможіть мені повернути звірятам свої хвости,  бо без хвоста звірові ні краси, ні радості. Взимку їм без хвостів не обійтись. (дає кошик з хвостами)

Сова: А я полетіла, - Угу!

Логопед: Сядемо на галявину і подивимося, що за звірі їх загубили.

 (діти розглядають )

Д/г «Чий хвіст»

Логопед: А ось і білочка наближається до нашої галявини.

В лісі білочка стрибає

І горішки там збирає

Білка:

Руденьке я звірятко

На дереві влаштую хатку

Червонясту шубку маю

По гілках собі стрибаю

(виходить засмучена)

Логопед: Чого ти така засмучена?

Білочка: Мені треба назбирати горішків на зиму, але не можу.

Логопед: Чому?

Білка: Не можу стрибати , загубився мій хвіст, шукаю, але не можу знайти.

Логопед: Ми допомагаємо звірям повернути їх . Який тобі потрібний?

Білочка:   Мені потрібний  здоровий, рудий, пухнастий хвіст.

Логопед: Є в нас такий. (логопед пропонує хвіст іншої тварини)

Логопед: Цей хвіст підійте білочці? (відповіді дітей)

Логопед: Чому не підійте? (відповіді дітей потім знаходять білячий хвіст і віддають білці)

Білка:  Тепер можу назбирати горішків. (відходить за  дерево)

Логопед: У цьому лісі є лікар айболит  він лікує лісових тварин. Я гадаю він допоможе звірятам приживити хвостики.

Логопед:  Діти а навіщо потрібний білці хвіст? (відповіді дітей)

Логопед: А ось і білочка. (знову з’являється білочка з кошиком  в руках)

-Як ти готуєшся до зими?

Білка: Я міняю шубку з руденької на сіру і запасаю горішки. Ось назбирала.

Логопед: І куди будеш дівати?

Білочка: Буду друзів пригощати.

Логопед: Давайте пригадаємо і пальчиками покажемо, як білочка пригощає друзів горішками.

Пальчикова гімнастика « Гостинці для друзів»

Маленький горішок – руденькій лисиці,

Найменший горішок - пташечці синичці,

Більший  горішок -  для друга зайчатка,

Найбільший горішок – то для ведмежатка.

Звірятка солодкі горішки поїли

І лапочки після обіду помили.

(діти виконують відповідні рухи пальчиками до тексту)

Логопед: А тепер пригадаємо, які горішки дарувала білочка і кому?

Д/г «Пригадай та назви»

( логопед виставляє малюнки із зображенням горіхів, а діти пригадують та називають кого яким пригостить білочка)

Логопед: Що ще може запасати білочка? (відповіді дітей)

Логопед: Впізнайте, діти хто це до нас поспішає? Він  великий, клишоногий, коричневий, поважний, лісовий…..(відповідь дітей)

( під музику виходить ведмідь )

Ведмідь:

Народився я в кожусі,

Та зими усе ж боюся.

Взимку лісом не гуляю

А в барлозі спати лягаю.

Ведмідь: Добрий день, діти. Я чув, що ви допомагаєте звірятам  хвости повернути.

Логопед: Який в тебе був хвіст?

Ведмідь:  У мене був маленький, коричневий.

Логопед: Знайдемо зараз і твій хвіст. (пропонує хвіст іншої тварини)

Підійде ведмедю цей хвіст?

Чому не підійде? (відповіді дітей потім знаходять ведмежий хвіст і віддають ведмедю)

Ведмідь:  Дякую за хвіст. Запрошую вас зі мною пограти, бо прийшов вже час мені спати на зиму вкладатись.

Рухлива гра «Діти і ведмідь»

Логопед: Ведмедю, а ти вже підготувався до зими, що зібрався спати вкладатись?

Ведмідь: Так я вже підготувався до зими. Щоб взимку мені було тепло спати, я утеплив собі барліг сухою травою, листям, гілочками дерев.

Логопед: Так, як діти підготувався ведмідь до зими? (відповідь дітей)

Логопед: На лісову галявину поспішає красива, хитра, руда, пухнаста…

Лисиця:

Я руденька, ще й хитренька

Вовчику – братику сестричка.

Логопед: Чого ти тут блукаєш?

Лисиця: 

Я лісом блукаю,

 хвіст свій  шукаю.

Логопед: А який у тебе був хвіст?

Лисиця:  У мене був довгий, рудий, пухнастий хвіст.

  Логопед :Оцей підійде? ( логопед пропонує інший хвіст)  

Чому не підійде? (відповіді дітей потім знаходять лисячий хвіст і віддають лисиці)

Логопед: Діти навіщо лисичці  взимку  потрібний хвіст? (відповіді дітей)

Лисиця: Я стала красивіша з довгим, пухнастим  хвостом. (милується)

Логопед: Лисичко, а що це в тебе за картинки?

Лисичка: На цих картинках житла звірів та пташок.

Логопед: Діти  ви знаєте де живуть звірі та птахи? (відповіді дітей)

Д/г «Хто де живе?»

Логопед: До нас поспішає ще одне звірятко: маленький, сірий, боязкий…

 Зайчик:

Ой –ой –ой!

Хто це мене лякає?

Я страшенний боягуз

Всіх на світі я боюсь

Логопед: Чого ти зайчику плачеш?

Зайчик: (плаче)

Літню шубку змінив на зимову

Але хвостик десь подівся

І я дуже засмутився.

Логопед: Не плач, ми тобі допоможемо повернути хвостик.

Логопед: Який хвіст тобі потрібний?

Зайчик:  Мені потрібний  маленький, біленький хвостик. (находять і віддають зайчику)

Логопед: Навіщо зайчик міняє на зиму шубку? (відповіді дітей)

Зайчик: Ось в мене нова шубка з маленьким, білим хвостиком. Дякую вам. (радіє і  знов засмучується)

Логопед: Чому ти знов засмутився?

Зайчик:

Заяча доля, на жаль не легка

 Про себе самі повинні дбати,

Щоб не потрапити вовку та лисиці  у лапи

Треба слух гарний та міцні лапи мати

Логопед: Щоб вижити у лісі взимку, зайчику потрібно бути дуже уважним.  Щоб не потрапити  на обід лисиці ,  навчимо зайчика уважно слухати і чути слово «лисиця»

Д/г «Лисиця» 

Логопед: Перевіримо чи став зайчик уважним?

Д/г « Будь уважний»

Зайчик заховався  в кущах,

Бо напав на нього страх:

Жовтий лист зашелестить –

Зайчик зиркне, затремтить,

 

Жолудь з дуба упаде –

Зайчик вушками пряде.

Захитається трава –

Охне зайчик: «Це сова!»

Фиркнуть в лісі їжаки –

Зайчик скочить: «Це вовки!»

І помчиться із ліска

Через поле до ярка.

 

Присісти, закрити руками обличчя

Тремтіти

Ш-ш-ш

Піднятися, подивитися вліво – вправо,

Затремтіти

Стрибнути

Зашевелити вушками

Нахили тулуба вліво- вправо

Ой-ой-ой

Ф-ф-ф

У-у-у

Пострибати

 

Логопед: Майже всі хвости ми роздали, а чиї ще залишилися. (розглядають).  Допомогли звірям час повертатися з прогулянки.

(Звучить музика, з’являється лісовичок)

Лісовичок:

Я господар лісу – лісовичок.  Я живу в лісі і слідкую за порядком.

З друзями я граю.

Гра «Так чи ні»

Лісовичок:  Ви розумники і я вас хочу пригостити горішками та грибочками.

Лісовичок:  А мені час іти, до побачення.

Час і нам повертатися з подорожі. (діти стають один за одним і під музику повертаються з осіннього лісу).

Діти: (звертаються до гостей)

Ми сьогодні в ліс ходили

Там ми зайчика зустріли.

Зайчик зимоньку чекає,

 Білу шубку одягає.

Ще з ведмедем ми грали

Лисиці допомагали

Там і білочка стрибала,

І горішки все збирала.

 

Підсумок.

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку