Філософ І. Кант зазначав: «Дійте лише відповідно до тієї максими, згідно з якою ви можете, одночасно, бажати, щоб це стало універсальним законом».
Номер слайду 3
“Було таке світове опитування, коли учнів середньої школи з різних країн запитували, чи розкажуть вони вчителеві, якщо хтось з однокласників списує. І виявилося, чим вищий відсоток тих, які готові “закласти” однокласників у цій ситуації, тим більш економічно заможна й демократично розвинена країна”, – розповідає соціолог, професор і психолог Євген Головаха.
Номер слайду 4
ЩО ТАКЕ АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬМіжнародний центр академічної доброчесності визначає академічну доброчесність як дотримання п’яти фундаментальних цінностей:
академічний плагіат (оприлюднення чиїхось результатів дослідження як власних або тексту без вказання авторства);самоплагіат (опублікування власних раніше опублікованих наукових результатів як нових);фабрикація (вигадування даних чи фактів);фальсифікація (відома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень);списування; обман;хабарництво;необ’єктивне оцінювання;допомога учням під час оцінювання їх навчальних результатів чи створення перешкод під час оцінювання;вплив на працівника, щоб він здійснив необ’єктивне оцінювання (частина 4 статті 42 Закону України “Про освіту”). Порушенням академічної доброчесності вважається:
Номер слайду 7
ЯКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗА АКАДЕМІЧНУ НЕДОБРОЧЕСНІСТЬВідповідальність учнів за порушення академічної доброчесності:
Номер слайду 8
Приклад оформлення використаних джерел: Використані джерела. Презентації з алгебри [Електронний ресурс] // Гіпермаркет знань – Режим доступу: http://edufuture.biz/index.php?title. Глинський Я. М. Практикум з інформатики: Навч. посіб. Самоучитель – 12-те вид., оновлене – Львів: СПД Глинський, 2010. – 304 с.
Номер слайду 9
https://youtu.be/w7a. YTB_kyag https://www.youtube.com/watch?v=Eu. ADvo. UAe2 U1. Відео з онлайн курсу "Академічна доброчесність для вчителів" на Ed. Era2. Поради з академічної доброчесності для школярів
Номер слайду 10
Використані джерела: Від чого залежить доброчесність і як її виховувати [Електронний ресурс] // НУШ – Режим доступу: https://nus.org.ua/articles/vid-chogo-zalezhyt-dobrochesnist-i-yak-yiyi-vyhovuvaty-poyasnyuyut-osvitnij-ombudsmen-sotsiolog-i-vchytel-roku/ Академічна доброчесність залежить від усіх учасників освітнього процесу [Електронний ресурс // Освітній омбудсмен України – Режим доступу: https://eo.gov.ua/akademichna-dobrochesnist-zalezhyt-vid-usikh-uchasnykiv-osvitnoho-protsesu/2021/04/30/ Академічна доброчесність для вчителя та учня [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://project380890.tilda.ws/page7412233.html Онлайн курс «Академічна доброчесність для вчителів» на Ed. Era " [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://youtu.be/w7a. YTB_kyag Поради з академічної доброчесності для школярів [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Eu. ADvo. UAe2 U