Конспект заняття з логопедичної ритміки для дітей 5 – 7 років
з особливостями психофізичного розвитку
Тема: «Літо прощавай, в гості осінь зустрічай»
(Заняття і всі його віршовані вправи складені
учителем-логопедом Баєвою С. В.)
Мета: формування ритмічних рухів з мовленнєвим супроводом та під музику, формування мімічно – імітаційних рухів та імітаційної сторони мовлення; удосконалення вміння граматично правильно користуватися навичками словозміни; заохочення до вимови разом з дорослим віршиків чи доступних слів, або фраз; удосконалення вміння диференціювати смакові якості фруктів (яблуко, груша); розвиток слухової уваги та пам’яті, творчої уяви; формування сприйняття емоційного іронічного мовлення, формування вміння очікувати та називати своє ім’я залежно від статі: хлопчик чи дівчинка.
Обладнання: сюжетні картинки: « літо», « осінь»; предмети: надувне коло, капелюх літній, пляшка з водою, літня парасолька; морські мушлі; почищені маленькі шматочки яблук та груш на зубочистках; музичні твори.
Хід заняття.
І. Організаційний момент.
Вітання. Вчитель-логопед починає, діти додають необхідні слова:
Діти: Лого-рит-міка у нас (з ритмічними рухами рук).
І з дівчатками вітатись:
Хто Катя? - (Я Катя, відповідає дитина і т. п.)
Будем з хлопцями вітатись:
Хто Денис? – (Я Денис і т. п.).
(В подальших заняттях діти самі по черзі називають своє ім’я)
ІІ. Основна частина заняття.
а) роздивляємось сюжетну картинку;
б) слухаємо віршик та добираємо відповідні предмети за змістом віршу:
Влітку плавали ми в морі,
В спеку брали парасолі.
Капелюхи надягали,
І водичку попивали.
Гарно літом в піску грати і на сонці засмагати.
в) Розказуємо віршик з імітацією рухів : (пливемо, розкриваємо парасольку, надягаємо капелюх, відкорковуємо пляшку води та п’ємо, перевертаємо пасочки в пісочку, засмагаємо – руки в сторони, обличчя догори).
г) Під музику (повільно, плавно, або швидше та дещо різко)
- «плаваємо» в морі,
- збираємо мушлі.
2. Психогімнастика.
Етюд «Спека». Діти витирають лоба, обмахуються, розстібають ґудзика, ховаються під парасольку.
3.Осінь прийшла.
а) звертаємо увагу на картинку «Осінь».
б) гра «Здивована Марічка» - обираємо дівчинку, вона імітує подив на обличчі та за інструкцією промовляє свою фразу; діти слухають вірш і підказують, яка пора року прийшла.
Вчитель – логопед:
Зранку светрик надягаю.
Прохолодна стала річка…
Марічка: - Що це?
Діти: - Осінь вже, Марічка.
в) Ходьба під музику з імітацією за сигналом «спеки» - ритмічно обмахуються руками, або «прохолоди» – обнімають себе руками.
Домовляємося, що спеку буде символізувати червоне коло, а прохолоду – жовте.
г) Хоровод з рухами та вимовою (діти вправляються в вимові фрази з іменником знахідного відмінку, або просто заохочуються до вимови: «Дайте мені».
Вчитель-логопед:
А нещодавно осінь прийшла (діти ходять по колу),
Яблука стиглі вона принесла (плавно простягають руки в коло, немов подають яблука).
І соковиті груші смачні (рухаються по колу),
Всіх пригощу, кажіть: Дайте мені…(грушу, яблуко).
д) Гра « Відгадай на смак» Пригощаю дітей маленькими шматочками яблук, або груш. Вони вгадують фрукт на смак.
ІІІ. Підсумок заняття: