Доповідь "Формування професійних компетентностей майбутніх трактористів засобами інформаційних технологій"

Про матеріал
Одне з головних завдань освіти в умовах розвитку інформаційного суспільства – це навчити учнів, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології. Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку освітнього процесу. Ефективність освіти майбутнього тракториста-машиніста прямо залежить від наявності знань, умінь і здатності застосовувати їх у професійній діяльності. Нинішній кваліфікований робітник має бути технічно ерудованим, володіти професійною майстерністю, конкурентоспроможним. Саме застосування ІТ дає змогу сформувати ці якості в процесі навчання. Провідними компонентами професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників є знання, уміння та навички. В умовах інформаційно - освітнього середовища для підготовки майбутніх кваліфікованих робітників необхідно визначитися з інструментами, що забезпечують отримання необхідних фахових компетентностей.
Перегляд файлу

 

Селидівський професійний ліцей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповідь: «Формування  професійних компетентностей майбутніх трактористів  засобами інформаційних технологій»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

викладач спецдисциплін

Довгоброд  Л. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Гірник, 2021

 

Одне з головних завдань освіти в умовах розвитку інформаційного суспільства – це навчити учнів, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології.  Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку освітнього процесу. Ефективність освіти майбутнього тракториста-машиніста прямо залежить від наявності знань, умінь і здатності застосовувати їх у професійній діяльності.

 Нинішній кваліфікований робітник має бути  технічно ерудованим,  володіти професійною майстерністю, конкурентоспроможним. Саме застосування ІТ дає змогу сформувати ці якості в процесі навчання. Провідними компонентами професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників є знання, уміння та навички. В  умовах  інформаційно - освітнього середовища  для  підготовки  майбутніх     кваліфікованих робітників необхідно  визначитися  з інструментами, що забезпечують  отримання необхідних фахових  компетентностей. Основними і значущими являються:

- здатність  сприйняття й аналізу професійно важливої інформації;

– наявність інформаційної культури як уміння орієнтуватися в інформаційних потоках: відбирати, обробляти, зберігати та продуктивно використовувати інформацію;

– гнучкість застосування знань, умінь, навичок в умовах швидких змін знаходження нестандартних нових рішень, на основі здобутих знань;

  критичне ставлення до будь-якої отриманої інформації, професійне її переосмислення.

Тому «стрижнем» професійної компетентності є не інформованість учня, а вміння використовувати нові технології, вирішувати проблеми у різних галузях діяльності.  

   Надзвичайно важливо навчити майбутніх кваліфікованих робітників застосовувати на практиці принципи інноваційної наукової організації праці, прищеплювати інтерес до обраної професії, стимулювати потребу до пізнавальної активності.  

Для досягнення цієї мети, здобувачам  освіти на  своїх уроках   пропоную  різнорівневі творчі завдання, комплекс електронних навчальних ресурсів, що (містить навчальні презентації,  інтерактивні навчальні плакати, тестовий онлайн-контроль,  відео-фільми, віртуальний лабораторний практикум електронний глосарій, електронний  каталог електронних підручників з предметів Агротехнологія, Сільськогосподарські машини, Організація та  технологія механізованих робіт.

Здобувачі  освіти залучаються до створення сучасних засобів навчання, що дає позитивні результати в оволодінні професією. Вони розробляють презентації сучасних марок тракторів та механізмів, кросворди,  відеоролики про виконання польових робіт.

Комп’ютерна презентація - це авторське учнівське бачення теми, розробка певного сценарію виконання. Загалом у власній практиці для унаочнення навчального матеріалу  часто використовую  Інтернет-ресурси. Так, для самостійного опанування навчального матеріалу учням рекомендую прослухати  інтерактивні лекції по аудіовізуальному супроводу, тема: «Машини для обробітку грунту», віртуальні екскурсії  для ознайомлення з новинами сільськогосподарської техніки та технологіями в рослинництві» Агро-2021», День поля. При проведенні  уроків  використовую  слайдові  презентації,  з теми: «Машини для внесення твердих мінеральних добрив  (предмет «Сільськогосподарські машини»)

На уроках з предметів  агротехнологія, організація і технологія  механізованих робіт використовуються  відео фрагменти  виробничих ситуацій майже всіх сільськогосподарських робіт, які виконуються при вирощуванні  культур. При використанні в навчальному процесі відеофільмів (виробничих ситуацій) важливим є поєднання теоретичних знань учнів. Навчальні фільми, які демонструються на уроках в процесі навчання за допомогою мультимедійного проектора є універсальним засобом навчання, який поєднує теоретичні знання і демонстрацію практичного їх застосування для виконання конкретної роботи. Навчальні фільми мають можливість поєднати динамічну виразність із стоп-кадрами, які дають можливість не лише побачити, почути, але й отримувати вичерпну інформацію про явища, які відбуваються на екрані. Використання навчальних відеофільмів під час проведення уроків теоретичного навчання  стимулює підтримання у учнів високого рівня пізнавального інтересу до предмету, сприяє його ефективному засвоєнню та дає можливість  формувати інтелектуальний і творчий розвиток учнів.

 На даний час прекрасну можливість надає всесвітня мережа Інтернет. Мати власну веб-сторінку, або сайт в Інтернеті стало звичайною справою. Тому, велике  значення  має  навчити  учнів не лише опрацьовувати  матеріали, а й уміти їх представляти, бо  сьогодення вимагає від сучасної молоді не простого оволодіння комп’ютерною технікою, а й вміння нестандартно, творчо показати свою роботу, відстоювати свою думку та аргументувати свої дії. Переваги такої роботи надзвичайні, адже зростає зацікавленість предметом вивчення, учні самі стають творцями, ініціаторами нових ідей, розвивають свої інтелектуальні здібності.

Застосування комп'ютерної техніки на уроках дозволяє зробити уроки нетрадиційними, насиченими. Зрозуміло, що уроки з використанням інформаційних технологій потребують значної підготовчої діяльності. Під час впровадження інноваційних методів навчання учні набагато більше почали знайомитися з технічною літературою, навчальними посібниками, підручниками, рекламними каталогами, матеріалами, розміщеними в Інтернеті.

Життя вимагає від випускників професійно технічних навчальних закладів інтелектуального і морального розвитку, формування критичного і творчого мислення, вміння працювати з інформацією, відповідальності, ініціативності, комунікативності, самостійності мислення. У Державній національній програмі «Освіта» наголошується, що «одним із завдань освіти є забезпечення її розвитку на основі нових прогресивних концепцій, запровадження у навчально-виховний процес сучасних інформаційних технологій». Адже сучасні фахівці повинні швидко адаптуватися до світових досягнень науки, техніки, освіти.. Сучасні реалії ставлять до підготовки фахівців особливі вимоги щодо оволодіння комп’ютерними технологіями, мережею Інтернет, використання електронної пошти, аналізу, обробки і зберігання великих обсягів інформації. Учень, який володіє такими знаннями та навичками, спроможний самостійно вивчати необхідні дисципліни, брати участь у процесах інформаційної глобалізації.

 Саме застосування ІТ дає змогу сформувати ці якості в процесі навчання. Крім цього, за таких умов забезпечується якість знань, ефективність сучасної організації педагогічного процесу, удосконалення самостійної роботи учнів, перетворення набутих знань у кваліфікаційні вміння та навички, формування професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників .

Таким чином, впровадження сучасних інформаційних технологій у підготовку   трактористів – це залучення кожного учня до активного пізнавального процесу, причому це процес не пасивного оволодіння знаннями, а активної пізнавальної самостійної діяльності кожного, хто навчається. Це можливість вільного доступу до необхідної інформації, з метою формування власної, незалежної, але аргументованої думки з тієї чи іншої проблеми, можливість її всебічного дослідження.

Висновок. В умовах стрімких сучасних змін широке впровадження інформаційних технологій стає все більш актуальним і невідкладним. Якщо працівники сільськогосподарських підприємств будуть володіти сучасними інформаційними технологіями, вони матимуть суттєву перевагу в інформаційному просторі і, як наслідок, кращі результати під час вирощування сільськогосподарських культур.

 

docx
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку