Конспект заняття з логоритміки для дітей з особливостями психофізичного розвитку" Я сам (сама), моя сім'я"

Про матеріал
1. Баєва С. В. Конспект заняття з логоритміки для дітей з особливостями психофізичного розвитку " Я сам(сама), моя сім'я".
Перегляд файлу

               Конспект заняття з логопедичної ритміки

 для дітей 5 – 7 років з особливостями психофізичного розвитку

                    Тема: «Я сам (сама), моя сім’я »

Автор заняття і його віршованих вправ Баєва Світлана Василівна

(вчитель - логопед центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю

 м. Бровари)         

Мета: розширення словниково-смислової компетентності, формування динамічних передумов мовленнєвої діяльності: артикуляції, інтонаційної сторони мовлення; формування фонематичних та граматичних уявлень; навчання створення образів із залученням емоційно-вольової та рухової сфери; виховання вміння брати участь у спільній ігровій діяльності.

Обладнання: картинки-сім’я, предмети для гри-інсценівки « Сім’я», музичні твори.

                            Хід заняття.

І. Організаційний момент   1. Вчитель – логопед починає, діти додають необхідні слова:

  • Подивилась я в віконечко (діти рухами рук показують віконечко),

    Прийшли діти групи… (Со-неч-ко – добавляють діти назву групи з ритмічними рухами рук),

  • Ви чого прийшли  в цей час?   (жартівливо-іронічним тоном)

Діти: Лого-рит-міка у нас (з ритмічними рухами рук)

  • Починаємо вже гратись,

І з дівчатками вітатись:

Хто…Катя? -  (Я Катя, відповідає дитина і т. п.)

  • Ми продовжуємо гратись,

Будем з хлопцями вітатись:

Хто… Денис? – (Я Денис… і т. п.).

(В подальших заняттях діти самі по черзі називають своє ім’я)

2. Під музику « В автобусі» або інше з рухами « їдемо» на заняття.

 

ІІ. Основна частина заняття.

  1. Діти крокують, наслідуючи рухи дорослого під ритмічну мелодію.

Потім сідають на стільці.

  • Як називається наша країна? (Україна).
  • Назвіть місто, в якому ми живемо (Бровари).
  1. Стимуляція артикуляції губ, вимова з контролем закінчення:

Моє місто бр – бр – Бровари,

Я живу в бр – бр – Броварах,

Я люблю бр – бр – Бровари.

  1. Хто ти, хлопчик, чи дівчинка? Діти уважно слухають та виконують рухи за словами віршика тільки хлопчики, або тільки дівчата.

Я гарнюня дівчинка (показують на обличчя),

Я кремезний хлопчик («хизуються» м’язами).

В мене зачіска коротка (імітують довжину),

В мене довгий хвостик.

Різні сукні в шафі маю (дівчатка показують на одяг),

Я – джинси та сорочки (хлопчики показують довжину штанців).

Ляльку у візку катаю (імітація – везти візочок),

Конструюю літачки (руки в сторони – літак).

Боюсь, коли хлопці б’ються ( дівчата закривають обличчя),

Я – нічого не боюся (хлопчики – руки на пояс, груди вперед).

Як постарію – буду бабуся,

Як постарію – я дідусь (показують на себе).

  1. Роздивляємось картинки – сім’я.
  • Для кого ця дівчинка донька? (для мами і тата)

Картинки по запросу Дидактичний матеріал для дитячого садка тема Сім'я

 

  • Для кого вона онука? (для бабусі та дідуся)

Розкажіть, що робить в сім’ї мама (прибирає, готує, пере, прасує), тато (заробляє, захищає, ремонтує).

  1. Інсценівка « Сім’я вдома»  (під музику) з предметами:

Мама варить борщ (фарбує губи). Тато читає газету (миє посуд). Бабуся ліпить вареники (одягає окуляри). Хлопчик Дмитрик грає в м’яч (катає машинку). Дідусь ремонтує табурет (одягає окуляри).

Розподіляємо ролі, дії починаємо і закінчуємо по сигналу.

  1. Формування фонематичного слуху. Почуєш склад « ма» у слові – покажи, як ти обіймаєш маму (імітація руху): мама, панама, реклама, суп, танок, мак, манка, буси, матуся, бабуся.
  2. Артикуляційні, мімічні та інтонаційні вправи.

а) Погукай маму з різною інтонацією: Мама? Мама!

Мімічні вправи: зморщити обличчя, прижмурити очі (бабуся зняла окуляри).

Артикуляційні вправи: поцілуй матусю (губи трубочкою), спокійний язичок (лопаточкою).

б) пісенька про маму.

 

  1.  Емоційна рухлива гра (адаптований переклад з рос.)

Втомилася бабуся               (діти стоять у колі)

Присіла на ганок                 (діти присідають).

Куди подівся                     (хитають головою, руки на голові,

 Любий мій                                       скорботні обличчя)

Малесенький внучок .

Поміркувала довго так,

Тихенько підвелася                    (встають)

І знов по колу                      (йдуть по колу)

Йде шукає:                          (хитають головою)

  • Де та біда взялася !               

 

ІІІ. Підсумок  заняття.

  • В сім’ї важливо жити дружно та весело.

(Діти під музику виконують ритмічний танок в парах)

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
25 березня 2020
Переглядів
2692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку